Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies halusi taas erota

Vierailija
15.05.2024 |

Olemme olleen miehen kanssa noin 3 vuotta suhteessa, missä hän on lähtenyt luotani jo 3 kertaa. Nyt päätti jälleen viime viikolla erota. Meidän suhteemme on ihan täydellinen molempien mielestä. Hassuttelua, rakkautta, läheisyyttä, yhteisiä suunnitelmia ja tekemistä. Nyt mies on ollut kuukauden verran todella yliväsynyt ja jossain vaiheessa nukkui todella paljon. Epäilin masennusta. Sitten alkoi hiipimään vähän tunnekylmyys minua kohtaan, jopa ihan vähän tiuskiminen. Nämä ei ole hänelle yhtään tyypillistä. Tuntuu, että nyt hän vaan päätti erota tuosta vaan, ja ihan kun sekään ei tuntuisi missään. Hänellä on vaikea lapsuus ja traumoja menneisyydessä ja varmasti juuri alttiutta masennukseen, tai sellaista jopa päällä. Olen tututustunut miehen tyttöön, nyt 7v., myös todella hyvin. Tuntuu ihan kauhealta että tämä meidän perhe näin yhtäkkiä hajotetaan. Luulen että kyse on enemmänkin ulkoisista syistä, mutta olenko tyhmä jos odotan miestä vielä takaisin. Minä olen aiheuttanut enemmänkin ennen erot, omilla peloillani. Mutta olen saanut niitä tosi hyvin haltuun. Nyt kun alkoikin suhteessamme tasainen vaihe ja voin hyvin, hän ei enää tunnekaan mitään ja haluaa erota. Mitä ihmettä? Annanko nyt vaan aikaa ja tilaa, jospa asiat vielä ratkeaa. Tilaa hän tuntuu kovasti tarvitsevan, mitä en aina oikein ole tiennyt, kuinka antaa. Kiitos jos joku osaisi auttaa. 

Kommentit (325)

Vierailija
281/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ymmärrän, että haluaa jatkaa suhdettaan. Itsellä myös äärimmäisen pitkä sinkkuus takana, enkä ikinä halua palata siihen takaisin. Meidät on todennäköisesti pitänyt yhdessä se, että vain toinen meistä on hankala ja vuosien saatossa opittu tuntemaan toisemme niin, ettei niitä tilanteita juuri tule enää.

Kiitos, ymmärrät oikein hyvin. Minä en kaiken lisäksi usko, että vaihtamalla paranee jos suhteessa ja toisilleen sopivuudessa ei ole ongelmaa. Vaikka täällä moni sitä meistä epäileekin. Toisen koko ajan enemmän tunteminen ja toisistaan oppiminen on juuri lopulta todella tärkeää, että voi pysyä yhdessä. Hankalia tilanteita tulee ja vaikeita asioita elämässä eteen, vaikka ei haluaisi, ja ne ei liity välttämättä suhteeseen. Mutta heijastuvat siihen väkisinkin. Se miten siinä oppii kaiken paineen kanssa olemaan ja toisenkin kanssa kommunikoimaan, on mol

Suhteessahan ja sopivuudessa on ongelma, jos toinen toistuvasti haluaa lopettaa suhteen? Se kertoo siitä ettei suhde toimi hänelle tai hänelle ei ole kykyä katsoa itseään peiliin ja ratkaista ongelmia vaan mieluummin pakenee (tämmöisen ihmisen kanssa ei voi olla parisuhteessa KUKAAN ennen kuin ihminen itse tajuaa korjata itsensä ja kehittyä ja kasvaa). Parisuhde on kahden ihmisen summa. Ei erillinen osanen, koska tosiaankin kaikki heijastuu siihen suhteeseen. Jos ei osaa/pysty/halua navigoida tämän asian kanssa niin suhteessa on ongelma, koska toisella tai molemmilla ihmisillä on kyvyttömyys ratkaista ongelmia. Jos ei ole tahtotilaa ratkaista ongelmia ja sietää suhteen ulkopuolisten asioiden aiheuttamaa painetta suhteessa niin ei siinä ole mitään tehtävissä silloin. 

Vierailija
282/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni AP:n joustamattomuus tulee todella voimakkaasti esiin täällä ja juuri tuo että koska sinä haluat niin teillä on ihana suhde riippumatta siitä minkälainen se on. Ja sama täällä että et hyväksy muiden vastauksia ellei ne ole juuri niitä mitä itse hyväksyt ja odotat. Sitten lopetat kun et kestä muita mielipiteitä. Mutta toisinsanoen aika usein puhutaan että tunteet on loppu vaikka syy voisi olla se että mies ei halua olla kanssasi. Siihen suhteeseen tarvitaan muutakin kuin tunteet, ja varsinkin sisäinen varmuus molemminpuolisesti tarvitaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on rakastunut toiseen. 

Tuskin silti myöntää

Vierailija
284/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut molempien mielestä ihana suhde. Vasta olemme siitä asiasta puhuneet. Ja vasta olemme puhuneet että kumpikaan ei halua menettää sitä.

On varmasti totta että haluan mieluummin kuulla asioita mitkä kuulostaa minusta sopivilta. Mielelläni luen kyllä kaikki näkökulmat. Ehkä ne, missä minulle sanotaan että unohda se paska ja mitä siinä vielä roikut ja että minulla ei ole itsetuntoa. Voi olla että olisi parantamisen varaa ja siihen haluan kiinnittää huomiota. Mutta ei mielestäni suhde saisi kaatua lopullisesti siihen, että omien ongelmien käsittely on niin vaikeaa.

Huomaan olevani aika sekaisin kaikesta tästä. Ja sattuu tosi paljon. Joten en tiedä miten selittää enempää, tai mitä edes ajatella. En jaksaisi ajatella enää mitään. Ja sekin on väärin, tai ainakin typerää, että haluaisin suhteen takaisin.

Koitan vaan nyt miettiä asioita. Kiitos!

Ap

Vierailija
285/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä oli se syy, minkä mies nyt ilmoitti, että miksi haluaa erota ja mitkä syyt hänen mielestään on tähän johtaneet? Ja mitkä olivat ne syyt, miksi aiemmin on halunnut erota? 

Mulle tulee kuva sun kirjoittamisesta, että haluat hakea syyt itsestäsi, eikä niin olisi myskään syytä katsoa miehen käytöstä ja osuutta (ongelmallista käytöstä,atuttava käytöstä, itsekästä käytöstä) katsoa objektiivisen rehellisesti. Vaikka aihetta olisi. Sulle on helpompi ajatella, että sinä et ollut tarpeeksi hyvä ja riittävä ja siksi mies on halunnut erota. Sanot, että aiemmat erot olivat sun syytä. Mulla on nyt vahvasti sellainen kutina, ettei välttämättä ole niin, sillä vaikutat siltä että koitat vääntyä vaikka mille mutkalle, "kehittää" itsesi, ratkaista ongelmiasi, kuunnella, puhua, että suhde toimisi ja mies tykkäisi ja hyväksyisi sinut, haluaisi olla kanssasi. Joustat ja haluat miellyttää erittäin paljon. Etsit korjttavaa itsestäsi. Kuulostaa hyvin epävamalta ja ehdolliselta rakkaudelta miehen puolelta, ja sinä koitat parhaasi mukaan tehdä mieliksi ja olla hänelle hyvä. Ja silti mies on jättänyt jo useamman kerran. Miehellä kuulostaa olleen suhteessanne valta-asema. Hylkääminen uudestaan ja uudestaan on todella raastavaa. Miettiikö hän miltä sellainen on sinusta mahtanut tuntua?

Epäilen, että mies on erittäin itsekeskeinen ja syyt mitä hän antaa eroille on isoksi osaksi kuraa. Ja sinä luulet, että vika on sussa, vaikkei oikesti juuri ole. Eihän kukaan tietenkään täydellinen ole, en sillä, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. 

Kerrot että suhteenne on pääasiassa ollut todella hyvä. Mitä se sinulle siis tarkoittaa, että mikä siinä on ollut hyvää? Onko mies ollut esim. välittävä ja empaattinen sinua kohtaan? Nuo hylkäämiset ja sun itsesyyttelyt niistä ei kyllä anna kuva, että mies välittäisi sun tunteista.

Pahoin pelkään, että kuvasi teidän hyvästä suhteesta ei vastaa todellisuutta, eikä miehen todellista ajatusmaailma ja toimintamalleja. Joten en voi sanoa, että uskon että hyvin tuossa käy ja odota vaan. Ei tuo muutu paremmaksi vaikka kehittäisit itsestäsi superihmisen, jos perimmäiset ongelmat johtuvatkin siitä toisesta. Alahan tarkastella miehen toimintaa kriittisemmin. On satuttanut sinua jo monta kertaa ja sinä vaan syyttelet itseäsi ja ymmärrät miestä. Sinun tunteesi ja asiasi pitäisi olla yhtä tärkeitä. Välittääkö hän niistä?

Heittää sinut pois kuin käytetyn lelun, ja sitten vähän ajan päästä kun häntä taas huvittaa, niin haluaakin leikkiä taas. Ja sinusta tämä on ok, koska...?

Vierailija
286/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että se jatkuva erolla uhkailu on ainoastaan naisten oikeus? Enää ei kyllä millään tavalla voi sanoa että naiset haluaisivat tasa-arvoa.

Vierailija
287/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei palaa luoksesi

Vierailija
288/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut molempien mielestä ihana suhde. Vasta olemme siitä asiasta puhuneet. Ja vasta olemme puhuneet että kumpikaan ei halua menettää sitä.

On varmasti totta että haluan mieluummin kuulla asioita mitkä kuulostaa minusta sopivilta. Mielelläni luen kyllä kaikki näkökulmat. Ehkä ne, missä minulle sanotaan että unohda se paska ja mitä siinä vielä roikut ja että minulla ei ole itsetuntoa. Voi olla että olisi parantamisen varaa ja siihen haluan kiinnittää huomiota. Mutta ei mielestäni suhde saisi kaatua lopullisesti siihen, että omien ongelmien käsittely on niin vaikeaa.

Huomaan olevani aika sekaisin kaikesta tästä. Ja sattuu tosi paljon. Joten en tiedä miten selittää enempää, tai mitä edes ajatella. En jaksaisi ajatella enää mitään. Ja sekin on väärin, tai ainakin typerää, että haluaisin suhteen takaisin.

Ap

En usko että on kyse siitä, että miehestä on niin vaikea käsitellä omia onglmia, ja siksi suhde katuu. Kyllä tässä tuntuu olevan nyt muusta kyse. Ja sun tarvii ottaa selvää, mistä on oikeasti kyse. Mies ei välttämättä ole ihan sellainen, joksi häntä luulet, ja jollaisena haluat hänet nähdä. 

Jos miehenkin mielestä on niin ihana suhde, niin jos hän olisi vähäkään normalilla järjellä tai psyykellä varustettu ihminen, niin haluaisi pitää siitä kiinni, eikä satuttaisi sinua kerta toisensa jälkeen. Onko edes pahoillaan.

Ei ole väärin eikä typerää, vaan ihan inhimillistä haluta rakastamansa ihmisen takaisin, rakkaus ja ero sattuu. Olisi ehkä kuitenkan aika alkaa katsoa miehen käytöstä realistisemmin. Sinua on voitu mahdollisesti myös manipuloida tuossa suhteessa, sun itsesyyttelyt on niin vahvoja, etkä näe asioita siksikään selvästi.

Olen pahoillani vääristä tulkinnoista jos mies oikeasti on ihana, mutta vain niin ahdistunut ja masentunut/ muita mielnteveysongelmiatms ja muita ongelmia, että kyse on kuitenkin sellaisesta. Sun käytös ja sanat ja suhtautuminen ja muu mitä olet kertonut, tukee kyllä jotain ihan muuta vaihtoehtoa. 

Vierailija
289/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä. Haluatko tosiaan olla jonkun kanssa, joka ei halua olla kanssasi? 

Vierailija
290/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt vaan pakko Hyväksyä että meillä jokaisella on oikeus päättää, haluaako olla parisuhteessa vai ei. 

ja AP on kyllä erityisen sokea, mitä tulee miehen haluun olla yhdessä. Sitä on aivan turha puida, onko kyseessä pelkkä tunneasia vai konkreettisia asioita, joista mies ei pidä/halua. Todennäköisesti kombinaatio, lopputulos on kuitenkin sama. Ap on sitäpaitsi todella todella ahdistavan tukahduttavan tuntuinen persoona jo pelkästään näiden viestien perusteella, voin vain kuvitella millainen hän on livenä. 

Vierailija
291/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

On siinä suhteessa nyt varmaan jotain hyvää, kerran mies on suhteessa kerran ollut. Mutta nyt hän haluaa erota ja sinä roikut väkisin mukana, vaikka miehen osalta päätös on tehty. Ja joskus sitä on vaan parempi ja onnellisempi yksin kuin yhdessä, mies on selkeästi tätä pohtinut perusteellisesti pohtinut ja tullut lopputulokseen. On hyvä muistaa, ettei hän ole mitenkään tilivelvollinen sinulle, miksi hän on päätöksen tehnyt - saati sitten käymään mitään tuntien keskusteluja ja vääntöä kanssasi. 

Vierailija
292/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:lla todettu psyykeongelmia? Jotenkin vahvasti heijastuu tämä

Vierailija
293/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei eroa ihanasta parisuhteesta. Ei kukaan. Tämä kannattaa sisäistää. Mies voi sanoa sinua miellyttääksesi, että suhde on ollut ihana. Ja on siis varmasti ollutkin jossakin vaiheessa, mutta ei ole enää sitä mitä mies haluaa.

Vierailija
294/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nyt vaan pakko Hyväksyä että meillä jokaisella on oikeus päättää, haluaako olla parisuhteessa vai ei. 

ja AP on kyllä erityisen sokea, mitä tulee miehen haluun olla yhdessä. Sitä on aivan turha puida, onko kyseessä pelkkä tunneasia vai konkreettisia asioita, joista mies ei pidä/halua. Todennäköisesti kombinaatio, lopputulos on kuitenkin sama. Ap on sitäpaitsi todella todella ahdistavan tukahduttavan tuntuinen persoona jo pelkästään näiden viestien perusteella, voin vain kuvitella millainen hän on livenä. 

Sitä vaan, että ap:n ulosanti on ihan sellaista, millaiseksi henkisesti väkivaltaisessa toksisessa suhteessa helposti moni ihminen muokkautuu. Kylmää - kuumaa -vaiheet kuuluvat tällaisiin suhteisiin, vuoroin ihanaa rakkautta ja vuoroin mitätöinti ja hylkääminen (ilman mitään oikeaa kunnon syytä. Usein syntyy traumaside.). Itesyytökset, loputon halu ymmärtää toista ja usko siihen hyvään ja hyviin aikoihin mitä on myös on ollut, korostunut itsensä muokkaaminen ja kehittäminen suhteen eteen, ylianalysointi ja asioiden loputon vatvominen, vaikeus ymmärtää mistä asiat johtuu, voimakas ahdistus ja ymmärrettävien vastausten odottaminen toiselta (joita ei saa). 

Vierailija
295/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On siinä suhteessa nyt varmaan jotain hyvää, kerran mies on suhteessa kerran ollut. Mutta nyt hän haluaa erota ja sinä roikut väkisin mukana, vaikka miehen osalta päätös on tehty. Ja joskus sitä on vaan parempi ja onnellisempi yksin kuin yhdessä, mies on selkeästi tätä pohtinut perusteellisesti pohtinut ja tullut lopputulokseen. On hyvä muistaa, ettei hän ole mitenkään tilivelvollinen sinulle, miksi hän on päätöksen tehnyt - saati sitten käymään mitään tuntien keskusteluja ja vääntöä kanssasi."

No ehkä on noin, että mies on oikeasti lopullinen päätöksensä tehnyt. Itsellä vain vahvat vibat kyllä sen suhteen, että mies tulee taas takaisin, niin kuin ennenkin, kun on ensin jättänyt. Olisikin noin, että mies on oikeasti kunnolla pohdittuaan päätynyt eroon ja että se pitää. Nyt voi olla toinen ihastuskin kiikarissa. Veikkaan itse, että mies ei kunnioita ap:n tunteita, vaan leikkii itsekkäästi. Kylmää ja kuumaa. Ap kärsii ja joustaa, mies tulee todennkisesti vielä takaisin ja jonkin aika taas on ihanaa, kunnes taas... Toivon, että olen väärässä, sillä tuollaiset suhteet on henkiseti todella hajottavia. Lopulta sitten jättävät ehkä oikeasti, kun toinen on "loppuunkäytty" tms.

Vierailija
296/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihanasta hyvästä suhteesta lähdetä useaan kertaa noin vain. Jotain on oikeasti isommin vialla. Veikkaan että miehessä itsessään, eikä siksi kykene tasapainoiseen välittävään toista kunnoittavaan suhteeseen ja siksi tuollainen on - off. Tai sitten miestä hiertää ap:ssa jokin perustavanlaatuisesti ja on koko ajan hiertänyt tai sitten mies ei ole koskaan kunnolla rakastunut. Kaikissa näissä vaihtoehdoissa aika vaikea nähdä onnellista tulevaisuutta yhdessä.

Vierailija
297/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap oikeasti miehen käytöksessä ole ollut mitään muuta ikävää ja loukkavaa, kuin tuo että on jättänyt sinut jo useamman kerran? Millainen muuten hän on luonteeltaan ja käytökseltään?

Vierailija
298/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle että olet samaa mieltä erosta, saa nähdä mitä tuumaa. Ei ole reilua vetää aina erokorttia esille.

Vierailija
299/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen käytäksessä ole kyllä koskaan ikävää tai loukkaavaa. Ainoastaan kun on stressaantunut, alkaa hän vetäytymään luotani henkisesti ja fyysisesti. Muuten näyttää rakkautensakin todella vahvasti, ja tunnen sen. 

Tuo samaa mieltä erosta olo voisi olla tierysti yksi keino, en vaan ole samaa mieltä niin se tuntuu väärältä sanoa.. 

Hyviä muitakin pohdintoja kiitos!

Ap

Vierailija
300/325 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosimme nyt koska tuntee on kuulema kateissa. Viimeiseen asti kuitenkin puhui että kyse on varmastikin omasta stressistä ja näin itsekin asian näin. Uskon tunteiden hautautuneen muun pahan olon alle.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi