Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äsken piti esimerkiksi ostaa pyöränpumppu joka maksoi yli 4e, ensi viikolla parturi 15e. Toimeentulotuen saajalla on muitakin kuin ruokakulu

Vierailija
15.05.2024 |

Ettekö te sitä ymmärrä, te jotka jankkaatte että miten se perusosa muka ei riitä ruokaan?

Kommentit (339)

Vierailija
121/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein leveimmin elää toimeentulotuen saaja. Melkeen kaikki tarpeelliset laskut voi lähettää Kelan maksettavaksi. 

Nyt kyllä valehtelet. Kovin kapeasti määrittelet tarpeellisen, jos melkein kaikki "tarpeellinen" maksetaan. Ei ole leveää elämää se, jos ei koskaan saa muuta kuin vaatimattoman asunnon, halvinta mahdollista ruokaa, joitain lääkkeitä ja sähkölaskun.

Ajattelepas, että esim. meppi nyhtää 10000 euron kuukausipalkan lisäksi vielä 5000 euroa kuukaudessa kulukorvausta, jonka käytöstä ei tarvitse tehdä tiliä. Ja jos Hakkarainenkin on ollut meppinä, ei homma vaadi muuta älyä kuin sen, että saa äänestäjät uunotettua äänestämään itseään. Siinäpä elelee v-e-r-o-v-a-r-o-i-n maksettuna erittäin paljon leveämmin kuin toimeentulotuen saaja, joka siis hänkin saattaa jopa tehdä ihan oikeita töitä hänkin.

epit ja avustajat ansaitsevat hienosti. Olisin pyrkinyt elintarvike tai kemianalan avustajaksi, mutta asuin silloin ulkomailla. Kyllä rahaa riittää avustajienkin perheille. Ammatti pitää olla kun sinne pyrkii.

Vierailija
122/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku tulee tähän näpäyttämään kuinka TT-tukea saavan pitäisi leikata tukka itse ja kävelläkin voi pyöräilyn sijaan.

Jep, ja kengät toki kirpparilta. Ei se haittaa vaikka on väärää kokoa ja väärää sesonkia. Sehän vaan kasvattaa persoonaa talsia sandaaleissa lumituiskussa ja aina voi tehdä itselleen villasukat vanhoista vaatteista.

Kengät kannattaa ostaa ns. kiinakaupoista. Postimaksuja ei tule, mutta minimitilaus pitää olla 10 euroa ainakin siellä, mistä itse tilaan. Juuri ostin aikuiselle pojalleni koon 49 tai 50 kenkiä. Niiden valikoima ei ole yhtä suuri kuin pienempien kokojen, joista helposti löytyy "salamatarjouksena" alle kympin kenkiä. Ostan sieltä muitakin arjen tarvikkeita. Vaatteita en osta, ne kaivan ilmaislaatikoista.

Vierailija
124/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku tulee tähän näpäyttämään kuinka TT-tukea saavan pitäisi leikata tukka itse ja kävelläkin voi pyöräilyn sijaan.

Jep, ja kengät toki kirpparilta. Ei se haittaa vaikka on väärää kokoa ja väärää sesonkia. Sehän vaan kasvattaa persoonaa talsia sandaaleissa lumituiskussa ja aina voi tehdä itselleen villasukat vanhoista vaatteista.

Kengät kannattaa ostaa ns. kiinakaupoista. Postimaksuja ei tule, mutta minimitilaus pitää olla 10 euroa ainakin siellä, mistä itse tilaan. Juuri ostin aikuiselle pojalleni koon 49 tai 50 kenkiä. Niiden valikoima ei ole yhtä suuri kuin pienempien kokojen, joista helposti löytyy "salamatarjouksena" alle kympin kenkiä. Ostan sieltä muitakin arjen tarvikkeita. Vaatteita en osta, ne kaivan ilmaislaatikoista.

Mistä ihmeen ilmaislaatikoista? Niistä johon kierrätettävät vaatteet on jätetty jotta niistä tulevat rahat saa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
125/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa muissa maissa parturissa käynti tai polkupyörä olisivat työttömälle todella kaukaisia haaveita, suurin murhe olisi että mistä tulee seuraava lämmin ateria.

Suomalaisista sosiaalituista on edelleen varaa leikata reilusti kaikkien työikäisten ja kykyisten osalta.

Juu se on aivan järkyttävää, että köyhällä on varaa polkupyörään ja ilmaakin pitäisi vielä renkaisiin saada. Tyhjin kumein kuule me työssäkäyvätkin töihin poljetaan! 

Vierailija
126/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkansaajilla on myös menoja. Kyllä minä on reseptilääkkeitä jättänyt ostamatta kun on pitänyt jättää ruoka rahaa että jaksan siellä töissä käydä, sitä ei moni köyhä tajua että jotkut maksaa lääkkeet itse. Ja kyllä me maksetaan kaikki itse, ilman tukia, lapsetkin on jo aikuisia ja omillaan, joten ei tule niitä lapsilisiäkään 

Vierailija
127/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa muissa maissa parturissa käynti tai polkupyörä olisivat työttömälle todella kaukaisia haaveita, suurin murhe olisi että mistä tulee seuraava lämmin ateria.

Suomalaisista sosiaalituista on edelleen varaa leikata reilusti kaikkien työikäisten ja kykyisten osalta.

Voisitko antaa osan töistäsi sille työttömälle?

Juuri näin. Jos harvat "ahnehtivat" kaikki työt, joku jää ilman. Silti nämä ahneet eivät suostuisi jakamaan työtään kenenkään kanssa. Sitä paitsi miksi aina pitää verrata Suomen työttömiä johonkin kehitysmaihin. Verrattaisin vaikka pohjoismaihin. Tiettävästi näissä maissa työttömällä on varaa polkupyörän ylläpitoon ja parturiin.

Vierailija
128/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu se on aivan järkyttävää, että köyhällä on varaa polkupyörään ja ilmaakin pitäisi vielä renkaisiin saada. Tyhjin kumein kuule me työssäkäyvätkin töihin poljetaan! 

Äläpä mittään! Mä käyn töissä polkupyörällä, eikä mulla ole edes vanteita pyörässä. Kun puhaltaa kumit tarpeeksi täyteen, niin ne käy samalla vanteista. Ei ole meillä työtätekevilläkään varaa mihinkään vanteisiin!

Vierailija
129/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajilla on myös menoja. Kyllä minä on reseptilääkkeitä jättänyt ostamatta kun on pitänyt jättää ruoka rahaa että jaksan siellä töissä käydä, sitä ei moni köyhä tajua että jotkut maksaa lääkkeet itse. Ja kyllä me maksetaan kaikki itse, ilman tukia, lapsetkin on jo aikuisia ja omillaan, joten ei tule niitä lapsilisiäkään 

Ei niitä tule köyhällekään, viimeistä senttiä myöten vähennetään toimeentulotuesta. Kuten myös esim vakuutuskorvaus rikkoutuneesta pesukoneesta tai korvaus, jos joutuu väkivallan uhriksi ja saa oikeuden kautta hyvitystä. 

Vierailija
130/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko antaa osan töistäsi sille työttömälle?

Eipä sille kelpaa tämäkään työ. On vain selityksiä ja jankutusta. Työnantaja ei huoli, työnantaja ei maksa palkkaa, pyörässä on kumi puhki, ei ole autoa, seliseliseli. Minunkin työpaikassani ja alallani on jatkuvasti ihan kokopäivätyötä auki, vakipaikkoja. Olen näitäkin monta kertaa tänne kertonut, koska aluksi luulin, että ihmiset oikeasti etsivät töitä. Ette te etsi, haluatte vain soittaa suutanne.

Jaksasitko vielä kerran vinkata työpaikan ja tehtävän, johon haette ihmisiä? Ketjuja lukevat eri ihmiset eri aikaan.

Vierailija
131/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein leveimmin elää toimeentulotuen saaja. Melkeen kaikki tarpeelliset laskut voi lähettää Kelan maksettavaksi. 

Juu tää on tosi leveää täällä vuokrayksiössä.

Söin just puolikkaan purkin tonnikalaa ja pakastimesta tarjous porkkanalaatikkoa päivän ainoana ateriana. Pakko säästää, mutta mulla alkaa loppua proteiinin lähteet ja haluaisin tän vähäisenkin voiman ja kunnon pitää. Teen töitä 9 euron päiväpalkalla. Leipäjonoissa ei ole nykyään oikein mitään. Viimeksi sain lanttua ja leipää (joista toki olen kiitollinen).

Olen yrittänyt bongailla pulloja ja tölkkejä. Tänään näin jopa yhden tallotun energiajuomapullon. Ei muuten ollut halvinta mahdollista.

On leveää, ootko kateellinen?

"Mihin käytät rahasi? Yksiön vuokra tuskin on kovin kallis asumistuen jälkeen. Saat myös sen toimeentulotuen, mihin ne rahat haaskaat? Kampaajallako kävit? Ei ihme, ettei rahat riitä. Sinulle maksetaan asuminen, sähkö, vesi, terveydenhoito, lääkkeet jne. Mutta kun mikään ei riitä!"

Kampaajalla kävin viimeksi muistaakseni noin 23 vuotta sitten mutta voinen tulevaisuudessa toki senkin jättää välistä. Kaljuksi ajan joskus edesmenneen isäni koneella. "Ei ihme että rahat ei riitä" 🤦 mulla on tiukka budjetti josta laitan säästöön vielä pahempia päiviä varten, siitä ei tuhlailla, ei edes siihen ruokaan.

Ja kuka sanoi että mikään ei riitä? Täällä toitotetaan sitä, että tuilla eletään paljon leveämmin kuin työssäkäyvät. Tuntuu, että teille itselle ei riitä mikään mitä tulee tuilla eläjään, täytyy karsia aina vaan enemmän mutta eipä sitä omaa työpaikkaa haluttais tähän vaihtaa. Aina vaan valitetaan ja ollaan muilta viemässä.

Tänne puolelle aitaa pääsee koittamaan ihan työt lopettamalla, pitäiskö tehdä niin kun olet niin katkera ja vihainen?

Sit kun työllistyn niin maksan veroni iloisena kun kerrankin kykenen ja muakin on autettu.

Vierailija
132/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä mittään! Mä käyn töissä polkupyörällä, eikä mulla ole edes vanteita pyörässä. Kun puhaltaa kumit tarpeeksi täyteen, niin ne käy samalla vanteista. Ei ole meillä työtätekevilläkään varaa mihinkään vanteisiin!

Mullapa ei ole renkaita pyörässä ollenkaan! Silti käyn pyörällä töissä, enkä valita!

Vierailija
133/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit valitetaan kun on varaa lennätellä Kiinasta asti tavaraa ja saastutetaan luontoa 😂

En kyllä lähtisi ostamaan kenkiä koettamatta, voi tulla kalliiksi ja käydä kipeäksi.

Vierailija
134/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin juuri rintaliivit kiinakaupasta. Halvinta ei kannata ostaa, mutta silti sieltä saa hyvällä hinnalla ihan kestävät liivit.

Vierailija
135/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää alkaa olla jo viihdyttäviä! Siis että ilahdun kun mietin miten joku kieliposkella miettii mistä esineistä ja asioista tänään sepustelisi juonen. Ja että tuleeko sille nuo pyöränpumpun 4e hinnat oikeasti vastaan jostain, ja inspiraatio tulee sitä kautta päivän tarinaan, vai meneekö se niin että ensin on tarina, et pumppu on nyt se tärkee, ja vasta sitten hiotaan yksityiskohdat ja googlataan hinnat.

Tai vähän semmonen salkkareiden "seuraavassa jaksossa.." Ja välillä on hyvä jakso tai passha jakso riippuen osallistujista hahmot/satunnaiset vielä höynähtäjät.

Hmm! Mitä mieltä? No että kun tähän asti päädyin niin alkaa varmaan pää olla aika pehmeenä itelläkin :D

Vierailija
136/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisko sun pitänyt hakea tukea ja maksusitoumus lääkkeisiin jos rahat ei riitä?

Olet siihen oikeutettu samalla tavalla kuin muutkin jos tulot alittaa menot, tuohon on turha vedota. Monet työssäkäyvät joutuvat tukea kuitenkin nostamaan.

Miten nää lapsilisät nyt liittyi mihinkään ja miksi ne on eri asia kuin toimeentulotuki?

Vierailija
137/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se perusosa on silti melkein 600 euroa, siis yhelle ihmiselle.

Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.

Ja taas sama väärä käsitys, että perusosa on käytettävissä oleva osa vuokran jälkeen. SE ON LASKENNALLINEN SUMMA. Se mitä jää käteen riippuu täysin vuokran määrästä! Yrittäkää nyt jo sisäistää tämä vai oletteko te todellakin tyhmiä?

Vierailija
138/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoista voi lainata muutakin kuin kirjoja- jopa pyöräpumppuja, suksia ja museokortteja

Vierailija
139/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengät kannattaa ostaa ns. kiinakaupoista. Postimaksuja ei tule, mutta minimitilaus pitää olla 10 euroa ainakin siellä, mistä itse tilaan. Juuri ostin aikuiselle pojalleni koon 49 tai 50 kenkiä. Niiden valikoima ei ole yhtä suuri kuin pienempien kokojen, joista helposti löytyy "salamatarjouksena" alle kympin kenkiä. Ostan sieltä muitakin arjen tarvikkeita. Vaatteita en osta, ne kaiva

Kiinasta ostetaan kun ei ole varaa suomalaisiin hintoihin Suomessa ja Suomessa on niin suppeat valikoimat muutenkin. Sitäpaitsi, useasti ne Suomessa myytävät tuotteet on ensin tilattu Kiinasta, jopa joskus samalta myyjältä ja samasta tehtaasta, mutta suomalainen yrittäjä lätkäisee vaan hintaan Suomi-lisää melko rutkasti.

Vierailija
140/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä älyvapaita aloituksia sikiää 😂