Äsken piti esimerkiksi ostaa pyöränpumppu joka maksoi yli 4e, ensi viikolla parturi 15e. Toimeentulotuen saajalla on muitakin kuin ruokakulu
Ettekö te sitä ymmärrä, te jotka jankkaatte että miten se perusosa muka ei riitä ruokaan?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato kun hiukset voi leikata itse
Ei ole työttömällä varaa ostaa mitään 100€ hiusten leikkuu konetta.....
ap
Osta kiinakaupasta. Postimaksua ei tule ja sillä 15 euron parturihinnalla saat jo hyvän koneen. Äsken katsoin, että alle 10 eurollakin saa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä älyvapaita aloituksia sikiää 😂
Enemmän ihmettelen miten täällä saadaan täysi sisällissota käyntiin aiheesta kun aiheesta. Kunpa näille olisi oma televisio-ohjelma.
Aloittaja AP käy esittelemässä ylpeänä 4 euron pumppuaan ja kehtaa vielä sanoa törsäävänsä törkeät 15 euroa kampaajaan!!! Ja kaikki tämä kahden viikon sisällä, kamalaa tuhlailua, kyllä nyt pitää säästää ja leikata tuista, ei meillä töissä käyvilläkään ole varaa MENKÄÄ TÖIHIN MINÄ JA MINUN VERORAHAT!!
Taattua Jerry Springer-laatua 🤟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se perusosa on silti melkein 600 euroa, siis yhelle ihmiselle.
Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.
Ja taas sama väärä käsitys, että perusosa on käytettävissä oleva osa vuokran jälkeen. SE ON LASKENNALLINEN SUMMA. Se mitä jää käteen riippuu täysin vuokran määrästä! Yrittäkää nyt jo sisäistää tämä vai oletteko te todellakin tyhmiä?
Tottakai ne on kun eivät asiaa ole joutuneet kokemaan.
Ja silti olisivat lopettamassa tuet tai leikkaamassa niitä, vaikka eivät tiedä faktoja. Olen täällä syksystä lähtien oikaissut asian joka kerta, kun näen tuon väitteen, mutta ei vaan mene jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Olen toimeentulotuella, kävin eilen kampaajalla ensimmäistä kertaa yli kahteen (väri + latvojen siistiminen), 55eur. Moni ajattelee varmasti etten olisi "saanut" tehdä tuota koska köyhän ei kuulu sallia itselleen edes mitään tuollaista hemmotteluhetkeä.
Mene töihin jos haluat hemmotella itseäsi. Minä en halua maksaa veroja, jotta sinä voit käydä kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee tähän näpäyttämään kuinka TT-tukea saavan pitäisi leikata tukka itse ja kävelläkin voi pyöräilyn sijaan.
Leikkaan tutuilta hiukset ilman maksua. Varmaan pysyy sakset monella kädellä.
Jos ei ole varaa pumppuun niin myö pyörä ja kävele🤣
Maksaa se tuen saajakin veroja, kaikesta maksetaan alvi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee tähän näpäyttämään kuinka TT-tukea saavan pitäisi leikata tukka itse ja kävelläkin voi pyöräilyn sijaan.
Yleensä tukka leikataan itse ja hiukset parturissa. Vai leikkaako sulla parturi-kampaaja alapäänkin?
Vierailija kirjoitti:
Saadaanpa hiustenleikkuusta ja pyöränpumpusta monta sivua kinastelua. Useimmat neuvojat eivät näytä ymmärtävän sitä, että ongelma on paljon suurempi kuin jokin yksittäinen ostos. On helppoa keksiä ratkaisu pikkuongelmalle ja suuttua sitten, kun se ei ratkaisekaan oikeastaan mitään. Ja siitä seuraa se ikuinen valitus ja yleistys, että "mikään neuvo ei kelpaa".
Minun, toimeentulotuen asiakkaan, pitäisi keksiä keino hankkia tietokone. Hyvin vanha koneeni menee rikki ennen pitkää, jolleivät siis ohjelmisto-ongelmat tee sitä käyttökelvottomaksi ensin. Kone pitäisi myös onnistua hankkimaan ennen kuin tämä vanha rikkoutuu, joten haastetta riittää.
Toimeentulotuesta ei pahemmin saa säästellä. En pysty piilottamaan rahaa Kelalta käteisenä, koska liikuntavamman vuoksi en pysty edes lähtemään asumuksestani pankkiautomaatille. Sen enempää kuin kauppaan tai kirpputoreille. En tunne tällä paikkakunnalla ketään, eikä sukul
Kun jauhetaan hiustenleikkauksesta ja pyöränpumpusta saadaan kätevästi sivuutettua aihe: toimeentulotuki on tarkoitettu muuhunkin kuin pelkkään ruokaan. Minulle on viranomainen väittänyt, että toimeentulotukea saa sitten kun ei ole ruokaa. Tämä ei pidä paikkaansa! Tulevaisuudessa voi pitääkin, jos hallitus saa tahtonsa läpi. Kysymys on mielestäni lähinnä siitä mitä kaikkea viimesijainen toimeentulotuki kattaa ja miksi sekä mitä sen kenenkin mielestä pitäisi kattaa. Tai näin itse asian ymmärsin, ap voi korjata.
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajilla on myös menoja. Kyllä minä on reseptilääkkeitä jättänyt ostamatta kun on pitänyt jättää ruoka rahaa että jaksan siellä töissä käydä, sitä ei moni köyhä tajua että jotkut maksaa lääkkeet itse. Ja kyllä me maksetaan kaikki itse, ilman tukia, lapsetkin on jo aikuisia ja omillaan, joten ei tule niitä lapsilisiäkään
Kyllä työssäkäyvätkin saavat tukea lääkkeisiin, sitä sanotaan Kela-korvaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja kengät toki kirpparilta. Ei se haittaa vaikka on väärää kokoa ja väärää sesonkia. Sehän vaan kasvattaa persoonaa talsia sandaaleissa lumituiskussa ja aina voi tehdä itselleen villasukat vanhoista vaatteista.
Kengät kannattaa ostaa ns. kiinakaupoista. Postimaksuja ei tule, mutta minimitilaus pitää olla 10 euroa ainakin siellä, mistä itse tilaan. Juuri ostin aikuiselle pojalleni koon 49 tai 50 kenkiä. Niiden valikoima ei ole yhtä suuri kuin pienempien kokojen, joista helposti löytyy "salamatarjouksena" alle kympin kenkiä. Ostan sieltä muitakin arjen tarvikkeita. Vaatteita en osta, ne kaivan ilmaislaatikoista.
Mistä ihmeen ilmaislaatikoista? Niistä johon kierrätettävät vaatteet on jätetty jotta niistä tulevat rahat saa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen?
Oletko koskaan käynyt Kierrätyskeskuksessa? Siellä on ilmaispuoli, jossa tavarat eivät maksa mitään. Ennen kiertelin myös muilla kirppareilla, joissa myyjät varsinkin myyntiajan loppuessa laittoivat tavaraa ilmaislaatikoihin otettavaksi. Enää en viitsi kiertää maksullisilla kirppareilla, kun ei tarvitse enää kasvavia lapsia vaatettaa. Riittää, kun silloin tällöin löydän jonkun pitovaatteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri itse sanomassa. En ole itse pyöräillyt 5 vuoteen enkä ole käynyt kampaajalla 2 vuoteen, vaan leikkaan hiukset itse.
En ole pyöräillyt yli 20 vuoteen ja itse olen leikannut hiukset viimeiset 20 vuotta.
Minä en ole koskaan ajanut autolla tai ollut vanhempainvapaalla, siispä autot ja vanhempainvapaat ovat turhia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa pumppuun niin myö pyörä ja kävele🤣
Sulta pitää se pumppu varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa muissa maissa parturissa käynti tai polkupyörä olisivat työttömälle todella kaukaisia haaveita, suurin murhe olisi että mistä tulee seuraava lämmin ateria.
Suomalaisista sosiaalituista on edelleen varaa leikata reilusti kaikkien työikäisten ja kykyisten osalta.
Voisitko antaa osan töistäsi sille työttömälle?
Juuri näin. Jos harvat "ahnehtivat" kaikki työt, joku jää ilman. Silti nämä ahneet eivät suostuisi jakamaan työtään kenenkään kanssa. Sitä paitsi miksi aina pitää verrata Suomen työttömiä johonkin kehitysmaihin. Verrattaisin vaikka pohjoismaihin. Tiettävästi näissä maissa työttömällä on varaa polkupyörän ylläpitoon ja parturiin.
No, ekaksi eläkeläiset ulos työpaikoilta tai eläke lepäämään!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toimeentulotuella, kävin eilen kampaajalla ensimmäistä kertaa yli kahteen (väri + latvojen siistiminen), 55eur. Moni ajattelee varmasti etten olisi "saanut" tehdä tuota koska köyhän ei kuulu sallia itselleen edes mitään tuollaista hemmotteluhetkeä.
Mene töihin jos haluat hemmotella itseäsi. Minä en halua maksaa veroja, jotta sinä voit käydä kampaajalla.
No lopeta se verojen maksaminen?
Ootko muuten tietoinen että työttömyystuestakin menee 20 prosenttia veroja, osaatkohan yhtään laskea mitä jää käteen?
Onko muualla maailmassa näin jäätävä katkeruus ja viha työttömiä kohtaan? 😳
Edelleen, sä voit koska tahansa hypätä kokeilemaan tätä elämää. Varmaan tuota kampaamoreissua varten on säästetty ja nipistetty jostain. Ja vastahan se sun verorahoilla kaksi vuotta sitten kävi!!! 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja kengät toki kirpparilta. Ei se haittaa vaikka on väärää kokoa ja väärää sesonkia. Sehän vaan kasvattaa persoonaa talsia sandaaleissa lumituiskussa ja aina voi tehdä itselleen villasukat vanhoista vaatteista.
Kengät kannattaa ostaa ns. kiinakaupoista. Postimaksuja ei tule, mutta minimitilaus pitää olla 10 euroa ainakin siellä, mistä itse tilaan. Juuri ostin aikuiselle pojalleni koon 49 tai 50 kenkiä. Niiden valikoima ei ole yhtä suuri kuin pienempien kokojen, joista helposti löytyy "salamatarjouksena" alle kympin kenkiä. Ostan sieltä muitakin arjen tarvikkeita. Vaatteita en osta, ne kaivan ilmaislaatikoista.
Sit valitetaan kun on varaa lennätellä Kiinasta asti tavaraa ja saastutetaan luontoa 😂
En kyllä lähtisi ostamaan kenkiä koettamatta, voi tulla kalliiksi ja käydä kipeäksi.
Kuule, ne lähimarketista ostetut tavaratkin on lennätetty tänne ties mistä. Paremmat kengät saa kiinakaupasta kuin kirpparin linttaan astutut jalkasienen kyllästämät kengät. Saa omaa kokoa ja jos eivät sovikaan, voi palauttaa. Ei tarvitse kierrellä kuin nettisivuilla kilpailuttamassa parhaat alennukset. Paketti tulee pakettiautomaattiin lähikauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajilla on myös menoja. Kyllä minä on reseptilääkkeitä jättänyt ostamatta kun on pitänyt jättää ruoka rahaa että jaksan siellä töissä käydä, sitä ei moni köyhä tajua että jotkut maksaa lääkkeet itse. Ja kyllä me maksetaan kaikki itse, ilman tukia, lapsetkin on jo aikuisia ja omillaan, joten ei tule niitä lapsilisiäkään
Minä minä minä, minulla on aina muita kurjempaa 🤦
Vierailija kirjoitti:
Sit valitetaan kun on varaa lennätellä Kiinasta asti tavaraa ja saastutetaan luontoa 😂
En kyllä lähtisi ostamaan kenkiä koettamatta, voi tulla kalliiksi ja käydä kipeäksi.
Lentäisi ilman niitä pakettajakin. Nyt ne paketit laitetaan samaan lentokoneeseen kuin ihmisetkin. Esim. paristoja ei lennätetä turvallisuussyistä. Hyviä kenkiä saa aliexpressistä kun valitsee niitä samoja mitä muutkin ovat tilanneet. Olen tilannut kaikki kengät ulkomailta, enkä ole ostanut suomesta ollenkaan kenkiä yli 5vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se perusosa on silti melkein 600 euroa, siis yhelle ihmiselle.
Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.
Tuosta 600 eurosta pitää maksaa ruoan lisäksi mm. kotivakuutus, puhelinlasku, netti, bussikortti, vaatteet, kengät, hygieniatuotteet, pyykkiaine ja itsehoitolääkkeet. Jos mitään ei hajoa eikä tule mitään muita yllättäviä menoja (kuten yöllistä reissua päivystykseen taksilla) niin kyllä tuolla saa itsensä ruokittua, mutta tiukkaa on.
Jos muuten työssäkäyvällä jää kuukaudessa käteen vähemmän kuin toimeentulotuen perusosan verran, hänkin voi hakea tt-tukea. Ei se mikään työttömien oma tuki ole. Moni pienipalkkainen joutuu hakemaan sitä kun palkka ei riitä.
Kela ma
Työtön tarvitsee nettiä ja joukkoliikennettä kuten kaikki muutkin. Ja missä todellisuudessa oikein elät, jos luulet että 50e riittää vaatteisiin vuodeksi?
Itsehoitolääkkeitäkin on muuten muitakin kuin burana, esim. rautavalmisteet ja allergialääkkeet. Minulla menee niihin 30e kuukaudessa, tuo sinun 3e vuosibudjettisi menee siis minulla 120-kertaisesti yli. Onneksi olen saanut töitä, muuten olisin pulassa.
Tottakai ne on kun eivät asiaa ole joutuneet kokemaan.