Äsken piti esimerkiksi ostaa pyöränpumppu joka maksoi yli 4e, ensi viikolla parturi 15e. Toimeentulotuen saajalla on muitakin kuin ruokakulu
Ettekö te sitä ymmärrä, te jotka jankkaatte että miten se perusosa muka ei riitä ruokaan?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä älyvapaita aloituksia sikiää 😂
Enemmän ihmettelen miten täällä saadaan täysi sisällissota käyntiin aiheesta kun aiheesta. Kunpa näille olisi oma televisio-ohjelma.
Aloittaja AP käy esittelemässä ylpeänä 4 euron pumppuaan ja kehtaa vielä sanoa törsäävänsä törkeät 15 euroa kampaajaan!!! Ja kaikki tämä kahden viikon sisällä, kamalaa tuhlailua, kyllä nyt pitää säästää ja leikata tuista, ei meillä töissä käyvilläkään ole varaa MENKÄÄ TÖIHIN MINÄ JA MINUN VERORAHAT!!
Taattua Jerry Springer-laatua 🤟
Korjataanpa kertomaasi. Ap käyttää rahaa kuin ääliö, tulee siitä jankkaamaan AV:lle ja kertomaan, kuinka on köniitä muitakin menoja kuin ruoka, kuten ääliömäiset hankinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkansaajilla on myös menoja. Kyllä minä on reseptilääkkeitä jättänyt ostamatta kun on pitänyt jättää ruoka rahaa että jaksan siellä töissä käydä, sitä ei moni köyhä tajua että jotkut maksaa lääkkeet itse. Ja kyllä me maksetaan kaikki itse, ilman tukia, lapsetkin on jo aikuisia ja omillaan, joten ei tule niitä lapsilisiäkään
Ei niitä tule köyhällekään, viimeistä senttiä myöten vähennetään toimeentulotuesta. Kuten myös esim vakuutuskorvaus rikkoutuneesta pesukoneesta tai korvaus, jos joutuu väkivallan uhriksi ja saa oikeuden kautta hyvitystä.
Tämä on erittäin kummallista. "Jouduin väkivallan uhriksi, menetin työkykyni ja sain rankan ptsdn päälle". Pari tonnia korvausta joka voisi mennä eheytymiseen, fysioterapiaan ja psykoterapiaa ja kela kuittaa ne varmasti itselleen eikä uhrilla edes ole mitään mahdollisuutta kuntoutua.
Vierailija kirjoitti:
Se perusosa on silti melkein 600 euroa, siis yhelle ihmiselle.
Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.
Varmasti jää. Eri asia sitten jos maksaa asuntolainaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen miten täällä saadaan täysi sisällissota käyntiin aiheesta kun aiheesta. Kunpa näille olisi oma televisio-ohjelma.
Aloittaja AP käy esittelemässä ylpeänä 4 euron pumppuaan ja kehtaa vielä sanoa törsäävänsä törkeät 15 euroa kampaajaan!!! Ja kaikki tämä kahden viikon sisällä, kamalaa tuhlailua, kyllä nyt pitää säästää ja leikata tuista, ei meillä töissä käyvilläkään ole varaa MENKÄÄ TÖIHIN MINÄ JA MINUN VERORAHAT!!
Ihan hirveetä! Keskustelupalstalla keskustellaan! Ja aina tulee joku keskustelupalstalle loukkaantumaan keskustelun olemassaolosta, mahtaa olla elämä raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen toimeentulotuella, kävin eilen kampaajalla ensimmäistä kertaa yli kahteen (väri + latvojen siistiminen), 55eur. Moni ajattelee varmasti etten olisi "saanut" tehdä tuota koska köyhän ei kuulu sallia itselleen edes mitään tuollaista hemmotteluhetkeä.
Mene töihin jos haluat hemmotella itseäsi. Minä en halua maksaa veroja, jotta sinä voit käydä kampaajalla.
Mutta mielellään maksat MEPien kymppitonnin palkat ja viiden tonnin kuitittomat kulukorvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjataanpa kertomaasi. Ap käyttää rahaa kuin ääliö, tulee siitä jankkaamaan AV:lle ja kertomaan, kuinka on köniitä muitakin menoja kuin ruoka, kuten ääliömäiset hankinnat.
Joo! Kamala työtön, se varmaan ostelee niitä pumppuja päivittäin ja ramppaa joka viikko kampaajalla, täysin edesvastuutonta, MENE TÖIHIN!!!" 😁
Oikeastiko tämä kahden viikon sisällä kulutettu "ylimääräinen" huima 19 euroa voi kuumentaa tunteita noin. Voi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mennä kuin pari kymmentä vuotta taaksepäin kun köyhillä perheillä ei ollut edes sitä polkupyörää. Parit kengät saatiin kunnan köyhäinavusta koko lapsikatraalle. Talvella piti aamulla valita ketkä saavat kengät ja pääsevät kouluun. Koulussa hyväosaisten lapsille oli kunnon ruoat, mutta meille köyhille riitti vain perunankuorista keitettyä lientä tai veteen tehtyä laihaa velliä. Koulumatkat käveltiin myös talvisin, suksia ei meillä ollut. Seurakunnalta saatiin kerran suksirahat, mutta isä joi ne viimeistä penniä myöten. Tukat käytiin naapurin maalaistalossa leikkuuttamassa ennen juhannusta ja joulua. Isäntä suurilla keritsimillä kyni meidät aina melkein kaljuksi ja aina sai koulussa hävetä seuraavana päivänä. Paremmastakaan ei ollut tietoa, samanlaista oli naapureillakin.
Aika paljon kauemmas pitää mennä että elämä oli noin köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Fillarin renkaat voi puhaltaa täyteen ja ei hiuksia tarvitse leikata.
Lähi-Shellillä voi täyttää ilmaiseksi. Ja jos 4 eurosta on talous tiukoilla, aina voi kerätä pulloja. Moni tienaa pulloilla lisäansioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-Shellillä voi täyttää ilmaiseksi. Ja jos 4 eurosta on talous tiukoilla, aina voi kerätä pulloja. Moni tienaa pulloilla lisäansioita.
Ai niin, pullot olisi pian palautettava kun SDP:n mepit äänestivät EU:ssa nurin Suomen hienon pullojen palatausjärjestelmän. Kysykää Heinäluomalta ja Kumpula-Natriumilta lisätietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pumpun saat kirpputorilta eurolla.869
Milläs mä meen sinne kirpparille? Milloin se on? Mistä tiedän että varmasti löytyy? Mun pyörän kumit on tyhjät eikä sillä voi ajaa.
Ap
Monesti naapuri lainaa pumppua. Kait ne huomioivat tärkeät menot ja tavarat.
En edes tunne naapureitani.
En minäkään, olen silti lainannut. Täällä on myös 'ilmapiste' missä voi kumit täyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee tähän näpäyttämään kuinka TT-tukea saavan pitäisi leikata tukka itse ja kävelläkin voi pyöräilyn sijaan.
Oikeassa olet, tukan voi leikata itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa uutena pyörään pumpun? Niitä on kirpparit, kierrätyskeskukset ja Tori.fi pullollaan. Vissiin toimeentulotuen saajalla on varaa. Itse työssäkäyvänä etsin aina käytettyä.
Etsit käytettyä tuotetta joka maksaa uutena 4,4e? Kauanko käytät aikaa ja energiaa etsimiseen? Paljonko on matkakulut kun etsit sitä?
Et kuulosta järin fiksulta. Noin tyhmää ei kukaan palkkaisi, eli et käy töissä.
Tässä on hyvä esimerkki missä mättää. Työtön ei halua käyttää AIKAA ja ENERGIAA.
Listaa asiat mihin menee rahaa! Monesti sieltä löytyy turhaa herkkua ym. Ne tekee kuukaudessa pitkän euron. Eikö kukaan voi sulle vipata pumppua? Sukua onko? Kavereita?
Voisiko joku kertoa, mitä työtön saa tänään tehdä ja mites loppuviikon ostokset, kuinka paljon ja mihin?
Itse olen herännyt 4:30, tehnyt tunnin lenkin ja 08 lähden tienaamaan 9 euroa tälle päivälle. Mihinkähän sen tuhlais vai uskaltaako säästää? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Listaa asiat mihin menee rahaa! Monesti sieltä löytyy turhaa herkkua ym. Ne tekee kuukaudessa pitkän euron. Eikö kukaan voi sulle vipata pumppua? Sukua onko? Kavereita?
Oikeesti? 😳
Neljä hiton euroa asiaan jota tarvitsee, kestänee vuosia, ja sivutolkulla ohjeita ja kyräilyä 🤦
Ja mistä nää turhat herkut nyt oot repässyt?
Tää palsta on välillä niin absurdi, että sanattomaksi vetää.
Ihan kun ei muita menoja saisi olla kun on työtön tai tt-tuella ? Eihän niillä rahoilla paljon rillutella. Mä kävin viime vuoden marraskuussa kaverien kanssa pitsalla ja 2 olutta join+ bussiliput, siinä viimeinen huvimeno, kesällä ehkä kerran terassilla käyn muutamalla oluella..
Vierailija kirjoitti:
Pumppuhan hyvä ostos , talven jäljiltä aina tarvii. Mun pitää ostaa uusi lattiamoppi, vanhan varsi katkesi eikä mallia valmisteta, ostettava koko setti. Köyhän mietittävä tarkkaan joka ostos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullonkerääjiä on on jo enemmän kuin pulloja ja tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, mitä työtön saa tänään tehdä ja mites loppuviikon ostokset, kuinka paljon ja mihin?
Itse olen herännyt 4:30, tehnyt tunnin lenkin ja 08 lähden tienaamaan 9 euroa tälle päivälle. Mihinkähän sen tuhlais vai uskaltaako säästää? 🤔
Katkerilta vanhoiltapiipoilta ei toimita mitään kysyä.
Jättävät perintönsä mieluumin valtiolle kuin testamentilla suvulle ettei vain kukaan rikastu hänen kituuttamisella.
Ei tarvitse mennä kuin pari kymmentä vuotta taaksepäin kun köyhillä perheillä ei ollut edes sitä polkupyörää. Parit kengät saatiin kunnan köyhäinavusta koko lapsikatraalle. Talvella piti aamulla valita ketkä saavat kengät ja pääsevät kouluun. Koulussa hyväosaisten lapsille oli kunnon ruoat, mutta meille köyhille riitti vain perunankuorista keitettyä lientä tai veteen tehtyä laihaa velliä. Koulumatkat käveltiin myös talvisin, suksia ei meillä ollut. Seurakunnalta saatiin kerran suksirahat, mutta isä joi ne viimeistä penniä myöten. Tukat käytiin naapurin maalaistalossa leikkuuttamassa ennen juhannusta ja joulua. Isäntä suurilla keritsimillä kyni meidät aina melkein kaljuksi ja aina sai koulussa hävetä seuraavana päivänä. Paremmastakaan ei ollut tietoa, samanlaista oli naapureillakin.