Äsken piti esimerkiksi ostaa pyöränpumppu joka maksoi yli 4e, ensi viikolla parturi 15e. Toimeentulotuen saajalla on muitakin kuin ruokakulu
Ettekö te sitä ymmärrä, te jotka jankkaatte että miten se perusosa muka ei riitä ruokaan?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pumpun saat kirpputorilta eurolla.869
Milläs mä meen sinne kirpparille? Milloin se on? Mistä tiedän että varmasti löytyy? Mun pyörän kumit on tyhjät eikä sillä voi ajaa.
Ap
Monesti naapuri lainaa pumppua. Kait ne huomioivat tärkeät menot ja tavarat.
En edes tunne naapureitani.
Ap
Loinen töihin SAATANA
Sopii. Milloin ja minne? Millainen työnkuva? Paljonko palkka?
ap1.6, Power Tammisto
Liian huono palkka ei järkeä mennä töihin millään 2000€/kk palkalla.....
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato kun hiukset voi leikata itse
Ei ole työttömällä varaa ostaa mitään 100€ hiusten leikkuu konetta.....
ap
Biltema 17,90€, Motonet 26.90€.
Konalan jauhelihamies kirjoitti:
Näinhän se menee.
Eikä mene. Puhut paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun piti maksaa pyörän remppa kun takapyörän akseli katkesi ja uusi vanne maksoi 70 euroa. Pian pitää vaihtaa uudet päällys renkaat ja ne maksaa 40 euroa. Piti mennä hammaslääkäriin ja siihen meni 132 euroa. Ruokaa minulla jäi 140 euroa kk koska vuokra, netti ja sähkökin piti maksaa. Kai tässä joutuu tekee pimeetä työtä taas pian ja rikkoa lakia.
Jos olet ttt:llä niin sähköä, vuokraa tai hammaslääkäriä et varmasti maksanut itse. Jos taas et ole, niin hae hyvä ihminen ttt:a. Kyllä ne Kelassa kertoo sinulle mitä kuitteja ja papereita sinun pitää sinne viedä. Niiden on nimittäin pakko toimia asiakkaalleen edullisimmalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein leveimmin elää toimeentulotuen saaja. Melkeen kaikki tarpeelliset laskut voi lähettää Kelan maksettavaksi.
Juu tää on tosi leveää täällä vuokrayksiössä.
Söin just puolikkaan purkin tonnikalaa ja pakastimesta tarjous porkkanalaatikkoa päivän ainoana ateriana. Pakko säästää, mutta mulla alkaa loppua proteiinin lähteet ja haluaisin tän vähäisenkin voiman ja kunnon pitää. Teen töitä 9 euron päiväpalkalla. Leipäjonoissa ei ole nykyään oikein mitään. Viimeksi sain lanttua ja leipää (joista toki olen kiitollinen).
Olen yrittänyt bongailla pulloja ja tölkkejä. Tänään näin jopa yhden tallotun energiajuomapullon. Ei muuten ollut halvinta mahdollista.
On leveää, ootko kateellinen?
Mihin käytät rahasi? Yksiön vuokra tuskin on kovin kallis asumistuen jälkeen. Saat myös sen toimeentulotuen, mihin ne rahat haaskaat? Kampaajallako kävit? Ei ihme, ettei rahat riitä. Sinulle maksetaan asuminen, sähkö, vesi, terveydenhoito, lääkkeet jne. Mutta kun mikään ei riitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pumpun saat kirpputorilta eurolla.869
Milläs mä meen sinne kirpparille? Milloin se on? Mistä tiedän että varmasti löytyy? Mun pyörän kumit on tyhjät eikä sillä voi ajaa.
Ap
Ap päätti sitten heittäytyä tomppeliksi. Onneksi vaan esittää.
Mitä tomppelia siinä on, jos ap. pyöränrenkaat on jo tyhjät?! Tyhjillä renkaillako ap lähtee sitä pyöränpumppua hakemaan? Kun pääsee perille, ei ap. sitä pumppua enää tarvitsekaan, kun renkaista on vain vanteet jäljellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato kun hiukset voi leikata itse
Ei ole työttömällä varaa ostaa mitään 100€ hiusten leikkuu konetta.....
ap
Biltema 17,90€, Motonet 26.90€.
Entä Rustassa?
Vierailija kirjoitti:
Se perusosa on silti melkein 600 euroa, siis yhelle ihmiselle.
Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.
Tuosta 600 eurosta pitää maksaa ruoan lisäksi mm. kotivakuutus, puhelinlasku, netti, bussikortti, vaatteet, kengät, hygieniatuotteet, pyykkiaine ja itsehoitolääkkeet. Jos mitään ei hajoa eikä tule mitään muita yllättäviä menoja (kuten yöllistä reissua päivystykseen taksilla) niin kyllä tuolla saa itsensä ruokittua, mutta tiukkaa on.
Jos muuten työssäkäyvällä jää kuukaudessa käteen vähemmän kuin toimeentulotuen perusosan verran, hänkin voi hakea tt-tukea. Ei se mikään työttömien oma tuki ole. Moni pienipalkkainen joutuu hakemaan sitä kun palkka ei riitä.
ei kannata mennätöihin 2000e palkalla,miksi ei? 450e veroihin, 700 vuokraan,jää vielä 850e
sillä saa jo kunnon ruokaa 180e puhelin 40e kotivakuutus10e sähkö 40e,vaatteet 100 e sisustus/ kodinkoneet 100 e /tekee vuodessa 1200e. matkatilille 100e loput kaljaan ja tupakkaan,jos yksin asut. jos on lapsia tulee elätusmaksut ja lapsilisät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun piti maksaa pyörän remppa kun takapyörän akseli katkesi ja uusi vanne maksoi 70 euroa. Pian pitää vaihtaa uudet päällys renkaat ja ne maksaa 40 euroa. Piti mennä hammaslääkäriin ja siihen meni 132 euroa. Ruokaa minulla jäi 140 euroa kk koska vuokra, netti ja sähkökin piti maksaa. Kai tässä joutuu tekee pimeetä työtä taas pian ja rikkoa lakia.
Jos olet ttt:llä niin sähköä, vuokraa tai hammaslääkäriä et varmasti maksanut itse. Jos taas et ole, niin hae hyvä ihminen ttt:a. Kyllä ne Kelassa kertoo sinulle mitä kuitteja ja papereita sinun pitää sinne viedä. Niiden on nimittäin pakko toimia asiakkaalleen edullisimmalla tavalla.
Hammaslääkärin joutuu maksamaan itse jos käy yksityisellä, ja joskus se on ainoa vaihtoehto esim. jos julkiselle ei ole aikoja. Vuokraakaan ei ttt:stä automaattisesti makseta, vaan sille on rajat (hyväksyttävät asumismenot). Jos tarvitsee ttt:tä vain pari kuukautta, helposti tulee kärvistelleeksi liian kalliissa asunnossa sen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Parempi leikkauttaa se pörri ja pitää kulkuvälineensä toimintakunnossa, niin on hitusen suurempi mahdollisuus ottaa työ vastaan, kuin sillä jöröjukalla joka ei leikkauta pörriään ja kulkee pierunsa voimalla.
Jotkut työnantajat palkkaavat vain pitkähiuksisia ja inhoavat pyöräilijöitä yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.
Tuosta 600 eurosta pitää maksaa ruoan lisäksi mm. kotivakuutus, puhelinlasku, netti, bussikortti, vaatteet, kengät, hygieniatuotteet, pyykkiaine ja itsehoitolääkkeet. Jos mitään ei hajoa eikä tule mitään muita yllättäviä menoja (kuten yöllistä reissua päivystykseen taksilla) niin kyllä tuolla saa itsensä ruokittua, mutta tiukkaa on.
Jos muuten työssäkäyvällä jää kuukaudessa käteen vähemmän kuin toimeentulotuen perusosan verran, hänkin voi hakea tt-tukea. Ei se mikään työttömien oma tuki ole. Moni pienipalkkainen joutuu hakemaan sitä kun palkka ei riitä.
Kela maksaa kotivakuutuksen, nettiä ei työtön tarvitse puhelimen netti riittää, bussikorttia ei työtön tarvitse, vaatteita kerran vuodessa 50€, pyykkiaine 5€ kestää vuoden, itsehoitolääkkeet burana paketti 3€ kestää vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärin joutuu maksamaan itse jos käy yksityisellä, ja joskus se on ainoa vaihtoehto esim. jos julkiselle ei ole aikoja. Vuokraakaan ei ttt:stä automaattisesti
Jotkut työnantajat eivät palkkaa hampaattomia eikä esteettisistä syistä saa toimeentulotukea hampaattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ma
Töiden tekemiseen tarvitaan netti ja nimenomaan se lisänopeus. Ilman lisänopeutta ei voi joitakin töitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ma
Vaatteita ostetaan kerran kymmenessä vuodessa eikä kerran vuodessa.
Itse leikkaan koneella itse. Liian kallista parturiin mennä
Terveisin työssäkäyvä mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ma
Hampaaton hymy ei kelpaa kaikille työnantajille. Hiusten pitää olla haastattelijasta ja asiakkaasta riippuen tietynlaiset, joko pitkät, lyhyet, polkkatukka, suora, vaalea, tumma tai punaiset hiukset. Uuman pitää olla timmi tai kehopositiivinen.Tämä pitää tietää etukäteen eli pitää olla ikään kuin ennustaja ja meedio. Pyöräilijät ja koiraihmisetkin on yök yök. Vihervasureita ja homoseksuaaleja ei palkata. Ihmissuhteet yök yök. Vapaa-ajalla kaverit, harrastukset ja deittailu iso no no. Jos ei ole sopivaa horoskooppia etkä diggaa lätkästä niin ei palkata. Jos haluat töitä niin ei palkata. Jos et halua töitä niin palkataan.
Vierailija kirjoitti:
Itse leikkaan koneella itse. Liian kallista parturiin mennä
Terveisin työssäkäyvä mies
Itse leikkaan ihan tavallisilla Fiskarssin saksilla. Ei tarvitse koneita eikä partureita.
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee tähän näpäyttämään kuinka TT-tukea saavan pitäisi leikata tukka itse ja kävelläkin voi pyöräilyn sijaan.
Olin juuri itse sanomassa. En ole itse pyöräillyt 5 vuoteen enkä ole käynyt kampaajalla 2 vuoteen, vaan leikkaan hiukset itse.
Sinä se varsinainen kirpparien hintahaukka olet! Löytyy taulukko euron pumpuista, sijainti ja montako kappaletta on jäljellä! Tilaamalla saa toisesta kirpparista lähimmälle kirpparille, jos on sattunut loppumaan!