Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsken piti esimerkiksi ostaa pyöränpumppu joka maksoi yli 4e, ensi viikolla parturi 15e. Toimeentulotuen saajalla on muitakin kuin ruokakulu

Vierailija
15.05.2024 |

Ettekö te sitä ymmärrä, te jotka jankkaatte että miten se perusosa muka ei riitä ruokaan?

Kommentit (339)

Vierailija
41/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
42/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän käytetty hyväkuntoinen pumppu olisi myynnissä? Jotain vikaa siinä täytyy olla jos edellinen omistaja on uuden halunnut ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan noin 100k€, mutta olen leikannut hiukseni jo vuosia itse. Alkuun oli  hankalaa, mutta mutta kun homman oppii, menee siihen viikossa huomattavasti vähemmän aikaa kuin parranajoon. Tukka on myös kokoajan kuosissa, kun siistimistä voi tehdä vaikka joka päivä.

Välineiksi riittää trimmeri. Asiallisia saa alle kahdenkympin ja kestävät vuosia. Lopputulos on nykyisin myös parempi kuin partureilla, joita aikanaa käytin.

Vierailija
44/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhalsin renkaan täyteen ja leikkasin itse hiukset.

Vierailija
45/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se perusosa on silti melkein 600 euroa, siis yhelle ihmiselle.

Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.

Ei maksa kaikkia lääkekuluja. On totta, että osa työssäkäyvistä saa toimeentulotukea. Suurimmalle osalle työssäkäyvistä jää enemmän.

Vierailija
46/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se pumppu tietenkin pitää ostaa joka kuukausi, niin kuin hiuksetkin pitää leikata.

Ei tietenkään pidä. Joka kuukausi on jotain vastaavia menoja.

Vierailija
47/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa uutena pyörään pumpun? Niitä on kirpparit, kierrätyskeskukset ja Tori.fi pullollaan. Vissiin toimeentulotuen saajalla on varaa. Itse työssäkäyvänä etsin aina käytettyä. 

Etsit käytettyä tuotetta joka maksaa uutena 4,4e? Kauanko käytät aikaa ja energiaa etsimiseen? Paljonko on matkakulut kun etsit sitä?

Et kuulosta järin fiksulta. Noin tyhmää ei kukaan palkkaisi, eli et käy töissä.

Just tän takia maailma hukkuu roskaan, koska ihmiset ei viitsi etsiä käytettynä, kun uutenakin saa halvalla. Mulla on periaate, että en osta uutena kuin äärimmäisessä hädässä, koska haluan säästää luontoa. Minusta se on ihan fiksua käytöstä. 

Just just.

Maailma hukkuu roskaan niiden köyhimpien kulutustottumusten takia?

Jos hankit sukat, alusvaatteet ja kengätkin käytettynä niin siinä on kyllä jo antaumusta. 

Vierailija
48/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisikohan kela autoon köyhyyden vuoksi laiminlyötyjen huoltojen ajantasalle saattamisen, arviolta tuhannen euron huollon ilmastoinnin huoltoineen, sekä takajarrujen uusinnan, levyt ja palat, jarrunesteen vaihto, kukaties yksi takajarrusatulakin mahdollisen jumittamisen takia...

Vierailija
49/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käydä parturissa. Pitää näyttää ulospäin se millainen kansantalous oikeasti on.

Vierailija
50/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin työkkäristä töitä mutta eivät antaneet työpaikkaa minulle. Sitten kysyin miten pääsen töihin koska haluan tienata rahaa ja elää normaalia elämää. Virkailija pyöritteli päätä ja sanoi ettei tiedä. Sanoin että teidän pitää tietää koska hallituskin sanoo että töitä on mutta virkailija sanoi ettei hallitus voi luvata työpaikkaa. Pitää kuitenkin ahdistella työnantajia joilla ei ole työtä tarjolla on se kumma sitten kun valitetaan että emme mene töihin.

Vierailija
51/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se pumppu tietenkin pitää ostaa joka kuukausi, niin kuin hiuksetkin pitää leikata.

Ostin pyöränpumppuni parikymmentä vuotta sitten. Vieläkin toimii ja naapurin emäntäkin sitä on lainaillut.  Vihje: kysy pumppua lainaan naapurilta tai sukulaiselta tai osta kirpparilta. Ei joka asiassa pidä heittäytyä avuttomaksi, kun se ei tuo mitään hyvää tullessaan, vaan ärsyttää muita. 

Vierailija
52/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein leveimmin elää toimeentulotuen saaja. Melkeen kaikki tarpeelliset laskut voi lähettää Kelan maksettavaksi. 

Juu tää on tosi leveää täällä vuokrayksiössä.

Söin just puolikkaan purkin tonnikalaa ja pakastimesta tarjous porkkanalaatikkoa päivän ainoana ateriana. Pakko säästää, mutta mulla alkaa loppua proteiinin lähteet ja haluaisin tän vähäisenkin voiman ja kunnon pitää. Teen töitä 9 euron päiväpalkalla. Leipäjonoissa ei ole nykyään oikein mitään. Viimeksi sain lanttua ja leipää (joista toki olen kiitollinen).

Olen yrittänyt bongailla pulloja ja tölkkejä. Tänään näin jopa yhden tallotun energiajuomapullon. Ei muuten ollut halvinta mahdollista.

On leveää, ootko kateellinen?

Vierailija
53/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan noin 100k€, mutta olen leikannut hiukseni jo vuosia itse. Alkuun oli  hankalaa, mutta mutta kun homman oppii, menee siihen viikossa huomattavasti vähemmän aikaa kuin parranajoon. Tukka on myös kokoajan kuosissa, kun siistimistä voi tehdä vaikka joka päivä.

Välineiksi riittää trimmeri. Asiallisia saa alle kahdenkympin ja kestävät vuosia. Lopputulos on nykyisin myös parempi kuin partureilla, joita aikanaa käytin.

Tää on aina saman aikaan sekä huvittavaa että hämmentävää kun rikkaat antaa säästövinkkejä köyhille.

Vierailija
54/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, Biltemassa myytiin aikanaan pyörän pumppua 2,95 €.

Ensimmäisestä petti männän tiivisterengas, jolloin ei enää pumpannut ilmaa - takuuvaihtona uusi pumppu.

Uusi pumppu heti ensimmäisellä käyttökerralla - niin heti hajosi letku, eli ilmeisesti letkun valmistanut tehdas oli käyttänyt väärää kemikaalia kumin pehmitysaineena - seurauksena letku joka hapertui käsiin.

Jos olisin tuolloin tiennyt, että jotkut pyörähuoltoliikkeet myyvät noita letkuja, ja että siellä voitaisiin asentaa uudet nippelit sen uuden letkun päähän, niin ehkä olisi kannattanut toimia noin eikä vaihtaa vielä toistamiseen takuuvaihtona tuota pumppua (letku siis on kiinteästi asennettu pumppuun).

Toisen takuuvaihdon jälkeen tilalle tuli eri malli - sinänsä toimii, mutta tuo alkuperäinen olisi ollut muuten malliltaan parempi - jos se vain olisi tehty kunnolla, eikä laadultaan ala-arvoisia osia käyttäen.

Onhan noita pumppuja ollut Lidlissäkin - laadusta en tiedä, mutta lukekaa

lisää täältä:

https://www.mattikaki.fi/laitetestit/fillaripumput.html

Vierailija
55/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhalsin renkaan täyteen ja leikkasin itse hiukset.

Et kai saksilla leikannut? Turhaa rahanmenoa sakset. Tylsällä voiveitsellä sopii veistää niin kynnet kuin hiukset. 

Vierailija
56/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset käy huoltoasemalla renkaat pyöräänkin täyttämässä, ainakin täällä pyöräily kaupungissa jossa poljetaan kesät talvet. Parturoida voi itse 

Vierailija
57/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta elättää sinua laiskaa. Kokeile samaa, kuin me täysjärkiset, maksa omasta palkastasi kaikki kulusi. Jos ei ole varaa, ole ilman äläkä valita!

Vierailija
58/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme homma, lähisukulainen pienyrittäjä leikkaa kyllä hiuksensa ihan itse. Eikä valita siitä vaavipalstalla :/

Vierailija
59/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin työkkäristä töitä mutta eivät antaneet työpaikkaa minulle. Sitten kysyin miten pääsen töihin koska haluan tienata rahaa ja elää normaalia elämää. Virkailija pyöritteli päätä ja sanoi ettei tiedä. Sanoin että teidän pitää tietää koska hallituskin sanoo että töitä on mutta virkailija sanoi ettei hallitus voi luvata työpaikkaa. Pitää kuitenkin ahdistella työnantajia joilla ei ole työtä tarjolla on se kumma sitten kun valitetaan että emme mene töihin.

Valehtelet. Et uskalla kysyä keneltäkään mitään, kykenet vain valittamaan netissä.

Vierailija
60/339 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoasemalla voi täyttää renkaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi