Äsken piti esimerkiksi ostaa pyöränpumppu joka maksoi yli 4e, ensi viikolla parturi 15e. Toimeentulotuen saajalla on muitakin kuin ruokakulu
Ettekö te sitä ymmärrä, te jotka jankkaatte että miten se perusosa muka ei riitä ruokaan?
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää palkasta vähän alle 500 euroa käteen asumiskulujen jälkeen. Sillä pitää maksaa aivan kaikki, laskut, vakuutukset, ruoat, hygieniatarvikkeet, pesuaineet, mahdolliset tarpeelliset vaatteet jne. Toimeentulotukea en voi saada, koska satun omistamaan kesämökkikiinteistön, eli käytännössä metsäisen tontin.
Eikö ole erikoista, että sinulle ja meille muille työssäkäyville se 500e riittää, mutta tuilla eläjälle se ei riitä.
Kenelle muka riittää 500€ kuussa ja on olevinaan ihan tyytyväinen siihen 😂
Tuo 500€ on aivan järjetön summa, onhan se ihan ihmisen käsityskyvyn ylittävä yli 16€ päivässä😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää palkasta vähän alle 500 euroa käteen asumiskulujen jälkeen. Sillä pitää maksaa aivan kaikki, laskut, vakuutukset, ruoat, hygieniatarvikkeet, pesuaineet, mahdolliset tarpeelliset vaatteet jne. Toimeentulotukea en voi saada, koska satun omistamaan kesämökkikiinteistön, eli käytännössä metsäisen tontin.
Eikö ole erikoista, että sinulle ja meille muille työssäkäyville se 500e riittää, mutta tuilla eläjälle se ei riitä.
Tuo 500€ on aivan järjetön summa, onhan se ihan ihmisen käsityskyvyn ylittävä yli 16€ päivässä😜
Eikö köyhät juo mitään, eihän tuolla saa ruokajuomia edes yhdelle aterialle?
Mihin tarvitsee OMAA polkupyörän pumppua? Olen aina lainannut huoltoasemilta, kun olen tarvinnut. Se on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Pumpun saat kirpputorilta eurolla.869
Miten sä voit tuolla tavalla sanoa? Et sä tiedä jokaisen kirppiksen tarjontaa. Itse asun pienellä paikkakunnalla jossa kaksi kirppistä enkä kyllä menisi vannomaan, että kummastakaan tällä hetkellä löytyy pumppua.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarvitsee OMAA polkupyörän pumppua? Olen aina lainannut huoltoasemilta, kun olen tarvinnut. Se on ilmaista.
Miksi ei saisi olla omaa pumppua? Lapsellista ajatella, että ei kukaan saisi omistaa pumppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on omaisuutta, joten et tietenkään saa toimeentulotukea. Sinä saat myös tehdä ylimääräisiä töitä ja pitää niistä saamasi palkan kokonaan. Sinulla taitaa olla myös kaikenlaisia työpaikan mukanaan tuomia etuja työterveydestä lähtien.
Mutta - palstan perinteiden mukaan - listaapa tähän kaikki menosi, niin katsotaan, mihin olet rahasi tuhlannut. Asumiskuluja varmasti voi pienentää. Ja mitä nuo "laskut" oikein ovat? Varmasti siellä on herkkuja ja muuta, mitä et tosiaan tarvitse. Hankit niitä vasta sitten, kun palkkasi riittää niihin. Ja lope
Mutta kun se niin sanottu omaisuus ei hyödytä minua mitenkään. Päinvastoin, tuo vaan lisäkuluja kun on vakuutukset ja kiinteistövero.
Miten pienennät asumiskuluja kun asuu 30 neliön yksiössä lähiössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Et sinä satu mitään omistamaan, vaan voit myydä sen pois jos haluat. Tai myyt metsää. Miksi sinun edes pitäisi saada toimeentulotukea, kun sinulla on muitakin mahdollisuuksia elättää itsesi?
Niin, voisinhan toki myydä sen jos joku sattuisi ostamaan, metsän myyminen ei kyllä ole oikein kannattavaa hommaa.
Samalla tietty voisin lopettaa töissä käymisen ja alkaa sitten elää tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on omaisuutta, joten et tietenkään saa toimeentulotukea. Sinä saat myös tehdä ylimääräisiä töitä ja pitää niistä saamasi palkan kokonaan. Sinulla taitaa olla myös kaikenlaisia työpaikan mukanaan tuomia etuja työterveydestä lähtien.
Mutta - palstan perinteiden mukaan - listaapa tähän kaikki menosi, niin katsotaan, mihin olet rahasi tuhlannut. Asumiskuluja varmasti voi pienentää. Ja mitä nuo "laskut" oikein ovat? Varmasti siellä on herkkuja ja muuta, mitä et tosiaan tarvitse. Hankit niitä
Hyödyttömistä omaisuuseristä voi hankkiutua eroon.
Tässä ketjussa aloittaja on koko kansan tyypillinen vetelys, joka sohvalla istuu, eikä nosta takamustaan mihinkään toimeen.
Pyöränpumppu ja itse pyörä on investointi, että pääset töihin tienaamaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se perusosa on silti melkein 600 euroa, siis yhelle ihmiselle.
Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.
Sitten työssäkäyvä on oikeutettu myös toimeentulotukeen.
Työssä käyvä on pienistä tuloistaan huolimatta onnistunut säästämään ja jopa sijoittamaan jolloin kaikki toimeentulotuet voi unohtaa loppuiäksi. Esim me teimme näin kun olimme nuoria ja lapsettomia, pienipalkkaisia. Asuimme pariskuntana pienessä yksiössä ja säästimme. Tuskin kovin moni tttukiasiakas suostuisi asumaan niin epämukavasti kuin me vuosia asuttiin. Mutta eipä tarvinnut myöhemmin omistusasuntoon juuri lainaa ottaa ja ollaan kertaalleen asuntokin vaihdettu! Kohta laina on maksettu ja rahaa jää ihan mukavasti muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä tuolla saa pari purkkia maitoa ja makkarapaketin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se perusosa on silti melkein 600 euroa, siis yhelle ihmiselle.
Lääkekulutkin saa suoraan sossun maksettavaksi niin en ymmärrä miten tuo ei muka riitä. Ei kaikilla työssäkäyvilläkään jää noin paljoa käteen.
Sitten työssäkäyvä on oikeutettu myös toimeentulotukeen.
Työssä käyvä on pienistä tuloistaan huolimatta onnistunut säästämään ja jopa sijoittamaan jolloin kaikki toimeentulotuet voi unohtaa loppuiäksi. Esim me teimme näin kun olimme nuoria ja lapsettomia, pienipalkkaisia. Asuimme pariskuntana pienessä yksiössä ja säästimme. Tuskin kovin moni tttukiasiakas suostuisi asumaan niin epämukavasti kuin me vuosia asuttiin. Mutta eipä tarvinnut myöhemmin omistusasuntoon juuri lainaa ottaa ja ollaan kertaalleen asuntokin vaihdettu! Kohta laina on maksettu ja
4000€ on kuitenkin eri kuin 400€!
Parturi ei ole mikään pakko. En ole käynyt 20 vuoteen. Paljon on rahaa säästynyt
Vierailija kirjoitti:
Parturi ei ole mikään pakko. En ole käynyt 20 vuoteen. Paljon on rahaa säästynyt
Totta, huimat 0,1€/päivä!
Mies tasottelee mun hiusten latvat, mä lyhennän hänen hiukset.
Kyllä on vuosien mittaan säästynyt paljon parturointirahaa.
"4000€ on kuitenkin eri kuin 400€!"
Mikä ihmeen 4000€ ja mikä ihmeen 400€? Mun bruttotulot oli 1300€ ja miehellä suunnilleen saman verran. Siitä vielä verot pois. Yksiössä kun asuimme niin säästäminen onnistui.
Kyllä niitä pyöränpumppuja on varaa ostaa, kun vähän pienentää ruokalaskua. Eikä tämä tarkoita ruuan tason laskua, vaan käytetään enemmän luontoa hyväksi. Voi viljellä itse vihanneksia, jos on vähän maata. Luonnosta saa monia hyviä ruokatarvikkeita ilmaiseksi, marjoja ja lihaa. Mullakin on nyt 300 litran arkkupakastin täynnä marjoja ja hanhenpaisteja.
Vierailija kirjoitti:
"4000€ on kuitenkin eri kuin 400€!"
Mikä ihmeen 4000€ ja mikä ihmeen 400€? Mun bruttotulot oli 1300€ ja miehellä suunnilleen saman verran. Siitä vielä verot pois. Yksiössä kun asuimme niin säästäminen onnistui.
Ja siis kuka maksaa 400€:lla asumiskulut ja ruuan? Ja muut menonsa?
Tai sitten on kyllä sukulaisia, mutta niitä ei kiinnosta kettuakaan auttaa. Halveksivat vaan köyhää työtöntä.