Äsken piti esimerkiksi ostaa pyöränpumppu joka maksoi yli 4e, ensi viikolla parturi 15e. Toimeentulotuen saajalla on muitakin kuin ruokakulu
Ettekö te sitä ymmärrä, te jotka jankkaatte että miten se perusosa muka ei riitä ruokaan?
Kommentit (339)
Tämäkin kitinä loppuu kun saadaan syntyvyys nollaan ja vanhat ikäluokat poistuvat näyttämöltä!!!
587,71€ - 19€ = 568,71€ ja tuolla rahalla et sitten pääse hakemaan ILMAISTA ruokaa leipäjonosta? Ottaen huomioon, että kela kustantaa sinun vuokrasi,sähkösi,vetesi,lääke ja sairauskulusi,kotivakuutuksesi jne jne mitä tavallinen eliittiin kuulumaton rehellinen veronmaksaja kustantaa itse OMISTA rahoistaan?? Säälikö kaipaat? Voi pientä reppana raasua kun on niin heiveröinen että jos sätkän käärii niin on kyljet jo niin kipeinä, ettei enää edes töihin pysty..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää palkasta vähän alle 500 euroa käteen asumiskulujen jälkeen. Sillä pitää maksaa aivan kaikki, laskut, vakuutukset, ruoat, hygieniatarvikkeet, pesuaineet, mahdolliset tarpeelliset vaatteet jne. Toimeentulotukea en voi saada, koska satun omistamaan kesämökkikiinteistön, eli käytännössä metsäisen tontin.
Sinulla on omaisuutta, joten et tietenkään saa toimeentulotukea. Sinä saat myös tehdä ylimääräisiä töitä ja pitää niistä saamasi palkan kokonaan. Sinulla taitaa olla myös kaikenlaisia työpaikan mukanaan tuomia etuja työterveydestä lähtien.
Mutta - palstan perinteiden mukaan - listaapa tähän kaikki menosi, niin katsotaan, mihin olet rahasi tuhlannut. Asumiskuluja varmasti voi pienentää. Ja mitä nuo "laskut" oikein ovat? Varmasti siellä on herkkuja ja muuta, mitä et tosiaan tarvitse. Hankit niitä
"Mutta kun se niin sanottu omaisuus ei hyödytä minua mitenkään. Päinvastoin, tuo vaan lisäkuluja kun on vakuutukset ja kiinteistövero.
Miten pienennät asumiskuluja kun asuu 30 neliön yksiössä lähiössä?"
Myyt pois sen omaisuutesi, kun se ei kerran hyödytä sinua mitenkään. Vai piteleekö jokin tunnearvo sitä koskemattomana? Enemmän sinä siitä saat kuin minä kodistani, joka oli pakko myydä pilkkahinnalla ja josta minulle jäi vielä velkaa. Mutta saanhan minä sentään nyt toimeentulotukea, kun mitään ei enää ole jäljellä.
Varmasti keksit tavan pienentää asumiskulujasi. Tai sitten säästät jossain muussa, vaikka työmatkakuluissa ja ruoassa.
Monella työttömällä vaikuttaa olevan melko utopistinen käsitys palkansaajien tuloista ja menoista. Tulojen kasvettua myös menot kasvaa. Esimerkiksi lasten päivähoitomaksut on sidottu bruttotuloihin. Ihan tavallisilla tuloilla ne ovat useita satasia kaksilapsisessa perheessä.
Useilla palkansaajillakaan ei jää sen enempää käteenjäävää rahaa, kuin tuella elävälläkään. Ainoa etu palkansaajallaa tuntuu olevan se vapaus toimia ilman tilivelvollisuutta tuenmaksajalle, ja ne pienet ns ylimääräiset tulot kuten veronpalautus on puhtaasti omaan käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää palkasta vähän alle 500 euroa käteen asumiskulujen jälkeen. Sillä pitää maksaa aivan kaikki, laskut, vakuutukset, ruoat, hygieniatarvikkeet, pesuaineet, mahdolliset tarpeelliset vaatteet jne. Toimeentulotukea en voi saada, koska satun omistamaan kesämökkikiinteistön, eli käytännössä metsäisen tontin.
Elämä on valintoja. Et sinä satu mitään omistamaan, vaan voit myydä sen pois jos haluat. Tai myyt metsää. Miksi sinun edes pitäisi saada toimeentulotukea, kun sinulla on muitakin mahdollisuuksia elättää itsesi?
Niin, voisinhan toki myydä sen jos joku sattuisi ostamaan, metsän myyminen ei kyllä ole oikein kannattavaa hommaa.
Samalla tietty voisin lopettaa töissä käymisen ja alkaa sitten elää tuilla.
Mutta etpä silti lopeta työssäkäyntiä. Mikä mahtaa olla syy?
Kaikenlaisia se leipä elättääkin.
Taluta se fillarisi lähimmälle huoltoasemalle ja täytä renkaasi paineilmalla ilmaiseksi. Toisaalta kun kuitenkin asustelet kerrostalossa valtion piikkiin ja ympärilläsi asustelee paljon hyviä iloisia,itsesi kaltaisia ystävällisiä ja elämänmyönteisiä ihmisiä niin pyydäpä heiltä pumppua lainaksi.
Toimeentulotuella on tarkoitus tulla toimeen. Et kuole ilman pumppua ja parturia.
Köyhien ulinaa 🎶🤗🎶
Onko kelaGold korttiisi tehty nostorajoitus?💳. Tuntuuko että enää ei rahaa lennä syliisi ovista ja ikkunoista💸?
Jos olisin persaukinen, lainaisin pumpun kaverilta ja hiusten leikkuu sama homma. Tai hakeutuisin hiusmalliksi kampaajakouluun.
Vierailija kirjoitti:
587,71€ - 19€ = 568,71€ ja tuolla rahalla et sitten pääse hakemaan ILMAISTA ruokaa leipäjonosta? Ottaen huomioon, että kela kustantaa sinun vuokrasi,sähkösi,vetesi,lääke ja sairauskulusi,kotivakuutuksesi jne jne mitä tavallinen eliittiin kuulumaton rehellinen veronmaksaja kustantaa itse OMISTA rahoistaan?? Säälikö kaipaat? Voi pientä reppana raasua kun on niin heiveröinen että jos sätkän käärii niin on kyljet jo niin kipeinä, ettei enää edes töihin pysty..
Minä kävin kerran leipäjonosta hakemassa ilmaista ruokaa. No joo sain kaksi maitojauhepussia ja saman määrän vehnäjauhopusseja. Muuta siinä ei juuri ollut.
Siihen aikaan vehnäjauhoja sai tarjouksesta kaupasta 50 sentin hintaan, niin en kovin järkeväksi nähnyt hakea 5 kilometrin päästä tätä pussia ja seisoskella tunteja jonossa. No maitojauhe on kyllä aika kallista ostaa, mutta mieluummin ostan sen purkissa.
Vierailija kirjoitti:
Monella työttömällä vaikuttaa olevan melko utopistinen käsitys palkansaajien tuloista ja menoista. Tulojen kasvettua myös menot kasvaa. Esimerkiksi lasten päivähoitomaksut on sidottu bruttotuloihin. Ihan tavallisilla tuloilla ne ovat useita satasia kaksilapsisessa perheessä.
Useilla palkansaajillakaan ei jää sen enempää käteenjäävää rahaa, kuin tuella elävälläkään. Ainoa etu palkansaajallaa tuntuu olevan se vapaus toimia ilman tilivelvollisuutta tuenmaksajalle, ja ne pienet ns ylimääräiset tulot kuten veronpalautus on puhtaasti omaan käteen.
Suurin osa työttömistä on ollut työssäkäyjiä ennen työttömäksi jäämistään ja muistaa ihan hyvin, miten palkalla eletään.
Joku neljän euron kertaostos ei kyllä yhdenkään ihmisen taloutta kaada ja pääasiallisesti nämä "pakolliset" menot ei ole millään muotoa pakollisia sellaisenaan, vaan kyse on puhtaasti mukavuudenhalusta. Ja ymmärrän sen kyllä, itsekin mieluusti delegoisin kokkaamisen, siivoamisen yms woltille ja siivoojille, mutta kun ei tili salli, niin itse se on tehtävä.
Tottakai se on prseestä parsia sukkia ja itse leikkoa hiuksiaan jne, mutta joskus tilanne nyt vaan on sellainen, että pakko mikä pakko.
Vierailija kirjoitti:
Joku neljän euron kertaostos ei kyllä yhdenkään ihmisen taloutta kaada ja pääasiallisesti nämä "pakolliset" menot ei ole millään muotoa pakollisia sellaisenaan, vaan kyse on puhtaasti mukavuudenhalusta. Ja ymmärrän sen kyllä, itsekin mieluusti delegoisin kokkaamisen, siivoamisen yms woltille ja siivoojille, mutta kun ei tili salli, niin itse se on tehtävä.
Tottakai se on prseestä parsia sukkia ja itse leikkoa hiuksiaan jne, mutta joskus tilanne nyt vaan on sellainen, että pakko mikä pakko.
Pakko karsia sukkia, varmaan joo😁
Todella kannattavaa, itse tilasin Temusta 10 kpl paketin sukkia, hinta oli alle 1€. Kengätkin sai 3€ hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole erikoista, että sinulle ja meille muille työssäkäyville se 500e riittää, mutta tuilla eläjälle se ei riitä.
Siis kuka tässä on niin väittänyt?
Ihme uhriutumista.
Pentutehtailu on saatava loppumaan!
Älä elätä petollisia huijareita!
Välttäkää yh äitejä!
Toimitte maamme parhaaksi!
On teillä murheet. Juuri jouduin viemään kelloni huoltoon ja lasku on 440€. Mutta minkäpä teet?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin kitinä loppuu kun saadaan syntyvyys nollaan ja vanhat ikäluokat poistuvat näyttämöltä!!!
Kukas sinut sitten elättää?
Vierailija kirjoitti:
Parempi leikkauttaa se pörri ja pitää kulkuvälineensä toimintakunnossa, niin on hitusen suurempi mahdollisuus ottaa työ vastaan, kuin sillä jöröjukalla joka ei leikkauta pörriään ja kulkee pierunsa voimalla.
Tukastako se työllistyminen on kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Et sinä satu mitään omistamaan, vaan voit myydä sen pois jos haluat. Tai myyt metsää. Miksi sinun edes pitäisi saada toimeentulotukea, kun sinulla on muitakin mahdollisuuksia elättää itsesi?
Niin, voisinhan toki myydä sen jos joku sattuisi ostamaan, metsän myyminen ei kyllä ole oikein kannattavaa hommaa.
Samalla tietty voisin lopettaa töissä käymisen ja alkaa sitten elää tuilla.
Mut
Vastuuntunto itsestäni,perheestäni ja sossupummien toimeentulosta saa minut osallistumaan työssäkäyvien veronmaksajien suureen joukkoon.
Kyllä minäkin asuin 80-luvulla rempallaan olevassa 21 neliön suihkuttomassa asunnossa mieluummin kuin jäin opiskelijavuosieni solukämppään. Samoin kuin teillä, tämä oli investointi tulevaisuuteen. Työtä tekemällä etenin pikkuhiljaa ja lopulta ostin oman asunnon, unelmani. Sitten kaksi lamaa ja rakennemuutos veivät minulta koko omaisuuden, ja koska sairaus vei suurimman osan toimintakykyäni, minulla ei enää koskaan ole penniäkään enempää kuin se, mitä tukina saan.
Älä siis viitsi olla omahyväinen. Olet varmasti tehnyt töitä ahkerasti, mutta sinulla on myös ollut monella tapaa hyvä tuuri, jota sinä erehdyt luulemaan omaksi ansioksesi.