Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkunainen: tämän takia et törmää noihin "tavis" miehiin jonka kanssa voisi harkita jotain vakavaa.

Vierailija
15.05.2024 |

Miten suuri osa miehistä täyttää seuraavat kriteerit :noin 180 cm pitkä (ei alle!), palkkaa 5k per kk, sinkku, urheilullinen muttei bodari, akateeminen?

Kysymykseen vastatakseni tarkastelen kriteereitä yksi kerrallaan ja arvioin, kuinka moni mies todennäköisesti täyttää ne. On kuitenkin syytä huomata, että tarkkoja tilastoja ei aina ole saatavilla, ja osa arvioista perustuu väestöllisiin ja taloudellisiin keskiarvoihin.

1. Pituus (180 cm tai yli)

- Keskimääräinen pituus suomalaisilla miehillä on noin 178 cm.

- Arviolta noin 40 % suomalaisista miehistä on vähintään 180 cm pitkiä.

2. Palkka (vähintään 5000 € / kk)

- Vuonna 2022 suomalaisen miehen mediaanipalkka oli noin 3500 €.

- Tilastokeskuksen mukaan vain noin 10 % suomalaisista miehistä ansaitsee yli 5000 € kuukaudessa.

3. Sinkku

- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on sinkkuja.

4. Urheilullinen mutta ei bodari

- Tämä on subjektiivinen kriteeri. Arvioisin, että noin 25 % suomalaisista miehistä pitää itseään urheilullisena

5. Akateeminen (korkeakoulututkinto)

- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on suorittanut korkeakoulututkinnon.

Kun yhdistetään nämä kriteerit ja oletetaan, että ne ovat toisistaan riippumattomia, voimme arvioida seuraavasti:

- Pituus: 40 %

- Palkka: 10 %

- Sinkku: 30 %

- Urheilullinen: 25 %

- Akateeminen: 30 %

Kokonaisosuus lasketaan kertomalla näiden ehtojen todennäköisyydet keskenään:

0,40*0,10*0,30*0,25*0,30 = 0,0009

Tämä tarkoittaa, että noin 0,09 % miehistä täyttää kaikki nämä kriteerit.

Määrällinen arvio

Suomessa on noin 2,7 miljoonaa miestä.

Arviolta noin 2430 miestä Suomessa täyttää nämä kriteerit.

Kommentit (292)

Vierailija
121/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmään useinkin ihan tavallisiin miehiin.

Voisko AP perustella väitteensä?

Täh?? Yksi iso perusteluhan se aloitusviesti on.

Ja mist vit usta minä tietäisin miksi törmäät niihin?? Omat kokemukset eivät ole mitään kaikkia suomalaisia koskevia.

Lääkkeet?

Ota ite

Vierailija
122/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä taas perinteisesti se miesten alfayksilöiden kerma valistamassa porukkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä edes haluaisin tavis miehen? Haluan pitkän, komean ja taloudellisesti menestyneen miehen. Ja jos en sellaista saa, niin sitten olen yksin.

Vierailija
124/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kysele typeriä, jokainen nainen ansaitsee hollywood-julkkiksen, vaikka itse olisi kahden lapsen yksinhuoltaja.

Tuollaisia vinkkejähän mammat täällä jakelee toisilleensa. "Älä vaan tee kompromissiä ja tyydy huonoon mieheen. Nyt odotat sitä hyvää miestä. Kärsivällisyys palkitaan."

Matikka ei nyt kuitenkaan vaan mene niin että hyviä miehiä riittäisi kaikille tavisnaisille.

Vierailija
125/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka miehelle kuuluu se missikin 🤣🤣

Vierailija
126/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska varmaan seurustella tälläisen taulukkonaisen kanssa. Laskee paljon auto kuluttaa bensaa tai sähköä. Et sitten aja yhtään ylimääräistä.

Sivusta sanoisin, että pahempaakin on. Itse asiassa tyttärelläni on taulukkomies. Mies muuten sattuu täyttämään kaikki aloittajan listaamat omituiset kriteerit, paitsi ei tietenkään sinkkuutta. Hän on kuitenkin myös juuri sellainen, että laskee, milloin kannattaa pestä pyykkiä, että sähkö olisi halvinta. Tytär ottaa aika rennosti miehensä huvit sähkönkulutuksen laskennan suhteen. Kaipa tytär ajattelee, ettei laskemisesta haittaa ole, kunhan mies muistaa sitten pestä ne pyykit, joiden optimaalisen pesuajan tuli laskeneeksi.

Vierailija
127/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole tollaisia kriteereitä koskaan ollut ja siltikään en ole löytänyt miestä jonka kanssa perustaa perhe.

Tässä minun vastine väittämillesi kriteereille:

1. Pituus: olisi mukavaa, jos mies olisi minua pidempi, mutta se ei ole mikään vaatimus. Olen itse 155cm, joten luulisi aika monta ehdokasta löytyvän.

2. Palkka: summalla ei väliä, kunhan käy töissä ja yhdessä tuloillamme voisimme elää normaalia perhe-elämää. 

3. Sinkku: no todellakin miehen pitää olla sinkku. En halua varatun kanssa yhtään mitään. Näitä varattuja miehiä olisikin jonoksi asti. Harmillista, että kaikki kunnolliset, mukavat miehet tuntuvat aina olevan näitä varattuja. Mutta sehän on pelkkää harhaa ja taitavaa valehtelua heidän osaltaan. Kuinka voi olla kunnollinen, jos tekee puolisolleen pahaa? Ja jos jollain on lupa pettää niin mitä se minun perheenmuodostusta auttaa, jos mies haluaa minusta vain hupia?

4. Urheilullisuus: kiva jos mies vähän edes liikkuu ja pitää itsestään huolta, jotta jaksaa juosta lasten perässä, mutta mitään salivaatimuksia yms. minulla ei ole. 

5. Akateemisuus: ei mitään väliä kunhan on peruskoulusta valmistunut ja opiskellut niin, että on päässyt töihin.

Sitten vielä ne mitä itse oikeasti vaadin (vaikka osassa näistäkin olen valmis joustamaan). Ei polta, ei juo (sukujuhlissa/ravintolassa lasi viiniä ok), mukava, kiltti, kotona viihtyvä mies, joka ei kuitenkaan odota puolisonsa hoitavan kaikkea.

Tästä voi joku laskea todennäköisyysprosentin löytää tällainen mies. Mahdotonta näyttää olevan.

-toivonsa jo menettänyt 30v

Vierailija
128/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh, kyllä menee sinkkunaiselle vaikeaksi, jos tarjonta on alle 2500 miestä. Toisaalta toisesta naisesta voi saada kumppanin paremmalla todennäköisyydellä.

Vierailija
129/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on ihan tutkimusta että 99% naisista etsivät 1% miehistä jotka täyttävät kriteerit.

Vierailija
130/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kysele typeriä, jokainen nainen ansaitsee hollywood-julkkiksen, vaikka itse olisi kahden lapsen yksinhuoltaja.

Tuollaisia vinkkejähän mammat täällä jakelee toisilleensa. "Älä vaan tee kompromissiä ja tyydy huonoon mieheen. Nyt odotat sitä hyvää miestä. Kärsivällisyys palkitaan."

Matikka ei nyt kuitenkaan vaan mene niin että hyviä miehiä riittäisi kaikille tavisnaisille.

Tiktokissa miehensä päällekäymistä kuvannut nainen oli töissä pikaruokalassa aivan kuten miehensäkin. Vetäytyi vessaan,koska arvasi tuon tulevan päälle. Hulluus ei katso tulotasoa. Naisen pitää tosissaan varoa törmäämästä napsahtelijoihin.

Vierailija
131/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Aloittajan listasta ainoa mun vaatimuslistallani oleva on, että miehen pitää olla sinkku. Sen lisäksi pitää olla luotettava, sitoutumiskykyinen ja kiinnostunut juuri minusta, ihan siis myös ihmisenä ja ystävänä eikä pelkästään itsetyydytysleluna. Provosoiva aloitus toki ihan tarkoituksella, mutta toivottavasti kukaan ei nyt ei ihan vakavissaan kuvittele, että naiset hakisivat noilla kriteereillä kumppania, vaikka sitä muutama trolli täällä hokeekin.

Vierailija
132/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehissä vaikuttaisi olevan enempi läheisriippuvaisia mitä naisissa. 

Vierailija
133/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on ihan tutkimusta että 99% naisista etsivät 1% miehistä jotka täyttävät kriteerit.

Heh. Sitten jää suuri joukko naisia jäljelle, jotka yrittävät löytää kumppania, niiden 99% miesten joukosta.

Vierailija
134/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Aloittajan listasta ainoa mun vaatimuslistallani oleva on, että miehen pitää olla sinkku. Sen lisäksi pitää olla luotettava, sitoutumiskykyinen ja kiinnostunut juuri minusta, ihan siis myös ihmisenä ja ystävänä eikä pelkästään itsetyydytysleluna. Provosoiva aloitus toki ihan tarkoituksella, mutta toivottavasti kukaan ei nyt ei ihan vakavissaan kuvittele, että naiset hakisivat noilla kriteereillä kumppania, vaikka sitä muutama trolli täällä hokeekin.

Näähän ei pääse metriäkään lähemmäs naisia. Maksullista varten pitää säästää. Joka käynnin jälkeen jaksetaan jauhaa onnenonkijoista. 5/5

Vierailija
135/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataanko takaisin niihin miesten toiveisiin?

- Kaunis tienaava kotirouva.

Vierailija
136/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mies ei tarkoita ap:n listaamaa vaan fiksua, rehellistä, suoraselkäistä ja potentiaalisesti hyvää isää. Tuollaisia miehiä löytyy kyllä eikä muunlaisiin todellakaan kannata tyytyä.

Vierailija
137/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden kaverin miehestä en ole varma mutta ainakaan kaikilla muilla kavereillani on hyvä mies. Ei näytä lainkaan niin harvinaiselta sellaisen löytyminen.

Vierailija
138/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tuon sinkkuuden luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta ei tosiaan näytä olevan kaikille miehille. Kerron miehille etsiväni loppuelämän puolisoa ja mies vaan lirkuttelee viikkotolkulla kunnes saan selville, että tälläkin pskiaisella on nainen kotona. Huoh. 

Täytyy ensi kerralla varmaan ehdottaa sisarvaimoksi ryhtymistä, katsotaan mitä tällainen mies tuumaa siihen.

-toivonsa jo menettänyt 30v

Vierailija
139/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä, kiitos!

Vierailija
140/292 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuus ei toimi tuossa kriteeristössä sillä se on riippuvainen toisista kriteereistä. Jos kaikki muut ehdot täyttyy niin sinkkuja on todella vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme