Sinkkunainen: tämän takia et törmää noihin "tavis" miehiin jonka kanssa voisi harkita jotain vakavaa.
Miten suuri osa miehistä täyttää seuraavat kriteerit :noin 180 cm pitkä (ei alle!), palkkaa 5k per kk, sinkku, urheilullinen muttei bodari, akateeminen?
Kysymykseen vastatakseni tarkastelen kriteereitä yksi kerrallaan ja arvioin, kuinka moni mies todennäköisesti täyttää ne. On kuitenkin syytä huomata, että tarkkoja tilastoja ei aina ole saatavilla, ja osa arvioista perustuu väestöllisiin ja taloudellisiin keskiarvoihin.
1. Pituus (180 cm tai yli)
- Keskimääräinen pituus suomalaisilla miehillä on noin 178 cm.
- Arviolta noin 40 % suomalaisista miehistä on vähintään 180 cm pitkiä.
2. Palkka (vähintään 5000 € / kk)
- Vuonna 2022 suomalaisen miehen mediaanipalkka oli noin 3500 €.
- Tilastokeskuksen mukaan vain noin 10 % suomalaisista miehistä ansaitsee yli 5000 € kuukaudessa.
3. Sinkku
- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on sinkkuja.
4. Urheilullinen mutta ei bodari
- Tämä on subjektiivinen kriteeri. Arvioisin, että noin 25 % suomalaisista miehistä pitää itseään urheilullisena
5. Akateeminen (korkeakoulututkinto)
- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on suorittanut korkeakoulututkinnon.
Kun yhdistetään nämä kriteerit ja oletetaan, että ne ovat toisistaan riippumattomia, voimme arvioida seuraavasti:
- Pituus: 40 %
- Palkka: 10 %
- Sinkku: 30 %
- Urheilullinen: 25 %
- Akateeminen: 30 %
Kokonaisosuus lasketaan kertomalla näiden ehtojen todennäköisyydet keskenään:
0,40*0,10*0,30*0,25*0,30 = 0,0009
Tämä tarkoittaa, että noin 0,09 % miehistä täyttää kaikki nämä kriteerit.
Määrällinen arvio
Suomessa on noin 2,7 miljoonaa miestä.
Arviolta noin 2430 miestä Suomessa täyttää nämä kriteerit.
Kommentit (292)
2,7 miljoonaa miespuolista ihmistä on liikaa. Näistä ei suinkaan suurin osa ole parinmuodostusiässä. Eli todellisuudessa ikäraja olisi ehkä 25-35-vuotiaat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pitkä, akateeminen ja urheilullinen nainen. Ei nuo ole mitään ihmeellisiä kriteerejä, olen ihan tavallinen. Miksi en saisi mieheltä toivoa samoja ominaisuuksia? Ei akateemisessa työssä ja juoksulenkillä käyminen ole mitään ihmeellistä rakettitiedettä.
Miehen näkökulmasta et ole kiinnostava ellet ole kaunis, ei noilla listaamillasi asioilla ole miehelle merkitystä
Aloittaja vain selvensi harvinaisen miehen. Olisi laskenug millainen on keskiverto tavallinen mies eri ikäisenä.
Olen törmännyt useisiin naista etsiviin miehiin ja monella heistä on tämä omituinen käsitys että "kaikki naiset" haluaa miehen joka on pitkä, tumma, varakas, omistaa vähintään tavallisen ok-talon, on hyvissä töissä, harrastaa kaikenlaista kuntoilua, ei juurikaan juo eikä tietenkään tupakoi. On karski mutta hellä ja empaattinen samaan aikaan, ainakin vetää nakarilla kuonoon jos joku uhkaa naista.
Itselle kelpaisi omillaan toimeentuleva, töissä käyvä mies. Tavallinen kroppa. Viitsisi vaikka joskus kävellä tai pyöräillä kauppaan muutenkin kuin ihan pakon edessä. Olisi järjissään ja tavanomainen arvoiltaan, ei näyttäisi ihan täysin sialta ja huolehtisi hygieniasta. Juoda saa, tupakasta en itsekään tykkää. Tavallisia asioita, retkeilyä ja ulkoilua välillä, osaa imuroida ilman että pitää käskeä. Sellaista tavallista elämää. Ei tässä mitään muuta olla vailla. Silti oon sinkku 😞
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pitkä, akateeminen ja urheilullinen nainen. Ei nuo ole mitään ihmeellisiä kriteerejä, olen ihan tavallinen. Miksi en saisi mieheltä toivoa samoja ominaisuuksia? Ei akateemisessa työssä ja juoksulenkillä käyminen ole mitään ihmeellistä rakettitiedettä.
Ota huomioon se fakta, että akateemisia miehiä on vähemmän kuin akateemisia naisia. Suurin osa yliopistossa opiskelevista on naisia nykyään, ja luku vain kasvaa. Lisäksi, kun otetaan huomioon, että akateeminen mies ei juurikaan arvosta sinun pituuttasi tai akateemisuuttasi, niin joudut kilpailemaan ei-akateemisten naisten kanssa akateemisten miesten huomiosta. Urheilullisuus on toki hyvä asia, jos olet hoikka ja kiinteä.
Osa akateemisista naisista jää ilman akateemista miestä. Tämä on fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen näkökulmasta et ole kiinnostava ellet ole kaunis, ei noilla listaamillasi asioilla ole miehelle merkitystä
En ole kaunis ja sain silti haluamani miehen, eli väärässä olet. Fiksut miehet kiinnittää naisissa huomiota muihinkin asioihin kuin ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota huomioon se fakta, että akateemisia miehiä on vähemmän kuin akateemisia naisia. Suurin osa yliopistossa opiskelevista on naisia nykyään, ja luku vain kasvaa. Lisäksi, kun otetaan huomioon, että akateeminen mies ei juurikaan arvosta sinun pituuttasi tai akateemisuuttasi, niin joudut kilpailemaan ei-akateemisten naisten kanssa akateemisten miesten huomiosta. Urheilullisuus on toki hyvä asia, jos olet hoikka ja kiinteä.
Osa akateemisista naisista jää ilman akateemista miestä. Tämä on fakta.
Omassa tuttavapiirissäni yleensä akateemisilla miehillä on akateeminen nainen. Heihin tutustuu yliopistossa luonnollisesti. Älykkyys on myös periytyvä ominaisuus, jonka moni mies toivoo lapselleen. Kun on varaa valita, valitsee mieluummin sen, jolla on ulkonäön lisäksi muutakin.
Vierailija kirjoitti:
2,7 miljoonaa miespuolista ihmistä on liikaa. Näistä ei suinkaan suurin osa ole parinmuodostusiässä. Eli todellisuudessa ikäraja olisi ehkä 25-35-vuotiaat miehet.
Eli ikärasismia mukaan. Eikö mielestäsi 18v voi alkaa suhteeseen? Tai 40v?
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt useisiin naista etsiviin miehiin ja monella heistä on tämä omituinen käsitys että "kaikki naiset" haluaa miehen joka on pitkä, tumma, varakas, omistaa vähintään tavallisen ok-talon, on hyvissä töissä, harrastaa kaikenlaista kuntoilua, ei juurikaan juo eikä tietenkään tupakoi. On karski mutta hellä ja empaattinen samaan aikaan, ainakin vetää nakarilla kuonoon jos joku uhkaa naista.
Itselle kelpaisi omillaan toimeentuleva, töissä käyvä mies. Tavallinen kroppa. Viitsisi vaikka joskus kävellä tai pyöräillä kauppaan muutenkin kuin ihan pakon edessä. Olisi järjissään ja tavanomainen arvoiltaan, ei näyttäisi ihan täysin sialta ja huolehtisi hygieniasta. Juoda saa, tupakasta en itsekään tykkää. Tavallisia asioita, retkeilyä ja ulkoilua välillä, osaa imuroida ilman että pitää käskeä. Sellaista tavallista elämää. Ei tässä mitään muuta olla vailla. Silti oon sinkku 😞
Ei voi pitää paikkaansa tuo sun kpmmentin alussa ollut listaus koska itse olen kaikkea tuota enkä saa naista edes treffeille.
"Omassa tuttavapiirissäni yleensä akateemisilla miehillä on akateeminen nainen. Heihin tutustuu yliopistossa luonnollisesti. Älykkyys on myös periytyvä ominaisuus, jonka moni mies toivoo lapselleen. Kun on varaa valita, valitsee mieluummin sen, jolla on ulkonäön lisäksi muutakin."
Omassa tuttavapiirissäni löytyy akateeminen mies + alemmin koulutettu nainen -yhdistelmiä, esim. DI + lähihoitaja. Akateeminen mies voi toki päätyä yhteen akateemisen naisen kanssa, se koulutustaso ei vain yleensä ole se tärkein ominaisuus naisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harva 18-vuotias on akateemisesti koulutettu. Tuo ikäraja on ehkä se yleisin parinmuodostusikä.
"Omassa tuttavapiirissäni yleensä akateemisilla miehillä on akateeminen nainen. Heihin tutustuu yliopistossa luonnollisesti. Älykkyys on myös periytyvä ominaisuus, jonka moni mies toivoo lapselleen. Kun on varaa valita, valitsee mieluummin sen, jolla on ulkonäön lisäksi muutakin. "
Itse olen taas törmännyt vain todella tyhmiin tyyppeihin yliopistolla. Oikeasti älykkäitä tullut vasta töissä vastaan eikä heillä kaikilla ole akateemista taustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti tässä nyt taisi olla se, ettei urheilullisuus ja akateemisuus tee ihmisestä mitenkään ihmeellistä. Kuka tahansa voi hakea yliopistoon ja pistää lenkkarit jalkaan. Tässä keskustelussa kuulostaa siltä, että näiden ominaisuuksien toivominen kumppanilta olisi sama kuin pyytäisi kuuta taivaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harva 18-vuotias on akateemisesti koulutettu. Tuo ikäraja on ehkä se yleisin parinmuodostusikä.
Parinmuodostusta tapahtuu kaiken ikäisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti tässä nyt taisi olla se, ettei urheilullisuus ja akateemisuus tee ihmisestä mitenkään ihmeellistä. Kuka tahansa voi hakea yliopistoon ja pistää lenkkarit jalkaan. Tässä keskustelussa kuulostaa siltä, että näiden ominaisuuksien toivominen kumppanilta olisi sama kuin pyytäisi kuuta taivaalta.
Yliopistoon ei pääse kuin pieni osa hakijoista. Lisäksi suurin osa sisäänpäässeistä on naisia. Se, että löytäisit urheilullisen ja akateemisen miehen, on aika harvinaista eli nimenomaan sitä kuun pyytämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, mutta tuossa iässä pyritään pysyvään parisuhteeseen ja perheenmuodostukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, mutta tuossa iässä pyritään pysyvään parisuhteeseen ja perheenmuodostukseen.
Kyllä minä pyrin pysyvään parisuhteeseen yli 40 vuotiaana. 25 - 35 vuotiaana pyrin mahdollisimman moneen suhteeseen.
Perheenmuodostus ei liity asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään tarvetta törmätä tavismiehiin.
Ja ap käytännössä itse on nähnyt niin paljon vaivaa todistaakseen todennäköisyyden, muttei osaa saamiensa tietojen pohjalta tehdä päätelmään, ettei asetelman mukainen henkilö ole enää tavis.
Vierailija kirjoitti:
45v kelpaa naisille jotka ovat itse 40, tai näin laittavat rajat Tinderissä. Mutta se 44-v joka täyttää nuo kriteerit ei halua 40-v naista. Parinmuodostusta tapahtuu kaiken ikäisissä.
Mistä keksit että korkeamman palkkatason miehet olisivat pitkiä ja urheilullisia. Ei todellakaan ole.