Sinkkunainen: tämän takia et törmää noihin "tavis" miehiin jonka kanssa voisi harkita jotain vakavaa.
Miten suuri osa miehistä täyttää seuraavat kriteerit :noin 180 cm pitkä (ei alle!), palkkaa 5k per kk, sinkku, urheilullinen muttei bodari, akateeminen?
Kysymykseen vastatakseni tarkastelen kriteereitä yksi kerrallaan ja arvioin, kuinka moni mies todennäköisesti täyttää ne. On kuitenkin syytä huomata, että tarkkoja tilastoja ei aina ole saatavilla, ja osa arvioista perustuu väestöllisiin ja taloudellisiin keskiarvoihin.
1. Pituus (180 cm tai yli)
- Keskimääräinen pituus suomalaisilla miehillä on noin 178 cm.
- Arviolta noin 40 % suomalaisista miehistä on vähintään 180 cm pitkiä.
2. Palkka (vähintään 5000 € / kk)
- Vuonna 2022 suomalaisen miehen mediaanipalkka oli noin 3500 €.
- Tilastokeskuksen mukaan vain noin 10 % suomalaisista miehistä ansaitsee yli 5000 € kuukaudessa.
3. Sinkku
- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on sinkkuja.
4. Urheilullinen mutta ei bodari
- Tämä on subjektiivinen kriteeri. Arvioisin, että noin 25 % suomalaisista miehistä pitää itseään urheilullisena
5. Akateeminen (korkeakoulututkinto)
- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on suorittanut korkeakoulututkinnon.
Kun yhdistetään nämä kriteerit ja oletetaan, että ne ovat toisistaan riippumattomia, voimme arvioida seuraavasti:
- Pituus: 40 %
- Palkka: 10 %
- Sinkku: 30 %
- Urheilullinen: 25 %
- Akateeminen: 30 %
Kokonaisosuus lasketaan kertomalla näiden ehtojen todennäköisyydet keskenään:
0,40*0,10*0,30*0,25*0,30 = 0,0009
Tämä tarkoittaa, että noin 0,09 % miehistä täyttää kaikki nämä kriteerit.
Määrällinen arvio
Suomessa on noin 2,7 miljoonaa miestä.
Arviolta noin 2430 miestä Suomessa täyttää nämä kriteerit.
Kommentit (292)
1. Pituus (180 cm tai yli)
- Keskimääräinen pituus suomalaisilla miehillä on noin 178 cm.
Mulle riittää hyvin 168 cm. mies. Oon itsekin lyhyt, mutta itseäni merkittävästi lyhyemmistä en syty.
2. Palkka (vähintään 5000 € / kk)
- Vuonna 2022 suomalaisen miehen mediaanipalkka oli noin 3500 €.
Riittää, että tulee omillaan toimeen. Kulut on pienemmät kuin tulot. Ei ole taustalla suurta ahdistusta rahan suhteen mikä näkyis holtittomuutena tai kireytenä. Oon itse pienituloinen, joten tärkeää, että ymmärtää sitäkin elämää.
3. Sinkku
- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on sinkkuja.
Sinkku pitää olla. Polykuvioihin en lähde.
4. Urheilullinen mutta ei bodari
- Tämä on subjektiivinen kriteeri. Arvioisin, että noin 25 % suomalaisista miehistä pitää itseään urheilullisena
Sillä ei oo väliä minä mies pitää itseään, mutta perusliikunnallisuus ja normaalipaino on hyvästä, ja sellainen olen itsekin. Painossa voisin jopa vähän joustaa. Tärkeää on, että mies on sinut kehonsa kanssa ja kohtelee hyvin omaa ja toisten kehoja. Päihteettömyys kuuluu tähän. Jos joskus juo alkoholia, ei muutu kännissä huonoluonteiseksi.
5. Akateeminen (korkeakoulututkinto)
- Tilastokeskuksen mukaan noin 30 % suomalaisista miehistä on suorittanut korkeakoulututkinnon.
Taitaa kaikki tuttuni olla akateemisia, mutta jos on muuten ok riittävän yleistietoinen ja tunneälykäs tyyppi, niin ei mikään vaatimus.
Edellisiä tärkeämpiä vaatimuksia:
1. Henkisesti tasapainoinen luonne. Myönteinen ihmiskuva. Empaattinen ja ratkaisukeskeinen tilanteesta riippuen. Hyvä tunneäly.
2. Ei lapsia eikä lemmikkejä. (Edellisen kanssa usein ristiriidassa, valitettavasti.)
3. Osaa ja haluaa osoittaa huomiota, rakkautta, kiintymystä jne minua kohtaan.
4. Positiivinen suhtautuminen seksiin, haluaa siinäkin ottaa toisen huomioon kuten muussakin elämässä. Ei tarvii olla hirveän kokenut, parempi jos vähemmän kumppaneita kuin että olis paljon uittanut itseään.
Juu tiedän, ei tällaisia ole tai haluavat jotain muuta kuin mitä olen. Mutta jos ei sopivaa löydy, niin ollaan ilman sitten. Miksi sitä jotain itselle sopimatonta ottaisi elämäänsä huonontamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pitkä, akateeminen ja urheilullinen nainen. Ei nuo ole mitään ihmeellisiä kriteerejä, olen ihan tavallinen. Miksi en saisi mieheltä toivoa samoja ominaisuuksia? Ei akateemisessa työssä ja juoksulenkillä käyminen ole mitään ihmeellistä rakettitiedettä.
Miehen näkökulmasta et ole kiinnostava ellet ole kaunis, ei noilla listaamillasi asioilla ole miehelle merkitystä
Pointti tässä nyt taisi olla se, ettei urheilullisuus ja akateemisuus tee ihmisestä mitenkään ihmeellistä. Kuka tahansa voi hakea yliopistoon ja pistää lenkkarit jalkaan. Tässä keskustelussa kuulostaa siltä, että näiden ominaisuuksien toivominen kumppanilta olisi sama kuin pyytäisi kuuta taivaalta.
Yliopistoon ei pääse kuin pi
Melkein kaikki tapailemistani miehistä ovat olleet urheilullisia ja akateemisia, joten ei ole liikaa vaadittu. Yliopisto-opiskelijana ei muihin edes tutustunutkaan missään. Yhden ei-urheilullisen kanssa yritin olla, mutta häntä vain ärsytti kun kävin liian usein treenaamassa. Ei kai kukaan mieskään lopulta halua naista, jonka elämänarvot ja -tavat ovat ihan erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2,7 miljoonaa miespuolista ihmistä on liikaa. Näistä ei suinkaan suurin osa ole parinmuodostusiässä. Eli todellisuudessa ikäraja olisi ehkä 25-35-vuotiaat miehet.
45v kelpaa naisille jotka ovat itse 40, tai näin laittavat rajat Tinderissä. Mutta se 44-v joka täyttää nuo kriteerit ei halua 40-v naista. Parinmuodostusta tapahtuu kaiken ikäisissä.
Jokin ikäraja sinulle kuitenkin on. Tuskin haluat esim. 7-vuotiaan miespuolisen ihmisen seuraa? Tai 70-vuotiaan? Eikä parinmuodostusta tapahtu kaiken ikäisissä, esim. vauvat ja lapset eivät muodosta parisuhteita.
No hakekaa sitten sinne yliopistoon miehet ja lopettakaa valitus! En ymmärrä tätä, että ihaillaan toisia akateemisia miehiä, mutta ei itse pyritä samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2,7 miljoonaa miespuolista ihmistä on liikaa. Näistä ei suinkaan suurin osa ole parinmuodostusiässä. Eli todellisuudessa ikäraja olisi ehkä 25-35-vuotiaat miehet.
Eli ikärasismia mukaan. Eikö mielestäsi 18v voi alkaa suhteeseen? Tai 40v?
No harva 18-vuotias on akateemisesti koulutettu. Tuo ikäraja on ehkä se yleisin parinmuodostusikä.
Parinmuodostusta tapahtuu kaiken ikäisissä.
Tietysti, mutta tuossa iässä pyritään pysyvään parisuhteeseen ja perheenmuodostukseen.
Kyllä minä p
Kukaan ei ole väittänytkään, ettet pyrkisi. Se ei poista sitä faktaa, että 2,7 miljoonaa miestä on liikaa. Tuskin sinullekaan kelpaisi 7- tai 70-vuotiaat miespuoliset ihmiset parisuhteeseen?
Ei todellakaan kelpaisi koska etsin 35 - 45 vuotiasta naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pitkä, akateeminen ja urheilullinen nainen. Ei nuo ole mitään ihmeellisiä kriteerejä, olen ihan tavallinen. Miksi en saisi mieheltä toivoa samoja ominaisuuksia? Ei akateemisessa työssä ja juoksulenkillä käyminen ole mitään ihmeellistä rakettitiedettä.
Miehen näkökulmasta et ole kiinnostava ellet ole kaunis, ei noilla listaamillasi asioilla ole miehelle merkitystä
Pointti tässä nyt taisi olla se, ettei urheilullisuus ja akateemisuus tee ihmisestä mitenkään ihmeellistä. Kuka tahansa voi hakea yliopistoon ja pistää lenkkarit jalkaan. Tässä keskustelussa kuulostaa siltä, että näiden ominaisuuksien toivominen kumppanilta olisi sama kuin pyytäisi kuuta taivaalta.
Tapailuasteelta ei siis edistytty parisuhteeseen? Eli et kelpaa akateemisille ja urheilullisille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt useisiin naista etsiviin miehiin ja monella heistä on tämä omituinen käsitys että "kaikki naiset" haluaa miehen joka on pitkä, tumma, varakas, omistaa vähintään tavallisen ok-talon, on hyvissä töissä, harrastaa kaikenlaista kuntoilua, ei juurikaan juo eikä tietenkään tupakoi. On karski mutta hellä ja empaattinen samaan aikaan, ainakin vetää nakarilla kuonoon jos joku uhkaa naista.
Itselle kelpaisi omillaan toimeentuleva, töissä käyvä mies. Tavallinen kroppa. Viitsisi vaikka joskus kävellä tai pyöräillä kauppaan muutenkin kuin ihan pakon edessä. Olisi järjissään ja tavanomainen arvoiltaan, ei näyttäisi ihan täysin sialta ja huolehtisi hygieniasta. Juoda saa, tupakasta en itsekään tykkää. Tavallisia asioita, retkeilyä ja ulkoilua välillä, osaa imuroida ilman että pitää käskeä. Sellaista tavallista elämää. Ei tässä mitään muuta olla vailla. Silti oon sinkku 😞
Tunneäly on tärkeä ominaisuus. Sitä miehet itse ei niin osaa ajatella, vaikka se erottaa saavat ja saamattomat. Hyvässä ja pahassa.
Pelurit saa, koska huijaavat ja osaavat tunnistaa uhriensa henkiset tarpeet eli narut joista vedellä.
Tasapainoiset löytää usein toiset tasapainoiset tai viihtyvät sinkkuinakin.
Vierailija kirjoitti:
No hakekaa sitten sinne yliopistoon miehet ja lopettakaa valitus! En ymmärrä tätä, että ihaillaan toisia akateemisia miehiä, mutta ei itse pyritä samaan.
Suurin osa yliopistoon pääsevistä on naisia, joten jo tältä kantilta yhtälö "jokaiselle akateemiselle naiselle akateeminen mies" ei ole realistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No harva 18-vuotias on akateemisesti koulutettu. Tuo ikäraja on ehkä se yleisin parinmuodostusikä.
Tietysti, mutta tuossa iässä pyritään pysyvään parisuhteeseen ja perheenmu
Niin, eli ikäraja löytyy. Tuossa ikäryhmässä ei todellakaan ole 2,7 miljoonaa naista.
Tapailuasteelta ei siis edistytty parisuhteeseen? Eli et kelpaa akateemisille ja urheilullisille miehille.
Olen itse ollut se jättäjä. Ei nuo ominaisuudet tietenkään riitä, jos ei muuten ole hyvä match. Nyt olen pitkässä parisuhteessa akateemisen ja urheilullisen miehen kanssa. Ollaan molemmat ihan taviksia, vaikka tykätään pitää huolta terveydestä ja taloudestamme. Miksi akateemiset ihmiset edes pitäisi nostaa jalustalle. Ihan samanlainen ominaisuus mitä voi toivoa kuten vaikka yhteiset harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut se jättäjä. Ei nuo ominaisuudet tietenkään riitä, jos ei muuten ole hyvä match. Nyt olen pitkässä parisuhteessa akateemisen ja urheilullisen miehen kanssa. Ollaan molemmat ihan taviksia, vaikka tykätään pitää huolta terveydestä ja taloudestamme. Miksi akateemiset ihmiset edes pitäisi nostaa jalustalle. Ihan samanlainen ominaisuus mitä voi toivoa kuten vaikka yhteiset harrastukset.
Akateeminen mies ei ole mikään tavis. Toki sellaista voi toivoa miehestä, mutta pitää myös käsittää, että kyseinen ominaisuus karsii aika paljon miehiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa yliopistoon pääsevistä on naisia, joten jo tältä kantilta yhtälö "jokaiselle akateemiselle naiselle akateeminen mies" ei ole realistista.
Ei ole mitään estettä, etteikö miehet voisi hakea yliopistoon, jos heitä ärsyttää yliopistojen naisenemmistö. Siitä vaan hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, mutta tuossa iäss
Niin, eli ikäraja löytyy. Tuossa ikäryhmässä ei todellakaan ole 2,7 miljoonaa naista.
En tiedä mitä koitat selittää koska en ole väittänyt tässä vastaan. Vaan tuota laittamaasi 25 - 35 ikää.
Sitä paitsi kyllä mulle kelpaa 18 - 55 ikäisetkin naiset vaikken heitä hae. Riittää että seksi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti menee niin, että tuon palkkatason ihmisistä suurin osa on akateemisia, urheilullisia ja pitkiä, joten ap:n analyysi ei osu oikeaan. Noin 10 % miehistä on tuon ryhmän osuus.
Noh minun lähipiirissä tuon palkkatason miehet eivät ole akateemisia saatika välttämättä kovin urheilullisiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään estettä, etteikö miehet voisi hakea yliopistoon, jos heitä ärsyttää yliopistojen naisenemmistö. Siitä vaan hakemaan.
Mitä järkeä hakea enää tässä iässä yliopistoon, varsinkin kun käyn siellä pitämässä luentoja työn puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole mitään esteitä, ei kukaan ole sellaista väittänytkään, ei myöskään, että naisenemmistö ärsyttäisi. Osa miehistä ei hae, vaan hakeutuu muille aloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se nyt oli vain esimerkki, josta aloit asperger-tyylisesti jankkaamaan. Pointti on se, että 2,7 miljoonaa miestä ei ole käytettävissä parisuhteeseen, vaan huomattavasti pienempi osa iän, parisuhdestatuksen yms. takia.
Miksi täällä miehet valittaa, kun naiset toivoo miesten tekevän tiettyjä asioita, kuten huolehtivan omasta koulutuksesta ja terveydestä, kun nuo ovat kuitenkin asioita joihin jokainen mies pystyy itse vaikuttamaan? Miehet vaatii naisilta aika paljon mahdottomampia asioita, kuten tietynlaisia kasvonpiirteitä, pitkiä tuuheita hiuksia ja tietynlaisia rintoja, ja nuo ovat asioita, jotka ihmisellä geneettisesti on tai ei ole, eikä siihen voi vaikuttaa. Katsokaapa niitä omia vaatimuksianne, ovatko ne yhtään realistisia ja järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä miehet valittaa, kun naiset toivoo miesten tekevän tiettyjä asioita, kuten huolehtivan omasta koulutuksesta ja terveydestä, kun nuo ovat kuitenkin asioita joihin jokainen mies pystyy itse vaikuttamaan? Miehet vaatii naisilta aika paljon mahdottomampia asioita, kuten tietynlaisia kasvonpiirteitä, pitkiä tuuheita hiuksia ja tietynlaisia rintoja, ja nuo ovat asioita, jotka ihmisellä geneettisesti on tai ei ole, eikä siihen voi vaikuttaa. Katsokaapa niitä omia vaatimuksianne, ovatko ne yhtään realistisia ja järkeviä.
No minä täytän nuo "naisten vaatimukset" ja omat vaatimuslista on tämä:
Hengittää
Antaa seksiä
On täysikäinen
Arvaappa onko seuraa? No ei oo
Kukaan ei ole väittänytkään, ettet pyrkisi. Se ei poista sitä faktaa, että 2,7 miljoonaa miestä on liikaa. Tuskin sinullekaan kelpaisi 7- tai 70-vuotiaat miespuoliset ihmiset parisuhteeseen?