Sana jota käytettiin lapsuudessasi paljon, mutta kuulet sitä nykyään harvoin
Mulle tuli mieleen kauppis (kauppa-auto) ja remmikengät :)
Kommentit (255)
Stidi, dörtsi (tulitikku, ovi) ym. stadin slangi.
Likka. En ole varmaan 20 vuoteen kuullut tuota sanaa.
Beessi. Eli beige. Usein ostettiin beessejä takkeja ennenvanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N e e k e r i
Ja leikkinä "Kuka pelkää mustaa miestä?"
Tuo leikin musta mies on nuohooja, ei mustaihoinen.
Lerssi, ruhilas,suoros,jorma,nahkamadonna ja rakkauden julma valtikka.
Vierailija kirjoitti:
Leso, käytimme sitä teininä.
Minäkin käytin sitä murkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Lastikka. Semmoinen muovi, joka vedettiin vaikkapa pöllipinon päälle sateensuojaksi, tai missä nyt sateensuojaa tarvittiin.
Kaupoissa myydään vieläkin lastikkapusseja ostoksille:)
Vierailija kirjoitti:
Vanha leh*mä. Äitini kutsumanimi minulle. Luojan kiitos, ei tarvitse enää nähdä häntä tai kuunnella.
Ehkäpä olit jo silloin tuollainen härkäpäinen?
Vierailija kirjoitti:
Stidi, dörtsi (tulitikku, ovi) ym. stadin slangi.
Helsingissä asuu nykyään vähemmistönä helsinkiläisiä ja helsingin yleisin murre on nykypäivänä savo/karjalan murre. Täähän myö jo tiijettiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Suuntanumero
Onko niitä enää edes olemassa? Puhelinnumerot on nykyisin vain puhelinnumeroita. Ei kukaan mieti pitääkö laittaa Helsingin vai Tampereen suuntanumero kun soittaa.
Lankapuhelinverkossa täytyy laittaa eli verkkoryhmän sisäiset puhelut menevät ilman suuntanumeroita. Usko pois, tuollainen verkko on vielä olemassa. Vasta sunnuntaina siippa soitti äidilleen äitienpäiväpuhelun lankapuhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastikka. Semmoinen muovi, joka vedettiin vaikkapa pöllipinon päälle sateensuojaksi, tai missä nyt sateensuojaa tarvittiin.
Heh, Oliskohan kuitenkin ollut plastikka? Tulee sanasta plastic, you know:)
Kyllä tuo on Suomessa vääntynyt lastikaksi jo muovin alkuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpee eres
Tästä tulikin mieleeni Kasvatuslaitos. Minulla oli lapsuuteni ajan uhkana, että äiti lähettää minut Kasvatuslaitokseen, koska hän häpesi minua. "Aina sua saa hävetä tai kyllä minä häpesin silmät päästäni". En muista miksi meidän molempien piti hävetä?
Meillä oli tuon lisäksi uhkauksina laittaa mustilaisten mukaan. Nämä näet kulkivat hevoskärryillä ympäriinsä eli olisi ollut helppo nostaa kuriton kakara kärryjen päälle.
Anteeksi
Kiitos