Sana jota käytettiin lapsuudessasi paljon, mutta kuulet sitä nykyään harvoin
Mulle tuli mieleen kauppis (kauppa-auto) ja remmikengät :)
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N e e k e r i
Nekkejä ei tosiaan enää näe lakumainoksissa. Kaikissa muissa sitten näkeekin...
Onko täällä taas pervopersujen puoluetoimisto vauhdissa, kun pitää näitä rasistisia herjoja koko ajan laittaa?!? Typerää öyhötystä!
Postikas (=postiauto, joka kuljetti sekä matkustajia että postia kaupungista maalle)
Huokea (edullinen)
Pumpuli (puuvilla)
Retliini (violetti)
Vierailija kirjoitti:
Häpee eres
Tästä tulikin mieleeni Kasvatuslaitos. Minulla oli lapsuuteni ajan uhkana, että äiti lähettää minut Kasvatuslaitokseen, koska hän häpesi minua. "Aina sua saa hävetä tai kyllä minä häpesin silmät päästäni". En muista miksi meidän molempien piti hävetä?
Älykääpiö. Sopisi kyllä nykyaikaankin.
Purkkarit olisiko lyhenne purjehduskengistä, ne piti olla kaikilla 80 luvun teinillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuukuuspuu. Pohjois-Savossa käytetty sana, tarkoitus esim. hutera teline tai tuoli pöydän päällä. Mummo käytti sanaa ylipäätään silloin, kun oli esimerkiksi jätetty lattialle joku tavara, johon kompastua.
Mielestäni hauska ja kuvaava sana.
Mitäpä lie sitten kuvannut.. kuukuuspuu sanana ei kuvaa yhtään mitään ilman että joudut kuvailemaan ja selittämään mitä se tarkoittaa joten kovinkaan kuvaava sana se ei ole. Saat anteeksi maalaisuutesi joka ilmenee sinussa sen kaikissa olomuodoissaan.
"Ooks mun kaa?"
"Toi tyyppi on erkkaluokalla..."
"Bossanova" sanoi isä aina kun tarkoitti poolopaitaa
Kauppis tarkoittaa kauppakorkeakoulua.
Mutta ymmärrän kyllä sinun käyneen vain kauppa-autossa niin et voinut tuota tietää.
Vierailija kirjoitti:
Älykääpiö. Sopisi kyllä nykyaikaankin.
Olet varmasti nuoruudessasi kuullut tuota sanaa käytettävän todella paljon. Mutta se sopii hyvin sinulle vielä nykyaikanakin oikein hyvin.
Ennemminkin lause:
"Vastatkaa joku puhelimeen!"
Vanha leh*mä. Äitini kutsumanimi minulle. Luojan kiitos, ei tarvitse enää nähdä häntä tai kuunnella.
Onnikka ja olla ölövinä.