Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lapsen isän vanhemmat ymmärtämään että lapsi ei ole isänsä jatke?

Vierailija
14.05.2024 |

Lapsen isän vanhemmat pitää lasta sellaisena ja tämä on lapselle tosi hämmentävää. He puhuvat kuin hän olisi uudelleen syntynyt isänsä, arvostelevat lapsen kuullen jokaisen lapsen ulkonäön piirteen ja vertailevat lapsen isään. Eivät siis kykene näkemään lasta omana itsenään, vaan heidän mielissä lapsi vertautuu aina siihen isään jota lapsi ei muista itse. Ikävintä on että olettavat myös lapsen näkemysten, mielipiteiden ja mielenkiinnonkohteiden vastaavan isänsä sellaisia. Lapsi osaa itse kertoa mitä haluaa tehdä, mutta ei, nämä isovanhemmat yrittää tuputtaa lapselle samoja tekemisiä ja harrastuksia kuin isällään.

Olen yrittänyt puhua isovanhempien kanssa mutta oikeastaan ainoa vastaus mitä saa on, että no kun se on niin isänsä näköinen, kaltainen jne. Lapsi on kohta eskarilainen ja alkaa itse pitää näiden isovanhempien käytöstä ahdistavana ja outona.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien vihaamat tyttäret eivät yleensä osaa rakastaa omia tyttäriään, mutta poikiaan he ainakin yrittävät rakastaa. Jos äiti on taas isänsä hylkäämä, hän saattaa olla myös äitinä hyvin avuton monissa asioissa. Odotamme puolison ilmentävän täydellistä, virheetöntä äitiä ja isää. Usein siirrämme puolison kannettavaksi omat traumamme. Jos haluamme saada selvyyden omien haavojemme ja kipujemme syistä, meidän kuuluu etsiä totuuutta: mitä elämässämme on tapahtunut, mitä isällemme ja idillemme on tapahtunut.

Yksi suuri ongelma elämässämme on se, että meillä on vaikeita tunnekokemuksia, joita emme kykene sijoittamaan mihinkään kohtaan elämänhistoriassamme. Joitakuita ahdistaa, joitain pelottaa.

Riitaisa perhe on haitallinen asia, mutta myös ristiriitojen välttely perheessä voi aiheuttaa tunnekuormaa. Ei ole hyvä, jos lapsi ei koskaan näe tervettä, vaihtelevaa tunneilmastoa. Yleensä lapsi ei näissä perheissä myöskään saa lohdutusta. 

Alistuja yrittää usein suorituksillaan ansaita hyväksyntää, uhmaaja puolestaaan yrittää läpi elämänsä ansaita sitä protestoinnilla, agressiolla ja vihalla.

Rakastetuksi tulemisen tarve ja rakastettuna olemisen tarve ilman suorittamista on keskeisin psykofyysinen tarpeemme. 

Vierailija
42/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei isovanhemmilla ole lain mukaan mitään oikeuksia poikansa lapseen. Lapsen huoltaja vastaa lapsen asioista.

No, mulle anoppi kertoi, etten edes ole lasteni huoltaja.😁

Kukas se hänen mielestään sitten on?

Poikansa ja madame itse. Sanottakoon, että olen yhä naimisissa lasteni isän kanssa. Anoppi kuoli sopivasti, kun kuopus tuli täysi- ikäiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkun appiukolla meni niin pitkälle, että alkoi kutsumaan itseään lapsen isäksi. Siinä vaiheessa hänen oli pakko pistää välit kokonaan poikki edesmenneen miehen vanhempiin. Yrittivät saada lapsen huoltajuuden, kun serkku  alkoi seurustelemaan ns. "suruajan" jälkeen. 

Millähän perustelivat huoltajuushakemustaan?

Sillä, että heillä on muka oikeus lapseen, koska on HEIDÄN jälkeläinen. Tässä tapauksessa lasu-viranomaisella oli kerrankin järki päässä ja puhalsi pelin heti poikki. Huomasi miten lapsesta puhuttiin omana lapsena eikä LAPSENlapsena.

Vierailija
44/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei isovanhemmilla ole lain mukaan mitään oikeuksia poikansa lapseen. Lapsen huoltaja vastaa lapsen asioista.

Onko meillä sama anoppi? Samaa on mullekin sanottu anopin toimesta. Hänellä itsellään on mun lapsiin mummon oikeudet. Kun kysyin että mitä ja kenen myöntämiä nämä oikeudet ovat, niin ovat mummon oikeuksia?

Mulle anoppi oli katkera, kun neuvolasta ei oltu suostuttu keskustelemaan anopin kanssa lasteni asioista, vaikka hänellä on mummon oikeudet. Mä en ollut riittävän tarkasti kertonut mitä neuvolassa oli tapahtunut. 

Vierailija
45/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas se hänen mielestään sitten on?

Poikansa ja madame itse. Sanottakoon, että olen yhä naimisissa lasteni isän kanssa. Anoppi kuoli sopivasti, kun kuopus tuli täysi- ikäiseksi.

Mun anoppi taas ei näe pojallaan minkäänlaista roolia perheeni elämässä. Korkeintaan laskujen maksajana. Eihän mies voi lapsistaan huolehtia? Mä taas olen liian tyhmä ja osaamaton, joten anoppi näki itsensä lasteni ensisijaisena huoltajana. 

Vierailija
46/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsi pidä tuota outona, sinä pidät, koska olet kateellinen lapsen isän vanhemmille. He saivat elää poikansa kanssa asioita, joista et ymmärrä yhtään mitään ja koet muistelemisen samana asiana kuin sinun kiusaamisesi.

Eli lapsi ei saa harrastaa parkouria koska edesmennyt isänsä pelasi sählyä? Lapsi ei saa sana yök sienkastikkeelle koska isin lempiruokaa oli sienikastike? Jne jne.

Heidän poikansa on kuollut,kauhea tragedia mutta pojanpoika ei ole mikään korvikerobotti!

Vierailija
47/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilla on oikeus lapsenlapseen,kyllä,mutta lapsella on myös oikeus olla oma itsensä eikä koettaa täyttää edsmenneen isin kenkiä ettei mummille tule paha mieli!

Vierailija
48/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmilla on oikeus lapsenlapseen,kyllä,mutta lapsella on myös oikeus olla oma itsensä eikä koettaa täyttää edsmenneen isin kenkiä ettei mummille tule paha mieli!

Mikä oikeus niillä isovanhemmilla on?

Vierailija
49/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmille voisit selventää, että puolet lapsen geeneistä tulee sinulta. Eivätkä sinun vanhemmat vaadi lapsesta,vaikka onkin poika,samanlaista kuin sinä olit lapsena. Tee ystävällisesti selväksi,että vertailun on  loputtava,siitä kärsii lapsi ja sinua se ärsyttää. Joka kerta kun vertailu alkaa,sanot: Ei! Ei käy. Ja vaihdat puheenaihetta.

Vierailija
50/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He on menettäneet poikansa ja pojan lapsi on ainoa joka heillä on. Ymmärtäisin ja antaisin olla. Heillä on

Heillä on oikeus pitää poikansa lasta elämässä ja tavata tätä.

Huutonaurua, no ei todellakaan ole minkäänlaisia oikeuksia.

Vierailija
51/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmille voisit selventää, että puolet lapsen geeneistä tulee sinulta. Eivätkä sinun vanhemmat vaadi lapsesta,vaikka onkin poika,samanlaista kuin sinä olit lapsena. Tee ystävällisesti selväksi,että vertailun on  loputtava,siitä kärsii lapsi ja sinua se ärsyttää. Joka kerta kun vertailu alkaa,sanot: Ei! Ei käy. Ja vaihdat puheenaihetta.

Missä kohtaa sanotaan että se lapsi olisi poika?

Vierailija
52/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"..uudelleen syntynyt isänsä". Ihan siitä itse päättelin.

Vierailija
53/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anopille, joka on opiskellut biologiaa yliopistossa, oli täysin outo asia, että puolet geeneistä tulee äidiltä.

Hirveä huuto, että miksi kuopuksella on ruskeat silmät, kun isällään on siniset. 

Vierailija
54/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut ovat tämän palstan ehdottomasti masentavimpia. Täällä päivystää niin katkera anoppien ja isän puolen sukulaisten (ja isien + aviomiesten) vihaajien porukka, että hakee vertaistaan. Huonosti kätkettyä katkeruutta omaan elämään ja kokemuksiin. Meillä joillakin on ollut lämpimät välit oman isän vanhempiin, äiti jopa nähnyt vaivaa, että on saanut niitä ylläpidettyä. Suku ja oma tausta (myös se isän puolen) on tärkeä lapselle. 

Vierailija
55/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"..uudelleen syntynyt isänsä". Ihan siitä itse päättelin.

Eihän tuo kerro mitään.

Vierailija
56/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketjut ovat tämän palstan ehdottomasti masentavimpia. Täällä päivystää niin katkera anoppien ja isän puolen sukulaisten (ja isien + aviomiesten) vihaajien porukka, että hakee vertaistaan. Huonosti kätkettyä katkeruutta omaan elämään ja kokemuksiin. Meillä joillakin on ollut lämpimät välit oman isän vanhempiin, äiti jopa nähnyt vaivaa, että on saanut niitä ylläpidettyä. Suku ja oma tausta (myös se isän puolen) on tärkeä lapselle. 

Luitko aloituksen?

Vierailija
57/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseasiassa lapsi on tyttö, mutta ei kai sillä ole mitään merkitystä tässä. Ap

Vierailija
58/71 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki isovanhemmat eivät ole lapselle hyvästä. Luitko edes aloitusta ennen kuin aloit oksentaa vihapuhetta?

Vierailija
59/71 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä aihepiiri masentaa, niin älä lue näitä ketjuja. Katsele vaikka kissavideoita.

Vierailija
60/71 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsi on isänsä suvun jatkumo niinkuin sinunkin sukusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän