Miksi ev.lut kirkko maallistuu
Kommentit (1634)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Raamattu on Jumalan kirje ihmisille "
Joitakin VT: n kirjoja ollut satakin ihmistä muokkaamassa. Monet Paavalin kirjeet kirjoitettu myöhemmin hänen nimissään ym. Eiköhän kirjoittajat ole ihan ihmisiä olleet. Jumala ei ole vielä yhtään kirjettä tehnyt.
Jumalan muokkaama prosessi. Eikä Vanhasta Testamentista voi puhua kristinuskon yhteydessä. Se on Juutalaisten pyhä kirja. Raamatussa se on siksi, että se ennustaa messiasta ja kertoo Jumalan luonteesra. Toki Jumala halusi sen muokkaantuvan juuri sellaiseksi kun se nyt on.
Uudessa Testamentissa ei ole "väärennöksiä", koska kukaan kirjoittaja ei kirjoittanut sinne omassa voimassaan vaan Pyhän Hengen voimassa. Paavalin oppilaan kirjoittama kirje on yhtälailla kirje Jumalalta. Eihän Paavali eikä hänen oppilaansa tiennyt kirjoittavansa pyhää kirjaa. He vaan antoivat oman todistuksensa oikeasta uskosta ja Jumala siunas
Niin että raamattua pitää lukea kuin piru raamattua, mutta kumminkaan VT:stä ei pidä ottaa kuin osia huomioon. Päätä nyt jo!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu muuttuu, sen eri versiot muuttuvat, tulkinnat muuttuvat, uskonsuuntia tulee ja menee.
Tilanne normaali.
Raamatun "eri versiot" ovat häviävän pieniä muutoksia, jotka eivät muuta itse sanomaa mitenkään.
Ortodoksit, katoliset ja jehovantodistajat tulkitsee raamattua erittäin paljon toisistaan risteävällä tavalla. Hädin tuskin voi puhua edes samasta uskonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat eritttäin hyviä pappeja ja ehdottoman sopivia ammattiinsa.
Eivät ole, koska naisella on taipumus ajatella ihmistä ja hänen tunteitaan. Papin täytyisi ajatella opin puhtautta.
Tere fariseus. Just teistä Jeesus tykkäsi yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
"Raamattu on Jumalan kirje ihmisille "
Joitakin VT: n kirjoja ollut satakin ihmistä muokkaamassa. Monet Paavalin kirjeet kirjoitettu myöhemmin hänen nimissään ym. Eiköhän kirjoittajat ole ihan ihmisiä olleet. Jumala ei ole vielä yhtään kirjettä tehnyt.
Eikö siis Paavalin kirjeita kirjoittanutkaan Jeesus? Whoa! Soittakaa ilttikselle, nyt tuli uutta tietoa.
Mutta että sata ihmistä kirjoittanut muutaman kirjeen Paavalin nimiin? Se mahtaa olla jo oikeasti uutta tietoa. Mikäli siis kyseessä siis olisi tieto, eikä vain spekulointia.
Ja mitä Jumalan kirjoittamiin kirjeisiin tulee, niin Jeesuksen kirjeethän löytyy Johanneksen ilmestyksestä.
Siinäpähän juuri laitoit jotain 40% suomalaisista helvettiin - joka toinen liitto päättyy eroon ja takuulla kaikki n*ssii vielä eron jälkeenkin. Jotkut menevät ihan papin edessä naimisiinkin 5-6 kertaa-
Mutta se kaikki on väärin ja syntiä. Olen sitä paitsi itsekin eronnut ja myönnän että se on väärin ja syntiä, olen helvetin ansainnut. Mutta kristinuskossa joutuu helvettiin "ansionsa mukaan". Taivaaseen taas päästään armosta. Mutta ei halvasta armosta. Ei synnin siunaamisesta, hyväksymisestä ja edistämisestä. Enkä taaskaan laittanut ketään helvettiin, koska minulla ei ole valtaa sellaisiin asioihin. Jumala on se, joka laittaa helvettiin. Kirkon tehtävä taas on varoittaa siitä, että ketkä joutuvat helvettiin. Että ihmiset osaisivat hakeutua pelastuksen (Jeesuksen ) luokse. Mutta totta on sekin, että se tie on kaita ja vain harvat sen löytävät. Näin Jeesus itse totesi. Suurin osa ihmisistä päätyy helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu muuttuu, sen eri versiot muuttuvat, tulkinnat muuttuvat, uskonsuuntia tulee ja menee.
Tilanne normaali.
Raamatun "eri versiot" ovat häviävän pieniä muutoksia, jotka eivät muuta itse sanomaa mitenkään.
Ortodoksit, katoliset ja jehovantodistajat tulkitsee raamattua erittäin paljon toisistaan risteävällä tavalla. Hädin tuskin voi puhua edes samasta uskonnosta.
Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä lainkaan. Kyse on ihan virallisestikin eri uskonnosta!
En muuten yhtään ihmettele, että Päivi Räsänen on monesti miettinyt kirkosta eroamista. Wokevillitys on kirkossakin valtavirtaa. Ja nyt tämä ihmisjahti ollaan viemässä korkeimpaan oikeuteen, kun valtakunnansyyttäjä wokehulluuden kiimassaan tuomitsee sananvapauden.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpähän juuri laitoit jotain 40% suomalaisista helvettiin - joka toinen liitto päättyy eroon ja takuulla kaikki n*ssii vielä eron jälkeenkin. Jotkut menevät ihan papin edessä naimisiinkin 5-6 kertaa-
Mutta se kaikki on väärin ja syntiä. Olen sitä paitsi itsekin eronnut ja myönnän että se on väärin ja syntiä, olen helvetin ansainnut. Mutta kristinuskossa joutuu helvettiin "ansionsa mukaan". Taivaaseen taas päästään armosta. Mutta ei halvasta armosta. Ei synnin siunaamisesta, hyväksymisestä ja edistämisestä. Enkä taaskaan laittanut ketään helvettiin, koska minulla ei ole valtaa sellaisiin asioihin. Jumala on se, joka laittaa helvettiin. Kirkon tehtävä taas on varoittaa siitä, että ketkä joutuvat helvettiin. Että ihmiset osaisivat hakeutua pelastuksen (Jeesuksen ) luokse. Mutta totta on sekin, että se tie on kaita ja vain harvat sen löytävät. Näin Jeesus itse totesi. Suurin osa ihmisistä päätyy helvettiin.
Amen! Kiitos tekstistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne normaali.
Varsinkaan todistajat ei mitään kristittyjä edes ole. Uuden maailman käännös, jota he käyttävät, olisi esimerkki muokatuista Raamatun sanasta. Esimerkiksi Johanneksen evankeliumin alussa oleva "Sana oli Jumala" lauseessa Jumala on pienellä, jotta teksti tukisi todistajien omaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli niiden puolella joita sen aikainen yhteiskunta syrji. Voisin hyvin ajatella että puolustaisi myös seksuaalisia vähemmistöjä. Nykyajan kristityt ovat Jeesuksen ajan kirjanoppineita ja fariseuksia.
Raamatussa sanotaan myös, että homot pitää tappaa.
Jehovan todistajilla on aivan oma " Raamattu". He m.m kieltävät kolminaisuusopin, Jeesuksen Jumaluuden.
Kyse on eri uskonnosta, eivät ole kristittyjä.
Vierailija kirjoitti:
En muuten yhtään ihmettele, että Päivi Räsänen on monesti miettinyt kirkosta eroamista. Wokevillitys on kirkossakin valtavirtaa. Ja nyt tämä ihmisjahti ollaan viemässä korkeimpaan oikeuteen, kun valtakunnansyyttäjä wokehulluuden kiimassaan tuomitsee sananvapauden.
Jo pelkästään se seikka, että Räsänen kuuluu kirkkoon antaa erittäin hyvän syyn erota kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luther edusti saksalaisten juutalaisvihaa. Paljon vakavia puutteita ko. tyypissä.
Aikansa lapsi. Ja suorapuheinen suurisuu. Kuten tuolla aikaisemmin sanoin, rohkea kyllä ja hänellä oli paikkansa aikojen murroksessa. Mutta mikään kaikkitietävä hän ei ollut. Juutalaisten suhteen hän toisteli vaan oman aikansa ihmisten asennetta, valitettavasti. Juutalaisia vastaan ollaan aina oltu. Katsokaapa vaan mitä heistä tänäkin päivänä puhutaan. Johtuu siitä, että osattomat eivät voi sulattaa, että joku kansa olisi Jumalan valittu.
Hyvä ukko oli Luther-ukko. Ja oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jeesukselle kaikki on ok.
Niinkö? Sitten et ole lukenut Raamattua. Jeesus ei ollut mikään kaikkea sallivaa hippi. Jeesus käski tehdä parannuksen synneistä. Hän puhui ja varoitti erittäin paljon Hel vetistä!
Sitä helvettiä te kiihkoluulevaiset jaksatte helliä. Se on niin mukava kuvitella naapurin kituvan siellä iankaiken.
Nimenomaan näin: aina se naapuri joutuu liekkeihin eikä se homot yms. sinne oikeudettomasti tuominnut ihminen
Kukaan ihminen ei voi tuomita helvettiin, koska ihmisellä ei ole mitään valtaa päättää, kuka pääsee/joutuu minnekin. Mutta ihminen voi
100% suomalaisista on ansainnut helvetin tulen. Onneksi h? e välttävät sen, jotka ottavat syntien sovituksen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne normaali.
Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä lainkaan. Kyse on ihan virallisestikin eri uskonnosta!
Ihan virallisesti itse määrittelevät itsensä kristityiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli niiden puolella joita sen aikainen yhteiskunta syrji. Voisin hyvin ajatella että puolustaisi myös seksuaalisia vähemmistöjä. Nykyajan kristityt ovat Jeesuksen ajan kirjanoppineita ja fariseuksia.
Ei sanota, mutta Koraanissa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Jehovan todistajilla on aivan oma " Raamattu". He m.m kieltävät kolminaisuusopin, Jeesuksen Jumaluuden.
Kyse on eri uskonnosta, eivät ole kristittyjä.
Riippuu keneltä kysyy. Jehovien mielestä he ovat kristittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vanhan liiton aikaan niin tehtiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne normaali.
Ihan virallisesti itse määrittelevät itsensä kristityiksi.
Se joka kieltää Jeesuksen Jumaluuden, ei ole kristitty. Muslimitkin uslovat Jeesukseen profeettana. Jehovan todistajat uskovat Hänen olevan arkkienkeli Mikael. Sekä profeetat että enkelit ovat luotuja olentoja. Vain Raamatullinen Jeesus pelastaa!
P.s. voit googlata, niin näet että Jehovat eivät lukkiudu kristinuskoon, vaan ovat eri uskonto.
Tiesitkö, että kirkko alkoi vihkimään avioliittoon vasta keskiajalla? Ensimmäiset tuhat vuotta kristityt eivät menneet naimisiin kirkossa.
Jos juurille halutaan palata niin kirkon pitäisi luopua avioliittoon vihkimisestä kokonaan.