Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ev.lut kirkko maallistuu

Vierailija
14.05.2024 |

On kyllä melkosta.

Eihän sana muutu.

Kommentit (1634)

Vierailija
121/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli niiden puolella joita sen aikainen yhteiskunta syrji. Voisin hyvin ajatella että puolustaisi myös seksuaalisia vähemmistöjä. Nykyajan kristityt ovat Jeesuksen ajan kirjanoppineita ja fariseuksia.

Raamatussa sanotaan myös, että homot pitää tappaa.

Ei sanota, mutta Koraanissa sanotaan.

Kyllä sanotaan:

"Jos joku miehenpuolen kanssa makaa, niinkuin jonkun vaimon kanssa, he ovat kauhistuksen tehneet, heidän pitää molemmat totisesti kuoleman: heidän verensä olkoon heidän päällänsä."

Vierailija
122/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli niiden puolella joita sen aikainen yhteiskunta syrji. Voisin hyvin ajatella että puolustaisi myös seksuaalisia vähemmistöjä. Nykyajan kristityt ovat Jeesuksen ajan kirjanoppineita ja fariseuksia.

Ei sanota, mutta Koraanissa sanotaan.

Miksi valehtelet?

3. Moos. 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jehovan todistajat itse sanovat:

Ovatko Jehovan todistajat kristittyjä?

Kyllä. Olemme kristittyjä seuraavista syistä:

Pyrimme noudattamaan tarkoin Jeesuksen Kristuksen opetuksia ja jäljittelemään hänen käytöstään (1. Pietarin kirje 2:21).

Uskomme, että vain Jeesuksen välityksellä voi pelastua. Taivaan alla ei ole toista ihmisten keskuudessa annettua nimeä, jonka välityksellä meidän täytyy pelastautua. (Apostolien teot 4:12.)

Kun jostakusta tulee Jehovan todistaja, hänet kastetaan Jeesuksen nimessä (Matteus 28:18, 19).

Rukoilemme Jumalaa Jeesuksen nimessä (Johannes 15:16).

Uskomme, että Jeesuksella on valta kaikkiin ihmisiin nähden (1. Korinttilaisille 11:3).

Poikkeamme kuitenkin monin tavoin muista kristillisiksi tunnustautuvista ryhmistä. Uskomme esimerkiksi, että Raamattu opettaa Jeesuksen olevan Jumalan Poika, ei osa kolminaisuutta (Matteus 16:16; Markus 12:29). Raamatun perusteella uskomme, että sielu ei ole kuolematon, että Jumala ei kiduta ihmisiä ikuisesti helvetissä ja että uskonnollisissa johtotehtävissä olevilla ei pitäisi olla arvonimiä, jotka korottaisivat heidät toisten yläpuolelle (Saarnaaja 9:5; Hesekiel 18:4; Matteus 23:810).

Vierailija
124/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa myös että Raamattu tuomitsee myös lesbouden synniksi, samoin kun homoudenkin. Sekä heteroiden avo ja irtosuhteet.

Vierailija
125/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu muuttuu, sen eri versiot muuttuvat, tulkinnat muuttuvat, uskonsuuntia tulee ja menee.

Tilanne normaali.

Raamatun "eri versiot" ovat häviävän pieniä muutoksia, jotka eivät muuta itse sanomaa mitenkään.

Ortodoksit, katoliset ja jehovantodistajat tulkitsee raamattua erittäin paljon toisistaan risteävällä tavalla. Hädin tuskin voi puhua edes samasta uskonnosta.

Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä lainkaan. Kyse on ihan virallisestikin eri uskonnosta!

Ihan virallisesti itse määrittelevät itsensä kristityiksi.

Juutalaiset eivät usko Jeesukseen, heidän mielestään hän oli yksi monista kiertävistä saarnaajista.

Vierailija
126/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kirkko on muuttunut ajan saatossa. Kirkko sata vuotta sitten ja nykyään on aika eri asia, saatikka kun mennään vielä kauemmas. Samaa kirjaa kuitenkin tulkittu. Kirkko vaikuttaa yhteiskuntaan ja yhteiskunta kirkkoon. Siihen en osaa vastata että onko nykyajan muutokset hyvästä vai pahasta, mutta samantapaista keskustelua on taatusti käyty aiemminkin moneen kertaan.

Vierailija
127/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sanotaan Vanhassa Testamentissa. Juutalaisten piti tehdä niin. Uudessa Testamentissa eli kristittyjen kirjassa ei sanota niin. Siellä sanotaan kyllä että he tulevat kokemaan iankaikkisen kuoleman, mutta sillä tarkoitetaan helvettiä, ei mitään sellaista että kukaan ihminen tappaisi heidät.

Vierailija
128/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Jehovan todistajat itse sanovat:

Ovatko Jehovan todistajat kristittyjä?

Kyllä. Olemme kristittyjä seuraavista syistä:

Pyrimme noudattamaan tarkoin Jeesuksen Kristuksen opetuksia ja jäljittelemään hänen käytöstään (1. Pietarin kirje 2:21).

Uskomme, että vain Jeesuksen välityksellä voi pelastua. Taivaan alla ei ole toista ihmisten keskuudessa annettua nimeä, jonka välityksellä meidän täytyy pelastautua. (Apostolien teot 4:12.)

Kun jostakusta tulee Jehovan todistaja, hänet kastetaan Jeesuksen nimessä (Matteus 28:18, 19).

Rukoilemme Jumalaa Jeesuksen nimessä (Johannes 15:16).

Uskomme, että Jeesuksella on valta kaikkiin ihmisiin nähden (1. Korinttilaisille 11:3).

Poikkeamme kuitenkin monin tavoin muista kristillisiksi tunnustautuvista ry

Uskontonne perustuu eksyttäjä Charles Russellin harhaoppeihin.

Vierailija
129/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuten yhtään ihmettele, että Päivi Räsänen on monesti miettinyt kirkosta eroamista. Wokevillitys on kirkossakin valtavirtaa. Ja nyt tämä ihmisjahti ollaan viemässä korkeimpaan oikeuteen, kun valtakunnansyyttäjä wokehulluuden kiimassaan tuomitsee sananvapauden.

Jo pelkästään se seikka, että Räsänen kuuluu kirkkoon antaa erittäin hyvän syyn erota kirkosta.

Päivi on kirkon kriitikko. Sehän mukavaa, että olet sama mieltä Päivin kanssa, että kirkosta olisi hyvä erota.

Vierailija
130/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu muuttuu, sen eri versiot muuttuvat, tulkinnat muuttuvat, uskonsuuntia tulee ja menee.

Tilanne normaali.

Raamatun "eri versiot" ovat häviävän pieniä muutoksia, jotka eivät muuta itse sanomaa mitenkään.

Ortodoksit, katoliset ja jehovantodistajat tulkitsee raamattua erittäin paljon toisistaan risteävällä tavalla. Hädin tuskin voi puhua edes samasta uskonnosta.

Ei jehovat ole kristittyjä.

Vierailija
131/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispappeus pilasi kirkon, suurin osa naisista vihervasemmistonlaisia, joten pappien toiminta sen mukaista.

Vierailija
132/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne normaali.

Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä lainkaan. Kyse on ihan virallisestikin eri uskonnosta!

Ihan virallisesti itse määrittelevät itsensä kristityiksi.

On kumminkin ihan eri asia väittää itseään kristityksi ja olla oikeasti kristitty. Moni luterilaisen kirkon pappi ja rivijäsen on myöskin tällainen valekristitty.

Vierailija
133/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sanotaan Vanhassa Testamentissa. Juutalaisten piti tehdä niin. Uudessa Testamentissa eli kristittyjen kirjassa ei sanota niin. Siellä sanotaan kyllä että he tulevat kokemaan iankaikkisen kuoleman, mutta sillä tarkoitetaan helvettiä, ei mitään sellaista että kukaan ihminen tappaisi heidät.

Mitä sanoo Jeesus Vanhasta Testamentista:

Jeesus ja laki

17Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Vierailija
134/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

17Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan

Kyse olikin oikeasta ymmärryksestä. Jeesus kuitenkin itse muutti VT:n sääntöjä, vaikkapa tuon avioeron osalta. Sanoen että Mooses oli välittänyt sellaisen käskyn ihmisten kovasydämisyyden takia. Mutta kristittyjen ei pidä olla kovasydämisiä vaan rakastavia, joten avioeroja ei pitäisi enää tarvita. Laista ei sinänsä häviä mitään, mutta sen vaativuus on erilainen juutalaisille ja Jeesuksen vapauttamille kristityille.

Vierailija
135/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset muuttuvat, maailma muuttuu, jos kirkko ei huomioi tätä niin yksin saa sanaansa julistaa

Tässä se syy tuli. Kirkko jahtaa trendejä ja muita nykypäivän hömpötyksiä. Kirkkoon ei kuitenkaan tulla uusimpien villitysten takia, vaan kuulemaan pysyvää ja ikuista Jumalan Sanaa, joka on sama eilen, tänään ja huomenna.

PS. Kun joku oman elämänsä Dan Brown kokee tärkeäksi muistuttaa että "Raamattua on muuteltu niin paljon ettei sitä enää samaksi tunnistaisi", niin laittakoon viestiinsä samalla top-3 Raamatun tärkeimmät muutokset. 

Voisit ihan aluksi lukea kirjan Sensuroitu - raamatun muutosten vaiettu historia kirjan. Ehkä se selventää asiaa.

Vierailija
136/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan

Kyse olikin oikeasta ymmärryksestä. Jeesus kuitenkin itse muutti VT:n sääntöjä, vaikkapa tuon avioeron osalta. Sanoen että Mooses oli välittänyt sellaisen käskyn ihmisten kovasydämisyyden takia. Mutta kristittyjen ei pidä olla kovasydämisiä vaan rakastavia, joten avioeroja ei pitäisi enää tarvita. Lai

Kristinuskon mukaan jumala on ikuinen, muuttumaton ja kaikkitietävä.

Miten Jeesus voi edes teoriassa kumota jumalan antaman suoran käskyn? Oliko Jumala väärässä? "Hupsista! En minä tarkoittanut, että homoseksuaalit pitää tappaa. Vahingossa lipsahti."

Vierailija
137/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyvästi ajetaan homojen ja lesbojen kirkkovihkimistä, ollaan Pridessa, on sateenkaaritapahtumia. EV.lut kirkko on unohtanut ihan tavallisen kristityn. Mennään aina viimeisimpien tuulien mukana.

Tiesitkö, että kirkko alkoi vihkimään avioliittoon vasta keskiajalla? Ensimmäiset tuhat vuotta kristityt eivät menneet naimisiin kirkossa.

Jos juurille halutaan palata niin kirkon pitäisi luopua avioliittoon vihkimisestä kokonaan.

Ei avioliiton muodolla olekaan väliä. Sillä on väliä, että sitoudutaan loppuelämäksi liittoon sen kanssa, jonka kanssa seksielämä aloitetaan. Koska seksissä parista tulee yksi liha. Mutta kautta aikojen tähän liittoon on menty julkisten juhlallisuuksien merkeissä, jotta kaikki tietävät näiden kahden olevan nyt pari. Jumala ei tarvitse vihkimistä kirkossa, Jumala tarvitsee sitoutumisen. Koska hän on itse mukana kolmantena pyöränä siinä liitossa ja liiton rikkominen on Jumalan pettämistä. Mutta miksi kristitty ei menisi naimisiin juurikin seurakunnassa, joka on se hänen yhteisönsä?

Vierailija
138/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse olikin oikeasta ymmärryksestä. Jeesus kuitenkin itse muutti VT:n sääntöjä, vaikkapa tuon avioeron osalta. Sanoen että Mooses oli välittänyt sellaisen käskyn ihmisten kovasydämisyyden takia. Mutta kristittyjen ei pidä olla kovasydämisiä vaan rakasta

Ei se niin mene, homot kyllä tulevat tapetuiksi, mutta Jumalan itsensä toimesta. Juutalaisten piti pitää itse huolen rankaisuista, kristittyjä Jeesus kehotti jättämään kaiken "Herran haltuun" ja odottamaan että Herra kostaa. Heidän itsensä ei pidä.

Vierailija
139/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyvästi ajetaan homojen ja lesbojen kirkkovihkimistä, ollaan Pridessa, on sateenkaaritapahtumia. EV.lut kirkko on unohtanut ihan tavallisen kristityn. Mennään aina viimeisimpien tuulien mukana.

Tiesitkö, että kirkko alkoi vihkimään avioliittoon vasta keskiajalla? Ensimmäiset tuhat vuotta kristityt eivät menneet naimisiin kirkossa.

Jos juurille halutaan palata niin kirkon pitäisi luopua avioliittoon vihkimisestä kokonaan.

Ei avioliiton muodolla olekaan väliä. Sillä on väliä, että sitoudutaan loppuelämäksi liittoon sen kanssa, jonka kanssa seksielämä aloitetaan. Koska seksissä parista tulee yksi liha. Mutta kautta aikojen tähän liittoon on menty julkisten juhlallisuuksien merkeissä, jotta kaikki tietävät näiden kahden olevan nyt pari. Jumala ei tarvitse vihkimistä kirkossa, Jumala tarvitsee

Raamattu ei puhu kahden henkilön liitosta, vaan nimenomaan miehen ja naisen välisestä liitosta. Älä vääristele!

Vierailija
140/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskon mukaan jumala on ikuinen, muuttumaton ja kaikkitietävä.

Miten Jeesus voi edes teoriassa kumota jumalan antaman suoran käskyn? Oliko Jumala väärässä? "Hupsista! En minä tarkoittanut, että homoseksuaalit pitää tappaa. Vahingossa lipsahti."

Ja jatkanpa vielä että kristinuskon mukaan Jeesus on Jumala Itse. Hän voi halutessaan muuttaa pelin nyansseja, koska tarkoitus on pitää yllä prosessia, joka vie todellisen Jumalan kansan kerran taivaaseen. Erilaisia vaiheita hyväksi käyttäen. Perusperiaate ei kuitenkaan muutu: homoilu on väärin ja siitä tullaan rankaisemaan kuolemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän