Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ev.lut kirkko maallistuu

Vierailija
14.05.2024 |

On kyllä melkosta.

Eihän sana muutu.

Kommentit (1634)

Vierailija
141/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Jeesukselle kaikki on ok.

Niinkö? Sitten et ole lukenut Raamattua. Jeesus ei ollut mikään kaikkea sallivaa hippi. Jeesus käski tehdä parannuksen synneistä. Hän puhui ja varoitti erittäin paljon Hel vetistä! 

Varoittiko hän itsensä ylentämisestä? Osa ns. tosiuskovaisista riehuu muidenkin taivaspaikoista siihen malliin, että kokevat olevansa niistä päättämässä. 

Vierailija
142/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raamattu ei puhu kahden henkilön liitosta, vaan nimenomaan miehen ja naisen välisestä liitosta. Älä vääristele!"

Missä mainitsin henkilöt? Tietenkin tarkoitin vain miestä ja naista. Pidin sitä vaan niin itsestään selvänä, että en nyt ruvennut erikseen mainitsemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon Jumalaan, mutta en yhteenkään kirkkoon tai uskontoon. Jumala on mikä on, se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Kirkko ja uskonnot ovat ihmisten määrittelemiä ja muokkaamia. Ei kiinnosta miten jotkut ihmiset muokkaavat mitäkin uskontoaan. Jumala on muuttumaton. 

Vierailija
144/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raamattu ei puhu kahden henkilön liitosta, vaan nimenomaan miehen ja naisen välisestä liitosta. Älä vääristele!"

Missä mainitsin henkilöt? Tietenkin tarkoitin vain miestä ja naista. Pidin sitä vaan niin itsestään selvänä, että en nyt ruvennut erikseen mainitsemaan.

Pyydän nöyrästi anteeksi! En ilmeisesti itse lukenut kirjoitustasi tarpeeksi huolellisesti.

Anteeksi, ja kaikkea hyvää Sinulle!

Vierailija
145/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

erikoista kun uskovaiset yrittävät omia evankeliumia itselleen.  sehän kuuluu nimenomaan ei-uskoville, langenneille, pimeydessä harhaileville.   Että kirkon pitäisi vain pidättäytyä latelemassa liturgioita uskoville?  Väärin ajateltu.

Olet oikeassa siinä että nykyinen valtion kirkko ei kyllä pahemmin evankeliumia saarnaa, vaikka ateisteja ja muita pakanoita on pilvin pimein Suomessakin. Eipä se kyllä puhu mistään parannuksesta tai synneistäkään. Ei edes jo uskoville.

Uskovaisiakaan ei kiinnosta omat synnit, vaan nimenomaan toisten synnit.

Vierailija
146/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

erikoista kun uskovaiset yrittävät omia evankeliumia itselleen.  sehän kuuluu nimenomaan ei-uskoville, langenneille, pimeydessä harhaileville.   Että kirkon pitäisi vain pidättäytyä latelemassa liturgioita uskoville?  Väärin ajateltu.

Olet oikeassa siinä että nykyinen valtion kirkko ei kyllä pahemmin evankeliumia saarnaa, vaikka ateisteja ja muita pakanoita on pilvin pimein Suomessakin. Eipä se kyllä puhu mistään parannuksesta tai synneistäkään. Ei edes jo uskoville.

Uskovaisiakaan ei kiinnosta omat synnit, vaan nimenomaan toisten synnit.

Nykyään ei kiinnosta omat eikä muiden. Eihän nykyään kukaan edes tee syntiä. 

Vierailija
147/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot perseestä, kirkko perseestä, pappis-sääty perseestä.

Vierailija
148/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Messuissa ehtoollista on jakamassa taviksia, jotka saaneet pikakoulutuksen tehtäväänsä. Esim. tätä ei papit saisi ulkoistaa ja halventaa."

Mikä siinä hommassa on niin erityistä? Kai jokainen osaa antaa kouluttamattakin. Tuskin Jumala kysyy tutkintotodistusta. Ihminen itsessään on arvokas ja  oikea motiivi lienee Jumalalle tärkein. Mutta ihan sama mulle, en kirkossa edes käy.

Sulle on sitten varmaan ihan sama, vaikka ristiäisissä joku ihan kuka vaan voi vähän valuttaa vettä lapsen päähän?

Tietenkin asia itsessään pitää toimittaa ammattitaitoisesti mutta ei haittaa jos maallikkoja on avustamassa.

Vierailija
149/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaisuus on syntynsä alusta asti ollut Raamatun kertomuksiin käärittyä pakanuutta.

Vierailija
150/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamattu on Jumalan kirje ihmisille "

Joitakin VT: n kirjoja ollut satakin ihmistä muokkaamassa. Monet Paavalin kirjeet kirjoitettu myöhemmin hänen nimissään ym. Eiköhän kirjoittajat ole ihan ihmisiä olleet. Jumala ei ole vielä yhtään kirjettä tehnyt.

Eikö siis Paavalin kirjeita kirjoittanutkaan Jeesus? Whoa! Soittakaa ilttikselle, nyt tuli uutta tietoa.

Mutta että sata ihmistä kirjoittanut muutaman kirjeen Paavalin nimiin? Se mahtaa olla jo oikeasti uutta tietoa. Mikäli siis kyseessä siis olisi tieto, eikä vain spekulointia.

Ja mitä Jumalan kirjoittamiin kirjeisiin tulee, niin Jeesuksen kirjeethän löytyy Johanneksen ilmestyksestä. 

Ei siinä niin sanottu. Vanhan testamentin kirjoja on paljon muokattu, se on tosiasia.

Vierailija
151/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opillisesti dogmaattisen kansan määrä on lähempänä 7% kuin 70%. Ja ilmeisest8 kirkko ei halua kutistua 7% tasolle.

Vierailija
152/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Sitten et ole lukenut Raamattua. Jeesus ei ollut mikään kaikkea sallivaa hippi. Jeesus käski tehdä parannuksen synneistä. Hän puhui ja varoitti erittäin paljon Hel vetistä! 

Varoittiko hän itsensä ylentämisestä? Osa ns. tosiuskovaisista riehuu muidenkin taivaspaikoista siihen malliin, että kokevat olevansa niistä päättämässä. 

Tämä on aivan totta. Yksi tähänkin keskusteluun kirjoittajista on juuri näitä äärimmäisen tekopyhiä taivaspaikan jakajia.

Vierailija
153/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli niiden puolella joita sen aikainen yhteiskunta syrji. Voisin hyvin ajatella että puolustaisi myös seksuaalisia vähemmistöjä. Nykyajan kristityt ovat Jeesuksen ajan kirjanoppineita ja fariseuksia.

Raamatussa sanotaan myös, että homot pitää tappaa.

Ei sanota, mutta Koraanissa sanotaan.

Miksi valehtelet?

3. Moos. 20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Vanhassa testamentissa sanotaan jopa aviorikoksesta, mutta Kristus sanoi naiselle, joka teki aviorikoksen ja tuomittiin kuolemaan: "Mene äläkä enää syntiä tee".

Vanhassa testamentissa sanotaan jopa aviorikoksesta, mutta Kristus sanoi naiselle, joka teki aviorikoksen ja tuomittiin kuolemaan: "Mene äläkä enää syntiä tee".

Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?" Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan. Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".

Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan. Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään. Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?" Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

Vierailija
154/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan totta. Yksi tähänkin keskusteluun kirjoittajista on juuri näitä äärimmäisen tekopyhiä taivaspaikan jakajia.

Miksi alapeukutat, sinä Jumalan valittu paimen? 

Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi? Kuningas vastaa heille: Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle. Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa. Silloin nämäkin kysyvät: Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua? Silloin hän vastaa heille: Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle. Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.

Eikös ne homoseksuaalit tai vaikka Maria Magdalena (kurtisaani) ole juurikin niitä vähäisimpiä? 

Raamatun sanat taitavat ohjata juurikin sinut vuohien joukkoon!

Vierailija
155/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maailmalla liberalisoituneet kirkot ovat kuolevia kirkkoja. "

Mitä se lopulta antaa että pidämme kiinni jostain kuvitteellisesta oikeasta opista? Jos kirkko kuolee niin anna kuolla. Ehkä aika on jo ajanut ohi näistä asioista. Ihmiset eivät enää jaksa uskoa  jos uskon perustelut eivät tyydytä tai tunnu järkevältä. Tilalle tulee jotakin muuta mikä puhuttelee enemmän tämän ajan ihmistä.

Vierailija
156/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko maallistuu ja sen vuoksi ihmiset, jotka ovat uskossa, eivät enää halua kuulua kirkkoon/hyväksyä sen Raamatun auktoriteetin luopumisesta 🙏

Vierailija
157/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maailmalla liberalisoituneet kirkot ovat kuolevia kirkkoja. "

Mitä se lopulta antaa että pidämme kiinni jostain kuvitteellisesta oikeasta opista? Jos kirkko kuolee niin anna kuolla. Ehkä aika on jo ajanut ohi näistä asioista. Ihmiset eivät enää jaksa uskoa  jos uskon perustelut eivät tyydytä tai tunnu järkevältä. Tilalle tulee jotakin muuta mikä puhuttelee enemmän tämän ajan ihmistä.

Sama juttuhan se on kaiken kanssa. Sosialismi kuoli vaikka oli Stahanoveja, jotka uskoivat tuohon ihan uskonnollisella tavalla. Firmoja menee konkkaan, vaikka kuinka perustajat uskovat löytäneensä sen vuosisadan tuotteen.

Vierailija
158/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko saa verotuloja vain henkilöjäseniltään. Mitä useampi sielu kirkkoon vilahtaa sitä useampi kolikko kassaan kilahtaa.

Vierailija
159/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkko maallistuu ja sen vuoksi ihmiset, jotka ovat uskossa, eivät enää halua kuulua kirkkoon/hyväksyä sen Raamatun auktoriteetin luopumisesta 🙏

Tosiuskovat eivät tarvitse uskoonsa välineitä. Erään luonnonystävän sanoin: "Metsän kaari on kirkkoni, ylistys luomistyölle"

Vierailija
160/1634 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka? No se yksi, mutta mitä tekopyhää se sanoi?