Miksi ev.lut kirkko maallistuu
Kommentit (1634)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis ns. evlut kirkko maallistuu?
No koska kirkon papit eivät usko Raamattuun.
Siinä on asia sanottu pähkinänkuoressa
He ottavat Raamatusta valikoiden rusinat pullasta ja silloin me emme enää missään tapauksessa voida puhua luterilaisesta kirkosta.
Raamattu on heille ikään kuin mietelausekirja.
Et voi mitenkään yleistää omia kokemuksiasi (?) KAIKKIIN luterilaisiin pappeihin. Muista se ennenkuin herjaat aidosti Jumalan valtakunnan työtä tekeviin uskossa oleviin pappeihin, joita on suurin osa. Ehkä vain Helsingissä on näitä mainitsemasia julkkispappeja, jotka ovat mieltyneet kuuluisuuteen enemmän kuin Jumalan sanomaan ja sen kertomiseen seurakunnalleen
/////
Suurin osa?
Missä?
Kerro kaikki paikkakunnat.
Vierailija kirjoitti: Se on totta, ettei homoilla ja lesboilla ole oikeutta olla kristillisen kirkon jäseninä, koska he elävät vastoin Jeesuksen Kristuksen opetuksia syntiä harjoittaen. Jos ajattelemme että nykyinen kirkko Suomessa on käytännössä enemmän marttakerhon kaltainen, jota eivät Jeesuksen opetukset rajoita ja velvoita, silloin kirkon ovet ovat kaikille auki. Sellaisella kirkolla ei ole toki ole Jeesusta Kristusta, eikä Jumalaa, jolloin se sopii kaikille jotka eivät usko Jeesukseen Kristukseen.
Kyllä heillä on oikeus olla kirkon jäseninä siinä, missä kaikki muutkin syntiset. Heidän tekojaan Jumala ei hyväksy, mutta se on heidän ja Jumalan välinen asia. Miksi kirkkoon haluavat kuulua ne, jotka eivät usko? Tapakristityt ymmärrän, jotka ovat lapsesta lähtien kuuluneet kirkkoon. He, kuten muutkin uskomattomat kirkon jäsenet voivat itsekin yllättäen tulla uskoon. Siksi sieltä ei kannata lähteä vaan käydä jumalanpalveluksissa.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki Suomen Liberaalin Ekumeenisen Kirkon " uskonnollisista " linjauksista:
Minun hautajaisissani ei sitten ilmeisesti lueta ollenkaan Raamattua. (Eroan kohta nimittäin kirkosta, koska Raamatun pilkkaajat ja rienaajat häpäisevät siellä Jumalaa.)
Sinänsä se, että hautajaisissani ei lueta Raamattua, ei välttämättä haittaa, koska ruumiini on kuoltuani pelkkä kuori vailla merkitystä
Kuuntelin nimittäin jokin aika sitten iltahartausta jota miespuolinen fariseus piti.
Hän puheli vakavan tuntoisesti, että jos ihminen ei kuulu kirkkoon, hautajaisissa ei silloin pidä ollenkaan lukea Raamattua.
Tattista jälleen näille korkeakirkollisille.
Aijaa.
Eroan kirkosta, koska Raamattu on minulle vakava asia, eikä mikään vitsi.
Sitten hautajsissani ei lueta Raamattua, koska en h
Pelkästään jo se, että Raamattu on sinulle tärkeä kirja, on tarpeeksi hyvä syy lukea sitä hautajaisissakin. Mitä sinä muiden tekemisistä välität, ei kannata!
Vierailija kirjoitti:
/////
Suurin osa?
Missä?
Kerro sinä puolestasi kaikki ne asiat, joista luterilaiset papit opettaa väärin. Hopi hopi! Tämä on käsky. Äläkä sitten jätä pienintäkään virheellistä opetusta mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
765 / 765
Mutta eihän kirkossa käy enää ihmisiä muutenkaan?
Eikö siellä ole messuissa n. muutama ihminen, tyhjyyttä huokuva rakennus muutenkin?
Virsikirjauudistus, jumalanpalvelusuudistus, naispappeus, uudet raamatunkäännökset, 🌈 sateenkaaripolitiikka, Kanalan kaltaiset papit sun muut eivät ole lisänneet asiakkaista. Päinvastoin.
Asun Helsingissä ja meillä on normaalimessuissa joka sunnuntai melko paljon uskovia kokoontuneena Herran sanaa kuulemaan ja ehtolliselle, joka sekin on hyvin tärkeä. Ei siellä minun lisäkseni vain muutama vakikävijä ole. Tämä riippuu aivan seurakunnasta, miten aktiivisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
780 / 783
Kylmä totuus on se, että kun naispappeus tuli voimaan, kirkot alkoivat tyhjenemään.
Tällä toki en halua aliarvioida enkä syrjiä naisia.
Raamatussahan naispappeus kielletään, joten siihen mitä luultavimmin sisältyy jokin syvällinen viisaus. Mikä, sitä minä en tiedä, koska en ole niin viisas.
Ehkä kirkkojen tyhjeneminen johtuukin siitä, ettei kansa jaksa katsella patavanhoillisten konservaativien riitelyä?
No nyt kiinnostaa tietää, missä ihmeessä muka kirkossa riidellään ylipäänsä mistään? Minä käyn messuissa ja kirkkokahveilla sekä Sanan ja rukouksen illoissa enkä ikinä ole riitelyä tai eripuraa havainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/////
Suurin osa?
Missä?
Kerro sinä puolestasi kaikki ne asiat, joista luterilaiset papit opettaa väärin. Hopi hopi! Tämä on käsky. Äläkä sitten jätä pienintäkään virheellistä opetusta mainitse
/////
Kerro . Kävin syömässä ja nyt etsin Raamatusta.
Se on raskasta kuultavaa josta ei puhuta.
Se nimittäin on kohta josta vaietaan.
Jos erittäin oleelliset asiat vaietaan, emme voi enää puhua luterilaisessa kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis ns. evlut kirkko maallistuu?
No koska kirkon papit eivät usko Raamattuun.
Siinä on asia sanottu pähkinänkuoressa
He ottavat Raamatusta valikoiden rusinat pullasta ja silloin me emme enää missään tapauksessa voida puhua luterilaisesta kirkosta.
Raamattu on heille ikään kuin mietelausekirja.
Et voi mitenkään yleistää omia kokemuksiasi (?) KAIKKIIN luterilaisiin pappeihin. Muista se ennenkuin herjaat aidosti Jumalan valtakunnan työtä tekeviin uskossa oleviin pappeihin, joita on suurin osa. Ehkä vain Helsingissä on näitä mainitsemasia julkkispappeja, jotka ovat mieltyneet kuuluisuuteen enemmän kuin Jumalan sanomaan ja sen kertomiseen seurakunnalleen
/////
Suurin osa?
Missä?
Kerro kaikki paikkaku
Sinä itse saat luvan luetella kaikki paikkakunnat, joissa kirkon papit eivät usko Raamattuun. Sanoin, että SUURIN OSA papeista taasen uskoo. Epäilen sinun luetteloni olevan huomattavasti lyhyempi kun sinun,
Vierailija kirjoitti:
/////
Kerro . Kävin syömässä ja nyt etsin Raamatusta.
Se on raskasta kuultavaa josta ei puhuta.
Se nimittäin on kohta josta vaietaan.
Jos erittäin oleelliset asiat vaietaan, emme voi enää puhua luterilaisessa kirkosta.
Oletko 12-vuotias? Viestisi on niin lapsellisia, että olet todennäköisemmin 10 kuin 14 wee.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko maallistuu koska Raamattu on vain kokoelma ihmisten sekalaisia kirjoituksia ja koska Jumalaa ei ole.
Niinpä. Voisiko syy olla näin yksinkertainen? Tiedättekö että monet pakanalliset ja antiikin jumalihmiset syntyivät joulukuun 25 päivä neitsyestä, kuolivat toisten puolesta, tekivät ihmetekoja ja nousivat ylös kuolleista ja astuivat taivaaseen. Tämä Jeesus uskonto pyörittää samoja tarinoita mitä moni muukin ihmeitä myöten. Dionysoksen temppelissäkin muutettiin vesi viiniksi ym. Ennen Jeesusta on ristiinnaulittu monia pelastajia.
Jos leipäpapeilta otettaisiin rahat pois tuosta touhusta, homma olisi finito lähes välittömästi. Raha ratkaisee AINA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
801/ 804
Että onko rukoilusta ollut hyötyä?
Minusta tuntuu, että on voinut hyvinkin olla hyötyä.
Rukoilussa on oltava pitkäjänteinen eikä antaa periksi.
Mitä hyötyä? Mikä asia olisi toisin, jos juuri sinä et olisi rukoillut?
/////
Ehkä hyvä ystäväni ei olisi pelastunut.
En tiennyt että hänelle oli tullut vakava sairauskohtaus, koska hän on terveyden perikuva.
Tuli hyvin voimakas tunne, että minun pitää rukoilla hänen puolestaan.
Ehkä, jos joku ihminen/ eläin pelastuu kuolemasta/ paranee, ehkä minunkin rukouksestani on voinut olla hyötyä.
Täyttä huuhaata! Minun puolestani on rukoiltu, tiedän muitakin, tiedän myös uskonmiehiä, joille ei ole auttanut muiden eikä oma rukoilu.
Meidät on tänne maalliseen maailmaan heitetty, kukin pärjätköön miten pärjää. Kun valot sammuvat, kukaan ei tiedä onko madon suu se viimeinen
Vierailija kirjoitti:
Jos leipäpapeilta otettaisiin rahat pois tuosta touhusta, homma olisi finito lähes välittömästi. Raha ratkaisee AINA.
Kyllä. Jos verotusoikeus päättyisi ja ihmisille lähetettäisiin lasku jäsenyydestä niin koko homma romahtaisi välittömästi. Loppuisi homoista riiteleminen.
Tosiasia on, ettei näillä yhden ihmisen vänkäämisillä ajeta ketään pois kirkosta eikä kenenkään usko niihin kaadu. Kovin on heikot ja olemattomat perusteet. Muutenkaan kukaan ihminen ei voi erottaa minua Jumalasta. Minulla on ollut kunnia uudesti syntyä ja saada Pyhä Henki avukseni. Hän tulee pysymään minussa aina.
Toivottavasti kukaan uskossansa heikko tai kirkkoon liittymistä harkitseva ei muuta mieltään kielteiseksi tässä esitettyjen väärien väittämien perusteella. Käykää kirkossa ja tutkikaa Jumalan sanaa, joka on tarkoitettu kaikelle kansalle. Poikkeuksia ei ole Raamatussa lueteltu.
Ihmetytti tuo ensimmäistä kuulemani väite, etteivät muut kuin heterot saa liittyä kirkkoon. Toistan sen nyt tässä, että kukaan meistä ei ole synnitön ja ne synnit ovat uskovan ja Jumalan välisiä käsiteltäviä asioita. Niitä ei ole tarve kertoa kenellekään muulle.
Joten tervetuloa luterilaiseen kirkkoon ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Jos verotusoikeus päättyisi ja ihmisille lähetettäisiin lasku jäsenyydestä niin koko homma romahtaisi välittömästi. Loppuisi homoista riiteleminen.
Sitä olisikin mukavaa seurata kun elitistisen ökyelämän veltostuttamat patalaiskat papit joutuisivat tekemään oikeita töitä elättääkseen itsensä kuten normaalit ihmiset joutuvat tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä olisikin mukavaa seurata kun elitistisen ökyelämän veltostuttamat patalaiskat papit joutuisivat tekemään oikeita töitä elättääkseen itsensä kuten normaalit ihmiset joutuvat tekemään.
Papin työ ei todellakaan ole helppoa ja kevyttä.
Luuk 16: 19 - 31
Rikas mies ja Lasarus
19. " Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa.
20. Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita.
21. Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
22. Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli ja hänet haudattiin.
23. Kun hän Tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten.
24. Silloin hän huusi: " Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
25.. Mutta Abraham sanoi: Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
26. Sitä paitsi meidän välillämme on ylitsepääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme."
27. Rikas mies sanoi: " Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
28. Minulla on viisi veljeä - hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan."
29. Abraham vastasi: " Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä."
30
. "Ei, ei
Isä Abraham', mies sanoi , ' mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät."
31. Mutta Abraham sanoi: Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista."
824-
Minun kuollut ruumiini ei siitä välitä, vaikka hautajaisissani kukaan ei lukisi Raamattua.
"Elitistisen ökyelämän veltostuttamat patalaiskat papit."
Tsot, tsot. Sunnuntait ja monet arki-illatkin painavat duunia. Ei heitä tuolla tavalla voi sentään haukkua. Tärkeää sosiaalityötä, ellei muutakin. En itse ole uskonnollinen, mutta pitää työntekoa kuitenkin puolustaa tässäkin tapauksessa.