Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon henk.koht.avustaja. Täytyy käydä laskemassa kymmeneen aina toisessa huoneessa.

Vierailija
14.05.2024 |

Nyt rääkyy mulle että wc pönttö on pinttynyt. On kai kun ei raaski vetää sitä koska täytyy säästää vesilaskussa. Taidan pimahtaa kohta....

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin joskus ilmoituksia joissa haettiin avustajia. Yksi olisi ollut 5pv viikossa, 8 tuntia päivässä vaativan oloisen naishenkilön avustajana. Eikö siinä menisi järki jos joutuisi yhden ihmisen kanssa viettämään kaikki päivät?

Vierailija
102/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapas kun on olemassa sellainen vekkuli asia kuin vammaispalvelulaki. Siinä ei katsota varallisuuksia vaan sitä kyseessä olevaa vammaa, että oikeuttaako se tiettyihin palveluihin. Ei se katso sitä, onko tilillä 5 vai 5000 euroa, jos kriteeri täyttyy, palvelu myönnetään.

Toinen vekkuluus on perustuslaki, jonka mukaan ihmiset ovat yhdenvertaisia. Sen perusteella ei rikkaalta evätä niin lapsilisiä kuin vammaispalveluitakaan. Tavallisia lakeja on mahdollisuus muuttaa, perustuslaki onkin kinkkisempi juttu. Ihmiset huutelevat ideoitaan tosi heppoisin perusteluin.

Terv. Köyhä duunari itsekin

Katsopas nokkava yhteiskunnan elätti. Jos sinä asuisit maassa, jossa ei ole sosiaaliturvaa, niin sun turpasi olisi hyvinkin supussa. Ei ne siellä muissakaan maissa huolehdi kukkoilijoista. Siellä huolehditaan niistä omaisista, jotka arvostaa huolenpitoa. Siitäkin huolimatta, että ne omaiset eivät saa killingin killinkiä siitä auttamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä vammainen tulisit Suomessa toimeen, jos sinulle ei maksettaisi eläkettä. Entäs jos sinulle ei maksettaisi avustajaa verorahoista? Tällaista ei maksella monissa maissa olleskaan.

Löytyisikö yhtäkään omaista huolehtimaan sinusta omalla kustannuksellaan? Sinusta pään aukojasta?

Arvostatko nyt henkilökohtaista avustajaa?

Vierailija
104/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhtään sukulaista, lasta, vanhempaa tai tätiä/setää ole pesemään sitä pönttöä? Eipä tietenkään, kun auotaan päätä joka suuntaan. Mulle lisää, mulle lisää, antakkee, antakkee!

Minulla on oikeus palveluun kotiin ja oikeus palvelijaan.

Siinä vaiheessa, kun aletaan karsimaan veromenoja, niin tulee vielä niitä yhteisasumisen paikkoja, joissa nää ylenpalttisen palvelujen vaatijat asuu ryhmäkodeissa. Siellä saa sitten sen ruuan, mitä tarjotaan, ja jotain muuta, mihin hoitsuilla on aikaa.

Vierailija
105/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten suu pannaan, kun ei enää olekaan varaa maksella kotiin palvelijaa verorahoista? Ootteko miettineet sitä? Entäs sitten, jos tulee äkkilähtö evakkoon? Tuleeko se avustaja sut hakeen mukaan, vaikka auoit sille päätäs? No ei tule.

Vierailija
106/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit asiallinen avustettava, niin se avustaja voisi jopa tarjota sulle työajan ulkopuolella apua.

Vierailija
107/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaisi tietää, mitä jos omat taidot, eivät riitä avustettavan toiveisiin. Lähinnä ajattelen pihahommia, esim korjaukset ym. Ja erilaisten työvälineiden käyttöä, en nyt tarkoita haravaa ja lapiota. Kuuluuko nämä niihin kotitöissä avustamisiin?

Vierailija
108/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko sinä aloittaja käyttää edes kertakäyttöhanskoja siellä työpaikalla? Monet avustettavat säästelee siinäkin. Avustettavan pitää itse ostaa hanskat, joita avustustyössä tarvitaan. Yksi avustettava kielsi heittämästä roskiin käytettyjä kertakäyttöhanskoja, kun niitä voi pestä ja käyttää uudestaan. Kipeetä.

Vierailija
109/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni kiinnostaisi tietää, mitä jos omat taidot, eivät riitä avustettavan toiveisiin. Lähinnä ajattelen pihahommia, esim korjaukset ym. Ja erilaisten työvälineiden käyttöä, en nyt tarkoita haravaa ja lapiota. Kuuluuko nämä niihin kotitöissä avustamisiin?

Kuule kun et sinä silloin avusta henkilöä, vaan olet puutarhuri ja remppahenkilö. Noita palveluja voi ostaa kotiin yrityksiltä. Meillä kotona maksan korjaustyöntekijälle tuntipalkan omasta pussista. Niin oletko hakemassa kunnalle ulkotöihin tai remonttihommiin tai kiinteistönhoitajaksi? Vai henkilökohtaiseksi avustajaksi?

Vierailija
110/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloittaja joko heitit hanskat tiskiin ja rensselit naulaan? Juu että nyt riitti? Saat sinä muutakin työtä, kun tuohon työhönkin ryhdyit. Se on nimittäin empaattiset henkilöt, jotka tuohon työhön ylipäätään hakee.

Vierailija
111/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä semmosta pskahommaa olla vammaisen orjana huonolla palkalla. Mieluummin vaikka siivoojana vaikka siinäkin huono palkka mutta en kylä psyykkisesti enää kestäisi noita töitä.

Vierailija
112/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut avustajana näkövammaiselle.  Työ kuin työ. Kodinhoitoa, ruuanlaittoa, ulkoilua, lääkäri käyntejä j.n.e. Mikä siinä nyt niin kamalaa on.  

Vierailija
113/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni ei tunnu tajuavan yksinkertaista asiaa. Se avustaja ei ole kallis, jos sillä pystytään saavuttamaan vammaisen kotona asuminen muun perheen kanssa. Ympärivuorokautinen palveluasuminen on se kallis juttu, se maksaa pelkästään yksin sellaiset 5000 euroa kuussa. Avustuksen hinta on tyypillisesti 10-20% tuosta, toki isoja eroja on, ja lisäksi ei se oikeus avustajaan mihinkään katoa, jos vammaisen tarvitsee muuttaa asumispalvelun piiriin.

Vierailija
114/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on vittumainen avustettava Olette kyllä ansainneet toisenne.  Tässä työssä vaaditaan empatiakykyä ja oikeasti halua auttaa . Itselläni on onneksi aina ollut fiksuja ja todella ihania avustajia. Rekrytoin Heidät itse, ja onneksi ihmistuntemus riittää siihen, että kaikki elämäntapaValittajat ja toisiin pahaa oloaan purkavat saa mennä menojaan. Työpaikkailmoituksessa ja työsopimuksessa on tarkkaan määritelty, mitkä ovat työtehtävät. Jos eivät ne tunnu omilta, kannattaa etsiä muuta työtä. Vammaiset vähemmistönä on kyllä tämän yhteiskunnan sylkykuppeja. Miettikääpä omalle kohdalle, että halvaantuisi tai menettäisitte jonkin aistin. Minulle avustaja mahdollistaa suhteellisen normaalin elämän, opiskelun ja työssäkäynnin. Ei tarvitse sitten minimieläkkeellä vanhana valittaa. tiedän kyllä itsekin vammaisia ihmisiä, jotka ovat vaikeita ja väärinkäyttävät tätäkin palvelua. Mutta heistä kuuluu sitten asianmukaisesti ilmoittaa esimerkiksi vammaispalveluun, eikä tulla nettiin lietsomaan vammaisvihaa.   

Vierailija
115/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein suurin ongelma ei ole se, mitä avustajaa pyydetään tekemään, vaan se, kuinka asiat esitetään.

Moni avustettava on suustaan, käytökseltään ja asenteiltaan todella vastemielisiä ja toiminta avustajaa kohtaan vastaa työpaikkakiusaamista. 

Vierailija
116/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun et sinä silloin avusta henkilöä, vaan olet puutarhuri ja remppahenkilö. Noita palveluja voi ostaa kotiin yrityksiltä. Meillä kotona maksan korjaustyöntekijälle tuntipalkan omasta pussista. Niin oletko hakemassa kunnalle ulkotöihin tai remonttihommiin tai kiinteistönhoitajaksi? Vai henkilökohtaiseksi avustajaksi?

Eri. Tuntuu olevan epäselvää, mitä henkilökohtaisen avustajan työhön kuuluu . Yhden mielestä aivan kaikki portilta peräkamarin, katolta kellariin ja toisen mielestä avustettavan avustaminen itse tekemään asioita. Olisiko jonkunlainen työnohjaus molemmille osapuolille paikallaan ennen työn aloittamista.

Vierailija
117/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ei tunnu tajuavan yksinkertaista asiaa. Se avustaja ei ole kallis, jos sillä pystytään saavuttamaan vammaisen kotona asuminen muun perheen kanssa. Ympärivuorokautinen palveluasuminen on se kallis juttu, se maksaa pelkästään yksin sellaiset 5000 euroa kuussa. Avustuksen hinta on tyypillisesti 10-20% tuosta, toki isoja eroja on, ja lisäksi ei se oikeus avustajaan mihinkään katoa, jos vammaisen tarvitsee muuttaa asumispalvelun piiriin.

Avustajalle siis 500-1000 €, josta vähennetään sivukulut? Edes avustajan susipaskalla palkalla tuosta ei monta tuntia kerry - tuollainen avuntarve ei takuulla oikeuttaisi palveluasumiseen.

Ei nyt kuulosta uskottavalta. 

Vierailija
118/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ikinä ryhtykö tuohon hommaan! Paskempaa työtä ei olekaan. Suuri osa avustettavista on melkoisia ku*ipäitä. Katkeroituneita. 

Eikö se ole ymmärrettävää, että katkeroituu, kun joutuu olemaan toisten avun varassa. 

Vierailija
119/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä minimieläkeläinen: Maassamme on paljon minimieläkeläisiä. Sinä et ole ainoa. Minäkin saan minimieläkettä. En siitä huolimatta saa kotiini palvelijaa yhteiskunnan rahoittamana. Nyt on kuule säästötalkoot meneillään. Säästä sinäkin. Jätä se uusin känny ja iPad ostamatta, niin voit palkata firmasta siivoojan.

Ei näillä rahoilla mitään sellaisia ostella. Edelleen kun rahat menee lääkkeisiin, asumiseen ym. Trollaa pois vaan. 

Jokaisella menee rahaa asumiseen ja lääkkeisiin ym. Et sinä ole ainoa. Vai pitääkö yhteiskunnan elättää sut totaalisesti?

Kuulostaa ihan siltä kuuluisalta Kaikillahanmeilläonrajoitteita - ivailulta. Onhan siinä eroa, pystytkö terveenä hoitamaan itsesi ja asiasi, vai tarvitsetko vammaisena apua kyetäksesi asumaan laitoshoidon sijaan lähes itsenäisesti. Eihän sinua edellä kirjoittanut ole hakemassakaan yhteiskunnan totaali elättämistä. Älä vääristele. Laitospaikka veisi sinunkin (jos maksat) verorahoistasi huomattavasti suuremman summan, kuin avustajan surkea palkka.

Vierailija
120/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, minä olen minimieläkeläinen, ja sen takia mulle pitää verorahoista maksaa siivooja ja ruoanlaittaja, kun mun rahat menee kaikkeen muuhun. Pelikoneisiin ja muihin peleihin pitää riittää ja sätkiin. Äää milläs minä siivoojan maksan ääääää?

Ikävää, että elämäsi on tuollaista märisemistä. Yritä saada apua. Sinullakin on siihen oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän