Oon henk.koht.avustaja. Täytyy käydä laskemassa kymmeneen aina toisessa huoneessa.
Nyt rääkyy mulle että wc pönttö on pinttynyt. On kai kun ei raaski vetää sitä koska täytyy säästää vesilaskussa. Taidan pimahtaa kohta....
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousyrityksistä saa ammattilaisen tekemään kotisiivouksia. Olen ollut hk-avustajana paikassa, jossa oli vain siivousta työtehtävänä.
Tällaista palvelua ei tule rahoittaa verorahoilla. Eikä myöskään lastenhoitopalveluja. Eikä lemmikinhoitopalveluja. Näihin voi palkata tekijän omilla rahoillaan jokainen, myös se eläkeläinen.
Millä rahoilla, kun saat jotain minimieläkettä, asut yksin, lääkkeet on hemmetin kalliita ym.
Sitten kysyt apua joltain sukulaiselta. Sitten otat lainaa kuluihin, niin kuin muutkin minimieläkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivousyrityksistä saa ammattilaisen tekemään kotisiivouksia. Olen ollut hk-avustajana paikassa, jossa oli vain siivousta työtehtävänä.
Tällaista palvelua ei tule rahoittaa verorahoilla. Eikä myöskään lastenhoitopalveluja. Eikä lemmikinhoitopalveluja. Näihin voi palkata tekijän omilla rahoillaan jokainen, myös se eläkeläinen.
Millä rahoilla, kun saat jotain minimieläkettä, asut yksin, lääkkeet on hemmetin kalliita ym.
Sitten kysyt apua joltain sukulaiselta. Sitten otat lainaa kuluihin, niin kuin muutkin minimieläkeläiset.
Olet ihan pihalla.
Sinä minimieläkeläinen: Maassamme on paljon minimieläkeläisiä. Sinä et ole ainoa. Minäkin saan minimieläkettä. En siitä huolimatta saa kotiini palvelijaa yhteiskunnan rahoittamana. Nyt on kuule säästötalkoot meneillään. Säästä sinäkin. Jätä se uusin känny ja iPad ostamatta, niin voit palkata firmasta siivoojan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä minimieläkeläinen: Maassamme on paljon minimieläkeläisiä. Sinä et ole ainoa. Minäkin saan minimieläkettä. En siitä huolimatta saa kotiini palvelijaa yhteiskunnan rahoittamana. Nyt on kuule säästötalkoot meneillään. Säästä sinäkin. Jätä se uusin känny ja iPad ostamatta, niin voit palkata firmasta siivoojan.
Ei näillä rahoilla mitään sellaisia ostella. Edelleen kun rahat menee lääkkeisiin, asumiseen ym. Trollaa pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan pihalla.
En ole. En saa ilmaisia palveluja kotiini. Ihan jos haluan palveluja, niin maksan ne eläkkeestäni. Elän todellisuudessa. En elä ihanassa kuplassa, että mulle nyt kaikki ja muut makselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä rahoilla mitään sellaisia ostella. Edelleen kun rahat menee lääkkeisiin, asumiseen ym. Trollaa pois vaan.
Jokaisella menee rahaa asumiseen ja lääkkeisiin ym. Et sinä ole ainoa. Vai pitääkö yhteiskunnan elättää sut totaalisesti?
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä edes aineita pöntön puhdistukseen? An mä arvaan. Ei ooo. Muutenhan se on helppo heittää puhdistusaine sinne vaikuttamaan. Sitten tunnin kuluttua pyöräytät vaan harjalla.
Harpic power on jees sinne pyttyyn.
Ei, kun Domestos Mountain Fresh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mahdollisesti se, joka hakee hk-avustajaa, jolta vaaditaan: sätkiä pitää osata kääriä. Ja se onkin se ainoa vaatimus siihen hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä edes aineita pöntön puhdistukseen? An mä arvaan. Ei ooo. Muutenhan se on helppo heittää puhdistusaine sinne vaikuttamaan. Sitten tunnin kuluttua pyöräytät vaan harjalla.
Harpic power on jees sinne pyttyyn.
Ei, kun Domestos Mountain Fresh.
Tuota kokeilen seuraavaksi. Huom. panen ihan itse sen aineen pönttöön, ja vaikutusajan jälkeen harjaan sen pöntön. Sitten vedän pöntön. Ei ole ylivoimaisen vaikeaa kenellekään, jotka on pyörätuolissa, tai käyttää rollaattoria, tai on muuten vaan hemmetin laiska.
Yhyy, minä olen minimieläkeläinen, ja sen takia mulle pitää verorahoista maksaa siivooja ja ruoanlaittaja, kun mun rahat menee kaikkeen muuhun. Pelikoneisiin ja muihin peleihin pitää riittää ja sätkiin. Äää milläs minä siivoojan maksan ääääää?
Jos et saisi minimieläkettä, niin olisit vallan sukulaistesi armoilla. Maailmassa on monta maata, jossa suku huolehtii omaisistaan, jos huolehtii, koska ei ole sosiaaliturvaa. Olet täysin onnekas siinä, että sulle yleensä maksetaan eläkettä. Tää on hyvinvointivaltio. Eläkettä maksetaan niillekin, jotka ei ole päivääkään tehneet töitä.
Joten se suu soukemmalle siellä.
Sosiaaliturvaa toimittaa ulkomaille monetkin tuontivaimot täällä Suomessa. Minu pitää nyt lähettää 200 euro kotimaahan, koska äiti pitää päästä lääkäriin ja se on kipeänä siellä kotimaassa. Puolisolta sitten lypsetään sitä rahaa. Puoliso on puolipökerryksissä tuontivaimosta ja suostuu kustantamaan koko suvun siellä kaukana jossain.
Ja tämä on totta. Olen kuullut ihan vierestä, kun tää vaimo selittää suomimiehelleen tätä settiä.
Tämä on hyvin tabu, ja tästä ei saa sanoa. Te, jotka saatte eläkettä, vaikka ette ole koskaan kerryttäneetkään verotuloja, niin teidän pitäisi olla ihan hiljaa.
Kuka ryhtyy moiseen työhön? Täytyy olla aika huonossa jamassa.
Katsokaapas kun on olemassa sellainen vekkuli asia kuin vammaispalvelulaki. Siinä ei katsota varallisuuksia vaan sitä kyseessä olevaa vammaa, että oikeuttaako se tiettyihin palveluihin. Ei se katso sitä, onko tilillä 5 vai 5000 euroa, jos kriteeri täyttyy, palvelu myönnetään.
Toinen vekkuluus on perustuslaki, jonka mukaan ihmiset ovat yhdenvertaisia. Sen perusteella ei rikkaalta evätä niin lapsilisiä kuin vammaispalveluitakaan. Tavallisia lakeja on mahdollisuus muuttaa, perustuslaki onkin kinkkisempi juttu. Ihmiset huutelevat ideoitaan tosi heppoisin perusteluin.
Terv. Köyhä duunari itsekin
Yhyy saan jo eläkettä, vaikka en oo päivääkään tehnyt töitä. Ähää saan ilmaisen avustajan muiden kustantamana. Eeee nyt tarttee lisää vielä. Nyt saan jo taksikortin, jolla saan matkat taksin kyydissä julkisen liikenteen hinnalla. ''' ääää tartten lisääää.
Koska minulla on oikeus elää omanlaistani elämää. Voin toimia työnantajana, vaikka rahkeet ei riitä. Tästä innoissani teetän ihan kaikki avustajalla, koska olen pomo. PISTE
"oon nyt täällä kotona pulassa, niin tulepa tänne auttamaan, vaikka sulla ei olekaan työvuoroa sovittuna nyt". "hae mulle paikasta a paikkaan b se-ja-se aamulla kello 6.30 kun sulla on auto". Maksan sulle kyllä. Epäselväksi jää, mitä maksat, ja luuletko, että oon päivystysluonteisesti työssä?
Siitä pitää maksaa päivystysajan palkkaa haloo!
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapas kun on olemassa sellainen vekkuli asia kuin vammaispalvelulaki. Siinä ei katsota varallisuuksia vaan sitä kyseessä olevaa vammaa, että oikeuttaako se tiettyihin palveluihin. Ei se katso sitä, onko tilillä 5 vai 5000 euroa, jos kriteeri täyttyy, palvelu myönnetään.
Toinen vekkuluus on perustuslaki, jonka mukaan ihmiset ovat yhdenvertaisia. Sen perusteella ei rikkaalta evätä niin lapsilisiä kuin vammaispalveluitakaan. Tavallisia lakeja on mahdollisuus muuttaa, perustuslaki onkin kinkkisempi juttu. Ihmiset huutelevat ideoitaan tosi heppoisin perusteluin.
Laki muutetaan varmasti. Jos sulla on omaisuutta, niin se pitää ensin käyttää elämiseen. Niin se menee toimeentulonsaajillakin. Jos on säästöjä, niin ne pitää ensin käyttää, ennen kuin saat tukea. Vekkulia eikö vaan?
Vierailija kirjoitti:
Tilin saldo tulee jatkossa vaikuttamaan. Usko tai älä.
Tosiasiassa vammaiset on toimeentulonsaajia. Toimeentulo naamioidaan eläkkeeksi ja henkilökohtaisen avun saajaksi. Siksi se naamioidaan näin, koska herkkää sielua ei saa loukata. Sitä pitää pönkittää. Olet "työnantaja", olet "palkanmaksaja" ja olet "pomo". Piste
Nythän verovaroista tää lysti maksetaan. Tämä on todellisuus.
Ehkä näitä avustajapalveluita pitäisi priorisoida sen verran, että niitä annetaan pääasiassa yksineläville avun tarpeessa oleville? Heillä kun ei ole puolisoa tai lapsia hoitamassa mitään kodin tai arjen hommia.