Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon henk.koht.avustaja. Täytyy käydä laskemassa kymmeneen aina toisessa huoneessa.

Vierailija
14.05.2024 |

Nyt rääkyy mulle että wc pönttö on pinttynyt. On kai kun ei raaski vetää sitä koska täytyy säästää vesilaskussa. Taidan pimahtaa kohta....

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen henk.koht.avustajana siivonnut, pessyt mattoja, laatoittanut pihapolkua, leikannut nurmikkoa, ajanut autolla lomamatkalle ulkomaille, nostanut venettä talviteloille, katetroinut, jne.

Oli kyllä melkomoista puuhaa.

Kyllä vaan. Työssä pitää olla monitaituri. Työssä pitää olla hyväkuntoinen. Työssä pitää olla ajokortti. Työssä pitää osata tehdä joitain hoitotoimenpiteitä. Työssä pitää olla siivooja, puutarhuri yms. Työssä pitää joustaa, ja lähteä lomamatkoille mukaan, vaikka evvk ja palkkaa saa vain sen, mikä muutenkin maksetaa.

Tästä huolimatta palkka on naurettava ja avustettavat hyppii silmille.

Vierailija
62/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun yksi avustettava kykeni kyllä sauvakävelemään päivittäin. Mut imuria ei pystynyt jostain kumman syystä pitämään kädessään.

Jos on selkäkipua tai särky käsissä niin varmasti ei pysty imuroimaan. Lähemmäs ysikymppinen tätini ei pysty edes ottamaan imuria kaapista, koska hän ei pysty nostelemaan mitään. Sauvakävely kyllä onnistuu.

Avustajalta toivoisi empatiakykyä mutta kaikilla sitä ei vain ole. Terkuin th

Nyt ei ole kysymyksessä sun ysikymppinen täti, vaan henkilö, joka on nelikymppinen. Ei ollut kipuja käsissä eikä selässä. Avustajalla on kyllä silmät päässä ja näkee sen kuvion siellä kotona. Äijä täysin terve ja lapset kans. Ei kaikki ole yhtä naiveja kuin sinä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hk kolmelle ihmiselle.

Tunnit 95h/kk

Teen sen mitä on avustettavan kanssa sovittu. Joskus teen ylimääräistä ihan omasta halustani.

Tehtäviin kuuluu kevyttä siivousta, petien petailua, kaupassa käyntiä, lääkäriin menoa avustettavani kanssa yms. Myös museoissa, messuilla ja tapahtumissa käyntiä.

Miksikö teen ylimääräistä enkä kaikkia tunteja merkkaa ylös? Siksi koska nuo minun avustettavat ovat ihan mukavia järki-ihmisiä.

Sitäpaitsi ei minulle makseta kuin tuo 95h/kk, ylimenevät tunnit menevät omaan piikkiin.

Minulla on käynyt siis kolminkertainen onni kun avustettavani ovat hyviä ja ihania ihmisiä. 

Vierailija
64/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohohohoo. Vai oikein empatiakykyä pitää, olla vaan ei ole? Kuule kaffebulla, yleensä on. Mutta siinä vaiheessa, kun yhteiskunnan tukia käytetään väärin, niin loppuu se empatia siihen paikkaan.

Avustajat ovat luontaisesti halukkaita avustamaan avustettavaa. Ei siihen hommaan muut lähde pienen palkan takia.

Tuokin perhe olisi hyvin voinut tilata siivooja siivousfirmasta. Puoliso on lisäksi omaishoitaja, josta saa omaishoidon tukea ja tekee päivätyötä, josta saa palkkaa. Avustettava saa eläkettä. Siihen päälle vielä verorahoilla ilmaisen siivoojan. Just joo. Jossain se raja kulkee hei.

Vierailija
65/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän se on mennyt nykyään, että avustajan pitää tehdä kaikki avustettavan puolesta. Alkuperäinen ideahan oli se, että avustaja auttaa avustettavaa, eikä niin kuin nykyisin, että avustaja on piika tai renki tai kiinteistönhoitaja tai viikkosiivooja.

Tai 24/7 terapeutti jolle voi soitella työajan ulkopuolellakin ja purkaa avustajalle huonoa oloaan. 

Vierailija
66/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hk kolmelle ihmiselle.

Tunnit 95h/kk

Teen sen mitä on avustettavan kanssa sovittu. Joskus teen ylimääräistä ihan omasta halustani.

Tehtäviin kuuluu kevyttä siivousta, petien petailua, kaupassa käyntiä, lääkäriin menoa avustettavani kanssa yms. Myös museoissa, messuilla ja tapahtumissa käyntiä.

Miksikö teen ylimääräistä enkä kaikkia tunteja merkkaa ylös? Siksi koska nuo minun avustettavat ovat ihan mukavia järki-ihmisiä.

Sitäpaitsi ei minulle makseta kuin tuo 95h/kk, ylimenevät tunnit menevät omaan piikkiin.

Minulla on käynyt siis kolminkertainen onni kun avustettavani ovat hyviä ja ihania ihmisiä. 

Näin se parhaimmillaan onkin.  Olen myös tehnyt palkatta ylimääräisiä tunteja hk-avustajana. Asia on silloin ok, kun se minulle sopii. Avustettavat ovat osanneet käyttäytyä asiallisesti. Silloin saa asiallista vastakaikua. 

Toinen puoli on sitten ne, jotka eivät osaa käyttäytyä. Esimerkkinä se, että kaikista ei ole työnantajan rooliin. Räikeinä tapauksina ne, jotka jättää tuntilistat kuittaamatta, palauttavat tuntilistat myöhässä palkanlaskijalle. Tästä seuraa ongelmia työntekijälle. Tällainen "työnantaja" ei onnistu hoitamaan työnantajan velvollisuuksia.

Vierailija
67/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, jos sulla on aikaa siihen.

Muista hymyillä ja olla kiva. Nopea. Näppärä.

Vierailija
68/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran avustettava. Hän toimi työnantajana. Työnantajan velvollisuus on hoitaa vakuutus työntekijälle esim. työtapaturman varalle. Hän hoiti asian kuntoon. Kertoi siitä minulle näin:

Sinulle on nyt se vakuutus voimassa. Nyt saa alkaa kaatuilemaan. Tässä oli huumori-ihminen.

Vierailija
69/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin minä menin kerta toisensa jälkeen avustamaan kirkkain silmin, avoimena kaikelle, valmiina auttamaan, missä ikinä apua tarvitsetkin. Niin minä kuuntelin, ja osallistuin ajatusten vaihtoon.

Tein todella parhaani, että sinulla on kaikki hyvin. Kävin vapaa-ajallani ostamassa sinulle tarvitsemiasi tuotteita kaupasta, samalla kun tein omat ostokset. Tulin aiemmin, kuin oli sovittu, koska oli poikkeuksellinen meno. Jäin pidempään, kuin oli sovittu, koska oli poikkeuksellinen tilanne.

Joustin tarvittaessa. Sinä et joustanut. Roskasanko niskaani sain.

Terveisin avustajasi, joka teki työtä kuin kutsumusammattiaan. Nykyisin kierrän he..etin kaukaa nuo työpaikat. Saithan yhden innokkaan tekijän lannistettua. Onneksi olkoon.

Vierailija
70/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs yrittäjä teki tosissaan hallaa tälle alalle. Haastattelussa haukkui nykyiset ja entiset avustaja lyttyyn. Sanoi myös, että vaikka näille avustajille maksaisi miten suurta tuntipalkkaa, niin ei ne tee hommia oikein eikä kunnolla. Kaikissa oli jotain vikaaaaaa.

Metsään meni että rytisi. En lähtenyt siihen putiikkiin ollenkaan. Uhkaili vielä, että sulle tulee karenssi. Ei tullut ei. Tiedettiin siellä te-toimistossa jo sun temput.

Vierailija
71/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/94172ac6-…

Sitä ei tiedä, kuka tässä perheessä on avustettava vai haetaanko vai lastenlikkaa.

Vierailija
72/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa avustajapalvelussa pitäisi olla tulorajat siihen, milloin sen avustajan voi saada yhteiskunnan maksamana. Perheessä, jossa on kolmekin tulonsaajaa, esim. puoliso töissä, josta saa kokoaikatyön palkan, saa omaishoidon tukea ja  avustettava eläkettä sekä kotona asuva aikuinen lapsikin saa palkkaa, niin se on talousyksikkö.

Vielä voi olla lisäksi tuloja muualtakin. Tarvitseeko tuollainen perhe oikeesti veronmaksajien kustantamana kotiinsa siivoojan?

Tulot pitää siinä taloudessa laskea yhteen. Jos tulot on sitä luokkaa, että on kyllä varaa ostopalveluna ostaa se siivous, niin siitä vaan ostelemaan. Niin kaikki muutkin eläkeläiset ja palkansaajat tekee.

Vierailija
73/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/94172ac6-…

Sitä ei tiedä, kuka tässä perheessä on avustettava vai haetaanko vai lastenlikkaa.

Siivoojaa ja lastenhoitajaahan tuossa nyt haetaan. Sanaakaan ei lukenut avustettavasta, ja hänen tarpeistaan. WTF? Niin mitäs avustettavaa hänessä avustettavassa itsessään on. Kannattaisi hieman avata asiaa. Tähän on tultu. Onkohan se kunnan sosiaalityöntekijän best friend tai sukulainen, jolle palvelu on myönnetty?

Ennen lastenhoitajat palkattiin erikseen. Ja omasta pussista.

Vierailija
74/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajalle olisi nyt paikka avoinna. Lue työpaikkailmoitus kommentista klo 14.10

Eheheeheehee "henkilökohtainen avustaja" just joo ja silleeeee.

Vierailija
75/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"toivon, että pidät puutarhatöistä, ja sinulla pysyy vasara kädessä". Jaa-a haetaanko nyt talkkaria, timpuria, vai puutarhuria. Olisi ulkotöitä tarjolla "henkilökohtaiselle avustajalle".

Joka kunnassahan on yrittäjiä, jotka myy näitä palveluita. Miksi työ naamioidaan henkilökohtaiseksi avustamiseksi?

76/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa avustajapalvelussa pitäisi olla tulorajat siihen, milloin sen avustajan voi saada yhteiskunnan maksamana. Perheessä, jossa on kolmekin tulonsaajaa, esim. puoliso töissä, josta saa kokoaikatyön palkan, saa omaishoidon tukea ja  avustettava eläkettä sekä kotona asuva aikuinen lapsikin saa palkkaa, niin se on talousyksikkö.

Vielä voi olla lisäksi tuloja muualtakin. Tarvitseeko tuollainen perhe oikeesti veronmaksajien kustantamana kotiinsa siivoojan?

Tulot pitää siinä taloudessa laskea yhteen. Jos tulot on sitä luokkaa, että on kyllä varaa ostopalveluna ostaa se siivous, niin siitä vaan ostelemaan. Niin kaikki muutkin eläkeläiset ja palkansaajat tekee.

Tästä samaa mieltä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
77/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä samaa mieltä. 

Hyvä kaffebulla! Nyt sä olet asian ytimessä. Tuo aiemmin kertomani sauvakävelijä  nimenomaan asuu tällaisessa taloudessa. Sen takia ei empatioita heru siihen suuntaan. Ugh.

Vierailija
78/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousyrityksistä saa ammattilaisen tekemään kotisiivouksia. Olen ollut hk-avustajana paikassa, jossa oli vain siivousta työtehtävänä.

Tällaista palvelua ei tule rahoittaa verorahoilla. Eikä myöskään lastenhoitopalveluja. Eikä lemmikinhoitopalveluja. Näihin voi palkata tekijän omilla rahoillaan jokainen, myös se eläkeläinen.

Vierailija
79/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa, jossa avustaja on 8 tuntia avustamassa, niin todellisuudessa se avun tarve on vain 2 tuntia. Minkä se avustaja tekee, jos avustettava sanoo, että nyt ei ole muuta tehtävänä. Kysyin tällaisessa paikassa kerran, että voisinko vaikka pyyhkiä pölyjä hyllyiltä. Vastaukseksi sain, että "Pirkko" ei pitäisi siitä, että menet siirtelemään heidän tavaroitaan hyllyllä.

Toisessa paikassa oma-aloitteisesti tein siivousta, kun avustettava seurusteli sukulaisensa kanssa keittiössä. Siitähän haloo nousi. Olen siirrellyt hänen korttejaan yhdessä hyllyssä. Olen koskenut hänen tavaroihinsa olohuoneen pöydällä.

Olisin tietysti voinut vain istua tekemättä mitään. Siitä taas mekkala nousisi, että palkkaa nostetaan tekemättä mitään.

Työ kaikkinensa on hyvin hyvin epäkiitollista. Danke vaan, mut mulle riitti. Mielipuolinen kuvio kaikkiaan.

Vierailija
80/132 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousyrityksistä saa ammattilaisen tekemään kotisiivouksia. Olen ollut hk-avustajana paikassa, jossa oli vain siivousta työtehtävänä.

Tällaista palvelua ei tule rahoittaa verorahoilla. Eikä myöskään lastenhoitopalveluja. Eikä lemmikinhoitopalveluja. Näihin voi palkata tekijän omilla rahoillaan jokainen, myös se eläkeläinen.

Millä rahoilla, kun saat jotain minimieläkettä, asut yksin, lääkkeet on hemmetin kalliita ym. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän