NYT ÄMPÄRI raparperin päälle!!! Heti!
Iltalehdessä käskettiin. Tulee parempi raparperi.
Ei sanottu, että käypikö Tokmannin ilmainen punainen ämpäri.
Tai muoviämpäri ylipäätään. Vai pitääkö olla tuollainen saviruukku?
Kuka tietää? Nyt on kiire! Vastauksia tähän. Heti!
Kommentit (58)
Eurogardenilla maksoi raparperiruukku satasen.
Meinaan vaan, että rupeaa tulemaan hintaa raparpereillekin.
Yhden ruukun hinnalla saan kaupasta 20 vuoden raparperit.
Ja juurekset pitää istuttaa joko viikolla 19 tai sitten vasta viikolla 23. Pahin virhe on istuttaa ne joko viikolla 21 tai 25. Vanha kansa tietää tuon sanomattakin. Jos istutat vaikkapa nauriit viikolla 21, niin saat satona nauriit, joissa valtavat lehdet ja miniporkkanan kokoiset nauriit pataan pistettäväksi; menettelee, jos keskittyy viljelemään nauriinlehtiä esim. rehuksi, mutta tekeeköhän kukaan niin kun halvempiakin rehuaineksia löytyy.
Stressaa ja itkuinen olo, ei ole raparperia eikä ämpäriä edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma. Nyt on kiire!!! Iltapäivälehti käski!!! Juuri olin vasta toipumassa niistä kaikista asioista joita olen AINA tehnyt iltapäivälehtien mukaan VÄÄRIN!
Näytin pomolle iltiksen otsikon ja sanoin, että pitää lähteä kotiin välittömästi ämpärittämään raparperia. Hätätilanne.
Raparperin ämpärittäminen koskee myös pomoa. Luulisi hänellekin tulleen kiire, kun käsky on käynyt.
Hommasin tuhat ämpäriä ja levitin ne kaikki nurmikolle, jos vaikka niiden alle alkaisi kasvaa raparperia. Nyt olen turvassa.Tein tämän rupeaman kolme maskia naamassa. Nyt odotan rokotteita sekä raparpereille että ämpäreille.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy muoviämpäri. Homehtuu raparperi.
Ei ole homehtunut. Olen pitänyt alkukesästä jo vuosia. Harkot on reunalla että ilma kiertää.
Kompastuin pihalla sen ämpärin kanssa, kun noin kiirettä piti peittämisellä, kun muistanut, että ne rabarperit kaivettiin ylös jo vuosia sitten. Nyt on polvi kipeänä.
Pitää olla oikea ämpäri. Mikään ilmainen ei kelpaa.
https://www.whichfordpottery.com/pots-and-more/garden-essentials-range/…
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma raparperin lehtiä ei saisi syödä koska niissä on erityisen paljon oksaalihappoa. Joopa joo en ole koskaan edes kuullut, että joku olisi niitä syönyt, mutta ehkä siellä iltapaskan toimituksessa ajatellaan ihmisten olevan yhtä tyhmiä kuin he ovat.
Voikukan lehtien päälle niitä ämpäreitä laitetaan. Onkohan tuossa tullut joku käännösvirhe? Tulee sitten parempaa salaattia, ja kannattaa ottaa sellaisia lehtiä joissa on mahdollisimman ehjät ja suorat reunat. Ne eivät ole yhtä kitkeriä kuin sahalaitaiset lehdet.
Vierailija kirjoitti:
Ei juma. Nyt on kiire!!! Iltapäivälehti käski!!! Juuri olin vasta toipumassa niistä kaikista asioista joita olen AINA tehnyt iltapäivälehtien mukaan VÄÄRIN!
Äläpä muuta virka! Meillä on valtavat raparperipuskat, että niiden peittämiseen tarvitaan vähintään kylpyamme. Miten tästä nyt selviää?
Olisiko kuitenkin viisainta jättää raparperien lehdet syömättä ja syödä vain varsia niin kuin ennenkin. Ei kitkeriä ole, aika happamia vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma raparperin lehtiä ei saisi syödä koska niissä on erityisen paljon oksaalihappoa. Joopa joo en ole koskaan edes kuullut, että joku olisi niitä syönyt, mutta ehkä siellä iltapaskan toimituksessa ajatellaan ihmisten olevan yhtä tyhmiä kuin he ovat.
Suomessa on kuollut lapsia raparperin lehden syömiseen. On kai siitä asiallista varoittaa, jos muuten syötävässä kasvissa on tappavan myrkyllisiä osia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikukan lehtien päälle niitä ämpäreitä laitetaan. Onkohan tuossa tullut joku käännösvirhe? Tulee sitten parempaa salaattia, ja kannattaa ottaa sellaisia lehtiä joissa on mahdollisimman ehjät ja suorat reunat. Ne eivät ole yhtä kitkeriä kuin sahalaitaiset lehdet.
Ei kun ihan samaa asiaa tuossa haetaan takaa sen raparperin kanssa, että se kasvaa pimeässä miedommaksi. Toki ne varret tässä tapauksessa, ei lehdet. Vähän niinkuin valkoinen parsa tai salaattisikurikin kasvatetaan pimennettynä.
APUA! Mistä saan tähän hätään oikeanlaisen ämpärin D; ?
Vierailija kirjoitti:
Meidän raparperi kasvattaa niin suuret lehdet, että saavi pitäisi vähintään olla.
Just mietin ihan samaa. Tokmannilla oli joskus tarjouksessa sellaiset jättisaavit. Rumiahan ne on kuin perkeleet, mutta nyt on kiire, ettei lehdet ehdi kasvamaan.
Olipa ihanan hauskoja kommentteja. Päivä alkoi hyvin. Nauraa hohotin urakalla.
En tajua koko ämpärijuttua. Raparpereita on monia lajikkeita. Meillä on sellainen matalakasvuinen, vanha lajike ja juuri nyt se on jopa makea syötäväksi. Ja en ole erehtynyt popsimaan pihalta muuta raparperin näköistä. Vois tuon tavaran kuluttamisen sijaan esitellä raparperilajikkeita ja jokainen ottaisi sitten sen mikä suussa maistuisi hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ämpäri päähän kaikille, keillä ei ole raparperia. Näytetään, että kyllä laitettas, jos löytyis se raparperi.
Tämähän on kuin hallituksen logiikkaa. Kyllä se ilmestyy tyhjästä kun vähän pakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytin pomolle iltiksen otsikon ja sanoin, että pitää lähteä kotiin välittömästi ämpärittämään raparperia. Hätätilanne.
Raparperin ämpärittäminen koskee myös pomoa. Luulisi hänellekin tulleen kiire, kun käsky on käynyt.
Jospa pomojen vaimojen metatyöhön kuuluu laittaa ämpärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käy muoviämpäri. Homehtuu raparperi.
Ei ole homehtunut. Olen pitänyt alkukesästä jo vuosia. Harkot on reunalla että ilma kiertää.
Eikö se ämpäri lennä tuulen mukana helposti jos ilma pääsee harkkojen välistä alle? Vai oletko tilkinnut sen jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
APUA! Mistä saan tähän hätään oikeanlaisen ämpärin D; ?
Minulla on vain ropponen, lekkeri ja muutama vasu😭😭. Puoli valtakuntaa ämpäristä!!
Nyt ämpäri päähän kaikille, keillä ei ole raparperia. Näytetään, että kyllä laitettas, jos löytyis se raparperi.