Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja taas alkoi rahan kerjääminen työpaikalla! Onko tämä jo HR-asia?

Vierailija
13.05.2024 |

Kaksi naista harrastaa tätä jatkuvasti. Aina pitäisi olla lahjoittamassa heidän lastensa leirikouluihin, kaikkien mahdollisten ihmisten synttäreihin, hääpäivien kunniaksi, ihan mitä tahansa. Kerjääminen on jatkuvaa. Nyt sitten on kuulemma sekä synttäreitä että lakkiaisia joihin kaikkiin kerätään rahaa.

Olen jo aiemmin ottanut linjan, että kohteliaasti kieltäydyn koska muuten rahaa pitäisi olla lahjoittamassa joka viikko ja usein moneen keräykseen samaan aikaan.

Mutta nämä naiset eivät anna periksi! Käyttävät työaikansa kiertämällä toistuvasti työpisteitä niiden lahjoituslistojensa kanssa joissa on nimet eri tarkoituksiin lahjoittaneista, antamansa summat, kehuvat miten se-ja-se lahjoitti viisikymppiä tai kaksikymppiä ja kai minäkin nyt haluan antaa rahojani. Ja ei tosiaan vain kerran vaan tämä kierros tehdään joka päivä kummankin toimesta!

Kannattaako tästä jo ilmoittaa HR:lle että lopettaisivat? Tuo alkaa olla jo häirintää ja aivan törkeää rahan kiristämistä. Olen ihan kyllästynyt siihen, että minulta kerjätään painostavasti työpaikalla kaksi kertaa joka päivä vähintään pariakymppiä! Jos jokaiseen heidän kerjäykseensä lähtisi lahjoittamaan niin rahanmeno olisi jatkuvaa ja täysin vieraille ihmisille! En minä heidän miehiään tai lapsiaan tunne, miksi minä lahjoittaisin heidän yksityisiin juhliinsa!

Kommentit (102)

101/102 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä en ole koskaan kuullutkaan, että työpaikalla olisi lahjakeräys jonkun työntekijän lapsen/läheisen merkkijuhlaan. Ainoastaan on ollut läksiäislahjoihin, isoihin pyöreisiin synttäreihin (50v ja 60v) tai häihin keräyksiä tyyliin 2€/hlö. Jos työpaikalla on vaikka 15 työntekijää, joista jokainen lahjoittaa 2€, niin siitä tulee 30€, niin saahan sillä jo kukkakimpun. Mun mielestä se on ihan riittävä muistaminen työporukalta

!

Vierailija
102/102 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikalle kuulu ihmisten yksityiselämän asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla