Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät antaa, rikkaat ei.

Vierailija
12.05.2024 |

Mistähän se mahtaa johtua että usein köyhät antaa vähistä toimeentulotuistaan hyväntekeväisyyteen/nälkää näkeville/kerjäläisille, mutta rikkaat ei laita penniäkään mihinkään?

Olen tietoinen siitä että rikkaat ovat lahjoittaneet paljon hyväntekeväisyyteen. Mutta jos ajatellaan ihmisiä jotka eivät ole julkkiksia niin ei heru. Itse en ole kerjännyt mistään mitään mutta näin se vaan on.

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan köyhät ovat niitä jotka joka asiassa pyrkivät hyötymään taloudellisesti muista. Jatkuvasti inistään kun saadaan tukia liian vähän.

Minä olin nuorempana kokopäivätöissä ennen yliopisto-opintoja ja tienasin vähän päälle tonnin kuussa. Saman olisin varmaan saanut Kelalta kotona makaamalla. Kotoa on kuitenkin opetettu ajatusmalli, että jokaisen kynnelle kykenevän on osallistuttava kykyjensä mukaan yhteiskunnan pyörittämiseen ja tukiin turvaudutaan vain jos on aivan pakko. Siksi varmaan tuntuu niin häikäilemättömältä tämä elämäntapatyöttömien ajatusmaailma, jossa laskeskellaan, että mitään ei kannata tehdä kun tuet juoksee ja oletetaan, että veronmaksajien pitää kustantaa heille sama elintaso kuin itselleen.

Käske rikkaiden yrittäjien maksaa ihmisille palkkaa jolla tulee toimeen, niin ei tarvitse enää vaivata päätä sillä, että tuleeko takkiin jos menee töihin. Mutta kuten ketju kertoo eihän se käy, kun rikas ei anna paljostakaan vaikka se itse työllä ansaittaisiin!  Ajatelkaa nyt sellaisia yrittäjiä tässä maassa, että pitää miettiä kannattaako töihin mennä ja yrittäjät kehtaavat vielä itseää puolustella!  Sosiaalituet ovat alimmat milla ihminen nyt juuri ja juuri pysyy hengissä ja nämä pokkana sanovat että samalla rahalla pitäisi mennä raatamaan heidän paska lafkaansa, tekemään heille rahaa! Millainen sairas yksilö noin ajattelee? Ahne kultalusikka porsas! Niinkuin aloitus kertoo!

Vierailija
142/174 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman ottaisit mieluummin, köyhimmän väestönosan lahjoituksen ( 3,2% tuloistaan) vai rikkaimman väestönosan lahjoituksen (1,3% tuloistaan)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onhan se kivaa leikkiä hyväntekijää muiden rahoilla.

Kun raha on omalla tilillä, se on taatusti minun.  Eipä kirkossakaan ole sanottu, asumistuen saajat eivät laita kolehtiin.

Vierailija
144/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten pummataan tukia kahta kauemmin kun rahat eivät enäö riitäkään omiin menoihin. Turha hurskastella Suomessa tuollaisella kun sossu kustantaa käytännössä kaiken tarvittava

Luuletko sä oikeasti, että jos mä nyt annan mun tuista jotain hyvntekeväisyyteen, niin mä voin sen takia anoa jostain lisää rahaa? :D:D  Voi herttinen teidän juttuja. :D:D

Vierailija
145/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo, ei leikkaa palkastaan mutt kaikkein köyhimmiltä kyllä leikkaa.

Vierailija
146/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on tehty joskus tutkimuskin. Rikkaat eivät anna mutta köyhät antaa.

Rikkaiden rahat ovat pörssissä ja näistä pörssituotoista tulee köyhille 100X enemmän mitä jostain muutamasta lahjoitusrovosta. Parempi näin kuin se että kaikki rahat tuhlattaisiin.

Vierailija
147/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas ja annan kyllä miehelleni päivittäin.

Vierailija
148/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumman ottaisit mieluummin, köyhimmän väestönosan lahjoituksen ( 3,2% tuloistaan) vai rikkaimman väestönosan lahjoituksen (1,3% tuloistaan)?

Taitaa noi prosentit koiteskin olla että rikkaat 60% ja köyhät miinus 30%

Rikkaat maksavat suomerssa aivan helvetisti veroja saamatta mitään vastineeksi.

Vierailija
149/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna joka kuukausi lähes puolet tuloistani hyväntekeväisyyteen eli veroihin. Paljonko lisää vielä pitäisi antaa?

Se, että sulta otetaan väkisin, pakolla, ei ole antamista.

Vierailija
150/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää miten varakas on se tyyppi joka ostaa 12 pakettia riisipuuroa joulun ruokakeräykseen.

Tai se joka oli laittanut yhden hernekeittopurkin.

Kaksi makaronipussia.

10 pakettia papuja.

10 purkkia tonnikalaa.

Ei yhdenkään noiden ostaneiden ihmisten pankkitilin saldo näy missään.

Vierailija
151/174 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä on kyky empatiaan

No ei ole. Ei ole ahneempaa ihmistä olemassa. 

Täälläkin palstalla on moni uhonnut, että jos tukia leikataan, niin alkavat väkivaltaisesti ryöstelemään ihmisiä. Siinä on sitä köyhien kykyä empatiaan konsanaan!

Sä oot kyllä todella nolo. Jos sun äly ja tiedot ei riitä asian ymmärtämiseen, niin ehkä ei kannattaisi kommentoida. Tällaisista viesteistä tulee ainakin mulle valtava myötähäpeä.

Vierailija
152/174 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ei anna mitään yhteiskunnalle, eihän niillä ole mistä antaa. Köyhien pitää katsoa peiliin esim. työtä tekemällä saa talouden kuntoon. Sanoisin, jos ei ole leipää pitää syödä leivoksia.

Vierailija
153/174 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena kun kävin kaverin kanssa kerran kiertämässä asuntoja ja kyseltiin saadaanko tyhjiä pulloja kauppaan vietäväksi, huomattiin että köyhemmällä kerrostaloalueella kukaan ei antanut. Käytiin sitten rikkaiden alueella ja saatiin nopeasti monta kassillista pulloja. Antoivat mielellään kaikki mitä löytyi.

Tuskinpa vuorineuvokset rahaa skumppa ja aamukaljapullojaan marketin palautukseen.

Vierailija
154/174 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ihminen tekee kaiken vain rahan himostaan. Hyvä ihminen taas ajattelee sydämellä. 

Vierailija
155/174 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ei anna mitään yhteiskunnalle, eihän niillä ole mistä antaa. Köyhien pitää katsoa peiliin esim. työtä tekemällä saa talouden kuntoon. Sanoisin, jos ei ole leipää pitää syödä leivoksia.

Hieno kirjoitus ottakaa opiksenne älkää kerjätkö vaan töitä lisää, jos rahat ei riitä

Vierailija
156/174 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanonta myös että, joka auttaa muita niin sitä myös autetaan.

Vierailija
157/174 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta oikeasti onkin niin että se kylmäkiskoinen tunteeton paskapää potki sitä jolla oli koko elämä edessä!

Kylmäverisesti huijasi työpaikoilla, parisuhteissa ja ihan kaikkialla. Hän halusi viedä toisen elämänhalun koska näki että se toinen on hyväntahtoinen, ihastuttava ja rakastettava ihminen.

Mutta mitä vaan tämä paskiainen vie niin hän ei koskaan saa itselleen sydämellistä ja aitoa persoonaa. Hän on kone. Luultavasti jo lapsena narsistiksi vaurioitunut kusipää. 

En kadehdi!!

Vierailija
158/174 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on tehty joskus tutkimuskin. Rikkaat eivät anna mutta köyhät antaa.

Eihän se ole köyhä jolla on rahaa jakaa muille.

Vierailija
159/174 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rikas ja annan kyllä miehelleni päivittäin.

Niin minäkin annan päivittäin, mutta en kerro mitä.

Vierailija
160/174 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alueella jossaasuu pääosin todella vauraita ihmisiä. Suurin osa naapureista ovat upporikkaita. Ärsyttää kun naapuri, upporikas leskirouva (perinyt edesmenneen miehen) valittaa milloin mistäkin pienistä asioista. Ei haluaisi maksaa sitä ja tätä taloyhtiössä. Rouvalla on useita sijoitusasuntoja, ei jälkikasvua ja ei edes tiedä miten ahtaalla moni on. Elää ohan omassa kuplassaan ja olen satavarma ettei ole ikinä antanut senttiäkään hyväntekeväisyyteen.