Köyhät antaa, rikkaat ei.
Mistähän se mahtaa johtua että usein köyhät antaa vähistä toimeentulotuistaan hyväntekeväisyyteen/nälkää näkeville/kerjäläisille, mutta rikkaat ei laita penniäkään mihinkään?
Olen tietoinen siitä että rikkaat ovat lahjoittaneet paljon hyväntekeväisyyteen. Mutta jos ajatellaan ihmisiä jotka eivät ole julkkiksia niin ei heru. Itse en ole kerjännyt mistään mitään mutta näin se vaan on.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on kyky empatiaan
No ei ole. Ei ole ahneempaa ihmistä olemassa.
Täälläkin palstalla on moni uhonnut, että jos tukia leikataan, niin alkavat väkivaltaisesti ryöstelemään ihmisiä. Siinä on sitä köyhien kykyä empatiaan konsanaan!
Hitto, onko oikeasti olemassa tuollaista tyhmyyttä?! Kuvitteletko että empatia on sitä, että nöyrästi kuolee nälkään? =D
Vierailija kirjoitti:
MInä olen hyvätuloinen. Lahjoitin aikaisemmin enemmän, mutta lopetin kun tajusin, etteivät rahoista päädy kuin murto-osa jos sitäkään itse kohteeseen. Suurin osa rahoista jää matkan varrelle tai menee väärään osoitteeseen.
Herätys tapahtui silloin kun lahjoitin Thaimaan tsunamin uhreille kahden ero järjestön kautta. Sittemmin paljastui, että nämä tunnetut hyväntekeväisyysjärjestöt olivat lahjoittaneet pienen summan Thaimaaseen, mutta suurin osa rahoista annettiin afrikkalaisille sotalordeille.
Lahjoitan edelleen pieniä summia silloin tällöin, jos tiedän rahojen päätyvän oikeaan osoittesseen. Aika harvinaista tämä nykyään on, koska hyväntekeväisyys on käytännössä bisnestä, josta jokainen muu osapuoli kuin varsinainen avuntarvitsija raapii päältä pois niin paljon, että lahjoituseurosta jää avuntarvitsijalle enintään muutamia senttejä.
Tämä valitettavasti totta. Olen itsekin lopettanut hyväntekeväisyyteen antamisen kun tajusin että myötätuntoon vaikuttamisella rahoitetaan jotain aivan muuta kuin niitä heikompiosaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pummataan tukia kahta kauemmin kun rahat eivät enäö riitäkään omiin menoihin. Turha hurskastella Suomessa tuollaisella kun sossu kustantaa käytännössä kaiken tarvittava
Älä viitsi, aikuinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä olen hyvätuloinen. Lahjoitin aikaisemmin enemmän, mutta lopetin kun tajusin, etteivät rahoista päädy kuin murto-osa jos sitäkään itse kohteeseen. Suurin osa rahoista jää matkan varrelle tai menee väärään osoitteeseen.
Herätys tapahtui silloin kun lahjoitin Thaimaan tsunamin uhreille kahden ero järjestön kautta. Sittemmin paljastui, että nämä tunnetut hyväntekeväisyysjärjestöt olivat lahjoittaneet pienen summan Thaimaaseen, mutta suurin osa rahoista annettiin afrikkalaisille sotalordeille.
Lahjoitan edelleen pieniä summia silloin tällöin, jos tiedän rahojen päätyvän oikeaan osoittesseen. Aika harvinaista tämä nykyään on, koska hyväntekeväisyys on käytännössä bisnestä, josta jokainen muu osapuoli kuin varsinainen avuntarvitsija raapii päältä pois niin paljon, että lahjoituseurosta jää avuntarvitsijalle enintään muutamia senttejä.
Ne järjestöt on yhtä luotettavia kuin puhelinmyyntilafkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin palstalla on moni uhonnut, että jos tukia leikataan, niin alkavat väkivaltaisesti ryöstelemään ihmisiä. Siinä on sitä köyhien kykyä empatiaan konsanaan!
Hitto, onko oikeasti olemassa tuollaista tyhmyyttä?! Kuvitteletko että empatia on sitä, että nöyrästi kuolee nälkään? =D
Vois vaikka harkita että tekisi TÖITÄ elantonsa eteen, kuten kunnon ihmisten kuuluukin.
Mutta ei. Erilaisia tekosyitä kyllä löytyy miksi ei voi edes hakea töitä.
"liian kaukana" "saa niin vähän enemmmän kuin tuista", "paska duuni"....
Tekosyitä kyllä löytyy miksi ei voisi omaa elantoaan tienata. Jo se että saa YHTÄPALJON kuin tuista tulisi olla syy ottaa työ vastaan, koska silloin tienaa itse ne rahansa, ei ole yhteiskunnan rasite vaan alkaa maksamaan veroja ja osallistuu niihin yhteisiin kuluihin.
Sossu maksaa, niin olet sossun armoilla.
Ilmaisia lounaita ei ole.
Uusimpana vitsauksena pakkomuutot, kun työtä ei ole.
Lopullinen niitti kansalaisen itsemääräämisoikeudelle olisi eräiden tahojen ajama "kansalaispalkka" "kotiin makaavalle".
Syytäen toista luonnollisesti siitä, että itse on aikaansaanut massatyöttömyyden ensin.
Orjuuden kahleet taka-ajatuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois vaikka harkita että tekisi TÖITÄ elantonsa eteen, kuten kunnon ihmisten kuuluukin.
"liian kaukana" "saa niin vähän enemmmän kuin tuista", "paska
Hohhoijaa. Jos sinulla ei ole töitä tarjota niin pidäpä vaikka turpasi kiinni??
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitäkin on mahdollista tehdä elannon saamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan ainakin niin paljon veroja, että ei yhtään huvita antaa rahaa joillekin elämäntapatyöttömille.
Sinä teet just niinkuin hallitus määrää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ne vetelykset mitään ala ryöstelemään, joku voi yrittää mutta lopettaa kun saa pitkin korvia.
Minkä takia kutsut köyhiä ihmisiä vetelyksiksi? Aika pahalta kuulostaa. Mites se sananlasku. . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tienatuista rahoista ei ehkä anneta kuten tukirahoista.
No eivät taatusti anna tukirahoistaan.
Tukirahoilla elävillä elämä on jo niin tiukkaa että jos annat niistä saat nähdä itse nälkää muutaman päivän. Eli muita tukiloisiksi haukkujat eivät tuedä mitään tuosta elämästä. Nämä ovat juuri niitä jotka todellakin tarvitsevat apua.
Tiedämme miten kalliiksi jo asuminen on suomessa tullut kun bisnestä tekevät asuntosijoittajat rahastavat vuojra-asunnoilla.
sen jälkeen pitäisi vielä saada raavittua rahaa ruokaankin. Vaatteita voi hakea kirppikseltä mutta asuminen, ruoka, sähkö on pakko hankkia ja maksaa niistä niillä pienillä tuloilla.
Kyllä ne oikeasti rikkaat antaa varoja hyväntekeväisyyteen mm diakoniatyöhön ja vastaaviin. Voivat silloin pysyä anonyymeinä ja tätä kautta apu menee sitä oikeasti tarvitseville, eikä huijareille. Miljonäärit saa paljon avunpyyntöjä valheellisin perustein, härskein huijausyrityksin. On siis luontevaa, että antavat rahaa erilaisille avustusjärjestöille, joilla on paras käsitys kentän tilanteesta. Olen itse tässä toimintaketjussa mukana, joten tiedän mistä puhun. Suomen miljonäärit tukee toimintoja, jotka kuuluisi itse asiassa valtion vastuulle.
Minä olen kiitollinen siitä, että nämä rikkaat antaa omistaan heikoimmassa asemassa oleville. Välillä tunnen ärsytystä siitä, kun jotkut valittaa, ettei rikkaat muka välitä köyhistä yhtään. Kyllä heistä moni haluaa ihan oikeasti auttaa ja auttavatkin välikäsien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole. Tarjoatko töitä? Täällä olisi yksi 58 v. merkonomi. Ai, ei näin vanha enää kelpaa. Sinullekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten pummataan tukia kahta kauemmin kun rahat eivät enäö riitäkään omiin menoihin. Turha hurskastella Suomessa tuollaisella kun sossu kustantaa käytännössä kaiken tarvittava
No sossu ei todellakaan kustanna. Suomessa on ihan todistetusti pohjoismaiden ellei peräti euroopan huonoin sosiaaliturva ja nyt uuden hallituksen leikkausten myltä entisestään heikompi.
Ei ole huono sosturva vaan Suomi vain poikkeuksellisesti antoi järjestöille edes mahdollisuuden valittaa noista.
No kyllä on huono sosiaaliturva. On vähän eri asia olla esim. asunnoton espanjassa kuin suomessa tammikuussa. Ja suomessa asuminen on muuta eurooppaa kalliimpi jo muutenkin. Kaupungin vuokra-asuntoja ei riitä kuin pienelle osalle. Ruokakun on suomessa kallista. Kalliimpaa kuin muissa euroopan maissa. Sosiaalitukia ei kuitenkaan välttämättä saa ja erityisesti nyt kun uudet sos.turvan kuten asumistukiehdot muutetaan hallituksen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, perustele! Oikeastaan voin vastata vastauksesi, "kun ne tuilla elävät elävät muiden verorahoilla" tiedätkö, että ne jotka joutuvat elämään tukien varassa, eivät itse ahnehdi yhtään mitään. Vaan kaikille taataan toimeentulo Suomen perustuslaissa! Olet siis epäisänmaallinen kun kyseenalaistat maamme perustuslain. Tiedätkö, jos maamme lait eivät miellytä, niin voit luovuttaa passisi ja lähteä jonnekkin sellaiseen maahan jonka lait miellyttävät enemmän. Jos alkaat nyt pullikoimaan, että mitää ei jää jos minä lähden. Niin mitä sitten? Mikä helvetti teitä täällä pitää kun kitisitte ku uhriutuvat kakarat, jos pitää maksaa veroja tulojen mukaan, niin kuin kaikkien muidenkin!
Vaiettu totuus on se että rikkaat pitävät Suomea pystyssä ja ovat tehneet niin jo kauan. Verotilastot ovat julkisia. Kukaan ei kiitä heitä siitä ja vasemmisto vain valittaa että heitä pitäisi verottaa aina enemmän. Suomessa on todella vähän todellisia rikkaita muuhun Eurooppaan verraten. Se johtuu siitä että rikkaat on verotettu köyhiksi. Mikä tekee kateelliset köyhät iloiseksi, mutta sen seuraus on myös se että nämä ihmiset eivät voineet sijoittaa Suomeen. Nimittäin juuri kukaan ei makuuta tilillä isoja rahoja. Ne aina sijoitetaan, jos siis on jotain mitä sijoittaa. Suomessa se on aika pientä, kun kaikki menee valtiolle joka jakaa ne ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole. Tarjoatko töitä? Täällä olisi yksi 58 v. merkonomi. Ai, ei näin vanha enää kelpaa. Sinullekaan.
Mä tuun kans.
36v ja pahasti mt-ongelmainen nainen jota kukaan ei palkkaa, mutta marjastusaikana "työ"päivät on 8-14h. Normaalisti muuten herään neljältä, käyn lenkillä, kuntouttavassa työtoiminnassa ja pysyn päivän aktiivisena ja teen joka päivä jotain, mistä voisi joskus saada rahaa.
Suomesta puuttuu oikeastaan kokonaan se kolmas sektori, joka monissa maissa avustaa köyhiä tai sairaita. Olisi varmaan halukkaita vaikka hoitamaan keräyksiä ja rahoittamaan auttamista, mutta kyllä meillä ollaan niin hyvinvoivia, että on synti tehdä avustustyötä.
Meillä on sellainen meininki, että 10-sentin tikkareitakaan ei saa jakaa lapsille palkinnoksi kilpailuissa, koska verot pitää maksaa. Ja jos joku tukien saaja voittaisi jotain, häneltä rokotettaisiin heti tuista pois muualta saadut rahat, jos ne olisi lahjoitettu laillisesti.
Ja usein nämä kerääjäjärjestöt käyttävätkin saamansa rahat byrokratiaan tai lähdetään tutkimaan, miten lasten urheiluharrastusta tuettaisiin vaikka Romaniassa. Ja hotelleihin ja lentolippuihin meni nekin määrärahat.
Kaikista lahjoituksista vai minimaalinen osa sitten hyödyttää jotain köyhää.
Vaikka meillä on melko vähän korruptiota, niin silti tuppaa ne monet valtion yhdistyksille antamat rahat mennä ihan muuhun, kuin on ollut tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"liian kaukana" "saa niin vähän enemmmän kuin tuista", "paska
Siis olet sitä mieltä, että esim. vaikeasti sairas jota ei kuitenkaan pääsetä eläkkeelle tai pienellä eläkkeellä kituva voisivat vaan hakea töitä. Mistä näitä tyhmiä tulee jotka ei tajua millaisia ihmisiä siinä köyhimmässä luokassa on!!??
Jospa sinulle saisi jostain älyä lisää.
Ei ole huono sosturva vaan Suomi vain poikkeuksellisesti antoi järjestöille edes mahdollisuuden valittaa noista.