Köyhät antaa, rikkaat ei.
Mistähän se mahtaa johtua että usein köyhät antaa vähistä toimeentulotuistaan hyväntekeväisyyteen/nälkää näkeville/kerjäläisille, mutta rikkaat ei laita penniäkään mihinkään?
Olen tietoinen siitä että rikkaat ovat lahjoittaneet paljon hyväntekeväisyyteen. Mutta jos ajatellaan ihmisiä jotka eivät ole julkkiksia niin ei heru. Itse en ole kerjännyt mistään mitään mutta näin se vaan on.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole kuullut? "Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostaan"
Hyvä antaa prsettäkin, paha ei vttuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhillä on kyky empatiaan
No ei ole. Ei ole ahneempaa ihmistä olemassa.
Ihan mielenkiinnosta, perustele! Oikeastaan voin vastata vastauksesi, "kun ne tuilla elävät elävät muiden verorahoilla" tiedätkö, että ne jotka joutuvat elämään tukien varassa, eivät itse ahnehdi yhtään mitään. Vaan kaikille taataan toimeentulo Suomen perustuslaissa! Olet siis epäisänmaallinen kun kyseenalaistat maamme perustuslain. Tiedätkö, jos maamme lait eivät miellytä, niin voit luovuttaa passisi ja lähteä jonnekkin sellaiseen maahan jonka lait miellyttävät enemmän. Jos alkaat nyt pullikoimaan, että mitää ei jää jos minä lähden. Niin mitä sitten? Mikä helvetti teitä täällä pitää kun kitisitte ku uhriutuvat kakarat, jos pitää maksaa veroja tulojen mukaan, niin kuin kaikk
Ei muuten taata. siellä taataan toimeentulo vain niille jotka eivät itse PYSTY. (pystyä on eri asiaa kuin haluta). muille taataan OIKEUS TYÖHÖN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin palstalla on moni uhonnut, että jos tukia leikataan, niin alkavat väkivaltaisesti ryöstelemään ihmisiä. Siinä on sitä köyhien kykyä empatiaan konsanaan!
Hitto, onko oikeasti olemassa tuollaista tyhmyyttä?! Kuvitteletko että empatia on sitä, että nöyrästi kuolee nälkään? =D
Vois vaikka harkita että tekisi TÖITÄ elantonsa eteen, kuten kunnon ihmisten kuuluukin.
Mutta ei. Erilaisia tekosyitä kyllä löytyy miksi ei voi edes hakea töitä.
"liian kaukana" "saa niin vähän enemmmän kuin tuista", "paska
Ei mulla ole mitään tekosyitä vaan mua ei palkkaa kukaan.
Edellisessä työpaikassa jätin mainitsematta fyysiset ja mt-ongelmat. Olinkin sit jostain syystä uhka työturvallisuudelle kun mulla on mm ptsd, paniikkihäiriö ja dissosioin.
Kyllähän niitä sairauksia on, kun ei maistu liikunta mutta alko ja rasvamättö maistuu, sekä tupakka. Miten köyhillä on varaa tupakkaan? Ja miksi pitää maksaa siitä että saa tukittua keuhkonsa? Tai siitä että tulee sekava olo viinasta ja nolottaa mitä taas tuli tehtyä. Nämä ovat näitä mysteerejä joita vasemmistolaiset eivät ole vielä ratkaiseet.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta puuttuu oikeastaan kokonaan se kolmas sektori, joka monissa maissa avustaa köyhiä tai sairaita. Olisi varmaan halukkaita vaikka hoitamaan keräyksiä ja rahoittamaan auttamista, mutta kyllä meillä ollaan niin hyvinvoivia, että on synti tehdä avustustyötä.
Meillä on sellainen meininki, että 10-sentin tikkareitakaan ei saa jakaa lapsille palkinnoksi kilpailuissa, koska verot pitää maksaa. Ja jos joku tukien saaja voittaisi jotain, häneltä rokotettaisiin heti tuista pois muualta saadut rahat, jos ne olisi lahjoitettu laillisesti.
Ja usein nämä kerääjäjärjestöt käyttävätkin saamansa rahat byrokratiaan tai lähdetään tutkimaan, miten lasten urheiluharrastusta tuettaisiin vaikka Romaniassa. Ja hotelleihin ja lentolippuihin meni nekin määrärahat.
Kaikista lahjoituksista vai minimaalinen osa sitten hyödyttää jotain köyhää.
Vaikka meillä on melko vähän korruptiota, niin silti tuppaa ne monet valtion yhdist
Suomessa ei ole yhtä laajaa hyväntekeväisyystoimintaa kuin monessa muussa maassa, koska täällä se hyväntekeväisyys hoidetaan pakotettuna verotuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Siis olet sitä mieltä, että esim. vaikeasti sairas jota ei kuitenkaan pääsetä eläkkeelle tai pienellä eläkkeellä kituva voisivat vaan hakea töitä. Mistä näitä tyhmiä tulee jotka ei tajua millaisia ihmisiä siinä köyhimmässä luokassa on!!??
Jospa sinulle saisi jostain älyä lisää.
Ja sinä väität että KAIKKI nämä ovat "vaikeasti sairaita, joita ei päästetä eläkkeelle". Eivät ole. ei edes valtaosa. Lorvikatarri yhä edelleenkään ei ole "vaikea sairaus" josta pitäisi päästä eläkkeelle.
Hitto, onko oikeasti olemassa tuollaista tyhmyyttä?! Kuvitteletko että empatia on sitä, että nöyrästi kuolee nälkään? =D
Vois vaikka harkita että tekisi TÖITÄ elantonsa eteen, kuten kunnon ihmisten kuuluukin.
Mutta ei. Erilaisia tekosyitä kyllä löytyy miksi ei voi edes hakea töitä.
"liian kaukana" "saa niin vähän enemmmän kuin tuista", "paska duuni"....
Tekosyitä kyllä löytyy miksi ei voisi omaa elantoaan tienata. Jo se että saa YHTÄPALJON kuin tuista tulisi olla syy ottaa työ vastaan, koska silloin tienaa itse ne rahansa, ei ole yhteiskunnan rasite vaan alkaa maksamaan veroja ja osallistuu niihin yhteisiin kuluihin.
No voi, voi kuule, kun tässä nyt tullaan siihen rikkaiden ahneuteen ja antamattomuuteen. Te ette maksa elämiseen riittävää palkkaa edes työpanosta vastaan! =D Sitten te täällä yritätte epätoivoisesti väittää, että annatte hyväntekeväisyyteen rahaa. Antakaa saakeli nekin rahat suorittavan tason työntekijöillenne, niin ne eivät mene järjestöjen pomojen palkkoihin!
Vierailija kirjoitti:
EUkin on pärähtänyt liian alhaisesta sosiaaliturvasta Suomessa, niin että, lässyttäjät ja töihin menoa jankuttavat, voivat syöksyä sementtiin. Jos töitä ei ole, ei sinne voi väkisin mennä. Uudelleen koulutukseenkaan ei vanha käpy enää pääse.
Muut maat ei antaneet edes mahdollisuutta noihin valituksiin eikä ne taida asumistukea huomata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin palstalla on moni uhonnut, että jos tukia leikataan, niin alkavat väkivaltaisesti ryöstelemään ihmisiä. Siinä on sitä köyhien kykyä empatiaan konsanaan!
Töitäkin on mahdollista tehdä elannon saamiseksi.
Onko meillä siis 100% täystyöllisyys mahdollista. Totuus on kuules sitä että robotit, tekoäly ja digitalisaatio vie töitä jatkuvasti yhä enemmän ja työt vaan vähenee eikä todellakaan ole kaikille tarjolla. Se on ehkä sinullakin jossain vaiheessa edessä se työttömyys mitäs sitten teet? Mietippäs siis ennen kuin huutelet. Ja niihinkin vähiin työpaikkoihin johon ei välttämättä tarvita koulutusta on hakijoitta moninkertainen määrä tarpeeseen nähden. Mietippäs uudelleen järjellä tuokin asia ennen kun huutelet.
Yhdysvaltojen työttömyysaste tällä hetkellä 3,7 %. Käytännössä täystyöllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän niitä sairauksia on, kun ei maistu liikunta mutta alko ja rasvamättö maistuu, sekä tupakka. Miten köyhillä on varaa tupakkaan? Ja miksi pitää maksaa siitä että saa tukittua keuhkonsa? Tai siitä että tulee sekava olo viinasta ja nolottaa mitä taas tuli tehtyä. Nämä ovat näitä mysteerejä joita vasemmistolaiset eivät ole vielä ratkaiseet.
Anteeksi nyt, mutta sähän olet ihan vajaa. En ole sairas, en polta, en ole lihava. Olen työtön, enkä ole saanut uutta työtä. Olen työnantajien mielestä ilmeisesti liian vanha. Sille en jukupliut sentään kyllä mahda mitään. Ota nyt järki käteen ja hillitse vähän tuota köyhien vihaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta puuttuu oikeastaan kokonaan se kolmas sektori, joka monissa maissa avustaa köyhiä tai sairaita. Olisi varmaan halukkaita vaikka hoitamaan keräyksiä ja rahoittamaan auttamista, mutta kyllä meillä ollaan niin hyvinvoivia, että on synti tehdä avustustyötä.
Meillä on sellainen meininki, että 10-sentin tikkareitakaan ei saa jakaa lapsille palkinnoksi kilpailuissa, koska verot pitää maksaa. Ja jos joku tukien saaja voittaisi jotain, häneltä rokotettaisiin heti tuista pois muualta saadut rahat, jos ne olisi lahjoitettu laillisesti.
Ja usein nämä kerääjäjärjestöt käyttävätkin saamansa rahat byrokratiaan tai lähdetään tutkimaan, miten lasten urheiluharrastusta tuettaisiin vaikka Romaniassa. Ja hotelleihin ja lentolippuihin meni nekin määrärahat.
Kaikista lahjoituksista vai minimaalinen osa sitten hyödyttää jotain köyhää.
Vaikka meillä on melko vähän ko
Samaa lajia muuten vaatimukset palveluiden tippirahoista.Ei tod. tällä kustannusrakenteella.
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvaltojen työttömyysaste tällä hetkellä 3,7 %. Käytännössä täystyöllisyys.
Niin? Me ollaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitäkin on mahdollista tehdä elannon saamiseksi.
Onko meillä siis 100% täystyöllisyys mahdollista. Totuus on kuules sitä että robotit, tekoäly ja digitalisaatio vie töitä j
---niin vei kehruu-jenny, niin vei hörykoneet, niin vei autot.....
Jatkanko.
Suomeksi: EI TULE VIEMÄÄN, teknologinen kehitys ei ole koskaan vienyt työpaikkoja, vaan LISÄNNYT niitä entisestään tuottavuuden kasvun kautta. Niin käy nytkin. Osa töistä katoaa mutta ENEMMÄN uusia tulee tilalle.
Argentiina on mielenkiintoinen kokeilu. Vuosikymmeniä vasemmiston hallitsema maa, nyt Javier Milei laittanut tuulemaan ja alkanut purkaa vauhdilla vasemmiston rakenteita. Maan talous nousee kohisten.
Ei pitäisi yllättää historiaa tuntevia. Näyttäkää minulle vasemmistolainen menestynyt talous? Ei sellaista ole. Kiina oli rutiköyhä kunnes muutti talousmallin kapitalismiin, josta välittömästi alkoi rakettimainen nousu siihen missä nyt ovat, eli kilpaileen Yhdysvaltojen kanssa talousmahdista. Yhdysvallat siis kapitalismin mallimaa tunnetusti.
Suomessa mennään vasemmiston mallin mukaan, kauheat verotukset rikkaille ja valtio törsää rahat tyhmästi. Tämän siitä saa. Tarvitaan Milei tännekin.
Tiedätkö, jos maamme lait eivät miellytä, niin voit luovuttaa passisi ja lähteä jonnekkin sellaiseen maahan jonka lait miellyttävät enemmän. Jos alkaat nyt pullikoimaan, että mitää ei jää jos minä lähden. Niin mitä sitten? Mikä helvetti teitä täällä pitää kun kitisitte ku uhriutuvat kakarat, jos pitää maksaa veroja tulojen mukaan, niin kuin kaikk
Ei muuten taata. siellä taataan toimeentulo vain niille jotka eivät itse PYSTY. (pystyä on eri asiaa kuin haluta). muille taataan OIKEUS TYÖHÖN.
Jos noin on, niin rikkooko Suomi omaa perustuslakiaan? Se ettei pysty hankkimaan itse toimeentuloa tarkoittaa rakas ystävä sitä, että sinulla ei silloin ole työtä. Silloin sinulle taataan toimeentulo. "Muille taataan oikeus työhön" ketkä ovat nämä mainitsemasi muut? Jos siis alamme tarkastelemaan perustuslakia sanoihin takertumalla, niin kuin sinä kommentissasi teet, niin tässähän voi alkaa vetämään moni kansalainen yrityksiä oikeuteen perustuslain rikkomisesta. Jos ihminen haluaa töihin, niin yritys silloin hänet palkkaa, koska hänellä on oikeus työhön. Tiedoksesi ilmaistyöt eli orjien pito on vielä toistaiseksi kielletty, joten sinähän sitten maksat sen tes mukaisen palkan kaikille jotka yritykseesi haluaa töitä tulla tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Argentiina on mielenkiintoinen kokeilu. Vuosikymmeniä vasemmiston hallitsema maa, nyt Javier Milei laittanut tuulemaan ja alkanut purkaa vauhdilla vasemmiston rakenteita. Maan talous nousee kohisten.
Ei pitäisi yllättää historiaa tuntevia. Näyttäkää minulle vasemmistolainen menestynyt talous? Ei sellaista ole. Kiina oli rutiköyhä kunnes muutti talousmallin kapitalismiin, josta välittömästi alkoi rakettimainen nousu siihen missä nyt ovat, eli kilpaileen Yhdysvaltojen kanssa talousmahdista. Yhdysvallat siis kapitalismin mallimaa tunnetusti.
Suomessa mennään vasemmiston mallin mukaan, kauheat verotukset rikkaille ja valtio törsää rahat tyhmästi. Tämän siitä saa. Tarvitaan Milei tännekin.
Kaikkein rikkaimmat eivät maksa juuri lainkaan veroja,jättiosingoista 2.6% jne...Lakimiehille taidetaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, jos maamme lait eivät miellytä, niin voit luovuttaa passisi ja lähteä jonnekkin sellaiseen maahan jonka lait miellyttävät enemmän. Jos alkaat nyt pullikoimaan, että mitää ei jää jos minä lähden. Niin mitä sitten? Mikä helvetti teitä täällä pitää kun kitisitte ku uhriutuvat kakarat, jos pitää maksaa veroja tulojen mukaan, niin kuin kaikk
Jos noin on, niin rikkooko Suomi omaa perustuslakiaan? Se ettei pysty hankkimaan itse toimeentuloa tarkoittaa rakas ystävä sitä, että sinulla ei silloin ole työtä. Silloin sinulle taataan toimeentulo. "Muille taataan oikeus työhön" ketkä ovat nämä mainitsemasi muut? Jos siis alamme tarkastelemaan perustuslakia sanoihin takertumalla, niin kuin sinä komm
Se oikeus työhön tarkoittaa yhtä hyvin sitä, että henkilöllä on oikeus perustaa yritys ja työllistää itse itsensä. Ei suinkaan sitä että muiden pitäisi se työpaikka tarjoilla jokaiselle kultalautasella. -sivusta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne oikeasti rikkaat antaa varoja hyväntekeväisyyteen mm diakoniatyöhön ja vastaaviin. Voivat silloin pysyä anonyymeinä ja tätä kautta apu menee sitä oikeasti tarvitseville, eikä huijareille. Miljonäärit saa paljon avunpyyntöjä valheellisin perustein, härskein huijausyrityksin. On siis luontevaa, että antavat rahaa erilaisille avustusjärjestöille, joilla on paras käsitys kentän tilanteesta. Olen itse tässä toimintaketjussa mukana, joten tiedän mistä puhun. Suomen miljonäärit tukee toimintoja, jotka kuuluisi itse asiassa valtion vastuulle.
Minä olen kiitollinen siitä, että nämä rikkaat antaa omistaan heikoimmassa asemassa oleville. Välillä tunnen ärsytystä siitä, kun jotkut valittaa, ettei rikkaat muka välitä köyhistä yhtään. Kyllä heistä moni haluaa ihan oikeasti auttaa ja auttavatkin välikäsien kautta.
Nämä ovat hiljaisia rikkaita Jumalan armosta.
He eivät pidä itsestään meteliä.
Joosef Arimatialainen oli kaikkien Uuden testamentin evankeliumien mukaan varakas juutalainen, joka Jeesuksen kuoltua ristillä tarjosi yllättäen hänelle oman hautapaikkansa ja hautasi hänet. Johanneksen evankeliumin mukaan hautaamiseen osallistui myös Nikodemos.
EUkin on pärähtänyt liian alhaisesta sosiaaliturvasta Suomessa, niin että, lässyttäjät ja töihin menoa jankuttavat, voivat syöksyä sementtiin. Jos töitä ei ole, ei sinne voi väkisin mennä. Uudelleen koulutukseenkaan ei vanha käpy enää pääse.