Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonhoitoteollisuus mennyt ihan hulluksi :(

Vierailija
12.05.2024 |

Siis on aivan käsittämättömän järkyttävää nähdä miten tässä 2 vuoden aikana on luotu supertarve hoitaa ihoa 10 erilaisilla tuotteilla. Jo ihan somessa huomaa kuinka iho on mennyt ihmisille ylihoidetun näköiseksi. Samoin hiukset.

Yhtäkkiä on luotu tarve että kaiken pitää olla superkosteuttavaa. Mitä enemmän näitä hius ja kasvotuotteita käyttää niin sen inhottavaksi menee. 

Kaupat tulvii näitä mukamas super seerumeita, maskeja, happoja ja niitä ostetaan kuin karkkeja.

Tää koko kehonhoito teollisuus on oikeasti ihan turha. 

Tykkään kierrellä kauppoja ja jotain tuotteita minäkin käytän mut vain tarvittaeessa. Ihoni ainakin kärsii ylihoitamisesta. Ei myöskään enää löydä tuotteita jotka eivät olisi superkosteuttavia.

Itse ainakin kauaa aikaa sitten heräsin siihen että että ihan sama vaikka mitä laitat iholle niin ei se oikeasti mikskään muutu.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään rasvoja

Vierailija
22/28 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkutytöt noin 10 vuotiaat käyttää kaikki rahansa seerumeihin jne kun tik tokista näkevät Mallia 😳

Sen ikäinen ei vielä tarvitse seerumia. Ellei se ole joku muu tarkoitus kuin ikääntymisen ehkäisy. Vanhemmat voisivat käyttää vähän järkeä? Vai toimiiko se muka kosteusvoiteen korvikkeena. Entä kemikaalikuorma jos se imeytyy ihon läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi normaali iho tarvii 15 eri seerumia?

Vierailija
24/28 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Meitä on kolme naista, siskokset ja yksi serkku. Kaksi panosti ihoonsa mielettömästi ja yksi pesi ja vetäisi tarvittaessa perusvoiteen.

Vain yhden kasvot olivat terveen ja raikkaan näköiset, arvaatteko kenen? Ensin syytimme geenejä, mutta testaamalla pari muutakin huomasi tulokset jo kuukaudessa.

Vierailija
25/28 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kuiva sekaiho, tarvitaan kolme tai neljä ihonhoitotuotetta jotta kasvot eivät ole todella finniset ja mustapäiset (näin keski-ikäiselläkään): kuorintavoide, seerumi, päivävoide (kevyt) ja yövoide (paksu). Näiden lisäksi käyn kosmetologilla kolme-neljä kertaa vuodessa, sen lompakko kestää.

On muuten tosi tarkkaa mitä kemikaaleja tai minkä valmistajan ihonhoitotuotteita voin ylipäätään käyttää, tai ihon kunto romahtaa. Ongelmaksi muodostui korona-aikana pitkäaikaisesti käyttämieni tuotteiden lopettamiset, jolloin täytyi etsiä uudet sopivat. Muutoin olen kasvot täpötäynnä finnejä, päällä paksu hilseilevä kuollut ihokerros. Luulin, että iho-ongelmat jäisivät teini-ikään mutta kattia kanssa!

Tai sitten ostat laadukkaan teepuusaippuan ja perusvoidetta. Kuoria voit ruokakaapista löytyvillä tuotteilla.

Iho, kukkaro ja luonto kiittää, siis sen lisäksi, että ihokin voi hyvin.

Vierailija
26/28 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringolta suojautuminen on kaikista paras ihonhoito. 

Vierailija
27/28 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon käyttänyt retinolia vuoden ja mitään eroa en huomaa. Vieläkin on kolme putelia jäljellä. käytän ne loppuun ja en jatka enää käyttöä. Taitaa olla vaan rahastusta koko retinoli(kin)

Vierailija
28/28 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut ihoani hyvin viime vuodet, ja sanoisin kyllä, että ihoni on nyt paremmassa kunnossa kuin aikaisemmin. Ihonhoidossa on mielestäni tärkeintä hellävarainen puhdistus, ihon (vesi)kosteuttaminen ja kasvoöljy. Sekä tietysti auringolta suojaaminen ja terveelliset elämäntavat. 

Joillain ihmisillä on luonnostaan todella hyvä iho, jolloin ei ehkä ole niin tärkeää miten sitä hoitaa vai hoitaako, mutta monilla on iho-ongelmia kuten rosaceaa, acnea, kuivuutta tms., jolloin iho hyötyy oikeanlaisesta hoidosta.

Itse olen kokeillut myös todella kalliita tuotteita, mutta olen huomannut, että yhtä hyviin tuloksiin pääsee myös keskihintaisilla tuotteilla. Tärkeintä on löytää itselle sopivat tuotteet. Itse käytän luonnonkosmetiikkaa. Hoidan hyvin myös vartalon ihoa, hiuksia ja jalkoja.

Itselleni ihonhoito on kiva asia, omasta itsestäni huolehtimista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän