Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko paha ihminen kun en voi sietää veljen vaimon sukulaisia?

Vierailija
12.05.2024 |

Veljen vaimosta pidän paljon. Mutta hän on hyvin läheinen oman lapsuudenperheensä ja sukulaistensa kanssa ja haluaa hyvin usein viettää heidän kanssa aikaa ja tietenkin jokaisen äitienpäivän, isänpäivän, joulun, pääsiäisen, juhannuksen, kaikki syntymäpäivät (myös veljeni syntymäpäivän), suuren osan viikonlopuista, välillä arkisinkin. Eli aina kun haluaisin viettää aikaa veljeni  ja hänen vaimon kanssa, niin paikalla on näitä sukulaisia. Itse koen heidät ikäviksi ihmisiksi, ovat varsin tungettelevia ja hyvin uteliaita, tunkevat nenänsä jokaiseen yksityisasiaan, välillä ilkeitä, eivät koskaan ystävällisiä, puhuvat keskenään kovaan ääneen muista sukulaisistaan joita minä, mieheni, toinen veljeni ja tämän vaimo ei tunneta ollenkaan (ja puhuvat niin kovaan ääneen ja toistensa päälle ettei siinä pysty muut keskustelemaan muusta). Olenko paha ihminen, kun ärsyynnyn heistä ja heidän läsnäolostaan paljon? 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole paha.

Kyllä on, oikea paskaperse. 

Vierailija
22/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tullut selväksi että et ole outo. Minäkään en voi sietää joitakin ihmisiä, mutta en tunge heidän seuraan. Järjestän asiat niin että olen niiden seurassa kenen kanssa viihdyn. Elämä on valintoja..... ja rajojen asettamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla tekemisissä. Veli hoitaa itse ne sukuloimiset, jos nappaa. Miten veljesi kotona voi olla jatkuvasti vaimon sukulaisia?! Eikö se ole epänormaalia. Missä lasten kotirauha tai veljen? Silloin kun menet sinne, eikö se aika voisi olla vain sulle varattu. Eikös sen vaimon pitäisi olla veljen synttärinä edes hoitamassa se asia, jokin aika päivästä. Mikä teitä tässä asiassa hyödyttää? Miten voi olla kovaäänisiä siellä myös? Onko tämä joku heimo tai ulkomainen suku.

Vierailija
24/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri juhlapyhinä teidän pitäisi olla keskenänne? Jotkut tykkää juhlia isolla porukalla. Mitä jos ehdottaisit ihan tavallisena päivänä että menette veljen ja vaimonsa kanssa vaikka syömään, ei kai sinne sukulaisia tunge kun vaan sovitte päivän hyvissä ajoin. 

Vierailija
25/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes tavannut veljen vaimon sukua. Näin en osaa kyllä kommentoida tämän enempää.

Vierailija
26/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä siskon miehen suvusta. Suvun lapset on sellaisia rieuhuvia seinille hyppiviä kakaroita ja aikuiset joka juhlissa siemailevat skumppaa muka hienostuneesti smooltoolkaten ja jättäen täysin huomiotta sen lasten sekoilun. Ei onneksi tarvitse nähdä kuin siskonpojan juhlissa, mutta sekin on jo melkein liikaa. Heillä on vielä usein jotain suvun yhteisiä päivällisiä, joissa meno on tuollaista. Tulisin hulluksi, jos joutuisin kestämään sitä porukkaa useammin. 

Vierailija
27/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko olla tekemisissä. Veli hoitaa itse ne sukuloimiset, jos nappaa. Miten veljesi kotona voi olla jatkuvasti vaimon sukulaisia?! Eikö se ole epänormaalia. Missä lasten kotirauha tai veljen? Silloin kun menet sinne, eikö se aika voisi olla vain sulle varattu. Eikös sen vaimon pitäisi olla veljen synttärinä edes hoitamassa se asia, jokin aika päivästä. Mikä teitä tässä asiassa hyödyttää? Miten voi olla kovaäänisiä siellä myös? Onko tämä joku heimo tai ulkomainen suku.

Ei ole mikään ulkomaalainen suku. Veljen vaimon vanhemmat haluavat aina olla heillä kun on veljeni syntymäpäivä, varmaan tykkäävät veljestäni ja haluavat häntä juhlia. Ei kai se niin outoa ole. Ap

Vierailija
28/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veljen vaimon vanhemmat ja myös yksi sisarus perheineen asuvat veljeni perheen lähellä, melkein naapurissa. Ehkä siksikin ovat koko ajan heillä. Ap

Vierailija
29/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin siis tällä aloituksella kysyä olenko paha ihminen kun ärsyynnyn kuvaamani kaltaisista muiden sukulaisista, jotka haluavat olla läsnä koko ajan joka paikassa. Se oli aloituksen pointti.

Ja ei ne meille tule ellen kutsu mutta usein odottavat kutsua muutamat heistä. En tosin ole kutsunut, kun ei he minun sukulaisia ole.

Ap

Haluathan sinäkin olla läsnä joka paikassa ja vieläpä niin, että siellä ei muita "vieraita" paikalla ainoastaan omaa sukua. 

Vierailija
30/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut nielemään tappiosi ja viihtymään väkisin sukulaisten kanssa, mikäli veljen kanssa pitää olla.

Voisit kutsua veljen ja vaimon teille ihan tavallisena viikonloppuna.

Vierailija
31/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin siis tällä aloituksella kysyä olenko paha ihminen kun ärsyynnyn kuvaamani kaltaisista muiden sukulaisista, jotka haluavat olla läsnä koko ajan joka paikassa. Se oli aloituksen pointti.

Ja ei ne meille tule ellen kutsu mutta usein odottavat kutsua muutamat heistä. En tosin ole kutsunut, kun ei he minun sukulaisia ole.

Ap

Haluathan sinäkin olla läsnä joka paikassa ja vieläpä niin, että siellä ei muita "vieraita" paikalla ainoastaan omaa sukua. 

En halua olla läsnä joka paikassa vaan vaikka kolmen vuoden välein yhtenä jouluaattona pari tuntia. Onko se liikaa pyydetty? Eikä minua muut vieraat haittaa, sellaiset joka ovat normaalin kohteliaita ja asiallisia ihmisiä, veljeni perheellä on ihan mukavia ystäväperheitä jne. Ap

Vierailija
32/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut meistä ei siedä edes omia sukulaisiaan.

Ehkä voisit kysyä veljeltäsi voisitteko tavata sellaiseen aikaan että ei olisi muita paikalla ja sitten skipata suosiolla nämä tilaisuudet missä on näitä muita paikalla.

Vierailija
33/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja veljen vaimon vanhemmat ja myös yksi sisarus perheineen asuvat veljeni perheen lähellä, melkein naapurissa. Ehkä siksikin ovat koko ajan heillä. Ap

Muuttakaa tekin naapuriin. Mut joo, olen nähny tätä ihmeellistä sisaruskateutta. Sitähän se on. Olet kateellinen, et veljelläsi on elämää ilman sinua. Mut jos et niitä muita siedä, kysele viesteillä jos ne ovat veljellä kylässä ja samalla oven avauksella kun lähtevät, astu sinä sisään. Ilmeisesti veljesi pitää jonkinsorttista majataloa sukulaisille. 

Vierailija
34/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa Joo. Miksi veli ei halua vaimonsa kanssa tulla teille koskaan? Miksi et voi sanoa veljellesi suoraan että haluaisit viettää kerrankin iltaa pienemmällä porukalla. Miksi vietätte kaikki juhlapäivät aina sinun veljen luona. Tasapuolisuuden nimissä välillä puolisosi suvun kanssa. Jos veljesi todella haluaa sinut sinne hän kyllä järjestää asiat niin ettei muita samaan aikaan tule. Mutta mä en usko, että tämä aloitus on edes totta. 

Vierailija
35/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En halua olla läsnä joka paikassa vaan vaikka kolmen vuoden välein yhtenä jouluaattona pari tuntia. Onko se liikaa pyydetty? Eikä minua muut vieraat haittaa, sellaiset joka ovat normaalin kohteliaita ja asiallisia ihmisiä, veljeni perheellä on ihan mukavia ystäväperheitä jne. Ap

Hanki oma elämä.

Vierailija
36/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään ulkomaalainen suku. Veljen vaimon vanhemmat haluavat aina olla heillä kun on veljeni syntymäpäivä, varmaan tykkäävät veljestäni ja haluavat häntä juhlia. Ei kai se niin outoa ole. Ap

Kutsu sinä veli ja vaimo teille teidän syntymäpäivinä. 

Vierailija
37/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kolmen vuoden välein 2h...ja et kestä 🤣

Vierailija
38/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku teistä täyttää vuosia tms, sieltä veljesi mukana tulee myös veljen vaimon suku?

Vierailija
39/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa tekin naapuriin. Mut joo, olen nähny tätä ihmeellistä sisaruskateutta. Sitähän se on. Olet kateellinen, et veljelläsi on elämää ilman sinua. Mut jos et niitä muita siedä, kysele viesteillä jos ne ovat veljellä kylässä ja samalla oven avauksella kun lähtevät, astu sinä sisään. Ilmeisesti veljesi pitää jonkinsorttista majataloa sukulaisille. 

Millä tavalla olisi kateutta se, että haluaa tavata veljeään jouluna edes muutamien vuoden välein? Itse en näe, että siinä mitään kateutta olisi. Ap

Vierailija
40/65 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin jos et saa suutasi auki.