Olenko paha ihminen kun en voi sietää veljen vaimon sukulaisia?
Veljen vaimosta pidän paljon. Mutta hän on hyvin läheinen oman lapsuudenperheensä ja sukulaistensa kanssa ja haluaa hyvin usein viettää heidän kanssa aikaa ja tietenkin jokaisen äitienpäivän, isänpäivän, joulun, pääsiäisen, juhannuksen, kaikki syntymäpäivät (myös veljeni syntymäpäivän), suuren osan viikonlopuista, välillä arkisinkin. Eli aina kun haluaisin viettää aikaa veljeni ja hänen vaimon kanssa, niin paikalla on näitä sukulaisia. Itse koen heidät ikäviksi ihmisiksi, ovat varsin tungettelevia ja hyvin uteliaita, tunkevat nenänsä jokaiseen yksityisasiaan, välillä ilkeitä, eivät koskaan ystävällisiä, puhuvat keskenään kovaan ääneen muista sukulaisistaan joita minä, mieheni, toinen veljeni ja tämän vaimo ei tunneta ollenkaan (ja puhuvat niin kovaan ääneen ja toistensa päälle ettei siinä pysty muut keskustelemaan muusta). Olenko paha ihminen, kun ärsyynnyn heistä ja heidän läsnäolostaan paljon?
Kommentit (65)
Ei tuo nyt sentään kateutta ole. minä ainakin ymmärrän aapeeta että ei halua viettää joulujaan tuollaisen joukkion seurassa.
Kuulostaa kyllä aika rasittavilta ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos joku teistä täyttää vuosia tms, sieltä veljesi mukana tulee myös veljen vaimon suku?
Ei silloin. Odottavat kyllä kutsua, mutta koska en kutsu niin eivät tule. Mutta jos minä yritän meillä järjestää vaikka joulun tai pääsiäisen viettoa niin silloin ei tule veli perheineen meille koska vaimonsa suku on varannut heidät jo vuotta aiemmin koko jouluksi ja pääsiäiseksi. Ap
En ymmärrä tätä keskustelua. Eikö teillä ole vanhempia? Eikö heidän kanssaan sovita joulunvietosta? Ei meillä sisarusten kanssa ole koskaan vietetty joulua ilman isovanhempia. Ja minusta on ihan selvä, että veljesi vaimo on mieluummin joulun vanhempiensa kuin miehensä siskon kanssa. Sinä olet siis tervetullut, joten minusta ei ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä keskustelua. Eikö teillä ole vanhempia? Eikö heidän kanssaan sovita joulunvietosta? Ei meillä sisarusten kanssa ole koskaan vietetty joulua ilman isovanhempia. Ja minusta on ihan selvä, että veljesi vaimo on mieluummin joulun vanhempiensa kuin miehensä siskon kanssa. Sinä olet siis tervetullut, joten minusta ei ole ongelmaa.
On meillä vanhemmat meidän isä ja äiti viettää joulut ja vastaavat aina siellä mitä veljeni vaimo omien vanhempiensa ja sisarustensa kanssa sopii. Eli jos en mene sinne veljen vaimon suvun kanssa niin en voi viettää vaikka joulua omien vanhempienikaan kanssa. Veljeni on meistä kolmesta vanhin sisarus ja äitini mielestä hän saa siksi päättää juhlien vietot. Mutta veljeni ei päätä itse mitään vaan hänen vaimo päättää veljeni puolesta. Ap
Onpa ilkeitä kommentteja täällä! Et ole outo ap. Tosi kurjaa, jos et voi tavata veljeäsi ja tämän vaimoa ilman noita kamalia sukulaisia. Tuntuu, ettei tuolle tilanteelle voi valitettavasti tehdä oikein mitään. Olet kyllä yrittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On meillä vanhemmat meidän isä ja äiti viettää joulut ja vastaavat aina siellä mitä veljeni vaimo omien vanhempiensa ja sisarustensa kanssa sopii. Eli jos en mene sinne veljen vaimon suvun kanssa niin en voi viettää vaikka joulua omien vanhempienikaan kanssa. Veljeni on meistä kolmesta vanhin sisarus ja äitini mielestä hän saa siksi päättää juhlien vietot. Mutta veljeni ei päätä itse mitään vaan hänen vaimo päättää veljeni puolesta. Ap
Ok. Sitten en ymmärrä, miksi puhut vain veljestäsi, jos ongelmasi on vanhempasi. No, sinulla on selvästi kaksi vaihtoehtoa. Sietää tuota porukkaa, tai kehittää omat perinteet.
Ymmärrän hyvin, että joskus ihmiset ärsyttävät. Toisaalta muita ihmisiä ei voi muuttaa, ja jos muut tykkäävät toimia noin, ainoa, mitä voit tehdä, on päättää, mitä itse teet.
Minusta vanhempasi toimivat väärin, jos aina hylkäävät sinun kutsusi, ja menevät vain veljesi luo. Valitettavasti sillekään ei voi mitään, jos olet jo asiasta yrittänyt sanoa.
Eikö ihan tavallisia sukulaisuusssanoja enää käytetä? Ovatko käly tai lanko nykyihmisille tuntemattomia sanoja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihan tavallisia sukulaisuusssanoja enää käytetä? Ovatko käly tai lanko nykyihmisille tuntemattomia sanoja?
On tuntemattomia.
Sitten näette joku muu päivä kuin jouluna. Näin me muut tehdään.
Oma pieni joulunvietto oman puolison kanssa joko omassa kodissa tai matkoilla voisi olla ihan jees.
Sitten taas ehkä kestäisi tuon joukkoistetun joulunvieton.
(Mutta selvähän se on, että jos muu porukka rakastaa viettää kaikki juhlapyhät yhdessä ja sinä et, he eivät näe tässä mitään ongelmaa.)
Ihmeellisiä vastauksia. Lukekaa aloitus uudelleen millaisia nuo sukulaiset on ja miettikää haluaisitteko itse viettää aikaa tuollaisten ihmisten kanssa, jotka huom ei ole teidän sukulaisia eikä teidän ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole paha.
Kyllä on, oikea paskaperse.
Ihan järkyttäviä kommentteja tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sun pitää vain sietää sukulaisia jos haluat veljen perheen kanssa olla. Ei ne sukulaiset kuitenkaan teille tule? Et voi määrätä keitä toisten kotona saa vierailla.
Ei ne meille tule. Luulin vain että joku ymmärtäisi tilanteen ikävyyden. Ap
Olet paskavittunaama, näitä sun typeriä provoja ei vaan jaksa. Tapaitsesiääliö.
Kuka kirjoittaa tällaista? Uskomattoman törkeää tekstiä täysin tuntematonta kohtaan.
Voi kuule, minä erosin pitkästä avoliitosta kun en voinut sietää miehen sukulaisia. Ja muutamasta kun en kestänyt miesten äitejä jotka tuppautuivat koko ajan meidän elämään.
Aloittajalle. Et ole paha ihminen, mutta hyvin itsekeskeinen etkä noin yleensä ihmisten kanssa toimeentuleva. On luonnollista että kaikkien ihmisten kanssa ei ole samalla aaltopituudella, mutta silloin tällöin joissakin tilaisuuksissa voi käyttäytyä ihan neutraalisti. Et menetä siinä yhtään mitään ja kotiin palattuasi huomaat että sinulla onkin parempi mieli. Kokeile!
Taattua aaveeta tämän ketjun vastaukset.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle. Et ole paha ihminen, mutta hyvin itsekeskeinen etkä noin yleensä ihmisten kanssa toimeentuleva. On luonnollista että kaikkien ihmisten kanssa ei ole samalla aaltopituudella, mutta silloin tällöin joissakin tilaisuuksissa voi käyttäytyä ihan neutraalisti. Et menetä siinä yhtään mitään ja kotiin palattuasi huomaat että sinulla onkin parempi mieli. Kokeile!
Ap on tainnut jo aika monta kertaa kokeilla ja huomannut että mieli ei suinkaan ole niiden tilaisuuksien jälkeen parempi. Ei kai hän muuten olisi tätä aloitusta kirjoittanut.
Hassua. En ole tekemisissä omien sukulaisten kanssa mutta exän vanhempien ja veljen vaimon vanhempien kanssa kyllä. Käyn moikkaamassa aina kun olen heidän paikkakunnillaan.
On, kerta haluat ihan kahdenkeskeistä aikaa ja silti et osaa sitä järkätä. Harmittelet, että muut haluavat juhlistaa veljesi synttäreitä. Kun sinä ilmeisesti haluaisit ihan olla ainut vieras veljelläsi.