Kuka teillä jää kotiin hoitamaan sairasta lasta?
Näin flunssa-aikaan sopiva kysymys, kuka jää kotiin toipilaan kanssa? Vuorottelevatko vanhemmat, onko se aina äiti vai saadaanko apuun isovanhemmat? Oletteko vanhemmat yksimielisiä vai käydäänkö kilpalaulantaa, kumman työ tärkeämpi?
Kommentit (27)
lain mukaan miehesi ei voi jäädä hoitamaan sinua, menettäisi palkan ja myös huonossa tapauksessa työpaikan, jos työnantaja tietäisi, että molemmat vanhemmat ovat kotona lapsen sairastaessa
aikaisemmin olisin vastannut että mies on se joka useimmiten jää, mutta koska niillä vaihtui vuorot, niin nyt se olen minä. esim. keskiviikkona jouduin lähtemään töistä jo kahdelta kun olin mennyt vasta kahteentoista kun soittivat päiväkodista että tytöllä 39 asteen kuume. eilen illalla oli vaari pari tuntia illalla täällä kun mies lähti kuudelta töihin ja mä pääsin kasilta. että jotenkin ollaan saatu sumplittua nyt pari päivää ettei kummankaan tarvii olla pois töistä. toisaalta, mua ei hirveesti haittaa olla pois tuolta p*skafirmasta..
Taatun tulon vuoksi palkollinen jää sairasta lasta hoitamaan, niinkuin yleensä yrittäjäperheissä. Toki mielelläni lähtisin itsekin töihin ja mies saisi vaihteeksi olla kotona, koska lapsi on sairastanut tämän syksyn ja talven aikana todella paljon.
Vierailija:
mies palkkatyössä, joten taloudellisesti fiksumpaa miehen jäädä - palkka juoksee sen kolme päivää, mulla sen mukaan, mitä teen tulosta. Käytännössä myös minä usein jään, mutta äitini tulee hätiin ja teen kotona töitä.
Itse jään jos lapsi tosi tosi kipee
Mitä ilmeisemmin mieheni. Koska mä teen sellaista työtä, että siinä mun hommassa olen vain mä yksin, joten mieheni on helpompi olla työstään pois.
Mutta jos sillä on sovittuna jotain, joka hankala siirtää, minäkin voin jäädä. Teen sitten ne työt normaalityöajan ulkopuolella tai osan kotoa käsin, jos lapsen hoito antaa myöten.
Voimme tarvittaessa myös vuorotella puoli päivää/puoli päivää systeemillä, tai toinen on 3 pv ja toinsen seuraavat 3 pv, jos oikein tiukka virus iskee.
Jos lapsi ei ole kuumeessa ja muuten virkeä, mutta ei tarhakelpoinen, niin olen ottanut lapsen töihin mukaan.
Hoitoapua meillä ei ole saatavilla.