Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teillä jää kotiin hoitamaan sairasta lasta?

Vierailija
25.01.2007 |

Näin flunssa-aikaan sopiva kysymys, kuka jää kotiin toipilaan kanssa? Vuorottelevatko vanhemmat, onko se aina äiti vai saadaanko apuun isovanhemmat? Oletteko vanhemmat yksimielisiä vai käydäänkö kilpalaulantaa, kumman työ tärkeämpi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olimme molemmat töissä, kotiin jäi se joka töiltään siihen paremmin pystyi. Aika 50/50 oltiin.

Vierailija
2/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummankin töistä pystyy olla suht helposti pois mutta helppoa kuitenkin kun aina tiedetään kumpi jää kotiin kipeän lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen takaisin töihin palaamme siihen että mies hoitaa sairausajat.

Vierailija
4/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä äärimmäisen hankalaa, kun lapsi sairastaa niin paljon.

Vierailija
5/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meillä vuorotellaan.

Mies tekee keikkahommaa, jollonka olen itse ellei mummola pysty auttaan.

Jos olen kotiäitinä niin minä vahdin, ja mies antaa mulle vapaailtaa kuntosalille kun tulee kotio.

Vierailija
6/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sairastuisit flunssaan?!

Vierailija
7/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vähän nenä vuotaa ja päätä vihloo niin en pyydä jäämään. Jos makaan sängyssä kuumeessa niin tasan tarkkaan jää mies kotiin katsomaan lapsiamme, itsestäänselvyys tässä perheessä.

Minä en tosin tarvitse korkeatakaan kuumetta kun olen jo " puolikuollut" . Sairastan onneksi todella harvoin, viimeksi olin sairaana tasan vuosi sitten ja mies jäi pois töistä.

t:4

Vierailija
8/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen se joka helpoiten irroittautuu töistään esim. kesken päivän hakemaan sairaan lapsen hoidosta. Muuten hoito on aika 50/50. Ja jos ei kummallakaan ole mahdollisuutta niin usein sitten mummu pitää lomapäivää tai miehen velikin on lupautunut auttamaan.

Vierailija
9/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pidetään kirjaa.

Vierailija
10/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein onnistuu siten, että minä menen töihin 7-13 ja mies iltäpäiväksi ja illaksi - molemmilla liukuva työaika

Vierailija
11/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla on sellaiset työt, että pystymme tekemään jotakin myös kotoa käsin. Siksi esim. jompikumpi jää kotiin hoitamaan aamupäiväksi, sitten tulee isovanhemmat ja sitten se joka lähti aiemmin töhin tulee päästäään isovanhemmat ja illalla molemmat tekee töitä kotona kun lapset menee nukkumaan.

Tai vuoropäivinä hoidetaan. Tai isovangemat hoitaa. Lasten sairauden, töuden ja isovanhempien ehtimisen mukaan.

Vierailija
12/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies palkkatyössä, joten taloudellisesti fiksumpaa miehen jäädä - palkka juoksee sen kolme päivää, mulla sen mukaan, mitä teen tulosta. Käytännössä myös minä usein jään, mutta äitini tulee hätiin ja teen kotona töitä.

Vierailija
13/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden aikana isä enemmän. Joskus tehdään niin, että toinen menee töihin aamuksi, toinen illaksi.

Vierailija
14/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä ettei minun työnantaja vaadi lääkärintodistusta, miehen työnantaja taas vaatii. Eli ei lähdetä rahtaamaan kuumeista lasta lääkäriin vain sen todistuksen takia koska ei ole pakko.

Vierailija
15/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä haen. Mutta varsinaisen sairauden ajan meillä on kotona hoitaja, joka tilataan MLL:sta. Miehen työnantaja maksaa hoidon. Jos lapsi sairastuisi tosi pitkäksi aikaa, niin mummo tulisi remmiin mukaan.

Vierailija
16/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pystyy tekemään töitä kotoa, joten hän on kotona useammin. Viimeisen puolen vuoden aikana hän on ollut kotona lapsen siedätyshoitojen takia tosi monta päivää, minä vain yhden päivän.

Vierailija
17/27 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko isä kerran jäänyt esikoista hoitamaan. Kuopuksen kanssa ei jäis, vaikka pyytäisin. Pari kertaa on saatu tädille hoitoon.

Vierailija
18/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sairastui tiistai-illasta. Keskiviikkona mies oli kotona, tänään minä ja huomenna vuorottelemme. Mummo tulee muutamaksi tunniksi huomenissa, minä menen töihin noin klo 12 ja mies tulee neljän maissa, mummo on sen väliajan. Mummo huomenna siksi, että lapsi alkaa olla jo melko terve :), enää vaivana yskä, jonka vuoksi toipuu nyt sitten yli viikonlopun.

Normaalistikin meillä menee melko lailla 50-50 poissaolot. Katsotaan kummalla on palavereja (minulla oli 2 keskiviikkona, siksi mies kotona, miehellä taas tänään, siksi minä kotona) ja sovitellaan sitten sen mukaan.

Vierailija
19/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidan myös hoitolapseni.

Vierailija
20/27 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat juuri jääneet eläkkeelle, joten aikaa ja voimavaroja löytyy :) Aina, kun tälläinen hoitotarve tulee, kysyn toki ensin, käykö heille tulla hoitamaan lasta/lapsia ja ainakaan toistaiseksi ei ole tullut vastaan tilannetta, että eivät pääsisi tulemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän