Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö vuodenaikanne värianalyysissä?

Vierailija
12.05.2024 |

Minä en, mutta epäilen olevani kevät.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa, miten voi varmasti erottaa kevään ja kesän?

Ehkä helpointa vaan mallata oman naaman vieressä kevään ja kesän värejä, ja katsoa mikä antaa kirkkautta kasvoille ja mikä samentaa. Se mikä kirkastaa, on sinun värityyppisi. Mutta yleisesti ottaen kai kesät on tosi tosi vaaleita ja vaaleahiuksisia. Vaaleampia kuin keväät.

Mitä tarkoittaa mallata?

Vierailija
82/88 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevät-ihmisen hiukset, iho ja silmät omaavat lämpimän pohjasävyn. Kesä-tyypin ihminen on kylmempi sävytykseltään, punertava ihon sävy ja tuhkaan taittava hiusten väri, viileät silmät.

Kun ne ihmisen silmät, hiukset ja iho voivat olla erisävyisiä keskenään. Siksi tämä on niin huono systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä helpointa vaan mallata oman naaman vieressä kevään ja kesän värejä, ja katsoa mikä antaa kirkkautta kasvoille ja mikä samentaa. Se mikä kirkastaa, on sinun värityyppisi. Mutta yleisesti ottaen kai kesät on tosi tosi vaaleita ja vaaleahiuksisia. Vaaleampia kuin keväät.

Mitä tarkoittaa mallata?

Verrata. Vertailla.

Vierailija
84/88 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa mallata?

Verrata. Vertailla.

Miksei voi käyttää jompaa kumpaa noista sanoista?

Vierailija
85/88 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa mallata?

Verrata. Vertailla.

Oletko tekoälybotti vai jälkeenjäänyt?

Vierailija
86/88 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden kommenttien perusteella olisin kevät, mutta tukkani on luonnostaan maantienharmaa ja silmät siniharmaat. Kuitenkin se tuhkaan sävytty sävy hiuksissa tekee minut sairaan näköiseksi ja siksi värjään kullanvaaleaksi. Tosi vaikea sanoa,olenko sitten kevät vai kesä. Sellainen havainto on ollut, että akvamariinin värinen pusero sopi minulle mielestäni, mutta mintun värinen ei. Eli olisin sitten kevät ehkä?

Joo, kuulostaa että olet ennemmin kevät kuin kesä. 

Vierailija
87/88 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa mallata?

Verrata. Vertailla.

Oletko tekoälybotti vai jälkeenjäänyt?

En ole kumpaakaan. Ihan asiallinen kysymyshän tuo oli.

Vierailija
88/88 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tehty värianalyysia, mutta kauan sitten sokoksen meikkiosastolla joku myyjä katsoi ihon väriäni ja sanoi sen olevan neutraali. Luulen tämän neutraaliuden olevan syynä siihen että mulle on sopinut about kaikki hiusvärit mitä olen kokeillut, vaaleasta kupariin ja ruskeaan. Ihoni on vaalea, osa suonista sinisiä, osa vihertäviä. Jos vertaan ihoani kaikista kylmimpiin kesiin, se näyttää aavistuksen lämpinämmältä, ja jos vertaana keväisiin se näyttää viileämmältä. 

Luulen silti olevani vaalea kesä. Jotkut vaalean kevään sävyt sopivat myös tosi hyvin. Esimerkiksi vaalea omenan vihreä, tummempi omenan vihreä, kerman vaalea, vaalea turkoosi. 

Vaalean kesän väreissä hehkun kai eniten, mutta olen silti huomannut että aivan kylmimmät ja vaaleimmat pinkit saavat minut näyttämään harmaalta. 

Hiukseni olivat 20 vuotta platinablondit ja tummuivat siitä tuhkan vaaleiksi. Silmät on siniviherharmaat. Pisamia ei ole juurikaan.

Kulmakarvat ja ripset vaaleat. 

Olen ihan kokeilemalla huomannut että kauheimpia värejä päälläni on syksyn lämmin murrettu keltainen, oranssit ja keski ja tumman harmaa jossa ei mitään lämpöä. Myös jotkut persikan sävyt tekevät minusta harmaan. 

Luulenkin että olen joku vaalean kevään ja vaalean kesän sekoitus.