Tiedättekö vuodenaikanne värianalyysissä?
Kommentit (88)
Voisiko joku kertoa, miten voi varmasti erottaa kevään ja kesän?
Vierailija kirjoitti:
Keväällä lumet alkavat sulaa ja kesällä ne ovat sulaneet, jos vanhat merkit pitävät paikkansa.
En tiedä. Tiedän ilmankin mitkä värit sopivat mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko tuohon joku vakavissaan?
Eihän tuo ole mikään uskon asia tai huuhaata. Katsotaan vain, mitkä värit sopivat.
Siis joku vetää väribaletin eteesi ja kertoo, mikä väri sulle sopii, ja antaa diagnoosin vuodenaikojen mukaan. Kirjoittaa laskun, ja maksat onnellisena tiedosta, jota ilman et voi elää. Ei ole huuhaata, ei sinne päinkään, hyvänen aika.
Talitintin ti titi tyystä.. Värianalyysini on paska ruskea lokakuu.. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kevät-ihmisen hiukset, iho ja silmät omaavat lämpimän pohjasävyn. Kesä-tyypin ihminen on kylmempi sävytykseltään, punertava ihon sävy ja tuhkaan taittava hiusten väri, viileät silmät.
Oon perehtynyt tähän paljon ja vertaillut värejä. Oon melko varma, että olen joko kevät tai lämmin kevät. Olisi kiva käydä ammattilaisen analyysissä, mutta Suomessa ei ole varteenotettavia kasvokkain analyysiä tekeviä ammattilaisia saati sitten 16-jaollisessa järjestelmässä. En luota digitaaliseen analyysiin, koska kamerat muuttavat mun väritystä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää näissä testeissä se, että miksi niitä ei voi tehdä vaikka kotona ja nuorena luuli että ne värit on jotenkin kiveen hakattuja, että ei saa olla muita värejä. Ja testi olisi tyyliin pakko tehdä. Itsekin tosin näkee mikä väri sopii kasvojen väriin ja mikä ei.
Voi tehdä kotona, jos osaa.
Värianalyysien tekijät tekevät, kuten monet muutkin konsultit, tienatakseen elantonsa.
Nuorena usein lukee kaikkea kirjaimellisesti, jopa maikkausopasta.
Värianalyysi, kuten myöskään meikkaaminen, ei ole pakollinen ulkonäköön liittyvä seikka. Miksi luulit, että se on pakollinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopii viininpunainen todella hyvin, vaikka olen kai kevät.
Jos olet kevät, viininpunainen on pahin mahdollinen väri. Murrettu ja samea.
T. Värianayysissa käynyt kevät, joka näyttää viininpunaisessa kuolemalta
Löysin netistä, ettei se sopiva värisävy olekaan viininpunainen, vaan magenta-pink. Sekin ilmeisesti keväälle huono.
Jos olet kirkas kevät, niin sulle sopii melko hyvin myös kirkkaan talven värit, joihin myös magenta lukeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös yrittänyt selvittää, mutten tiedä, olenko kevät vai kesä. Yleensä ottaen kullanväriset hiukset sopivat minulle paremmin kuin hopeaan taittuvat, joten onko se varma kevät silloin? Ihoni on kuitenkin epäselvä väriltään ja voisi olla kesäkin.
Yksi tuttu kävi analyysissä ja kun alkoi käyttää oikean vuodenajan vaatteita, puhkesi ihan kukkaan. Hän sanoi, että analyysi oli tehty ihan vaan käytännössä kokeilemalla erisävyisiä kankaita. Se selvästi toimi hänellä.
Niin se tehdään aina. Ranteiden, hiusvärin ym. katselu on huuhaata. Se ei ole värianalyysiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopii viininpunainen todella hyvin, vaikka olen kai kevät.
Jos olet kevät, viininpunainen on pahin mahdollinen väri. Murrettu ja samea.
T. Värianayysissa käynyt kevät, joka näyttää viininpunaisessa kuolemalta
Vertailuna lämmin syksy. Itselleni käy lämpimään ja ruskeaan taittava viininpunainen. Luottovaatteeni ja sävyn ovat samansävyisiä kuin monet retkeilyvaatteiden murretur sävyt.
Olen itse päätellyt olevani syksy. Ruskeat hiukset, lämmin oliivi-iho, tumman siniset silmät.
Näettekö tuon Iltasanomien punaisen mainoksen sivulla? Se taitaa olla vähän taitettu punainen, näkyykö teillä samanlaisena?
Jos se mainoksen sävy sopii itselle, onko silloin kevät vai kesä?
Vierailija kirjoitti:
Vertailemalla niiden värejä. Kesät eivät näytä hyvältä oranssissa. Keväät eivät siedä sellaista vaaleaa/keskivaaleaa perusharmaata. Värianalyysi tehdään aina vertailemalla värejä.
Usein kesä näyttää kevään väreissä oranssilta tai joka vihertävältä. Värit ovat myös liian hallitsevat ja vievät huomion.
Kevät näyttää kesässä värittömältä ja vähän sairaalta. Iho menettää hehkeyden, hiuksetkin näyttävät mitäänsanomattomammilta.
Vierailija kirjoitti:
Näettekö tuon Iltasanomien punaisen mainoksen sivulla? Se taitaa olla vähän taitettu punainen, näkyykö teillä samanlaisena?
Jos se mainoksen sävy sopii itselle, onko silloin kevät vai kesä?
Mainoksenestot päällä joten en näe, mutta keväälle sopii paloautonpunainen, joulunpunainen, oranssinpunainen, koralli ja persikka. Kesälle nuo eivät sovi. Kesälle sopii punainen, jossa on mukana hieman sinistä tai harmaata, eli esim. vadelmanpunainen, viileä viininpunainen tai murrettu vaaleanpunainen.
Kevät: https://img.kettlewellcolours.co.uk/cdn-cgi/image/q=95,f=auto/original/…
Kesä. En nyt muista mikä alalaji siitä. Jokseenkin neutraali/viileä ihonsävy.
Miksi vielä nykyaikaan on noin paljon tyhmiä kanoja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä helpointa vaan mallata oman naaman vieressä kevään ja kesän värejä, ja katsoa mikä antaa kirkkautta kasvoille ja mikä samentaa. Se mikä kirkastaa, on sinun värityyppisi. Mutta yleisesti ottaen kai kesät on tosi tosi vaaleita ja vaaleahiuksisia. Vaaleampia kuin keväät.
Olen myös yrittänyt selvittää, mutten tiedä, olenko kevät vai kesä. Yleensä ottaen kullanväriset hiukset sopivat minulle paremmin kuin hopeaan taittuvat, joten onko se varma kevät silloin? Ihoni on kuitenkin epäselvä väriltään ja voisi olla kesäkin.
Yksi tuttu kävi analyysissä ja kun alkoi käyttää oikean vuodenajan vaatteita, puhkesi ihan kukkaan. Hän sanoi, että analyysi oli tehty ihan vaan käytännössä kokeilemalla erisävyisiä kankaita. Se selvästi toimi hänellä.