Tiedättekö vuodenaikanne värianalyysissä?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miten voi varmasti erottaa kevään ja kesän?
Ehkä helpointa vaan mallata oman naaman vieressä kevään ja kesän värejä, ja katsoa mikä antaa kirkkautta kasvoille ja mikä samentaa. Se mikä kirkastaa, on sinun värityyppisi. Mutta yleisesti ottaen kai kesät on tosi tosi vaaleita ja vaaleahiuksisia. Vaaleampia kuin keväät.
Kesätyyppejä on kolme, ja kesällä voi olla myös ruskeat tai maantienväriset hiukset.
Itseanalyysi sanoo, että syksy. Kuulemma monet sellaiset sävyt sopivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, miten voi varmasti erottaa kevään ja kesän?
Ehkä helpointa vaan mallata oman naaman vieressä kevään ja kesän värejä, ja katsoa mikä antaa kirkkautta kasvoille ja mikä samentaa. Se mikä kirkastaa, on sinun värityyppisi. Mutta yleisesti ottaen kai kesät on tosi tosi vaaleita ja vaaleahiuksisia. Vaaleampia kuin keväät.
Kesätyyppejä on kolme, ja kesällä voi olla myös ruskeat tai maantienväriset hiukset.
Maantienvärisiä pidetään yleensä vaaleina (ainakin kampaajille näin opastetaan, ns. tummanvaalea/tuhkanvaalea). En tiennyt että kesällä voi olla myös ruskeat hiukset.
https://gabriellearruda.com/seasonal-color-analysis-what-season-are-you/
Tuossa on hyvä tietopaketti, jos englantia ymmärtää, kuviakin kyllä löytyy.
Näiden kommenttien perusteella olisin kevät, mutta tukkani on luonnostaan maantienharmaa ja silmät siniharmaat. Kuitenkin se tuhkaan sävytty sävy hiuksissa tekee minut sairaan näköiseksi ja siksi värjään kullanvaaleaksi. Tosi vaikea sanoa,olenko sitten kevät vai kesä. Sellainen havainto on ollut, että akvamariinin värinen pusero sopi minulle mielestäni, mutta mintun värinen ei. Eli olisin sitten kevät ehkä?
Julkkiksista esim. Emily Deschanel, Allison Williams, Caitriona Balfe ja Anna Kendrick ovat kesiä, vaikka ovat tummatukkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopii viininpunainen todella hyvin, vaikka olen kai kevät.
Jos olet kevät, viininpunainen on pahin mahdollinen väri. Murrettu ja samea.
T. Värianayysissa käynyt kevät, joka näyttää viininpunaisessa kuolemalta
Löysin netistä, ettei se sopiva värisävy olekaan viininpunainen, vaan magenta-pink. Sekin ilmeisesti keväälle huono.
Jos olet kirkas kevät, niin sulle sopii melko hyvin myös kirkkaan talven värit, joihin myös magenta lukeutuu.
Joo, jotkut talven värit tosiaan sopivat. Voisin muutenkin olla kirkas kevät.
Kaikkien kevättyyppien sekä kirkkaan talven silmät ovat kirkkaammat kuin muilla värivuodenajoilla:
https://www.mystylebox.ca/pages/eye-patterns-seasonal-color-analysis
Joo kesä se on mutta ihohan tummuu vanhetessa. Lapsena maidonvärinen,vanhempana kermanvärinen.
Kuulemma selvästi talvi mutta omasta mielestä syksy myös.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tyyppi olen? Hiukset hyvin tummat ruskeat ehkä vähän kuparia auringossa. Iho kellertävä. Silmät tummat vihreän harmaat, keskellä kullanruskeaa. Mielestäni parhaiten sopii musta, valkoinen, tumma violetti, metsänvihreä, tumman sininen. Koruja en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tyyppi olen? Hiukset hyvin tummat ruskeat ehkä vähän kuparia auringossa. Iho kellertävä. Silmät tummat vihreän harmaat, keskellä kullanruskeaa. Mielestäni parhaiten sopii musta, valkoinen, tumma violetti, metsänvihreä, tumman sininen. Koruja en käytä.
Syksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskooko tuohon joku vakavissaan?
Eihän tuo ole mikään uskon asia tai huuhaata. Katsotaan vain, mitkä värit sopivat.
Siis joku vetää väribaletin eteesi ja kertoo, mikä väri sulle sopii, ja antaa diagnoosin vuodenaikojen mukaan. Kirjoittaa laskun, ja maksat onnellisena tiedosta, jota ilman et voi elää. Ei ole huuhaata, ei sinne päinkään, hyvänen aika.
Baletin? Ja sinä neuvot muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole mikään uskon asia tai huuhaata. Katsotaan vain, mitkä värit sopivat.
Siis joku vetää väribaletin eteesi ja kertoo, mikä väri sulle sopii, ja antaa diagnoosin vuodenaikojen mukaan. Kirjoittaa laskun, ja maksat onnellisena tiedosta, jota ilman et voi elää. Ei ole huuhaata, ei sinne päinkään, hyvänen aika.
Baletin? Ja sinä neuvot muita?
Jos kaikki muu osui kohdilleen paitsi yksi kirjain, niin kyllä mä ainakin mielipiteeni voin kertoa. En edes neuvonut. En käskenyt edes häpeämään.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kovaa tiedettä.
Miksi kaikki pitää saada jonkun kovan tieteen alle? (kai tämänkin väkisin voisi, onhan kyse aallonpituuksista)
Jos sun mielestä jollakin naisella on hyvä perse ja jollakin toisella ei, se ei ole "kovaa tiedettä" ja silti saatat olla sitä mieltä hyvin vahvasti. Joillekin tällaiset VISUAALISET asiat vaikuttavat hyvin tärkeiltäkin, joko itsessä tai muissa ihmisissä tai molemmissa. Naisen ja perseen sijalle voit sijoittaa mitä huvittaa, mikä sinua sitten muiden ulkomuodossa liikuttaa tai nyppii. Kas siinä sitä pehmeää epätiedettä!
Olen käynyt ihan 'ammattilaisella' värianalyysissä ja olen kevät. Analyysiä varten ei saanut olla meikkiä tai ruskettunut, koska tulos voi vääristyä.
Eli siis meikattuna/ruskettuneena värit ei pädekään, joten ihan humpuukia koko touhu
Mikä olen?
- Silmät on vaaleanruskeat. Väri on auringossa kirkkaankeltainen, vihreää sävyä ei ole lainkaan. Iso kontrasti silmienvärin ja ihon välillä.
- Hiukset on ruskeat, tummuusaste 6. Hiukset silti ihoon verrattuna tumman näköiset. Sävy on mielestäni aika neutraali, mutta enemmän taittaa kultaan.
- Iho on lähes valkoinen. Rusketun kuitenkin vähän enkä pala helposti. Ihonsävy ei näytä kylmältä eikä lämpimältä. Olen verrannut ranteiden ihoa muiden kanssa ja osa on keltaisempia ja osa punaisempia. Kun rusketun, iho taittaa enemmän pinkkiin eikä yhtään keltaiseen. Pisamia ei ole koskaan ollut.
Kiva jos joku jaksaa vastata.
Emmä taida uskoa tuohon enää ollenkaan.
Luulin nuorena olevani kesä mutta sitten ajattelin, että olen kevät mutta ei nekään kaikki kevään värit mulle niin hyvin sovi.
Tyttären kanssa on ihmetelty ja mietitty, että jotkut värit sopii ja jotkut ei. Ei niitä voi ihan noin yks yhteen määritellä.
Netissä ja instassa kun eri tekijöitä katsoo, niin niiden väripaletitkin on kaikilla eri sävyisiä.
Harmitonta hupia. Sen huomasin, että monesti olin eri mieltä analyytikon kanssa kun niitä väritestivideoita katsoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut värit sopivat paremmin ja jotkut huonommin, kyllä. Mutta se, että kaikki maailman ihmiset voisi jakaan neljään tai edes kahteentoista lokeroon omien väriensä perusteella, on huuhaata. Monella varmasti toimii, muttei läheskään kaikille.
Keväällä taitaa useammin olla esim. vihertävän tai kellertävän sävyiset silmät, kun kesällä on siniset tai harmaat.