Odotan täällä kahvia hörppien "Pas"ka mies,ei ostanut mulle MITÄÄN!' aloituksia. Vaikka harva meistä on miehensä äiti
Minä en ole saanut mitään sen jälkeen kun lapsi aloitti yläasteen ja lopetti askartelujen tuomisen kotiin. Nykyään lähettää aamuisin ääniviestin jossa toivottaa onnea😁
Olisi hölmö olo jos mies raahaisi kukkia ja koruja. Vieköön äidilleen vaan!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä oon mieheni lasten äiti, joten hän muistaa mua äitienpäivänä. Ja hän on mun lasteni äiti, joten muistan häntä isänpäivänä.
😂 Mitä mä just luin? Kuinka kännissä pitää olla että kirjoittelee tällaista?
Voihan se olla joku sateenkaariperhe jossa vaimo on mies? Kaikenlaisia perversioita yritetään nykyään normalisoida.
Se on äitienN päivä. Se on kaikkien äitien päivä. Siksi presidenttikin palkitsee äitejä vaikka ne ei hänen äiti olekaan. Onko taivutusmuodoissa jotain vaikeuksia ihmisillä? Sitten on isänpäivä, siis sen yhden isän päivä. Se on se sinun isä kun silloin muistat ja voi auttaa lapsiaan muistamaan isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on teini-ikäisenä aamu-uninen niin tein kakkupohjan hänen vielä nukkuessaan. Mutta yksissä tuumin on tehty.
Tulen aina olemaan vaimolle kiitollinen siitä että hän teki minusta isän.
Minä puolestani tänään ajattelin, että olen tyttärelleni kiitollinen siitä, että hän teki minusta äidin. Tietenkin miestäkin tarvittiin, mutta ei minusta silmänräpäyksessä tullut äitiä, kun lapseni syntyi. Vasta vauvan hoivaaminen ja hänen tarpeisiinsa vastaaminen teki minusta äidin. Mies oli siinäkin suurena apuna. Yhdessä pidimme pienestä huolta ja seurasimme hänen kasvuaan aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä oon mieheni lasten äiti, joten hän muistaa mua äitienpäivänä. Ja hän on mun lasteni äiti, joten muistan häntä isänpäivänä.
😂 Mitä mä just luin? Kuinka kännissä pitää olla että kirjoittelee tällaista?
Etkö ole koskaan kuullut ajatusvirheestä? Näyttää ihan korkeassa asemassa olevilla poliitikoillakin tulevan, ja senat menevän joskus sakaisin. Itse kirjoitan yleensä joka kerran sukupuolenvaihdoksesta, kun tarkoituksena on sukupolvenvaihdoksesta kirjoittaa. Ja en juo.
Jos ei muuta kommentoitavaa ole kuin muiden haukkuminen, niin painu vttuun.
Vierailija kirjoitti:
Nice. Tällaisista kommenteista huokuu ne samat asiat mille voi nauraa kun katselee vaikkapa youtubesta amerikkalaisia rattijuoppojen pidätysvideoita, joissa kännissä oleva äiti itkee rautoihin laitettaessa että BUT IM A MOM, äiti-taikasana on niin syvällä takaraivossa että nämä kutsuvat miehiäänkin äideiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on vauva ja äitienpäivä ensimmäinen,on normaalia ostaa vaimolle kukkia ja tuoda kahvia sänkyyn. Mies joka ei näin tee on juntti.
Tästä ei kommentti ja ajatusmaailma paljon toksisemmaksi muutu.
Naurattaa nämä, joille on ylivoimaisen vaikeaa käydä ostamassa puolisolle kukkakimppu tai suklaarasia merkkipäivänä, mutta jokapäiväisessä arjessa toki huomioivat. Joo, näin varmaan tekevät.
Me nukuttiin pitkään tänään, sain sänkyyn lasten tekemän kortit ja mieheltä ruusut, mies vielä lauloikin minulle :D, ja nyt mies ja lapset tekevät keittiössä herkkuaamupalaa...yksi lapsi tuli kipeäksi niin piti peruuttaa tämän päivän yllätysmenot, mikä vähän harmittaa. Taidan kyllä olla itsekin tulossa vähän kipeäksi, varmaan hyvä meille kaikille ottaa rauhassa tänään.
Miehet voi muistaa lasten kautta puolisoaan. Esim. rahoittaa lahjan ja/tai auttaa aamupalan teossa. Erikseen miehen ei tarvitse lahjaa tms. hankkia. Vai tuleeko ex-miehennekin tuomaan teille lahjan, kun mielestänne se on miehen velvollisuus, koska olette heidän lastenne äiti!?
Vierailija kirjoitti:
Laitoin ex-puolisolle äitienpäivän toivotukset aamusta viestillä. Lisäksi olen varmistanut, että kaikki lapset (suurin osa nuoria aikuisia) muistavat äitienpäivän ja ovat valmistelleet jotain kivaa.
Eipä hän saadusta huomiosta ole eron jälkeen millään muotoa kiitellyt. Mykkäkoulua minua kohtaan jatkanut kohta vuosikymmenen (itse halusi erota ihastuttuaan kaveriinsa ja siinä yhteydessä demonisoi meidän pitkän avioliiton).
Vaikka hän käyttäytyykin minua kohtaan kusipäisesti, ei mun tartte olla samanlainen. Oma elämä on nykyisinkin hyvää ja onnellista, ja se riittää.
Kai ymmärrät, että käytökselläsi ja tällä kommentilla tuet sitä toksista ja narsistista ajatusmaailmaa joka monen naisen pään sisällä vielä vallitsee ja miksi ex-puolisosikin kohtelee sinua kuin arvotonta koiraa. Ala arvostamaan itseäsi, ja lakkaa nostamasta naisia jalustalle pelkän sukupuolen takia.
Niin, onhan se naisen, joka synnytti miehelle lapset, huomioiminen edes yhtenä päivänä vuodessa nyt vallan yltiöromanttista. Mitä sitä nyt ikinä naista erityisemmim muistamaan, arki ja sen haasteet riittää muistuttamaan parisuhteen auvosta. Pääasia että palvelut pelaa kotona.
Naisten rima miesten suhteen on helvetissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain mieheltäni kukkia. En katselisi miestä, joka ei muistaisi minua äitienpäivänä, ystävänpäivänä, naistenpäivänä ja syntymäpäivänä. Mikäli jollekulle muulle kelpaa toisenlainen mies, hyvä, että on haluamansa löytänyt.
Minä välitän ihmisistä, mutta en ole koskaan välittänyt jostain tietystä merkkipäivästä. Tuntunut aina keinotekoiselta, joten olen ihan vain siitä syystä yrittänyt muistaa että joku loukkaantuu jos en muista. Rasittavaa. Ajattelen että jokapäiväisessä elämässä tapahtuu see "muistaminen" ja arvostaminen eikä muutamana päivänä kortilla tai lahjalla.
Miksi ihmeessä kuvittelet, että jokapäiväisessä elämässä arvostaminen jotenkin poissulkee myös tiettynä päivänä arvostamisen? Etkö voisi arvostaa kaikkina päivinä, kuten monet muut tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Se on äitienN päivä. Se on kaikkien äitien päivä. Siksi presidenttikin palkitsee äitejä vaikka ne ei hänen äiti olekaan. Onko taivutusmuodoissa jotain vaikeuksia ihmisillä? Sitten on isänpäivä, siis sen yhden isän päivä. Se on se sinun isä kun silloin muistat ja voi auttaa lapsiaan muistamaan isäänsä.
No miksei se pressa palkitse kaikkia äitejä? Niinpä, ansiomerkit on hiukkasen eri asia, silloin henkilö on tehnyt jotain, että ansaitsee sen kunniamerkin, pelkkä äitinä olo ei mitalin arvoinen ole, vaikka te lapsihullut niin kuvittelette!
Sain aamulla karkkipussin mieheltä, joka ei ole aikuisen tyttäreni isä. Olen pyytänyt, ettei ostaisi kukkia. Tytär onnitteli jo eilen, eivätkä pääse käymään, kuumeessa ovat kipeinä. Minä katan miehelleni kakkukahvit.
Kivoja asioita voi tehdä ja läheisiä muistaa, ei se ole mistään tarkoista "säännöistä" tai muiden mielipiteistä kiinni. Kullakin omat perinteet ja tavat. Joillekin jo pelkkä nimipäivä riittää juhlimiseen.
Onnea kaikille äideille!
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nämä, joille on ylivoimaisen vaikeaa käydä ostamassa puolisolle kukkakimppu tai suklaarasia merkkipäivänä, mutta jokapäiväisessä arjessa toki huomioivat. Joo, näin varmaan tekevät.
Ensimmäinen äitienpäivä, kun lapsemme ei asu lapsuudenkodissa...
Tein vaimolle aamupalaa, kuten usein muulloinkin, en siksi, että on äitienpäivä.
Ostin eilen kaupasta kauniin kukkakimpun, kuten usein muulloinkin, en siksi, että on äitienpäivä.
Suurin osa miehistä rakastaa vaimoaan ja muistaa pikkuasioilla säännöllisesti. Se on rakkaudenosoitus, ei mitään juhlapäivän pakkopullaa...
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on vauva ja äitienpäivä ensimmäinen,on normaalia ostaa vaimolle kukkia ja tuoda kahvia sänkyyn. Mies joka ei näin tee on juntti.
Odotuksia odotuksia ja vaatimuksi nyt on kuule 2024 ja tasarvo kukat ja kahvit voi myös keittä vaimo.
Meillä äitienpäivä on perhejuhla. Kaikki onnittelevat äitejä (myös esim isäni ja veljeni onnittelevat minua ja tietysti äitiäni). Käymme mieheni äidin ja oman äitini luona, kaikki lapset (myös täysi-ikäiset) käyvät myös. Sain lempisuklaatani mieheltäni, luulen että myös isommilta lapsiltani saan suklaata tms, nuorin osti tikkarin.
Mies heräsi ja ojensi sormuksen lahjaksi. Sanoi menevänsä takaisin nukkumaan. Olen noussut klo 6.00 ja valvonut jo monta yötä lasten sairauksien takia. Sormus ei kuittaa univelkaani. Olisin toivonut lahjaksi edes hetken unta. Ei olisi maksanut mitään. Vain hiukan vaivannäköä ja empatiaa.
Minä sain mieheltäni ruusuja ja hän oli käynyt ostamassa täytekakun. Onnittelut sain myös. Mukavasti, kun hän muisti.
Oikea asenne. Mutta jotakuta voi haitata, koska on niin umpityhmän ihmisen merkki tällaiseen äitienpäiväketjuun tulla tekemään itsestään noin nolo. Ja näitä näyttää olevan paljon, yksi ei ehdi millään touhuta useassa ketjussa samaan aikaan. Kivaa juhlapäivää teidän perheelle! :)