Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehenä seksittömässä suhteessa - apua!

Vierailija
11.05.2024 |

Korjaan heti otsikkoa. Suhteemme ei ole seksitön. Harrastamme jotakin puuhastelua noin kerran viikossa. Ongelma on se, että vaimo ei enää sitä erityisemmin halua. Suhde varmaankin olisi seksitön, jos minä en tekisi aloitteita ja keskustelisi aiheesta aktiivisesti. Vaimo tyydyttää kyllä itsensä, mutta minä en kuulu siihen kuvioon. Oikeastaan luulin vuosia, että hän ei ole enää lainkaan kiinnostunut seksistä tai että ei voi saada orgasmia.

Ja koska hän ei halua minua, ei myöskään kehu milloinkaan ulkoisia ominaisuuksiani, ei katsele vartaloani tai suutele intohimoisesti. Olen aika sopusuhtainen ja huolehdin ulkonäöstäni sekä hygieniastani hyvin. Liikun ja treenaan vähän, mutta vähintään sen verran, että lihakset pysyvät esillä, vaikken mikään atleetti olekaan. 

Olemme olleet yhdessä 15 vuotta. Alussa seksi oli päivittäistä. Oikeastaan montakin kertaa päivässä. Huomasin seksielämämme hiipuvan muistaakseni niihin aikoihin, kun häitä suunniteltiin. Nyt on sitten jo lapsiakin ja yhteinen asuntolaina.

Olemme puhuneet asiasta viime vuosina aina silloin tällöin. Se on minulle melko vaikeaa, sillä aihe on arka ja tunnen olevani epäviehättävä, epähaluttava, inhottava, itsekäs ja lapsellinen halujeni kanssa, jotka eivät ole juurikaan muuttuneet meidän alkuajoista. Pelkkä ajatus siitä, ettei hän enää halua minua, itkettää. Seksuaalinen itsetuntoni on nykyään olematon ja välillä olen myös aika vainoharhainen... Mietin, pettääkö hän. Mutta ei, aina vakuuttaa, että rakastaa minua ja haluaa jatkaa. 

Vaimo vaikuttaisi olevansa onnellisempi kuin aikoihin. Hän harrastaa ja urheilee. Hänellä on uusia ystäviä ja annan hänelle viikottain vähintään yhden illan lapsivapaata. Viikonloppuisin herään aina lasten kanssa ja teen hänelle aamiaisen joka päivä. Hoidan meillä melkein kaiken siivouksen ja kaiken lasten ulkoiluttamisen, iltasadut ja usein muutkin iltatoimet. Kuskaan enemmän päiväkotiin ja harrastuksiin... Toki vaimokin osallistuu. Miettii vaatteet ja ruuat pääasiassa.

Vaimo on sanonut, että syy haluttomuuteen voi johtua siitä, ettei ole aina osannut tai uskaltanut sanoa ei, kun ei ole halunnut. Ja tämä tietysti tuntuu kamalalta. Ja tiedän kyllä, että hän on harrastanut kanssani sääliseksiä, ja yleensä minusta tuntuu sen jälkeen yhtä pahalta kuin ilman seksiä. Tästäkin on puhuttu paljon. Joitakin vuosia sitten minäkin olin kuulemma kylmempi. Halusin vain seksiä ilman läheisyyttä. Ehkä sekin pitää paikkansa, vaikken sellaista aikaa oikeastaan kykene muistamaan. Harmittaa tietysti, ettei hän silloin ottanut asiaa riittävän painokkaasti puheeksi. Niin kuin minä olen nyt tehnyt jo ainakin kolmen vuoden ajan.

Tiiminä meillä homma toimii ihan hyvin. Hoidan paljon kotitöitä, ja kyllä hän joskus sen itsekin myöntää ja kiittelee. Meillä ei ole isoja riitoja tai muuta. Meillä on melko samanlaiset arvot ja kiinnostuksen kohteet.

Hän on usein väsynyt ja kokee itsensä kuormittuneeksi. Ja aina sanoo, että rakastaa ja haluaa jatkaa. Sanoo, että häntäkin surettaa, että suhteemme on muuttunut ja siitä on kadonnut jotakin. Mutta kun minun mielestäni vain hän on muuttunut.

Minä vuodesta toiseen mietin, miksi minulle seksi ja toisen haluaminen on niin suuri osa rakkautta? Ja miksi hän haluaa jatkaa, vaikka oletan hänen tietävän, etten ole vuosiin ollut enää onnellinen?

Halusin vain hiukan purkaa sydäntäni. Päivittäin mietin, kannattaako enää jatkaa.

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen tilanne, muttei lapsia. Vaimoa huomioidaan kaikin tavoin ja hän saa seksissä helposti orgasmeja. Silti alkuun pääseminen on aina yhtä tuskaa: hän näyttää ulospäin siltä kuin olisin maailman vastenmielisin haiseva läjä sontaa. Sitten hetken päästä kiihoituttuaan hän on ihan mukana seksissä. Mutta ilman kiihoitustilaa hän tosiaan suhtautuu lähinnä halveksuen. En usko, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolen, joten mieluiten haluaisin saada asiat toimimaan vaimon kanssa. Hän sen sijaan on käynyt pettämässä ja vertaa minua alituisesti muihin miehiin ja eksiinsä.

Vierailija
2/162 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on karu totuus ja karua huomata että ihmiset ovat niin erilaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ensinnäkin sinä halujesi kanssa olet terve ja elinvoimainen! Ole ylpeä siitä että sun libido pelittää. Tuollainen halujen eriparisuus, mikä sen taustalla sitten onkaan, on suhteissa ja mielenterveydessä  koetinkivi ja siihen kannattaa lähteä hakemaan apua paritetapiasta ja mieluiten psylogilta, jolla on myös seksuaaliterapeutin suuntaus. Sun ei tarvi kärvistellä. Sulla on oikeus seksiin ja nautintoon! Nyt vaan haet ensin itsellesi keskusteluapua ja sitten alatte palastella ongelmaa yhdessä ammattilaisen kanssa. 

Halujen eriparisuuteen voi olla miljoona syytä. Syy ei varmasti ole sinussa varsinkaan viehättävyydessä. Eikä haluttomuudesta ole syyllistä ylipäänsäkään. Me ihmiset ollaan erilaisia ja seksuaalisuus on monelle tutkimaton manner, jonka rantaviiva ehkä on tuttu. Mitä paremmin oman seksuaalisuuteni tuntee, sitä paremmin pystyy luovimaan erilaisissa seksihaasteissakin. 

Kärvistelen itse suhteessa, jossa kumppanini on komea ja urheilullinen. Huhhuh. Hän on hulluna muhun koko ajan. En silti syty hänestä. Olen yrittänyt metsästää tietoa kirjallisuudesta ja terapiasta ja olen oppinut ihan valtavasti seksuaalisuudesta, itsestäni jne. 

Jos haluat kirjavinkkejä, voin laittaa niitä seuraavaan viestiin. Ja kaikkia kirjoja ei tarvitse lukea kannesta kanteen, vaan tsekata sisällysluettelosta kiinnostavimmat jutut. 

Seksi on taito. Aina voi oppia lisää. Monissa kirjoissa on kerrottu yhdeksi vaihtoehdoksi suhteen avaamisen, jos halut eivät kohtaa.

Itselle oivalluksia herätti eräässä kirjassa esitelty ihmisen seksuaalisen virittäytymisen luokittelu: Seksuaalinen syttyy helposti, Energeettinen ja Sensuaalinen ja Kinky tarvitsevat oikeanlaiset olosuhteet ja teemat. Mukautuja on seksin mestari sensei, joka kykenee mukautumaan kumppanin virittäytymistyylin mukaan. 

Vastaa tähän, jos haluat kirjavinkit.

Peli ei ole menetetty, ehkä teidän matka vasta tästä alkaa syventyä! :)

N40

Vierailija
4/162 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kirjavinkit, kiitos, vaikken ole ap eikä nyt ole muuta seksiongelmaa kuin ettei ole puolisoa eikä muutakaan kumppania siihen. Aihe kiinnostaa silti.

N55

Vierailija
5/162 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko sulla kädet? Jos toimii niin suotta vingut.

Vierailija
6/162 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimiiko sulla kädet? Jos toimii niin suotta vingut.

Noin voi kommentoida vain se, joka ei ole koskaan kokenut mitä seksi voi parhaimmillaan kahden ihmisen välillä olla.

Vierailija
7/162 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jotain uutta. Hanki käsiraudat ja nänninnipistimet. Ehkä hän kaipaa rajumpia otteita, jonkunlaista heräämistä.

Vierailija
8/162 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seksiä täällä. Vaimo kyllä hoitelee itseään mutta seksi minun kanssa ei kiinnosta. Kieltää kyllä itsensä hoitelun nykyään mutta ei pidä paikkaansa. Vaimosta tullut estollinen eikä halua edes puhua seksistä. Vaimolla vessareissu iltaisin kun asunto hiljenee👍lelut vessassa

Vierailija
9/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän haluaa jotenkin toisenlaista seksiä. Koita kysellä kaikenlaista, millaisesta seksistä hän pitää jne. Voihan hän olla aseksuaalinenkin, mutta voi myös olla, ettei seksi kanssasi kiinnosta, koska se ei ole sellaista seksiä, mitä hän haluaa. Esimerkiksi ehkä hän haluaa sinulta rajumpia otteita, läpsimistä pepulle, anaaliseksiä, jotain leluja. Pidempi esileikki, jossa hän saa monta orgasmia. Näistä voi olla yllättävän vaikea puhua, jos ei pakota puhumaan. Muutos vaatii välillä menoa epämukavuusalueelle ja tunnekuohun aiheuttamista. Hänkin voi silloin oppia itsestään jotain uutta.

Vierailija
10/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen käyttäytyy kuin pikkulapsi. Vähän sama jos on mies ja erktio-ongelma, eikä herra tee asialle mitään. 

Aikuinen ihminen ottaa vastuun omista haluistaan. 

N45

Vierailija
11/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus oli kuin suoraan minun elämästäni

Vierailija
12/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sexpoa, menkää sinne ja avatkaa suhde. Se korjaa kaikki ongelmat. 

Vierailija
13/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole mitään itsekunnioitusta? Pihalta varmaan löytyy auto, pistä auto käyntiin ja nosta kytkin ylös vaihde päällä.

Vierailija
14/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohduttavista (ja muistakin) sanoista.

Otan kyllä kaiken avun ja vinkit vastaan, mitä tarjotaan. Olen myös jo lukenut aiheesta paljon, mutta luen varmasti lisääkin, joten saa vinkata luettavaa. 

Olen kysellyt vaimolta mieltymyksistä, mutta hänen on vaikeaa puhua asiasta. Anaaliseksi ei kuulemma erityisesti kiinnosta. Nyt hän myöntyi siihen, että voisin olla joskus läsnä, kun hän käyttää Satisfyeriä, jonka hänelle joskus hankin lahjaksi.

Nuorempana hän lähetteli minulle aika rivojakin videoita ja olen itsekin kuvannut häntä. Ei hän sillä tavalla ole ujo. Mutta jostain syystä ei kerro, miten ja mistä pitäisi koskettaa tai millaista esileikkiä kaipaa. Jotenkin tässäkin on alkanut kaihertaa ajatus siitä, ettei hän uskalla sanoa, koska vastaus voisi loukata tai järkyttää minua. Siitäkin huolimatta, että olen vakuuttanut, ettei tilanne voi puhumalla tästä pahemmaksi mennä. Hän sanoo, ettei tiedä vastauksia itsekään.

Minulla tietysti kädet toimii, mutta kuten ylläkin sanottiin, runkkaaminen on aika mekaaninen suoritus. Voin vetää käteen ja päästää paineita, mutta kaipaan silti sitä ihmistä lähelleni, joka vaimoni kerran oli. Menin naimisiin ihmisen kanssa, jota rakastan ja haluan. Ja hän halusi minua. Ja se tuntui fantastiselta. Ja nyt tunnen olevani ansassa, koska minä olen yksin ja haluan jotain, joka vain katosi.

Kuuntelen tässä kuinka hän hyräilee jotakin laulua, katselen kuinka hän hymyilee kertoessaan harrastusjutuistaan. Olen koittanut tehdä selväksi tilanteeni ja sen, että olen onneton. Miten kukaan toisesta välittävä ihminen voi elää onnellisena tietäen, että toinen kärsii? Se tuntuu jotenkin äärimmäisen julmalta ja välinpitämättömältä. Vain lasten hätään hän vastaa heti huolehtien ja murehtien. Ei enää minun. Enkä nyt tietenkään joka hetki omaa kurjaa oloani valita. Mutta en sitä aina jaksa peitelläkään. Liian monta vuotta tein niin. Jos pysähdyn miettimään näitä asioita, silmät kostuvat. Illalla ja aamulla sängyssä, kun kuuntelen yksin hereillä vaimon rauhallista hengitystä, ajatukset eivät anna rauhaa. 

Olen tavallaan samaa mieltä, että aikuinen ihminen ottaa vastuun omista haluistaan. Ja mietin, miksi kukaan olisi aviossa sellaisen ihmisen kanssa, jota ei halua tai jonka eteen ei vilpittömästi halua tehdä hyvää?

Kuten sanoin, vien lapsia ulos ja hoidan meidän kodin. Olen opettanut lapset lukemaan ja pyöräilemään ilman, että vaimo on puuttunut näihin asioihin (vain pari asiaa mainitakseni). Hän saa nukkua viikonloppuaamut ja harrastaa arki-iltoina aina kun haluaa. En minä näitä asioita tee siksi, että haluaisin seksiä. En tee niitä siksi, että nauttisin leikkikentällä seisomisesta. Teen ne siksi, että vähentäisin rakastamani ihmisen kuormitusta. Haluan vilpittömästi hänelle hyvän olon ja olen valmis tekemään töitä sen eteen. 

En keksi mitä hän olisi tehnyt varsinaisesti minun eteeni enää vuosiin. Onko se edes rakkautta, jos ei halua näin toiselle tehdä? Sekoittavatko naiset rakkauden johonkin viettiin, joka estää miehestä luopumisen, jos tämä hankkii elantoa ja tuo turvaa?

T. AP (M39) 

Vierailija
15/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi vaan panostaa enemmän työelämään. Jos miettii liikaa niin menee pää sekaisin. Mielestäni mietit asioita liikaa kuten nuorilla miehillä on tapana. Siihen auttaa pidemmät työpäivät.

Kun minulla alkoi olla tuollaisia ajatuksia noin kolmekymppisenä, niin lisäsin vain työtunteja kahdeksasta tunnista parhaimmillaan 12h.

Siinä ei enää sitten kerkeä antaa vaimollekaan lapsivapaita aikoja ja lapsillekaan yhtään aikaa, mutta rahaa jää säästöön.

Tee töitä ja lopeta ajattelu. Työnteko vie myös kätevästi seksihalutkin, eikä jaksa edes runkata.

t.m48

Vierailija
16/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos lohduttavista (ja muistakin) sanoista.

Otan kyllä kaiken avun ja vinkit vastaan, mitä tarjotaan. Olen myös jo lukenut aiheesta paljon, mutta luen varmasti lisääkin, joten saa vinkata luettavaa. 

Olen kysellyt vaimolta mieltymyksistä, mutta hänen on vaikeaa puhua asiasta. Anaaliseksi ei kuulemma erityisesti kiinnosta. Nyt hän myöntyi siihen, että voisin olla joskus läsnä, kun hän käyttää Satisfyeriä, jonka hänelle joskus hankin lahjaksi.

Nuorempana hän lähetteli minulle aika rivojakin videoita ja olen itsekin kuvannut häntä. Ei hän sillä tavalla ole ujo. Mutta jostain syystä ei kerro, miten ja mistä pitäisi koskettaa tai millaista esileikkiä kaipaa. Jotenkin tässäkin on alkanut kaihertaa ajatus siitä, ettei hän uskalla sanoa, koska vastaus voisi loukata tai järkyttää minua. Siitäkin huolimatta, että olen vakuuttanut, ettei tilanne voi puhumalla tästä pahemmaksi mennä. Hän sanoo, ettei tiedä vastauksia

Voisin itse kirjoittaa tuon kaiken ja olen nainen, meillä haluton on mies.

Meillä lisäksi minä olen elättäjä JA teen kaikki kotityöt. Silti mies ei halua seksiä. Eli se ei ole mikään sukupuolisidonnainen asia, että naiset haluaisivat elatusta ja miehet seksiä. 

Vaikea tilanne, voimia sinullekin päätyä johonkin ratkaisuun. En ymmärrä, miksi joku haluaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jota ei halua seksuaalisesti. Se on kai tässä se ajatuslukko, joka on estänyt lähtemästä. Jos mieheni kerrankin sanoisi ääneen, että hän ei halua minua, piste,  niin olisi helpompi erota. Nyt sitä vielä vähän elättää toivoa, että ehkä hän alkaisikin haluta taas. Hän ääneen väittää pitävänsä minua seksikkäänä ja haluavansa, mutta ei ole silti konkreettisesti halunnut ryhtyä seksiin 2 vuoteen. Valtava ero puheissa ja teoissa ja olen ripustautunut toivoon niiden puheiden varaan.

N50+

Vierailija
17/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Olen opettaja. Pidän kyllä työstäni, mutta en pysty vaikuttamaan tuntimääriin enkä työn määrään. Ehkä voisin aloittaa jonkin sivubisneksen tai harrastuksen, joka veisi ajatukset muualle. Se on kyllä todella hyvä ajatus, vaikka siltikin tuntuu, ettei se tekisi minua onnelliseksi. Sitä ehkä tässä kuitenkin tavoittelen.

Tiedän, että olen liian kiltti. Hoidan vaimon ja lasten tarpeet ja vasta sitten mietin, jäikö minulle aikaa tehdä mitään itseni kanssa.

Ärsyttää lukea tai kuunnella niitä juttuja, joissa nainen oikein syttyy, kun mies tekee vähän kotitöitä...

Ja joo, tiesin, että tuo kommenttini elättämisestä ja turvasta oli seksistinen ja typerä. En ajattele, että tämä olisi vain naisten vastuulla. Mutta uskon, että 90% tahtomattaan seksittömissä suhteissa elävistä on silti miehiä.

Eipä sillä väliä. Mutta kuinka kauan kannattaa katsoa ja odottaa? Asiasta on taas hiljattain itketty ja puhuttu melkein viikon päivät... On luvattu yrittää ja ymmärtää. Mutta tuntuu, että kaikki palaa taas pian tavallisiin uomiinsa.

Haluaisin vielä kokea hyvän seksielämän, kun on voimaa, halua ja terveyttä. Kauanko pitää jaksaa odottaa, että vaimo herää?

(Kävin Sexpon sivuilla ja olen menossa työterveyteen, ja otan asiaa siellä esille. Se on varmaan väärä paikka, mutta kaiken tämän kriiseilyn aiheuttama unettomuus ja stressi vaikuttavat kyllä jo työssä jaksamiseenkin...) 

Vierailija
18/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde?

Vierailija
19/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ongelman ydin tässä on se että nainen on jo saanut sinun kanssasi sen mitä halusi, lapset, perheen ja parusuhteen sekä taloudellista turvaa. Ei hänellä ole enää mitään intressiä seksiin ainakaan sinun kanssasi, koska sinut on jo sitoutettu lasten kasvatukseen. Paljon mieluummin hoitelee itsensä, tai hänellä on sivusuhde joka on jotakin ihan muuta kuin arki kanssasi. Ei sinussakaan ole mitään varsinaista vikaa, olet vai naisesi mielestä yhtä haluttava kuin pöytäluuttu.

Vierailija
20/162 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100 % varma, että jokainen haluton nainen muuttuu älyttömäksi seksipedoksi jos ovat jonkun toisen miehen kanssa.

Eli kyse on arjesta ja kyllästymisestä.

Itse en ymmärrä kuinka joku mies tyytyy tuollaiseen tilanteeseen. Käytännössä olet siis pelkkä osanen naisen elämässä.

Eräs 50 v mies, jonka liitto oli ollut jo vuosia seksitön, kertoi ettei voi erota, kun on niin ihana pihasauna jonka menettäisi erossa.

Jeesus, että tämä mies varmaan katuu 70 v kun katselee sitä pihalle lahonnutta pihasaunaa