Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivä normaalipäivä, ei lahjoja, ei muistamisia, muita?

Vierailija
11.05.2024 |

Aina vouhkataan siitä, että äitienpäivänä pitää olla sitä ja tätä ja pitää mennä ulos syömään, saada kukkia ja lahjoja. 

Kuinka paljon on äitejä, joita ei juhlita joko omasta halusta tai sitten niin, ettei kukaan muista. 

Olen itse aikuisten lasten äiti. Yleensä yksi lapsista soittaa ja onnittelee. 

En itsekään välitä mistään kaupallisesta "tekohauskasta" juhlasta. Oma äitini on kuollut. 

Kuinka monella on samanmoista ja tuntuuko se pahalta. Minusta ei. Mielestäni koko merkkipäivän saisi poistaa allakasta. 

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan vietetty äitienpäivää sen kummemmin. Nytkin oli jo aikuinen tytär töissä ja laittoi onnittelut viestillä. 

Vierailija
102/104 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö et muka välitä, kun omat lapsesi eivät muista sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika normi meillä. Minä olen päättänyt että äitienpäiväviikonloppuna käydään syömässä joko edellisenä lauantaina tai perjantaina, sillä en halua noihin ruuhkabuffetteihin. Jos ei käydä, haetaan pizzaa kotiin. Minä en ole materian perään ja kukat meillä on poissuljettuja allergioiden takia. Miehelle sanoin äsken että keitäpä kahvit sinä ja hän keitti. Aamukahvit meillä oli tällä kertaa hotellilla, mutta yleensä mies keittää lähes joka sunnuntai aamukahvit ja makkarissa meillä ei syödä. Se on sääntö josta ei ole poikkeuksia ja olemme miehen kanssa siitä yksimielisiä. Mä en halua tänne tavaraa, mutta saatan jonkin juhlan kunniaksi palkita itseni jollain jos on tarve. Eilen ostin mekon, kun kesämekko oli ostoslistalla muutenkin. 

Minun mieheni keittää meille joka aamu aamukahvit ja laittaa aamiaistarpeet valmiiksi.

Vierailija
104/104 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa äitiäni juhlitaan. Vien kukat ja lahjan aina. Vähän hassulta toisaalta tuntuu kun äiti olen itsekin. No, eronnut ja aikuinen poika muistaa satunnaisesti.

Äidin luona saan tosin hyvää ruokaa ja täytekakkua. Ellen ostin itselleni amppelin ja pari puseroa, olkoot ne lahjani sitten.

N52

Meillä aika sama juttu eli äitienpäivänä on aina juhlittu mun äitiäni. Kun lapset olivat pieniä, tietty silloin askartelivat päiväkodissa ja ala-asteella kortit ja/tai lahjat, mutta kotona ei muuten juhlittu vaan mentiin aina mun vanhemmilleni. Vielä viime vuonna isä taas laittoi kakkukahvit ja mentiin sinne, mutta toissapäivänä tajusin, että eipä taida laittaa enää. Saattohoidossa oleva äiti kun ei ole enää muutamaan viikkoon syönyt mitään eikä juokaan oikein mitään, niin tuskin isä on enää varautunut millään tavalla. Havahduin siis asiaan ja kävin ostamassa ka

Hyvin järkevää. Ostit leivoksen ja joit kahvit itseksesi ja äitisi nauttii ruusuista. 

Surullista, että äitisi on saattohoidossa. Onnekseen kotonaan. 

Ihmettelen suuresti, miksi omat lapsesi ei viitsi juhlia sinua äitienpäivänä. Olet kuitenkin antanut hyvän esimerkin, kun olet juhlinut omaa äitiäsi ja heidän isoäitiään.etkö suutu, syytä olisi.