Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vahvistaa itsetuntoa ja minäkuvaa?

Vierailija
10.05.2024 |

Niin usein tulee ajateltua itsestä kielteisesti. En riitä, en kelpaa, vertaan itseäni muihin. Miten voisi itse alkaa vahvistamaan itseäni henkisesti jotta voisin kokea olevani riittävä, hyvä ja jotta oppisin rakastamaan itseäni ja kehoani? 

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehut vahvistaisi, mutta yleensä sitä vaan kritiikkiä kuulee.

Vierailija
2/79 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin juon usein. Se on mun intohimo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jätä Tinderit ja muut pois. Lakkaa ajattelemasta naisia ja pyrkimästä parisuhteeseen. Muuta neuvoa en osaa antaa. Tämä on toiminut minulle.

Vierailija
4/79 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on ajatella ja tuntea olevansa rakastettu. 

Vierailija
5/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille aina sanotaan, että ei saisi ajatella olevansa parempi kuin muut, mutta omaan epäitsevarmuuteeni auttoi kummasti kun aloin uskottelemaan itselleni olevani paras. Muutkin ihmiset tykkäävät ihmisistä, jotka osaavat arvostaa itseään.

Ja muutenkaan ei pidä verrata itseään hyvän lapsuuden kokeneisiin ihmisiin, jotka ovat tunteneet olevansa hyväksyttyjä koko elämänsä.

Vierailija
6/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvista kehoasi. 

Vierailija
7/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutuubi on täynnä videoita aiheesta.

Vierailija
8/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka mind mapilla kirjaat itsestäsi ylös niitä ominaisuuksia, mistä pidät itsessäsi. Ja nimenomaan niitä, mistä sinä pidät, ei niitä missä olet jonkun ulkoisen mittarin mukaan hyvä. Niistä ei tule hyvä mieli ainakaan itselleni, mutta kun pääese lähemmäs aitoa, omaa identiteettiä, mielialakin kohenee.

Toinen juttu on mantrat. Eli sen sijaan että toistelet tuollaisia negatiivisia lauseita, esim. "en kelpaa", voit aina itsesi sellaisesta kiinni saadessasi sanoa, että "minä kelpaan". Ei tarvitse tehdä sen kummempaa. Blokkaat vaan niitä paskoja ajatuksia vastakkaisilla, kun sellaisia huomaat. Tätä ei tarvitse montaa kertaa toistaa, niin se on automaattista.

Kun olet tehnyt näitä vähän, voit mennä myös esim. peilin eteen sanomaan näitä samoja asioita itsellesi.

Kehon rakastamiseen on itsellä auttanut spa-hoidot. Kuorinta, kylpy, peseytyminen, rasvailu, karvojen ajelu, jne. Sen sijaan että ihailee kehoaan, rakastaa sitä, eli hoivaa ja antaa sille rakkautta. Vähän niinkuin vaihdat vauvan vaippaa ja hoidat sen kehoa, hoida omaasi. Ei sitä kohtaan tarvitse kokea mitään sen kummempia tunteita, kun vaan hoitaa. 

Pikku hiljaa tällaisista rutiineista syntyy hyviä kokemuksia ja itsearvostusta, ja opit sanomaan "ei" negatiiviselle kohtelulle, ajatuksille ja kosketukselle.

Vierailija
9/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, itse olen melkein 50 ja itsetunto vaan huononee.

Vierailija
10/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemalla alan oppikirjoja sekä mietiskelemällä. 

Vierailija
11/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stop comparing yourself to people who have always had support systems. Stop comparing yourself to people who grew up feeling supported and accepted for being exactly who they were. You didn't have that privilege.

Mielestäni erittäin hyvin sanottu.

Vierailija
12/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät jostain vanhoja Salkkareita joissa seikkailee Karita Alasmaa, niin voit vahvistaa transidentiteettiäsi.

Vierailija
13/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittämällä itseä ja onnistumalla. Itselläni on itsetunto kohentunut paljon, kun olen tässä kolmen vuoden aikana opiskellut kaksi erikoistumiskoulutusta. Niissä menestyin. Olen myös vaihtanut työpaikkaa ja onnistunut työssäni. 

Vierailija
14/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi vaan terapia ja pitkä sairausloma pois töistä ja sen jälkeen työpaikan vaihto.

Vierailija
15/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen hassun hauskaa vauva palstaa, mieli on hyvä sen jälkeen

Vierailija
16/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi vaan terapia ja pitkä sairausloma pois töistä ja sen jälkeen työpaikan vaihto.

Laiska

Vierailija
17/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jotain kamppailulajiharrastusta.

Vierailija
18/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistumalla. Sepä se. Ja onnistumalla etenkin niissä puolissa, jotka ovat itselle tärkeitä eivätkä ulkopuolelta määriteltyjä. 

Vierailija
19/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiska

Kiitos... Olin saikulla ihan fyysisen ongelman takia, mutta samalla korjaantui myös henkinen puoli, kun pääsin pois häiriintyneestä työyhteisöstä.

Vierailija
20/79 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että tuota ei saa yksinään korjattua, koska ongelma ilmenee aina suhteessa muihin. Tarviit jonkun terveen ja kannustavan ihmissuhteen matkasi tueksi.