Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinun pitäisi valita lähihoitajan koulutuksella työ: vanhainkoti, päiväkoti, hammashoidon ajanvaraus, sairaala, vammaispalvelut, mikä?

Vierailija
10.05.2024 |

Mihin menisit töihin jos sinun olisi pakko valita työ lähihoitajana?

Olisitko yksityisessä vanhainkodissa hoitajana tai  hammashoidossa implanttiklinikalla? Sairaalan osastolla tai toimistossa? Terveyskeskuksessa? Kehitysvammaisten kanssa? Tavallisessa kunnan päiväkodissa? Tai vaikka montessoripäiväkodossa?

Osassa näistä päivätyö, osassa vuorotyö. Palkassa vaihtelua. Älä keskity valittamiseen tai siihen että et ole lähihoitaja. Kerro minkä valitsisit jos johonkin olisi suunnattava!

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajakin, joka  kulkee julkisilla töihin tai kävelee töihin on kuulema persukokkareen silmissä työtön maleksija ja kuulema joutaisi mennä vaan töihin.

Vierailija
42/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilasvastaanotto. Respa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku koppi sairaalassa, vastaanottoapulainen, ehkä näytteen ottaja 

Vierailija
44/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisten hoitaja absolutely. Ja sitä työtä teenkin, sosionomina kehitysvammaisten ohjaajana. Oma juttuni ehdottomasti

Vierailija
45/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasröntgenissä

Vierailija
46/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin pitkältä uralta työttömäksi, 50- vuotiaana. Äitini kuoli samaan aikaan. Te keskus suositteli kouluttautumista lähihoitajaksi. En osannut vastustaa tilanteessa, kun olin aivan rikki. Ķävin koulun, teoriaopinnot olivat mukavia, sain uusia tuttavuuksia. Mutta ne käytännön harjoittelut olivat kamalia. En  kestänyt sitä ulosteiden hajuja, kiirettä, hosumista, jalattomia, kuolevia, syötettäviä ihmisraunioita. Valmistuin, mutta en pysty toimimaan alalla. Näihin kouluihin otetaan ihmisiä, jotka eivät kykene toimimaan alalla. Minulla omat traumat käsittelemättä, kuinka voisin olla apuna muille? 

Vierailija
47/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksissa vähennetään lähihoitajia koska he eivät voi tehdä hoidon tarpeen arviointia esim. puhelimessa tai asiointipisteessä. Itse valitsisin kotihoidon vaikka sekin on kovin kuormittunut paikka nykyisin.

Suosittelisin jatkamaan sairaanhoitajan opintotutkintoon. Silloin on enemmän valinnanvaraa. 

Vierailija
48/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan tai terveyskeskukseen. Sikäli puolueellinen valinta, et oon sairaanhoitaja nyt joten se maailma on tuttu. Päiväkotikin kävisi

Vierailija
49/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito on paras mukavia vanhuksia kotona niiden kanssa rupatella ja juoda kahvia

Kai tää on sarkasmia?

joo. oikeasti juon teetä.

Vierailija
50/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yhä edelleen...Lähärikoulu kaikilla sama ja syventävät riippuvat asuinpaikastasi!

Vierailija
51/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin julkisen puolen ja vanhuspalvelut, koska sieltä hyviä kokemuksia. Yksityiselle vain pakon edessä. Ennemmin kotihoito kuin hoitokoti, koska kotihoidossa voi keskittyä yhteen ihmiseen kerrallaan. Mutta molemmat käy. 

Vierailija
52/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti.

Vierailija
53/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sairaanhoitajana on valitettavasti sanottavana, että yksityinen sektori iäkkäiden hoidossa on varsin raadollinen paikka hoitajalle. Tässä julkinen on parempi. Toki poikkeuksiakin saattaa jossain löytyä. 

Vierailija
54/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö lähihoitajakoulutuksen aikana kuitenkin tehdä ällöttäviä asioita, ottaa näytteitä tms. jos haluaa pelkäksi vastaanottovirkailijaksi? 

Useimmat lähihoitajat ei koskaan ota muita näytteitä kuin verensokerin mittausta varten tipan sormenpäästä. Jotkut suorittavat erikoiskoulutuksen suoninäytteenottoon. Jos ei yhtään kestä verta, edes sitä tippaa verensokerin mittausta varten, niin kannattaa hakea mieluummin kauppaopistoon. 

Vierailija
55/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin olla kehitysvammaisten palvelukodissa, kun olin harjoittelussa sosionomiksi opiskellessa. Oli iloinen meno ja sopivasti vauhdikasta, ihan toisenlaista kuin vanhustyössä. Minusta ne tyypit olivat ihan mahtavia. Työkavereista myös suurin osa mutkattomia ja huumorintajuisia. Jos olisin lähihoitaja, hakisin varmaankin töihin kehitysvammaisten palveluasumiseen, vaikka siinä onkin enemmän ilta- ja yövuoroja kuin päivävuoroja, koska asiakkaat käy päivisin työ-ja päivätoiminnassa.

Vierailija
56/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jäin pitkältä uralta työttömäksi, 50- vuotiaana. Äitini kuoli samaan aikaan. Te keskus suositteli kouluttautumista lähihoitajaksi. En osannut vastustaa tilanteessa, kun olin aivan rikki. Ķävin koulun, teoriaopinnot olivat mukavia, sain uusia tuttavuuksia. Mutta ne käytännön harjoittelut olivat kamalia. En  kestänyt sitä ulosteiden hajuja, kiirettä, hosumista, jalattomia, kuolevia, syötettäviä ihmisraunioita. Valmistuin, mutta en pysty toimimaan alalla. Näihin kouluihin otetaan ihmisiä, jotka eivät kykene toimimaan alalla. Minulla omat traumat käsittelemättä, kuinka voisin olla apuna muille? 

Pitäisikö sinun hakeutua vaikka koulunkäynninohjaajaksi? Sinne voi päästä joissain kouluissa myös lähihoitaja. Toki toivovat lasten ja nuorten suuntautumisalaa. Kai tiedät, että voit myös suorittaa myöhemmin suuntaavat opinnot? Siis vaikka sinulla on tutkinto, käyt vaan uuden osaamisalan opinnot.

Vierailija
57/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopisi parhaiten lastenhoito, hakisin päiväkotiin. Kunnalliselle. 

Vierailija
58/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksissa vähennetään lähihoitajia koska he eivät voi tehdä hoidon tarpeen arviointia esim. puhelimessa tai asiointipisteessä. Itse valitsisin kotihoidon vaikka sekin on kovin kuormittunut paikka nykyisin.

Suosittelisin jatkamaan sairaanhoitajan opintotutkintoon. Silloin on enemmän valinnanvaraa. 

Totta. Sairaaloissa on vähennetty lähihoitajan vakansseja  ja lisätty sairaanhoitajan. Sama kehitys on menossa terveyskeskuksissa. Kun pitäisi arvioida potilaan vointia, lähihoitajakoulutus antaa pelkät perusvalmiudet. Jos nuo työympäristö kiinnostavat, pitkällä tähtäimellä sh olisi varmempi tie vakkarityöhön.

Vierailija
59/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keva-puoli - raskasta, mutta antoisaa

Vierailija
60/127 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin olla kehitysvammaisten palvelukodissa, kun olin harjoittelussa sosionomiksi opiskellessa. Oli iloinen meno ja sopivasti vauhdikasta, ihan toisenlaista kuin vanhustyössä. Minusta ne tyypit olivat ihan mahtavia. Työkavereista myös suurin osa mutkattomia ja huumorintajuisia. Jos olisin lähihoitaja, hakisin varmaankin töihin kehitysvammaisten palveluasumiseen, vaikka siinä onkin enemmän ilta- ja yövuoroja kuin päivävuoroja, koska asiakkaat käy päivisin työ-ja päivätoiminnassa.

Kuulostaa samalta kuin mun työpaikka, toimin kehitysvammaisten ohjaaja asumisyksikössä. Tykkään työstä, asiakkaista ja työkamuista. Huumorintajuista ja toisia auttavaa porukkaa