Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinun pitäisi valita lähihoitajan koulutuksella työ: vanhainkoti, päiväkoti, hammashoidon ajanvaraus, sairaala, vammaispalvelut, mikä?

Vierailija
10.05.2024 |

Mihin menisit töihin jos sinun olisi pakko valita työ lähihoitajana?

Olisitko yksityisessä vanhainkodissa hoitajana tai  hammashoidossa implanttiklinikalla? Sairaalan osastolla tai toimistossa? Terveyskeskuksessa? Kehitysvammaisten kanssa? Tavallisessa kunnan päiväkodissa? Tai vaikka montessoripäiväkodossa?

Osassa näistä päivätyö, osassa vuorotyö. Palkassa vaihtelua. Älä keskity valittamiseen tai siihen että et ole lähihoitaja. Kerro minkä valitsisit jos johonkin olisi suunnattava!

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin perustaa oman yrityksen, kotihoidon tai jalkahoidon ja hoitaa kunnollisesti työni eikä mitään 5 sekunnin käyntejä.

Vierailija
82/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin hammashoidon ajanvaraukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoidon ajanvaraus.

Tämä. Itsestään selvästi.

Vierailija
84/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaishuolto ehdottomasti ja juuri vuorotyön vuoksi.

Vierailija
85/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys- ja päihdetyö. Syy: vähemmän hoidollista. Ajanvarausta välttäisin kuin ruttoa, kestän hyvin huonosti raivohullujen asiakkaiden huutoa ja haukkumista. Tein sitä 8 kk, tosin en hammashoidossa. Siellä ne kuulemma huutavat aikojen puutetta.

Vierailija
86/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on mielenkiintoista, miten hammashoitolan ajanvaraus olisi suurimmalle osalle ykkösvalinta. Itse tylsistyisin sellaisessa hommassa alta aikayksikön, jos joutuisin vaan istumaan paikallani, ja toistamaan samaa tehtävää koko päivän. Oma valintani olisi hoitotehtävät sairaalassa.

Vierailija
87/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on mielenkiintoista, miten hammashoitolan ajanvaraus olisi suurimmalle osalle ykkösvalinta. Itse tylsistyisin sellaisessa hommassa alta aikayksikön, jos joutuisin vaan istumaan paikallani, ja toistamaan samaa tehtävää koko päivän. Oma valintani olisi hoitotehtävät sairaalassa.

Tämä. Mä olen se erikoissairaanhoidon hammashoitaja, enkä ole tullut edes ajatelleeksi, että ajanvarauksessa olisi kiva työskennellä. Luulisin, että se on samaan aikaan hektistä ja puuduttavaa. :D Ei tietty ole omaa kokemusta, joten paremmin tietävä voi korjata.

Vierailija
88/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta oikein mikään hoitotyö. Olen myös aika eritekammoinen, joten vaippojen vaihtoa en haluaisi tehdä (paitsi lasten). En pidä niin pahana toistavia työtehtäviä.

Vierailija
89/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mä olen se erikoissairaanhoidon hammashoitaja, enkä ole tullut edes ajatelleeksi, että ajanvarauksessa olisi kiva työskennellä. Luulisin, että se on samaan aikaan hektistä ja puuduttavaa. :D Ei tietty ole omaa kokemusta, joten paremmin tietävä voi korjata.

On se. Mun ajanvarauskokemus on privaatista, valtakunnallinen aspa. Sekunnilleen kellotettu homma, huono perehdytys ja johtaminen, jatkuvat muutokset, puutteellinen tiedonkulku, kovat tavoitteet puheluiden määrissä ja kestoissa ja tyytymättömät ja vihaiset asiakkaat, niistä se rakentui. Bonuksena eettinen ristiriita, koska priva ja myynnillisyys ja kokonaisten asiakasryhmien valikointi ammatinharjoittajien puolelta. Mun korvaan huudettiin törkyä kaikesta, mikä terveydenhuollossa oli ja on yleensä vialla, mutta naapurisolu (ai niin, avokonttorikin) teki myös suun terveydenhuoltoa, hänelle huudettiin spesifisti aikojen puutteesta. Ovi kävi ihan koko ajan, syystä.

Vierailija
90/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suuntasin psykiatriseen sairaalaan valmistumisen jälkeen. Vuosia siellä,nyt työskentelen asunnottomuus-ilmiön kanssa,asiakkaina paljon mt-ja päihdehäiriöistä kärsiviä.

Samoin valitsisin uudelleen,pidän työstäni

Vierailija
91/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opiskeli sairaanhuollon ja huolenpidon osaamisalueen, nykyään tekee töitä lasten kanssa. 

Itse en menisi lähihoitajaksi. Pitäkööt munkkinsa. 

Vierailija
92/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito on paras mukavia vanhuksia kotona niiden kanssa rupatella ja juoda kahvia

Riippuu missä on kotihoidossa. Meillä ei ainakaan ole liikoja aikaa rupatella muutakun työnlomassa. Käyntejä 15- 23/ pv. Mutta silti, en vaihtaisi pois. Kh työntekijä jo 20.v 😊 Ihana, itsenäinen työ🤍

Vierailija
93/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä valitsisi hammashoitajaa ajanvaraukseen. Montako työpaikkaa on koko meidän kaupungissa, ehkä 10. Ja montako on vaikka vanhusten paikoissa, ehkä 500. Katsoin huvikseni hammashoitajan työpaikan, ei yhtään vakituista avoinna tällä hetkellä koko kaupungissa. Yhtä suuhygienistia (amk) haetaan. Erilaisissa vanhusten yksiköissä on ne työt tarjolla. Kotihoidossa myös monta paikkaa auki. 

Minulla on työttömyystausta itselläni, kun valmistuin maisteriksi ja suoraan kortistoon. Valitsin oman mielenkiinnon mukaan. Jos nyt tekisin valinnan, katsoisin työpaikkoja, missä on varmin työllistyminen.

Vierailija
94/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoito on paras mukavia vanhuksia kotona niiden kanssa rupatella ja juoda kahvia

Riippuu missä on kotihoidossa. Meillä ei ainakaan ole liikoja aikaa rupatella muutakun työnlomassa. Käyntejä 15- 23/ pv. Mutta silti, en vaihtaisi pois. Kh työntekijä jo 20.v 😊 Ihana, itsenäinen työ🤍

Teillä on kyllä tosi paljon käyntejä. Onko suihkutuksiakin? Meillä käyntimäärät noin 11. Jos joku on poissa, saattaa olla 15 käyntiä. Suihkutuksia ei juurikaan ole, kun ne vie vähintään tunnin ja on pääosin ulkoistettu yksityiselle. Teen töitä omien opiskelujen ohella. Hyvää on se, että joustoa löytyy. Jos minulla on verkkoluentoja klo 13 alkaen, aina olen saanut tehdä vuoron klo 7-12. Viikonloppuja teen lähes aina, kun saa paremman palkan. Köyhyys vaivaa silti. Mutta kotihoitoa voin sikäli suositella, että ainakin täällä joustoa löytyy. Vuosilomapäiviäkin olen saanut pitää pitkin vuotta, jos opintojen takia olen tarvinnut vapaaksi päiviä. Kesällä on pakko olla lomalla vain 2 vkoa, mutta ihan itse olen saanut kertoa, milloin sen haluan eli elokuussa. Ensi viikollakin minulla on yksi vuosilomapäivä. Harvassa päivätyössä onnistuisi näin joustavasti työvuorot.

Vierailija
95/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitajan työ hoitohuoneessa jossain mielenkiintoisessa yksikössä

Vierailija
96/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä valitsisi hammashoitajaa ajanvaraukseen. Montako työpaikkaa on koko meidän kaupungissa, ehkä 10. Ja montako on vaikka vanhusten paikoissa, ehkä 500. Katsoin huvikseni hammashoitajan työpaikan, ei yhtään vakituista avoinna tällä hetkellä koko kaupungissa. Yhtä suuhygienistia (amk) haetaan. Erilaisissa vanhusten yksiköissä on ne työt tarjolla. Kotihoidossa myös monta paikkaa auki. 

Minulla on työttömyystausta itselläni, kun valmistuin maisteriksi ja suoraan kortistoon. Valitsin oman mielenkiinnon mukaan. Jos nyt tekisin valinnan, katsoisin työpaikkoja, missä on varmin työllistyminen.

Voi kuule, hammashoitajaksi suuntautunut lähihoitaja on pätevä vanhuspuolelle. Jokainen lähihoitaja on tehnyt perusopintoihin harjoittelun hoivaan ja huolenpitoon. Eikä huutavan työvoimapulan paikoissa ihan hirveästi ole valinnanvaraa.

Vierailija
97/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuntasin sairaalaan ja jatkoin opiskelua sh:ksi.

Minusta ei ole vaivan arvoista opiskella lh -> sh, palkkaa ei saa merkittävästi lisää ja vastuuta on kuitenkin paljon enemmän. 

Totta, palkan suhteen menee aika pitkään, ennenkuin saan opiskelun aiheuttamat tappiot kuitattua. Haluan kuitenkin työskennellä sairaalassa jatkossakin ja ainakin täällä on linjana, ettei lähäreitä enää oteta vakituisiin työsuhteisiin.

Missä näin? Tuota on ennenkin yritetty, että sairaaloissa olisi vain sairaanhoitajia, ei riittänyt sh.t eikä rahat.

Vierailija
98/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsin aikoinaan kotihoidon. Ei tarvitse olla nokakkain työkavereiden kanssa koko aikaa ja sopivan itsenäistä, eikä yövuoroja kun meidän alueella yöhoito tiimi erikseen. Tietenkin kun marraskuun pimeässä ja räntäsateessa suhaat pitkin maakuntaa, tai kaupunki alueella etsit parkkipaikkaa kun on 1,5 metriä lunta jokapuolella, tai kun keskellä metsää pimeässä pitää mennä oikeasti pelottavan ja mahdollisesti vaarallisen ihmisen mörskään, on tullut mietittyä elämänvalintojensa järkevyyttä.

Ja kun alkoi hyppyyttäminen alueelta toiselle, mietinkin uudemman kerran ja suuntasin toiselle alalle. 

Vierailija
99/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenkään että samalla koulutuksella voi tehdä noin eri töitä

Vierailija
100/127 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

millaista työsi on? Pidätkö siitä?