Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen kummipoika ja vierailut

Vierailija
10.05.2024 |

Mulla on aikuinen (n. 30 v) kummipoika, joka on samalla jo kuolleen veljeni poika.

Olen hoitanut hyvin kummivelvollisuudet ja muutenkin välit ovat ok tähän sukulaispoikaan.

On kuitenkin yksi ongelma. Se on se, että isäksi tultuaan hän kutsuu itse itsensä perheineen kylään meille.

Olen jo isoäiti-iässä. En jaksaisi useiden tuntien lapsiperhevierailuja, vaikka pikkuinen on ihan kiltti ja suloinen.

En jaksaisi pakkoleipoakaan piirakoita ja kakkuja.

Tiedän sen jo valmiiksi, että he haluavat tulla myös siksi, että saavat itse tuuletusta kotoaan (etätyöläisiä). 

Kun kummipoika oli sinkku, niin silloin se oli niin helppoa. Tultiin sovitusti ja lähinnä poikettiin nopeilla kahveilla.

Nyt kyläilyt kestävät. Heille kotiin ei minua ole kutsuttu. Se on vähän outoa. 

Miten torjua ystävällisesti tekstarit, että voitais tulla käymään? Käymään tarkoittaa 3-4 tuntia.

Kommentit (175)

Vierailija
61/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää leipoa ja hyysätä. Osta kaupasta tarjottavat jos tarjota haluat niin saat keskittyä vain jutusteluun

Se kummipojan ne tarjottavat pitää ostaa ja tuoda tullessaan, kun itse se haluaa tarjottavaa ja itse se itsensä kutsuu tätinsä kotiin.

Vierailija
62/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää leipoa ja hyysätä. Osta kaupasta tarjottavat jos tarjota haluat niin saat keskittyä vain jutusteluun

Aloittaja kertoi, että ei jaksa pikkulapsiperheen vierailuja. Asia on silloin niin, että se perhe ei ole tervetullut. Mitä sä höliset tarjoilusta? Ei tarvi tarjoilla mitään, eikä sopia vierailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että et jaksa vieraita. Sano, että soittelet sitten, kun haluat mennä heille käymään.

Vierailija
64/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että et jaksa vieraita. Sano, että soittelet sitten, kun haluat mennä heille käymään.

Elikä ei kiinnosta. Itse en kyllä pitäisi mitään yhteyttä tällaisen hoovee-viestin jälkeen.

Vierailija
65/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta kuin ihmetellä tuollaista aikuista joka inisee siitä että joku sukulainen, kai tärkeä ihminen käy kylässä. Ei mulla muuta. Ihana ku joku kutsuisi- minä ainakin olisin tyytyväinen jos joku tekisi niin.  Sehän on sinun kummipoikasi johon sinulla on hyvät välit ? Jos ei kiinnosta niin sano. 

Pistäkää pilkut niille kohdille mihin haluatte. En jaksanut, kun sanelin viestin.

En kyllä yllättäen ymmärrä sitä miksi sinä rutisee tuollaisesta asiasta. Jos ei kiinnosta niin kai sinä osaat sen sanoa.

kuulostat 😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫 

Vierailija
66/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi muuta kuin ihmetellä tuollaista aikuista joka inisee siitä että joku sukulainen, kai tärkeä ihminen käy kylässä. Ei mulla muuta. Ihana ku joku kutsuisi- minä ainakin olisin tyytyväinen jos joku tekisi niin.  Sehän on sinun kummipoikasi johon sinulla on hyvät välit ? Jos ei kiinnosta niin sano. 

Pistäkää pilkut niille kohdille mihin haluatte. En jaksanut, kun sanelin viestin.

En kyllä yllättäen ymmärrä sitä miksi sinä rutisee tuollaisesta asiasta. Jos ei kiinnosta niin kai sinä osaat sen sanoa.

kuulostat 😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫 

On tietenkin hienoa, että ihminen käy kylässä, kun hänet kutsutaan. 

Ei ole yhtään hienoa soittaa, että milloin voin tulla teille. Sen sijaan voi soittaa ja kutsua luokseen. 

Kummipoika ei kutsu omaan kotiinsa, vaan tilaa kyläilyn ja tädin tarjoamat tarjottavat vanhan tätinsä luokse. 

Siinä ei ole mitään hienoa. 

Vierailija
67/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran asutte samassa kaupungissa, niin ehdota että lähdette ravintolaan syömään. Mielellään vaikka buffettiin jossa voi syödä pitkään ja edullisesti. Monissa ravintoloissa on myös lapsille leikkialueita. Jokainen maksaa oman ruokansa. Sitten kun alkaa väsyttämään niin voi lähteä.

Vierailija
68/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulostat 😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫😶🌫 

Sanellessa välimerkit voi sanella; pilkku, piste, huutomerkki jne.

Vierailija
69/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikä ei kiinnosta. Itse en kyllä pitäisi mitään yhteyttä tällaisen hoovee-viestin jälkeen.

Ei todellakaan aloittajaa kiinnostele, ja se pitää pystyä sanomaan, koska kummipoika ei itse sitä älyä muuten. Aloittaja myös kertoi, että häntä ei koskaan kutsuta kylään vastavuoroisesti. Loppuu se ennemmin tai myöhemmin se kestikievarin pito itse kullakin.

Vierailija
70/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusteni lapset iältään 35 - 45 vuotiaat eivät ole koskaan kutsuneet kotiinsa käymään. Yksi näistä on kummilapseni. Yllättäen nää sisarusten lapset on olleet kovasti tulemassa käymään minun kotiini, koska ostin suvulle kuuluneen kiinteistön kuolinpesältä. Eiväthän he minua tulisi tapaamaan, vaan siellä kovalevyllä on luulo, että täällä se palvelu pelaa entiseen malliin, kuten silloin kun mummo eli. Yösijaa pitäisi olla sun muuta ylläpitoa. Valitettavasti näin ei ole.

Olen sanonut suoraan, että minä kutsun silloin kyläilijöitä, kun se minulle sopii. Näin on tehtävä. Muutenhan kotini on kestikievari koko suvulle. Eivät he ennenkään ole osallistuneet mihinkään ruokakuluihin, tai tarjonneet vastavuoroisesti edes kahveja.

Joten aloittaja sun pitää vaan sanoa asianlaita sille kummipojalle.

Vierailija
71/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa vieraita vastaan eikä ole pakko leipoa! Voit myös sanoa että olet tullut väsyneemmäksi iän myötä ja jaksat max. X ajan emännöidä

Vierailija
72/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kiitos vastauksistanne.

Huomioin kaikki ne ja arvostan myös kovasti kritiikkiänne.

En ole ns. yksinäinen vanhus vaan avioliitossa elävä (lapset jo aikuistuneet) alle 70-vuotias nainen. Harrastuksia on useampia viikossa. Tietysti olen vanhus veljeni lasten silmissä.

Olen nuorempana järjestänyt veljeni kolmelle lapselle siippoineen päivällisiä (ilman alkoa), eikä edes kahvipakettiakaan tuomisinaan. Ruoka on kelvannut hyvin. Kaikki!

Kenenkään luokse en ole saanut heidän liittojensa jälkeen kyläilykutsua. En edes tiedä, onko syy viitseliäisyydestä (siivoaminen, tarjottavien hankkiminen?) vai ajattelemattomuudesta.

Se, miksi meille ollaan tulossa niin mielellään on tämä suuri koti, joka on pinta-alaltaan suurempi kuin heidän kotinsa yhteensä. On tilaa pitää tapaamisia suurellekin porukalle.

Välit ovat hyvät. En aio niitä katkaista. Ei!

Minua vaan jurppii se, että kutsutetaan itse itsensä kylään valmiiseen pöytään. Eikä vastavierailukutsua.

Mökille en heitä nyt aikuisina kutsu. Siitä tulisi helposti traditio. Se ei tietäisi hyvää.

Sain hyvää buustia teidän neuvoistanne ja näkemyksistänne. Tämä tilanne muuttuu vasta, kun itse laitan rajat.

ap

Vierailija
73/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on veljen lapsonen ja vielä läheinen. Voit kyllä puhua suoraan ja ystävällisesti. Valittele väsymystä ja sano että kyläilyt menisi luontevammin toiseen suuntaan 

Vierailija
74/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ns. yksinäinen vanhus vaan avioliitossa elävä (lapset jo aikuistuneet) alle 70-vuotias nainen. Harrastuksia on useampia viikossa. Tietysti olen vanhus veljeni lasten silmissä.

Olen nuorempana järjestänyt veljeni kolmelle lapselle siippoineen päivällisiä (ilman alkoa), eikä edes kahvipakettiakaan tuomisinaan. Ruoka on kelvannut hyvin. Kaikki!

Kenenkään luokse en ole saanut heidän liittojensa jälkeen kyläilykutsua. En edes tiedä, onko syy viitseliäisyydestä (siivoaminen, tarjottavien hankkiminen?) vai ajattelemattomuudesta.

Se, miksi meille ollaan tulossa niin mielellään on tämä suuri koti, joka on pinta-alaltaan suurempi kuin heidän kotinsa yhteensä. On tilaa pitää tapaamisia suurellekin porukalle.

Minua vaan jurppii se, että

Ehkä heillä on muita tätejä/setiä jotka haluavat nimenomaan vieraat omaan kotiinsa. Mulla on täti joka ei halua matkustaa vaan mieluummin haluaa vieraat heille, joku saattaisi olettaa olevan yleinen toive tms

Vierailija
75/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee. Jos vain hyväksyy ja antaa toimintatavan jatkua, niin loppuahan siitä ei tule. Jos antaa muiden hyötyä yksipuolisesti kiltistä ihmisestä, niin hyödynnetäänhän sitä.

Mun veljen lapsi on kummilapseni. Veljellä on ollut tapana tulla ilmoittamatta ovikelloa soittamaan mukuloidensa kanssa, ja meille oleskelemaan. Vedin tähän rajat vasta nyt, kun kummilapsi on jo nelissäkymmenissä. Veli puolestaan ei koskaan kutsunut vastavuoroisesti heille.

Ei sitä loputtomasti kukaan jaksa olla ilmainen kahvilanpitäjä ja ruokkia toisia omasta pussistaan. Pankaa kaikki rajat mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
76/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vaan jurppii se, että

Anteeksi, mutta tekstisi perusteella vaikutat aika katkeralta vatipäältä. Hyvää yksinäistä vanhuutta siellä isoilla tiluksillasi. Veljenpoikasi selvästi kaikesta huolimatta arvostaa ihmissuhdettanne, mitta eiköhän sekin samaan tyyliin asiasta avautumalla hoidu.

Vierailija
77/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on veljen lapsonen ja vielä läheinen. Voit kyllä puhua suoraan ja ystävällisesti. Valittele väsymystä ja sano että kyläilyt menisi luontevammin toiseen suuntaan 

Ja tällä tavalla toimimalla aloittaja pääsee lähtemään omaan kotiinsa siinä vaiheessa, kun ei enää jaksaisi lapsiperhettä.

Vierailija
78/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua vaan jurppii se, että kutsutetaan itse itsensä kylään valmiiseen pöytään. Eikä vastavierailukutsua"

Minkä verran olisitte tekemisissä jos eivät kutsuisi itseään kylään? Ehkä hän vain ikävöinyt kovasti seuraasi.

Minulle kuulostaa jotenkin viralliselta ettei läheinen veljen lapsi, kummipoika, voisi kysäistä voiko tulla käymään. Ehkä hänen ajatuksissaan olette sen verran läheisiä että homma toimii noin, ehkä ihmettelee mikset halua heille käymään?

Vierailija
79/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset valittaa ettei sukulaiset vieraile. Nyt kun ne vierailee niin sekään ei ole hyvä. Ota tuosta sitten selvää...

Ap kirjoitti vain, että vierailut ovat liian pitkiä 3-4 tuntia. En minäkään jaksaisi lapsiperheen vierailua 3-4 tuntia, olen myös isoäiti-ikäinen. Pikavierailut kahville ok.

Vierailija
80/175 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä itsäsi täynä ja paljon, ne tulee koska kokee että olet sukulainen,isänsä kuollut..ja sä mietit miten pääset vaa eroon niistä?olen jo nyt surullinen tämän pojan puolesta🥲