Mies menee äitienpäiväksi äidilleen - en haluaisi vastasyntyneen kanssa mukaan
Mies menossa äitienpäiväksi omalle äidilleen. Miehen äiti asuu 1,5h ajomatkan päässä, eli pelkästä kahvittelusta ei kyse, vaan mies viettää äitinsä luona luultavasti vähintään 8h äitienpäivänä.
Minulle tämä on ensimmäinen äitienpäivä äitinä, enkä vastasyntyneen kanssa nännit maitoa vuotaen & pillu verta vuotaen viitsisi lähteä kylään kenenkään luokse noin pitkäksi aikaa. Jos anoppi asuisi lähempänä, menisin toki mieluusti siellä kahvilla käymään.
Lähtisittekö itse tässä tilanteessa anoppilaan? Mies saa toki mennä juhlistamaan omaa äitiään, mutta itse viettäisin äitienpäivän mieluummin sitten vaikka kahdestaan vastasyntyneen kanssa kotona.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies. Kukaan nainen ei puhu itsestään tuolla tyylillä.
Hartiani ovat kyllä miehekkään leveät, mutta enköhän silti naisesta mene.
-ap
Kauniistipa puhut paikasta jonka kautta pienokaisesi on syntynyt.
"Pillu" on minusta ihan hyvä arkinen sana emättimelle ja vaginalle. Ehkä hieman alatyylinen, mutta menee mielestäni näin epävirallisessa tekstissä hyvin. Toisaalta ymmärrän kyllä näkökantasi, varmasti moni käyttää mielellään jotain toista sanaa kyseisestä sukuelimestä.
-ap
Ainakin se on erittäin wt.
Ap on mies ja tyhmä hyypiö. Mitä fantasioita pervoilet itsellesi? Ällöttävä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut lapsille, että juhlikaa äitienpäivää oman perheenne kanssa, eipä ole tullut tästä miniöiden kanssa riitaa. Toisaalta en ole se mummo, joka soitetaan paikalle, kun tarvitaan parisuhdeaikaa ja lapsille hoitajaa, koska jokainen vastatkoon itse omasta perheestään. Kun en halua juhlia isoäitiyttä, niin tarkoitan samalla sitä, että olisin lasteni perheiden apulainen. Hyvin nuo tuntuvat ilman minuakin pärjäävän, vaikka väsymystään valittavat tämän tästä.
Jaa jaa. Marttyyrimummo löysi lankaan... Onneksi ei ole tuollaista äitiä tai anoppia.
Miksi olisi marttyyri, jos ei tarvitse äitienpäivänä raataa miniöille valmista lounasta ja kiitellä 5 euron markettiruusuista? Iso osa anopeista ei ymmärrä, miksi nuoret äidit juhlivat antaumuksella
Ei kaikkien isät olleet kuin sinun isäsi! Monet halusivat muistaa omaa äitiään äitienpäivänä ja muistivatkin, valitettavasti sinun äitisi teki kaikkensa, että anoppiin ei yhteyttä otettu.
Ketju kertoo selkeästi, miksi niin moni mies ei saa äitienpäivänä omaa äitiään millään tavalla muistaa. Alapäällään ajatteleva puoliso ilmoittaa, että vain minä olen tärkeä tai pillua ei enää tule, jos sanallakin äitiäsi kiität.
Miksi 1990-luvulla syntyneet ovat mustasukkaisia puolisonsa äidille?
Meillä vähän sama homma, lapsi on 2kk vanha. Etukäteen puhuttiin että kun omia lapsia tulee, olisi ainakin ne ensimmäiset äitien- ja isänpäivät vain meidän kesken, mutta mies on nyt ilmeisesti päättänyt että pakko mennä hänen äidillensä. Ja vie lapsen mukanaan, piste. Ilmeisesti ei riitä että mummo on lapsensa nähnyt kuluneella viikolla jo, pitää mennä 4-5 tunniksi vielä äitienpäivänä mummolaan kuten olemme tehneet joka äitienpäivä ennen lapsemme syntymää. Jos en itse jaksa tai halua lähteä, saan viettää äitienpäivän yksin kotona ilman vauvaani. Miehen mielestä olisi niin tärkeää että isovanhempikin näkee lapsenlasta, mutta kun mummolla on niitä lapsenlapsia varmaan 8 kappaletta jo (eli ei ole edes kyse ensimmäisestä) ja kaikki ovat siellä tietenkin samaan aikaan sunnuntaina. Ja me näemme miehen äitiä USEIN. Minun äidilläni vierailusta ei ole puhettakaan, tietenkään :D että kyllä näitä miehiä on ja ilmeisen helposti se mieli miehilläkin muuttuu aiemmin sovitusta.
P.S. en todellakaan anna miehen lähteä vauvan kanssa niin että jäisin yksin ensimmäistä äitienpäivää viettämään, saa mies mennä ilman vauvaa :D
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitäisi nyt juhlia ap äitienpäivää sinun ja vauvan kanssa. Hän voisi soittaa äidilleen onnittelut tai vaikka lähettää interfloran kautta äidilleen kukkalähetyksen. Kai tätä ap olet ehdottanut miehellesi?
Juu, nyt kova kovaa vasten äitienpäiväasian kanssa. Se ei ole mummojen päivä, vaan lapsiperheessä lasten isä yhdessä lasten kanssa muistaa lasten äitiä ja hemmottelee häntä.
Miehen äiti on omat äitienpäivänsä viettänyt, kun mies oli lapsi. Nyt ollaan seuraavassa elämänvaiheessa.
En voi muuta kuin ihmetellä kuinka outoja parisuhteita palstalaisilla on!
Meille on ollut itsestään selvää, että naimisiinmenomme jälkeen olemme viettäneet aikaa perheenä ja se on tullut aina ykkösenä. Äitienpäivänä minua on juhlittu kotona ja ravintolassa, omaa äitiä ja anoppia on muistettu kukkakimpulla ja kortilla sekä onnittelusoitolla. Jos asuisivat lähellä, olisi varmaankin kutsuttu meille tai yhdessä ravintolaan.
Samoin olemme toimineet jouluna, omat joulutraditiot on luotu omalle perheelle ja rauhoituttu arjen kiireistä joukun viettoon, eikä suinkaan reissattu ympäri maakuntia muualle joulunviettoon. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Ketju kertoo selkeästi, miksi niin moni mies ei saa äitienpäivänä omaa äitiään millään tavalla muistaa. Alapäällään ajatteleva puoliso ilmoittaa, että vain minä olen tärkeä tai pillua ei enää tule, jos sanallakin äitiäsi kiität.
Jos olisit viitsinyt lukea aloituksen, niin siitä olisi käynyt selville, että ap:lla on synnytyksestä hyvin vähän aikaa, kun jälkivuotokin vaivaa. Tuossa vaiheessa on sulaa hulluutta lähteä autoon istumaan moneksi tunniksi. Samoin reissu on ihan liian raskas vastasyntyneelle. Aloittajan mies voi soittaa äidilleen, se riittää.
Olisin aika loukkaantunut miehelle, että lähtee äitinsä tykö eikä vietä sun ekaa äitienpäivää sinun kanssasi. En anoppinakaan huolisi kylään. Miehen paikka on nyt oman perheensä luona.
Vierailija kirjoitti:
Lapset muistavat äitejään äitienpäivänä. Sinä et ole miehesi äiti (vaikka niin luuletkin) vaan puoliso.
Minä olen täysin samaa mieltä, aina ollut vaikka neljä lasta, minä en ole mieheni äiti joten se siitä. Enkä ymmärrä aloittajaa miksei voi mennä mukaan. Ei synnytys ole sairaus, itse ainakin kyläilin ja liikuin paljon vastasyntyneen kanssa kun en halunnut erakoitua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit viitsinyt lukea aloituksen, niin siitä olisi käynyt selville, että ap:lla on synnytyksestä hyvin vähän aikaa, kun jälkivuotokin vaivaa. Tuossa vaiheessa on sulaa hulluutta lähteä autoon istumaan moneksi tunniksi. Samoin reissu on ihan liian raskas vastasyntyneelle. Aloittajan mies voi soittaa äidilleen, se riittää.
Moneksi tunniksi 1,5 tuntia, se sama aika menee äkkiä kun marketissa käy.
Äidinnussijoiden pitää päästä suorittamaan yhdyntä aina juhlapäivinä: joulu, juhannus, pääsiäinen ja äitienpäivä on varattu yhtymiselle äidin kanssa.
Noniin naiset, aika katkaista katkeruuden kierre jo nupulleen. Ap, istutat miehesi alas ja kerrot suoraan ja rehellisesti tunteistasi. Et jaksa lähteä anoppilaan ja haluat, että mies viettäisi ensimmäistä äitienpäivää kanssasi. Sano suoraan että jäät katkeraksi ja koet olosi hylätyksi jos hän menee. Ehkä pääsette kompromissiin, jos mies vaikka kävisikin äitinsä luona vain kääntymässä, eikä viettäisi koko päivää siellä. Siten miehen äitikin tulee muistetuksi.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Mies voi äitiään muistaa, mutta jos miehellä on vastasyntynyt ja sen äiti kotona, niin miehen pitäisi ymmärtää sitä tilannetta. Ja anopin myös. Jos olisin tuo anoppi, sanoisin pojalleni, että ajattele vaimoasi ja vauvaasi. Halusin nähdä vaivan ja voisin jopa tunkea kylään. En kyllä vaatisi, että vauva ja äiti lähtee meille. Saati mies yksinään. Ihme urputusta. Sellaiselta varmaan, jotka eivät ole synnyttäneet tai lapsiperheitä edes nähnyt.
Varmaan sen vastasyntyneen ja äidin pitää lähteä anoppilaan ja maksaa vielä bensatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneksi tunniksi 1,5 tuntia, se sama aika menee äkkiä kun marketissa käy.
Päivässä on kolme tuntia autossa istumista. Istu itse sellainen aika, kun alapäässä on vielä paranemassa olevat haavat. Johan siinä iskee tulehdus, kun verta vuotavaa alapäätä pitää hautoa istuen. Ei kukaan oleta, että vatsaleikkauskesta toipuva lähtisi tuntien automatkalle, mutta vastasynnyttänyt nainen ei saisi tuosta kieltäytyä.
Itse lähtisin ja lähdinkin heti synnytysten jäljeen liikkeelle. Maidon ja veren valumisen on kyllä suojia joita varmasti voi vaihtaa tarvittaessa vaikka olisi kyläilemässä.
Suomessa äidit heittäytyvät ihan avuttomiksi kun saavat vauvan 🙄
Täällä etelä Euroopassa äiti ja lapsi on heti mukana elämässä. Ravintolassa syömässä suuren suvunympäröimänä jne...
Mutta joo, jos olet nyt "sairas" niin jää toki kotiin muutamaksi vuodeksi 😉
Menin anopille 3 päivää synnytyksestä ja nukuin siellä lähes 5 tuntia. Pisimmät unet synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on pervo mies.
joha n on ukko, voi veeee,mua risoi että halkeen. tänä äitienpäivänä voi soittaa tms mummolle ja se mummo joksi hää tuli,eikö hän voi jalkautua teille. olet ukon lapsen äiti,teit hänelle vauvelin,luulisi,että olette silmäteriä. saitko pikku lhjan muistoksi vauvasta. joku koru tms.. ihan järkky ukko. etkös sinä ole nyt äiti..vielä ehtii mummolassa käymään muina äitienpv. no onhan näitä möllejä,,yks ukko intistä sai vapaata synnytykseen ja lomaa, hän se ei mennytkään vaimon ja vauvan luo, hää meni viettää aikaa oman isän äidin luo,oli siellä koko ajan,rakas maatila,sieltä inttiin. jätti niinku välistä oman elämänsä h hetken. sitten seuraavalla lomalla v''nsi ittensä himaan. nuo omat isät äidit on niin rakkaita varsinkin mammanpojille. missäs sun äitis on,tuleeko hän sun luo viettämään naisten kesken omaa juhlaanne. miten sun ukko sua nyt muistaa äitienpäivänä,,hoitaako sua,kukkia,,kakkua,,juhlisttako sua,,eikö tajua ,sun pitää saada nukkua, tarviit apua erityisesti nyt toipumiseen. onko ukon äidistä fine että sitten näin,,onko soitellut sulle,,