Mies menee äitienpäiväksi äidilleen - en haluaisi vastasyntyneen kanssa mukaan
Mies menossa äitienpäiväksi omalle äidilleen. Miehen äiti asuu 1,5h ajomatkan päässä, eli pelkästä kahvittelusta ei kyse, vaan mies viettää äitinsä luona luultavasti vähintään 8h äitienpäivänä.
Minulle tämä on ensimmäinen äitienpäivä äitinä, enkä vastasyntyneen kanssa nännit maitoa vuotaen & pillu verta vuotaen viitsisi lähteä kylään kenenkään luokse noin pitkäksi aikaa. Jos anoppi asuisi lähempänä, menisin toki mieluusti siellä kahvilla käymään.
Lähtisittekö itse tässä tilanteessa anoppilaan? Mies saa toki mennä juhlistamaan omaa äitiään, mutta itse viettäisin äitienpäivän mieluummin sitten vaikka kahdestaan vastasyntyneen kanssa kotona.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut lapsille, että juhlikaa äitienpäivää oman perheenne kanssa, eipä ole tullut tästä miniöiden kanssa riitaa. Toisaalta en ole se mummo, joka soitetaan paikalle, kun tarvitaan parisuhdeaikaa ja lapsille hoitajaa, koska jokainen vastatkoon itse omasta perheestään. Kun en halua juhlia isoäitiyttä, niin tarkoitan samalla sitä, että olisin lasteni perheiden apulainen. Hyvin nuo tuntuvat ilman minuakin pärjäävän, vaikka väsymystään valittavat tämän tästä.
Jaa jaa. Marttyyrimummo löysi lankaan... Onneksi ei ole tuollaista äitiä tai anoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies. Kukaan nainen ei puhu itsestään tuolla tyylillä.
Hartiani ovat kyllä miehekkään leveät, mutta enköhän silti naisesta mene.
-ap
Kauniistipa puhut paikasta jonka kautta pienokaisesi on syntynyt.
"Pillu" on minusta ihan hyvä arkinen sana emättimelle ja vaginalle. Ehkä hieman alatyylinen, mutta menee mielestäni näin epävirallisessa tekstissä hyvin. Toisaalta ymmärrän kyllä näkökantasi, varmasti moni käyttää mielellään jotain toista sanaa kyseisestä sukuelimestä.
-ap
Psykoosi-Pasin naisvihaketju ilmiannettu. Hanki poika ne lääkkeet.
Ilmeisesti sulla on kränää äitisi kanssa, luuseri-isä on hylännyt sinut jo varhain etkä plluakaan saa, joten ikiomien itsetunto-ongelmiesi korjaamisen sijaan projisoit itseinhosi muihin ihmisiin.
Tuollaiset madot syrjäytyvät evoluutiossa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehelle kävisi kompromissinä että olisitte perillä vähemmän aikaa? Silloin voisit lähteä mukkan ja ehtisitte juhlia myös kotoa sinun äitiyttäsi.
Synnytyksestä toipuvan ei tarvitse lähteä minnekään monen tunnin automatkalle. Mies voi myös jäädä kotiin huolehtimaan perheestään, omalle äidille riittää puhelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Aika yleistä puhetta nykyaikana. Sitten ihmetellään lasten rivoa kielenkäyttöä. Mistähän oppivat kun kuulevat vanhemmiltaan jo alusta alkaen?
Tai jos itse olisin muoriksi tullut, tulisin tuomaan vastasyntyneen kotiin juhlatarjottavat niin, että tuore äiti saisi lepäillä ja huolehtisin tarjoiluista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
"Pillu" on minusta ihan hyvä arkinen sana emättimelle ja vaginalle. Ehkä hieman alatyylinen, mutta menee mielestäni näin epävirallisessa tekstissä hyvin. Toisaalta ymmärrän kyllä näkökantasi, varmasti moni käyttää mielellään jotain toista sanaa kyseisestä sukuelimestä.
-ap
Kukaan ei puhu myöskään emättimestään tai vaginastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos itse olisin muoriksi tullut, tulisin tuomaan vastasyntyneen kotiin juhlatarjottavat niin, että tuore äiti saisi lepäillä ja huolehtisin tarjoiluista jne.
Mä sanoisin pojalleni että hoitaa tarjottavat ja juhlivat perheensä kanssa. Äiti lepäilköön, mutta mummoa ei tarvita passaamaan.
Ihmeellinen tuo ajatus ettei oman lapsen äitiä tarvitsisi onnitella tai juhlia koska ei ole oma äiti. Se on pakko olla katkerien naisten keksimä juttu kun omat juntit miehet eivät ole muistaneet äitienpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä tehtäköön ap:lle tiettäväksi, että ISÄn paikka on puolison ja oman lapsen luona.
Kaukana asuvaa isoäitiä voi käydä moikkaamassa vaikka lauantaina, jos on pakko.
Ja 2 tuntia niitä mamman kahvitteluja riittää silloinkin, joten reissuun ei mene kuin 5 tuntia.
- Mutta jos ei ole varma isyydestään, voi toki muuttaa mammansa helmoihin kokonaan.
En lähtisi reissuun. Sitä paitsi miehesi äiti ei ole sinun äitisi. Sinä olet teidän perheen äiti. Miehesi pitäisi järkätä sulle kotiin äitienpäivätarjoilu ja jotenkin muutenkin huomioida sinut perheen äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Minä ainakin käytän sanaa pillu omasta pillustani :D mitä sanaa ihmisten pitäisi käyttää, jos pillu ei ole sopiva / mikä sana on sopiva naisen käytettäväksi? :D miksei nainen voisi kutsua pilluaan pilluksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksei se isä tee tuota? Koska pallit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Jonnet puhuvat pillusta ja etenkin sen puutteesta.
Ei ole kyllä kauheasti tilannetajua miehelläsi jos ei ymmärrä ekan äitienpäivän merkitystä. Eikä anopillasi. Tähän löytyisi vaikka kuinka monta kompromissia.
Ystävä soittaa: noi moi, miten teillä on mennyt vauvan kanssa?
Vauvan äiti: Muuten ok, mutta pillustani/vaginastani/emättimestäni vuotaa verta
Joo ei jutella tuolla tyylillä. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehelle kävisi kompromissinä että olisitte perillä vähemmän aikaa? Silloin voisit lähteä mukkan ja ehtisitte juhlia myös kotoa sinun äitiyttäsi.
Siis miksi lähteä vastasyntyneen kanssa juuri synnyttäneenä yhtään minnekään!? Silloin pysytään kotona, ellei ole pakollisia lääkärikäyntejä tms.
En myöskään suosittele tuollaista 3n tunnin autossa istumista vastasynnyttäneelle ja vauvalle. Olette ilman muuta kotona ja jos sinne anoppi haluaa tulla käymään niin kerro että se sopii. Onko miehesi siis jo ilmoittanut että on koko päivän äidiltään ? Ja onko hän ainoa lapsi ? Ilmeisesti ei ole napanuora katkennut
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei aseta sinua ykköseksi? Sinä olet hänen lapsensa äiti. Aika katkaista napanuora omaan äitiin kun on jo lapsi itsellä.
Aika katkaista napanuora kun lähtee äitienpäivänä käymään äidillään? En kyllä itse arvostaisi muestpni jos jäisi minun luokseni äitienpäivänä eikä viitsisi omaa äitiään käydä katsomassa.
Itselleni kyllä riittää äitienpäivänä että minut huomioi ne joille olen äiti, tietenkin mies lähtee käymään omalla äidiltään ja sinä juhlistaa kotona sen kanssa jolle äiti olet. Napanuora katki...voisi myös sanoa että on turhan riippuvainen puolisosta jos ei vastasyntyneen kanssa yhtä päivää ilman miestä kestä. Tässä tilanteessa on mahdollista ottaa kaikki huomioon. Sinulle kakkukahvit aamulla ja miehen äidille päivällä.
Sana p.llu on se raja, joka paljastaa.