Mies menee äitienpäiväksi äidilleen - en haluaisi vastasyntyneen kanssa mukaan
Mies menossa äitienpäiväksi omalle äidilleen. Miehen äiti asuu 1,5h ajomatkan päässä, eli pelkästä kahvittelusta ei kyse, vaan mies viettää äitinsä luona luultavasti vähintään 8h äitienpäivänä.
Minulle tämä on ensimmäinen äitienpäivä äitinä, enkä vastasyntyneen kanssa nännit maitoa vuotaen & pillu verta vuotaen viitsisi lähteä kylään kenenkään luokse noin pitkäksi aikaa. Jos anoppi asuisi lähempänä, menisin toki mieluusti siellä kahvilla käymään.
Lähtisittekö itse tässä tilanteessa anoppilaan? Mies saa toki mennä juhlistamaan omaa äitiään, mutta itse viettäisin äitienpäivän mieluummin sitten vaikka kahdestaan vastasyntyneen kanssa kotona.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Itse lähtisin ja lähdinkin heti synnytysten jäljeen liikkeelle. Maidon ja veren valumisen on kyllä suojia joita varmasti voi vaihtaa tarvittaessa vaikka olisi kyläilemässä.
Suomessa äidit heittäytyvät ihan avuttomiksi kun saavat vauvan 🙄
Täällä etelä Euroopassa äiti ja lapsi on heti mukana elämässä. Ravintolassa syömässä suuren suvunympäröimänä jne...
Mutta joo, jos olet nyt "sairas" niin jää toki kotiin muutamaksi vuodeksi 😉
Täällä Suomessa odotetaan, että vastasynnyttänyt nainen järjestää äitienpäivän miehen suvun naisille. Tai jos hänen pitää mennä kylään, niin luonnollisesti hän kattaa ja korjaa pöydän sekä tiskaa käsin astiat. Miniä on täällä sylkykuppi siihen asti, että hänen lapsensa ovat aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähtisin ja lähdinkin heti synnytysten jäljeen liikkeelle. Maidon ja veren valumisen on kyllä suojia joita varmasti voi vaihtaa tarvittaessa vaikka olisi kyläilemässä.
Täällä etelä Euroopassa äiti ja lapsi on heti mukana elämässä. Ravintolassa syömässä suuren suvunympäröimänä jne...
Täällä Suomessa odotetaan, että vastasynnyttänyt nainen järjestää äitienpäivän miehen suvun naisille. Tai jos hänen pitää mennä kylään, niin luonnollisesti hän kattaa ja korjaa pöydän sekä tiskaa käsin astiat. Miniä on täällä sylkykuppi siihen asti, että hänen lapsensa ovat aikuisia.
Sitten on myös ihan normaaleita perheitä, joissa äitienpäivä vietetään oman perheen kanssa, eikä sukujuhlina autossa istuen lähes koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies. Kukaan nainen ei puhu itsestään tuolla tyylillä.
Hartiani ovat kyllä miehekkään leveät, mutta enköhän silti naisesta mene.
-ap
Sinähän olet mitä av mammat sinun sanoo olevan.
Milloin synnytys oli? Kauanko pillu vuotaa verta?
Vauva 1-2 viikon ikäinen?
- jokaisella äidillä mielialat heittelevät tuossa vaiheessa, koska synnytyksen jälkeen hormonitasapaino muuttuu rajusti. Tämä ns. baby blues ei ole synnytyksen jälkeinen masennus, joka on paljon vakavampi asia. Äiti tarvitsee kuitenkin tukea.
- imettämistä vasta opetellaan: maidontulo voi loppua seinään ylirasituksesta
- pieni vauva valvottaa ja jokaisella vastasyntyneen äidillä on tarve levätä, että jaksaa hoitaa vauvaansa ja itseään, mm. syödä
- äiti vasta tutustuu vauvaan ja lapsensa hoitoon. Isänkin pitäisi.
-jne.
Jokainen äiti tietää nämä asiat, myös se anoppi, joten on pelkkää piruutta anopilta, jos ei komenna vätys poikaansa miehistymään ja pysymään lapsensa ja vaimonsa luona.
Toivon, että aloitus oli provo.
Vierailija kirjoitti:
Siellä Etelä-Euroopassa kyllä arvostetaan äitejä, joka näkyy siinä, että vastasynnyttäneelle äidille tarjotaan apua ja arvostusta kotiin. Ei kukaan lähde viikon vanhan vauvan kanssa ravintolaan siellä Etelä-Euroopassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä Etelä-Euroopassa kyllä arvostetaan äitejä, joka näkyy siinä, että vastasynnyttäneelle äidille tarjotaan apua ja arvostusta kotiin. Ei kukaan lähde viikon vanhan vauvan kanssa ravintolaan siellä Etelä-Euroopassakaan.
Etelä-Euroopassa arvostetaan niin paljon äitiä, että 40 v. aikamiespojat asuvat edelleen kotona. Osa vaatii vielä oikeudessa asti vanhempiensa elättävän heitä 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopassa arvostetaan niin paljon äitiä, että 40 v. aikamiespojat asuvat edelleen kotona. Osa vaa
Vierailija kirjoitti:
Lapset muistavat äitejään äitienpäivänä. Sinä et ole miehesi äiti (vaikka niin luuletkin) vaan puoliso.
Sellainen mies, joka vastasyntyneen lapsensa ja vastasynnyttäneen lapsensa äidin luota kipittää tuntimääriksi maminsa tykö, joutaisi sinne jäädäkin. Kotona tarvitaan nyt miestä, ei mitään mammanpoikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehelle kävisi kompromissinä että olisitte perillä vähemmän aikaa? Silloin voisit lähteä mukkan ja ehtisitte juhlia myös kotoa sinun äitiyttäsi.
Päläpälä.
Kun minä olin synnyttänyt esikoiseni, alapää oli niin täynnä tikkejä, että istuminen oli kielletty muutaman viikon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Euroopassa arvostetaan niin paljon äitiä, että 40 v. aikamiespojat asuvat edelleen kotona. Osa vaa
Vauvamiehiä, kuten tuo aloituksen isukki.
Et mene jos siltä tuntuu, en minäkään menisi. Itse asiassa en käy vieläkään äitienpäivänä anopilla, vaikka lapset jo teinejä. Ei ole mun äiti ja tuo päivä on myös mun äitienpäivä. Ei olla muutenkaan juurikaan tekemisissä, nähdään kerran pari kertaa vuodessa.
Eihän se äitienpäivä ole kuin joku Runeberginpäivä tai vastaava liputuspäivä. En ymmärrä tätä jatkuvaa haloota.
T. Äiti itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset muistavat äitejään äitienpäivänä. Sinä et ole miehesi äiti (vaikka niin luuletkin) vaan puoliso.
Sellainen mies, joka vastasyntyneen lapsensa ja vastasynnyttäneen lapsensa äidin luota kipittää tuntimääriksi maminsa tykö, joutaisi sinne jäädäkin. Kotona tarvitaan nyt miestä, ei mitään mammanpoikaa.
Mitä? Ja naiset suureen ääneen tuuttaa pärjäävänsä ilman miestäkin. Yrittäkää nyt päättää tarviitteko miestä vai ette.
Kyllä sanoisin suorat sanat sellaiselle isoäidille, joka äitienpäivän jälkeen kehuisi, miten poijan vaimo on juuri saanut vauvan, mutta poika tuli sentään äitienpäiväksi oman äidin lihapatojen ääreen.
En lähtisi. Ei ole pakko mennä anopille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanoisin suorat sanat sellaiselle isoäidille, joka äitienpäivän jälkeen kehuisi, miten poijan vaimo on juuri saanut vauvan, mutta poika tuli sentään äitienpäiväksi oman äidin lihapatojen ääreen.
Sano sille pojalle, joka pakenee kotoaan luuhaamaan oman äidin lihapatojen ääreen. Outo on kyllä isoäitikin, joka ei tuollaista torppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on mies. Kukaan nainen ei puhu itsestään tuolla tyylillä.
Sana p.llu on se raja, joka paljastaa.
Totta. Etupyllyksi pillua palstalla kutsutaan.
Alatyylinen aloitus paljasti jutun provoksi.
Joku räkänokka on olevinaan kekseliäs.
Tää. Jos toisella on ensimmäinen äitienpäivä itse äitinä ja toisella niitä on takana jo useampi kymmen niin kumpikohan menee edelle? Kyläilemään voi lähteä sitten kun lapsikin on vähän isompi.