Ammattikorkeakoulun päätös tyrmistyttää Nora toivoo, että ei pääse opiskelemaan Haaga-Heliaan
Että kun pitää olla läsnä 75% opetuksesta. Että ei tuu mitään. Moni tulee keskeyttämään tai opinnot venyy.
No, silloin kun minä opiskelin, piti olla läsnä 100%. Maailma muuttuu, näköjään.
Kommentit (234)
Niin.
Kun minä opiskelin, asuin asuntolassa, kuljin junalla, otin opintolainaa. Ei ollut rahaa vaatteisiin, meikkeihin, omaan autoon tai asuntoon.
Tonnikalareseptejä, pullojen keräilyä, viikonlopputyötä, äidin ompelukoneella vaatteiden ompelua.
Sitä se aikanaan oli.
Nykyään täytyy olla oma vuokra-asunto, rahaa ja vapaa-aikaa. Silti nuoret "eivät jaksa", ovat ahdistuneita eikä opiskelu kiinnosta.
Ja paksuksi on pitänyt hankkiutua jo ennenkuin haku opiskelemaan on päättynyt.
Samoja päätöksiä on tehty myös työelämässä, korona vuosien etätöiden jälkeen. Tervetuloa aikuisuuteen! Se on vastuuta ei joululahja listatoiveita.
Eihän sinne ole mikään pakko mennä, vaikka pääsisikin.
Ei ole kyllä tuollainen linjaus korkeakoululta tätä päivää.
Mitä väliä? Nora on raskaana eli hoitelee vauvaa koko ensi lukuvuoden.
Läsnäolokoulussa olisi kyllä hyvä. Jos on lähiopetus-muotoisena mainostettu. Tytär aloitti koronan aikaan yliopistossa ja ei se etänä opiskelu ainakaan hänelle henkisesti sopinut.
Eläminen vaatii myös järkeä ja päätösten tekemistä sekä asioista huolehtimista. Vastuun ottamista. Hyväksymistä että aina ei voi olla vaan kivaa.
On valittua typeryyttä jos "oho, otin pikavippejä kun halusin ostaa vaatteita" tai "tulin vahingossa raskaaksi eikä mies halunnut olla isä" tai " tarjottiin paikkaa mutta palkka on niin huono että saan saman istumalla kotona"
Vierailija kirjoitti:
Niin.
Kun minä opiskelin, asuin asuntolassa, kuljin junalla, otin opintolainaa. Ei ollut rahaa vaatteisiin, meikkeihin, omaan autoon tai asuntoon.
Tonnikalareseptejä, pullojen keräilyä, viikonlopputyötä, äidin ompelukoneella vaatteiden ompelua.
Sitä se aikanaan oli.
Nykyään täytyy olla oma vuokra-asunto, rahaa ja vapaa-aikaa. Silti nuoret "eivät jaksa", ovat ahdistuneita eikä opiskelu kiinnosta.
Niin se maailma muuttuu. Ei ole asuntolaa, ei töitä ja roskiksetkin on lukossa. Ja äidillä on kiireitä golf-kentällä tai lähiöpubissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään kirjekurssi.
Yllätys! Saadakseen tutkinnon valmiiksi pitää myös opiskella. Ei riitä, että on oppilaitoksessa pelkästään kirjoilla ja muodon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
No, onko työelämässä?
Eikö ole erikseen ns.monimuotokoulutukset joita erikseen mainostetaan tehtäväksi työn ohessa? Käsitin että tuo koulutus ei sellainen ollut.
Opiskelin aikoinaan Haaga-Heliassa ja joillakin kielikursseilla oli silloin 80 % läsnäolopakko ja opettaja tosiaan potkaisi kurssilta pois jos ei päässyt tunneille, mitään joustoa ei ollut vaikka olisi sairastunut. Kurssin joutui käymään uudestaan seuraavalla lukukaudella.
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä et tietenkään laittanut.
Etippä Lokki ihan itse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä et tietenkään laittanut.
Tässä linkki, kun ap oli laiska eikä jaksanut sitä lisätä
Mä en enää laita, Lokit voi etsiä Ihan Itse!
Vierailija kirjoitti:
Eläminen vaatii myös järkeä ja päätösten tekemistä sekä asioista huolehtimista. Vastuun ottamista. Hyväksymistä että aina ei voi olla vaan kivaa.
On valittua typeryyttä jos "oho, otin pikavippejä kun halusin ostaa vaatteita" tai "tulin vahingossa raskaaksi eikä mies halunnut olla isä" tai " tarjottiin paikkaa mutta palkka on niin huono että saan saman istumalla kotona"
Mut ku äiti sano et mä oon universumin kiintotähti. 1980-luku pilasi lapset, kun heistä tuli kaiken keskipisteitä. Todellisuus on märkä rätti kasvoille.
Suomi ei tule selviämään, kaiken laista sluibailua pitää olla opiskelussa ja työelämässä.
Jokaiselle pitäisi olla joku HOPS ja jos joku kutsui ei käy omaan aikatauluun täysin alkaa itkeminen.
Ihmeellisiä lumihiutaleita nämä nykynuoret.
T. Tuplamaisteri ihan läsnäolleena opiskellut, töissäkin läsnäoleva.
Mieluiten sen insinöörin tittelin hankkisi tekemättä mitään. Opiskelu voi olla todella tylsää.