Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammattikorkeakoulun päätös tyrmistyttää Nora toivoo, että ei pääse opiskelemaan Haaga-Heliaan

Vierailija
10.05.2024 |

Että kun pitää olla läsnä 75% opetuksesta. Että ei tuu mitään. Moni tulee keskeyttämään tai opinnot venyy.

No, silloin kun minä opiskelin, piti olla läsnä 100%. Maailma muuttuu, näköjään. 

Kommentit (234)

Vierailija
221/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärstää ja persettä kyllä jaksetaan kuvata ja huulia turvottaa. 

Vierailija
222/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sairaanhoitajakoulutuksen päivätoteutuskin oli melkoinen kirjekurssi. Varsinkin tällaiseen käytännönläheiseen työhön opiskeltaessa pitäisi erityisesti olla lähipäiviä. Aivan liikaa jätetään sinne työharjoitteluun. Joku tradenomin tutkinto on sitten vähän eri asia. Niitä juttuja voi opiskella itsenäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi, mutta siinä alkaisi opiskelut tulemaan hintoihinsa, kun ajaisi 1000 km joka kuukausi, maksaisi hostellit ja ottaisi vielä palkatonta. Helposti vähintään 500 euron tappio eikä monikaan työnantaja tuohon suostuisi. 

Julkisilla on edullista matkustaa.

No ei ole. En minä ainakaan etäopinnoissa aikuisopiskelijana saa mitään opiskelija-alennuksia. Ja vaikka saisin ilmaiset matkat niin edelleen se olisi taloudellisesti erittäin suuri tappio. Sinänsä tätä on turha miettiä, kun ei tule itseä koskettamaan, mutta hämmästelen miten kapea-alaisesti osa ajattelee. 

Vierailija
224/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäänhän ei estä halukkaita olemaan läsnä 100 %. Tyhmää vaikeuttaa niiden elämää, joille tuo on käytännössä mahdotonta. Muutos koskettaa etenkin aikuisia ihmisiä, joilla on kaikenlaista velvollisuutta elämässään ja jotka eivät saa esim. opintotukea.

Parempi pysyä silloin pois oppilaitoksista.

Eli korkeakoulutus on sallittu vain rikkaiden lapsille? Monen täytyy käydä töissä samalla.

Mun tytär on käynyt töissä koko yliopistoaikansa ja valmistuu kandiksi aikataulussa. 

Vierailija
225/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on ihan yhtä paljon opiskelua, teki sen paikan päällä tai kotona. Typeriä nuo sluibailukommentit. Etäopiskelu helpottaa paljon työn ja opiskelun yhteensovittamista. Tai työn, perheen ja opiskelun. 

Luin juuri adressin kommentteja. Haaga-Helia on aikaisemmin ollut varsin joustava. Sen takia monimuotokoulutuksiin on hakeutunut myös sellaisia, jotka eivät pysty paljoa lähiopetusta arkeensa sovittamaan, esim. asuvat muualla (joku esim. opiskeli Jyväskylästä käsin) tai käyvät kokoaikatyössä. Muutos tulee heille nyt yllätyksenä kesken opintojen ja jotkut saattavat joutua keskeyttämään sen takia.

Itse suoritan HH:n polkuopintoja jotka ovat kokonaan etänä. Itse koen opiskelun olevan tehokkaampaa näin. Pystyn keskittymään paremmin eikä aikaa kulu matkoihin.

Vierailija
226/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei tule selviämään, kaiken laista sluibailua pitää olla opiskelussa ja työelämässä. 

Jokaiselle  pitäisi olla joku HOPS ja jos joku kutsui ei käy omaan aikatauluun täysin alkaa itkeminen. 

Ihmeellisiä lumihiutaleita nämä nykynuoret.

T. Tuplamaisteri  ihan läsnäolleena opiskellut, töissäkin läsnäoleva.

Tämä lumihiutale-meno alkaa viimeistään lukiossa. Jokaista hopsataan, kirjoituksiin erityisjärjestelyt, vanhemmat antaa nuorilleen luvan olla poissa jos ei huvita tulla kouluun. 

Vierailija
227/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mainostetaan että monimuoto on joustavaa ja helppoa töiden ohella jos se ei sitten pidä paikkaansa? Kivaa et matto vedetään opiskelijoiden alta. Ensin hallitus leikkaa tukia, joka pakottaa tekemään enemmän töitä ja sit korkeakoulut vaatii yhä enemmän läsnäoloa

Vierailija
228/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalle tuleminen kouluun ei kerro yhtään sen enempää aktiivisesta opiskelusta kuin sekään, että jotkut kuvittelevat, että vain menemällä konkreettisesti  työpaikalle töitä tulee oikeasti tehdyksi. 

Vierailija
229/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Nora on raskaana eli hoitelee vauvaa koko ensi lukuvuoden. 

Eli turhaan meni sekin opiskelupaikka.

Vierailija
230/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäänhän ei estä halukkaita olemaan läsnä 100 %. Tyhmää vaikeuttaa niiden elämää, joille tuo on käytännössä mahdotonta. Muutos koskettaa etenkin aikuisia ihmisiä, joilla on kaikenlaista velvollisuutta elämässään ja jotka eivät saa esim. opintotukea.

Parempi pysyä silloin pois oppilaitoksista.

Eli korkeakoulutus on sallittu vain rikkaiden lapsille? Monen täytyy käydä töissä samalla.

Mun tytär on käynyt töissä koko yliopistoaikansa ja valmistuu kandiksi aikataulussa. 

Niin. Kuinka paljon hänellä oli pakollisia läsnäoloja? Ei ollut minullakaan, joten työssä käyminen on helposti järjestetty ja valmistuin ajallaan. Taisi mennä pointti pahasti ohi?

Vierailija
231/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Haaga-Helia on alkanut vetää jo sanomisiaan takaisin. Esim. koulun Facebook-sivulla näkyy, että jonkin sortin paniikki on iskenyt päätöksen tehneisiin. Kyllä ihmetyttää, eikö noilla päätöksentekijöillä ole mitään käsitystä esim. Monimuoto-opiskelijoiden elämäntilanteista. Ensin houkutellaan koulutukseen korostamalla joustavuutta ja etäopiskelumahdollisuutta, ja sitten vedetään matto alta. Eli petetty koulutukseen hakeutuneet. Ehkä on konsultoitu lakimiestä, kun järki on alkanut palata. 

Vierailija
232/234 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai tämä muutos koske monimuoto-opiskelijoita?

Vierailija
233/234 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse opiskelen 100% etänä. Moni ryhmäläisistäni asuu aivan eri puolella Suomea kuin missä fyysinen kampus sijaitsee! On läsnäolovelvollisia tunteja mutta ne on zoomissa, esim kielten opinnoissa oli 75% läsnäolovelvollisuus mutta ne tunnit olivat zoomissa. Itse olen tykännyt, olen jo aikuinen ja päälle 30v, on lapsia jne. Ihan nuorena lukiosta valmistuneena tämä muoto ei olisi sopinut koska oma itseohjautuvuus oli heikommissa kantimissa. 

Vierailija
234/234 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi ei tule selviämään, kaiken laista sluibailua pitää olla opiskelussa ja työelämässä. 

Jokaiselle  pitäisi olla joku HOPS ja jos joku kutsui ei käy omaan aikatauluun täysin alkaa itkeminen. 

Ihmeellisiä lumihiutaleita nämä nykynuoret.

T. Tuplamaisteri  ihan läsnäolleena opiskellut, töissäkin läsnäoleva.

Miten se sun gradun äidinkieli tarkastettiin?