Onko sinulle ok, että seurustelukumppanillasi olii on ollut fwb suhde vakavaa suhdetta etsiessä
Ja sinun kanssa on tietysti uskollinen ja tuo on ohi
Kommentit (284)
Kyllä se periaatteessa olisi ihan ok, vaikka en mielelläni tuosta kuulisikaan. Etenkin silloin ymmärrettävää, jos on pitkä sinkkuus takana. Joku neljän vuoden selibaatti vaikuttaa keskivertoihmisellä jo elämänlaatuun. Jos ei "sitä oikeaa" löydy vuosiin, niin ymmärrän, että aikuisella ihmisellä ei ole välttämättä aikaa tai kiinnostusta metsästää yhden yön seuraa jostain kapakoista.
Totta kai olisi ok. Sopivan kumppanin löytäminen on vaikeaa ja kammoan näitä "kaikki käy, kunhan on nainen" miehiä, joten en tosiaankaan odota miehen jolla on kriteereitä parisuhteelle, olevan selibaatissa hyvällä lykyllä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En halua miestä, joka on harrastanut tunteetonta seksiä.
Mistäs aiot sellaisen löytää? No, tietysti i.n.c.e.l -piireistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, onko tosiaan aikuisia ihmisiä, joille tämä on jokin issue?
En minä mitään neitsyttä etsi. On ihan normaalia, että ihmisellä on seksielämä, eivätkä kaikki suhteet ole ns. vakavia. Elämää tämä vain on, hyvänen aika.
Eipä ihme, että monet jäävät sinkuiksi, kun on tuollaiset kriteerit.
On kahdenlaisia ihmisiä. Ne, joille on ok kaikki random-paneskelut ja panosuhteen "kavereihin", ja sit ne ketkä ei pane kaikkea mahdollista ja toivoo kumppaniltanin samaa. Näiden tulisi pariutua kaltaistensa kanssa.
Nämä ihmiset ovat jotenkin liikuttavia yksiulotteisuudessaan joille kaikki muu kuin parisuhdeseksi on "kaiken mahdollisen panemista".
Ehdottomasti kyllä. Itsellänikin on ollut useita. Ennen kuin löysin oman kullan, etsin viriiliä ja sosiaalista tyyppiä, en mitään siveyden sipulia, joka on pyörinyt yksin kämpillä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mitään neitsyttä etsi. On ihan normaalia, että ihmisellä on seksielämä, eivätkä kaikki suhteet ole ns. vakavia. Elämää tämä vain on, hyvänen aika.
On kahdenlaisia ihmisiä. Ne, joille on ok kaikki random-paneskelut ja panosuhteen "kavereihin", ja sit ne ketkä ei pane kaikkea mahdollista ja toivoo kumppaniltanin samaa. Näiden tulisi pariutua kaltaistensa kanssa.
Höpö höpö. Nuorena parikymppisenä minulla oli yksi FWB (jota termiä tosin muistaakseni silloin ei vielä käytetty), ja lisäksi jokusia yhden yön juttuja. En kuitenkaan laske itseäni sellaiseksi mieheksi, joka edes silloin olisi vongannut/pannut kaikkea, mikä liikkuu. Ennemminkin päädyin tuohon suhteeseen / noihin tilanteisiin ikäisteni naisten oltua aktiivisia ja osoitettuaan kiinnostusta minua kohtaan.
Tämä ei ole estänyt sitä, että olen ollut 20 vuotta uskollisessa parisuhteessa maailman ihanimman naisen kanssa, seksielämä täysin molempia tyydyttävää, muukin yhteiselo on sujunut käytännössä ilman ensimmäistäkään kunnon riitaa (jos satunnaisia anteeksi pyydettyjä äyskähtelyjä puolin ja toisin ei lasketa).
Minusta ainakin tuntuisi, että mies on ollut suhteessa toisen naisen kanssa, ottaa välissä minut ja se toinen suhde jää vain tauolle siksi aikaa. En itse ainakaan kokisi olevani kovin sitoutunut, jos roolit käännettäisiin toisinpäin.
Olisi ollut ok, mutta miehelläni ei ole ollut muita kumppaneita kuin minä.
Itselläni kyllä oli kahden pitkän parisuhteen välisinä sinkkuvuosina kaksi fwb-juttua (eri aikaan). Nämä eivät ole olleet miehelleni ongelma. Jälkimmäisen fwb-kaverin kautta itseasiassa tutustuimme, ja liikuimme jonkin aikaa samoissa porukoissa, myös sen jälkeen, kun aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa.
Jos sellainen tai sellaisia on joskus ollut potentiaalisen kumppanin menneisyydessä niin en näkisi sitä suurena ongelmana, mutta jos sellainen on jollain juuri sillä hetkellä menossa niin jättäisin kyllä treffailut väliin (jos siis tietäisin asiasta), tai korkeintaan niin että voisin itsekin tutustua häneen seksin kautta ja jättää treffailut ja muu romanttisempi tutustuminen myöhempään. Jos toista ei kiinnosta niin tietäisin ainakin ettei hän näe minua kovin kiinnostavana seksuaalisesti.
En ole itse koskaan ollut tuon kaltaisessa suhteessa, uskoisin pitkälti sen takia että aina kun joku nainen on minusta kiinnostunut, on se ollut romanttista kiinnostusta: on tehty selväksi että olisi halua parisuhteeseen. Ei se aina seksitöntä tutustumista ole ollut, mutta perusvire on ollut se, että tässä ollaan nyt yhteisellä matkalla. Ei ole koskaan ollut sellaista puhetta että nähdään vaan seksin takia, mutta ei pidä kuvitella että mitään syvempää olisi tarjolla.
Ehkä sen takia minulle on jopa muodostunut korostunut tarve nähdä toisen kiinnostuksen nimenomaan seksimielessä. Olen paljon kiinnostuneempi naisesta joka osaa näyttää haluavansa minusta sänkyseuraa (vaikka tiedän että todellisuudessa siellä kyllä odotetaan jo seurustelua), kuin sellaisesta joka korostaa etsivänsä jotain vakavaa ja haluavansa edetä hitaasti. Siinä ei ole minulle mitään ihmeellistä, kaikkihan sitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä seksisuhde yhden miehen kanssa eikä se liity mitenkään mahdolliseen tulevaan parisuhteeseen. Jos löytyy mies jonka kanssa haluan parisuhteen, niin seksisuhde loppuu heti siihen paikkaan ja olen uskollinen miehelle jonka kanssa olen parisuhteessa.
En ymmärrä miksi tuollaisista seksi yms. suhteista pitäisi kumppanille kertoa. Yksityinen asia ja mennyttä. Ei se vaikuta parisuhteeseen.
Sehän siinä on, kun ne kuitenkin jotenkin vaikuttaa. Se fwb kun kuitenkin halutaan pitää "vaan kaverina" ja aina jos suhteessa tulee ongelmaa niin suunnataan sinne ja aina se on siellä varavaihtoehtona minkä kanssa häskätään jollain tasolla kuitenkin.
Mitä mä juuri kirjoitin? Seksisuhde loppuisi HETI jos löytyisi joku sopiva mies jonka kanssa haluaisin seurustella. Tuo seksisuhdemies ei ole mun kaveri eikä hän sellaiseksi jäisi. Kyse on vain seksistä. Parisuhteessa jos on ongelmia, niin en ryntää kenenkään luokse vaan yritän selvittää asioita kumppanin kanssa. Ei mitään häsläämistä muiden kanssa.
Älkää olettako toisista asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletetaan heti, että pannaan kaikkien kanssa? Mulle ei todellakaan kelpaa kuka tahansa ja mulla on ollut usean kuukauden ajan vain tämä yksi mies jonka kanssa mulla on seksisuhde.
En haluaisi miestä jolle seksi on noin irrallinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä seksisuhde yhden miehen kanssa eikä se liity mitenkään mahdolliseen tulevaan parisuhteeseen. Jos löytyy mies jonka kanssa haluan parisuhteen, niin seksisuhde loppuu heti siihen paikkaan ja olen uskollinen miehelle jonka kanssa olen parisuhteessa.
En ymmärrä miksi tuollaisista seksi yms. suhteista pitäisi kumppanille kertoa. Yksityinen asia ja mennyttä. Ei se vaikuta parisuhteeseen.
Sehän siinä on, kun ne kuitenkin jotenkin vaikuttaa. Se fwb kun kuitenkin halutaan pitää "vaan kaverina" ja aina jos suhteessa tulee ongelmaa niin suunnataan sinne ja aina se on siellä varavaihtoehtona minkä kanssa häskätään jollain tasolla kuitenkin.
Mitä mä juuri kirjoitin? Seksisuhde loppuisi HETI jos löytyisi joku sopiva mies jonka kanssa haluaisin seuru
Miksi tulet fwb (friends with benefits) -keskusteluun puhumaan ihan eri asiasta eli seksisuhdemiehestä? Fwb tarkoittaa nimenomaan sitä, että ollaan kavereita, jotka harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä juuri kirjoitin? Seksisuhde loppuisi HETI jos löytyisi joku sopiva mies jonka kanssa haluaisin seuru
Onko tää nyt loppu?
Joo, jos niin haluat. Sovitaan.
Hyvää uutta vuotta 2018. Pikkunen.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi miestä jolle seksi on noin irrallinen asia.
Mitä tarkoitat tällä?
En usko, että meillä olisi paljoakaan yhteistä. Ei tosin neitsyenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Mitä mä juuri kirjoitin? Seksisuhde loppuisi HETI jos löytyisi joku sopiva mies jonka kanssa haluaisin seurustella. Tuo seksisuhdemies ei ole mun kaveri eikä hän sellaiseksi jäisi. Kyse on vain seksistä. Parisuhteessa jos on ongelmia, niin en ryntää kenenkään luokse vaan yritän selvittää asioita kumppanin kanssa. Ei mitään häsläämistä muiden kanssa.
Älkää olettako toisista asioita.
Ihan mielenkiinnosta, tarkoitatko että seksisuhde loppuu kun löydät jonkun jonka kanssa haluat seurustella, eli sitten kun on tarpeeksi tutustunut toiseen ja todennut että tuon kanssa olisi kiva myös seurustella, ja siihen asti voi vapaasti paneskella kaverin kanssa? Vai tarkoititko että jo ennen treffikutsujen saamista toteat että nyt et ole enää kiinnostunut seksiseurasta, palataan mahdollisesti myöhemmin asiaan? Jos kuitekin käyt sen 1-2 kertaa kuukaudessa treffeillä, niin siinähän saa koko ajan venkslata edes takaisin panonsa kanssa? Vai käytkö vaan tosi harvoin treffeillä?
Miksei olis? Itellänikin on olllut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä juuri kirjoitin? Seksisuhde loppuisi HETI jos löy
En todellakaan ala tapailla jotakin miestä ja silti samaan aikaan paneskele vakkaripanon kanssa. En kuitenkaan ennen ensimmäistä tapaamista suhdetta lopettaisi vaan sitten jos jos ensitreffit olisivat onnistuneet. Enkä harrasta mitään kuukausien epämääräistä tapailua. Kyllä pitää aika nopeasti olla seurustelua ja tietää haluaako olla mun kanssa, jos haluaa venyä ja vanua eikä tiedä mitä haluaa niin sitten saa mun puolesta olla. Tuollaisessa tilanteessa se toinen yleensä käy panemassa muita kun samalla miettii haluaako seurustella vai ei. Ei mun mielestä edes tapailuvaiheessa häslätä joka puolelle vaan keskitytään siihen yhteen ihmiseen.
Mä en käy treffeillä. Ei vain ole tämä nettideittailu mun juttu enkä edes oikein jaksa etsiä ketään. No kaksi kertaa olen viime vuoden puolella ollut treffeillä eikä ne natsannut. Mulla on erosta vähän alle vuosi, että ei tässä edes ole kiire mihinkään parisuhteeseen.
Ihminen on yksilö ja kaikki erilaisia, ei ole mitään kahta ääripäätä vaan siihen väliin mahtuu myös niitä harmaita sävyjä, mutta siitä olen samaa mieltä, että nämä jotka leikkii jotain neitsyt Maria-leikkejä ilmaisivat esim deittiprofiilissa, ei seksiä ilman tunteita.