Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saa kysyä lapsien hankinnasta?

Vierailija
09.05.2024 |

Mitä pahaa siinä oikeasti on? Aivan normaali asia.

Kommentit (229)

Vierailija
141/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt itse tapailukumppanilta suhtautumisesta lapsiin eli haluaako vielä lapsia. Ei kuulemma voi kysyä sellaista, oli muka tökeröä. Mitä vielä, sellaisista asioista juuri pitää puhua, mitkä on tärkeitä itselle. Nykyisin sanoisin vaan, ettei ole enää ajankohtainen asia elämässäni, kuten ei parisuhdekaan, kun siitä joskus kysellään. 

Olet kysynyt liian aikaisin. Ei tuo ole tapailuvaiheen kysymys. Vasta sitten, jos seurustellaan ja suunnitellaan pidemmälle tulevaisuutta yhdessä, otetaan lapset puheeksi. 

Olen vähän eri mieltä. Lapsia haluavalle naiselle on aika oleellista tietää, onko tapailukumppanilla samanlaiset suunnitelmat. Koska jos hän ei todellakaan halua lapsia, on järkevää lopettaa suhde samantien, jottei kumpikaan tuhlaa aikaansa. Eihän tuossa kysytty, että tehtäisiinkö lapsi, vaan että onko hänellä ylipäätään toivetta saada vielä joskus lapsi.

Vierailija
142/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että solvaat minua täysin perusteetta.

Jos luit kommenttini niin selvästi siinä on sanottu että ei ole soveliasta kuin lähipiirin kesken ja asiasta puhuttu.

Älä projisoi minuun asioita mitä en ole tehnyt.

-ap

Jos luet aloitustekstisi niin selvästi näet, ettet puhunut mitään läheisistä tai siitä, ettei kysely ole sopivaa. Kysyit vain miksi ei saisi kysellä. Ja nyt sitten yritätä paikkailla moukkamaisuuttasi muuntelemalla sanomisiasi saamiesi vastausten perusteella. Älä tee idioottialoituksia, jos halua asiallista keskustelua. 

Ihmiset tekevät pitkälle meneviä päätelmiä avauksesta. Tämä oli hyvä koe aplta nähdä ihmisten reaktioita kun antaa pikkuhiljaa eri kulmilta asiaa. Näinhän somessa jotkut toimivat

Ammattitrollaaja toimii aivan samoilla tavoilla. Hän provosoi tietoisesti, jättää asioita sanomatta, muuttaa keskustelavan asian lähtökohtia keskustelun edetessä. Ja lopuksi uhriutuu jos kommentit eivät olleet sitä mitä hän halusi. Joskus pahantahtoisimmat trollit hyökkäväät avoimesti somessa yksittäisten ihmisten kimppuun jo pelkästä vääräksi kokemastaan emojista tai tykkäyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en loukkaantunut siitä että lapsettomuuttani udeltiin, se on oma valintani. Minä vain kyllästyin kun olin saanut kuulla niitä kysymyksiä 20 vuoden ajan, ja vielä pari päivää sitten äitini kautta tätä udeltiin vaikka olen jo 47v, ei, en todellakaan tee lapsia, pitäisi jo kysyjillä mennä perille. 

Vierailija
144/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt itse tapailukumppanilta suhtautumisesta lapsiin eli haluaako vielä lapsia. Ei kuulemma voi kysyä sellaista, oli muka tökeröä. Mitä vielä, sellaisista asioista juuri pitää puhua, mitkä on tärkeitä itselle. Nykyisin sanoisin vaan, ettei ole enää ajankohtainen asia elämässäni, kuten ei parisuhdekaan, kun siitä joskus kysellään. 

Olet kysynyt liian aikaisin. Ei tuo ole tapailuvaiheen kysymys. Vasta sitten, jos seurustellaan ja suunnitellaan pidemmälle tulevaisuutta yhdessä, otetaan lapset puheeksi. 

Olen vähän eri mieltä. Lapsia haluavalle naiselle on aika oleellista tietää, onko tapailukumppanilla samanlaiset suunnitelmat. Koska jos hän ei todellakaan halua lapsia, on järkevää lopettaa suhde samantien, jottei kumpikaan tuhlaa aikaansa. Eihän tuossa kysytty, että tehtäisiinkö la

Ei ole mitään suhdetta, jos vasta tapaillaan. Tapailu on vasta tunnustelua siitä, aletaanko suhteeseen vai ei. Moni pitää liian tungettevana ja päällekäyvänä, jos alkaa heti ensitreffeillä lapsista tenttaamaan. 

Vierailija
145/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt itse olen nuorten muidujen urasuunnitelmista jutellut, kaava on yksinkertaisesti se, että opiskelujen jälkeen vakipaikka ja kun sen saa, voikin sitten pyöräyttää ne tenavat, kun on mammalomalle maksaja ja duuni, johon palata.

Työnantaja sen sijaan ei saa palkkaamaansa työpanosta ja joutuu ottamaan samantien sijaisen, jonka sitten joutuu potkimaan v*ttuun siinä vaiheessa kun rouva suvaitsee palata.

Tietty se sitten on sama, jättääkö kysymättä eikä palkkaa, vai eikö palkkaa suoraan.

Juuri noiden naisten takia me muut(kaan) emme saa vakipaikkoja.

Vierailija
146/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa kysyä sairauksista? Aivan normaali asia.

Vierailija
147/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vela ja kerran yksi tuttu mies kysyi minulta, että milloin lapset on hankinnassa. Vastasin hänelle, että niitä ei tule: gymekologii huolehtii siitä.

Vierailija
148/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se ei kuulu sinulle? 

Vierailija
149/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen vela ja kerran yksi tuttu mies kysyi minulta, että milloin lapset on hankinnassa. Vastasin hänelle, että niitä ei tule: gymekologii huolehtii siitä.

Mikä on gymekologii? 

Vierailija
150/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

152lle.  Bloggari Sami Minkkinen toimii blogissaan juurikin kuvaamallasi strategialla.

Vierailija
151/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu varsinkin vähän vanhemmat naiset kyselee aina jos ei automaattisesti avaudu.

Varmaan heidän oma identiteettinsä rakentuu äitiyden ympärille ja kun selviää että olen lapseton niin tulee vaivaantunut hiljaisuus... tyyliin ei vissiin ole mitään puhuttavaa sitten.

Kyllä siinä itsensä tuntee taas niin ulkopuoliseksi.

Eikö heillä ole mitään muuta vai miksi se on niin vaivaannuttavaa.

Tosiaan se on tuo vanhempi sukupolvi, joka kyselyä harrastaa. Varsinkin vanhemmat sukulaiset tai mahdollisen puolison sukulaiset. Heillä onkin agendalla se, että pitäähän suvun nyt jatkua ja sassiin. Halutaan mummoiksi ja tädeiksi. Miehetkin kyllä harrastavat tuota ihan yhtälailla.

Ehkä se vaivaantuneen oloinen hiljaisuus vähän vieraammilla ihmisillä, vaikka työkavereilla, tulee siitä, että he miettivät, kiinnostaako lapsetonta kuulla heidän lapsistaan. Siis ei tarkoituksesta pitää ulkopuolisena vaan ihan ottaakseen huomioon toisen siinä kohtaa. Eivät he aina arvostelevia juorukelloja ole tai julista lisääntymisen ihanuutta ja omaa mukamas paremmuuttaan. 

Vierailija
152/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksityisasia eipä ahdistella pariskuntia. Myöskin hyvin epäkohteliasta kysellä.

Vierailija
153/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa miettii yhtään pidemmälle, niin mitä hyötyä kysyjälle olisi tiedosta, aikooko toinen hankkia lapsia? Jos hän saa lapsen, hän varmaankin ilmoittaa siitä. Jos taas hän ei saa lasta, ei ole mitään ilmoitettavaa. Eli uteleminenkin on vähän turhaa, koska vastauksella ei oikeastaan tee mitään.

Vierailija
154/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä kyselevät. Antaa heidän sitten kysellä. Ei se kuulu kenellekään.

Vierailija
155/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsisuunnitelmista kyseltiin vielä tällä viikolla, jihuuu!!! Olen kohta 48v ja setäni exvaimo oli kysynyt äidiltäni että milloinka minä aion lapsia hankkia? Jep, jep, hyvin on täti pysynyt kärryillä.

Minua ja miestäni kehotettiin hankkimaan vielä yksi lapsi, kun suomalaisia syntyy niin vähän.

Olin tuolloin 53v, mieheni 56v. Tämä lapsen hankintaan patistellut on eläkkeellä oleva hoitsu. Kyseinen rouva vieläpä tiesi, että minulta on poistettu munasarjat kasvaimen vuoksi.

Vierailija
156/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vähän sama kuin kysyisi ihmiseltä onko tällä 2. tyypin diabetes tai onko hän ajatellut leikkauttaa tuota luomea kasvoissaan. Hyvin henkilökohtainen asia, josta voi kyllä puhua jos toinen itse avaa keskustelun, mutta ei sellaisia vaan ole tapana kysellä. No, se nyt vielä on ihan ok kysyä onko jollain lapsia vai ei, sehän kertoo ihmisen elämäntilanteesta, mutta sen tarkemmin asia ei kenellekään kuulu. 

Vierailija
157/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska se voi olla tosi noloa - sekä kysyjälle että kysytylle. Minulta eräs juntti kysyi asiasta ristiäisjuhlissa. Vastasin: Ei oo vielä onnistunu. Koko juhlasali hiljeni hetkeksi. Oli vaivaantunut tunnelma.

Sama, jos kysyy, että oletko raskaana. Sitäkin on kysytty, ja olen sen jälkeen miettinyt, että en kai minä niin läski ole? BMI kuitenkin normaalipainon rajoissa.

Mä itse asiassa olen juuri sillä tavalla läski, että näytän kuin olisin 6. kuulla raskaana. Laihdutettu on, vuosia. Tuo pömppö vain ei ole hävinnyt oikealla ruokavaliolla eikä jumpalla. No, aina välillä joku erehtyy kommentoimaan olettamaansa raskautta. Se on aina vähän kiusallinen hetki minulle, kun yritän vastata kysymykseen nolaamatta kysyjää.

Ei tarvitse yrittää mitään tuollaista. Itsehän se kysyjä on ajanut itsensä miinaan utelemalla asiaa, jota kukaan käytöstavat omaava ei edes harkitse kysyvänsä. 

Vierailija
158/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyys.

Nyt kun asiaa mietin en keksi juuri muuta asiaa kuin lapsen hankinta, johon liittyisi yhtä paljon ihmisen yksityisyyden ytimessä monin tavoin olevia asioita. 

Vierailija
159/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viime yönä yritettiin. Haluatko tarkempia tietoja?

Vierailija
160/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt itse olen nuorten muidujen urasuunnitelmista jutellut, kaava on yksinkertaisesti se, että opiskelujen jälkeen vakipaikka ja kun sen saa, voikin sitten pyöräyttää ne tenavat, kun on mammalomalle maksaja ja duuni, johon palata.

Työnantaja sen sijaan ei saa palkkaamaansa työpanosta ja joutuu ottamaan samantien sijaisen, jonka sitten joutuu potkimaan v*ttuun siinä vaiheessa kun rouva suvaitsee palata.

Tietty se sitten on sama, jättääkö kysymättä eikä palkkaa, vai eikö palkkaa suoraan.

Juuri noiden naisten takia me muut(kaan) emme saa vakipaikkoja.

No milloinkas ne lapset sitten pitäisi tehdä, jos ei turvallisessa, vakaassa taloustilanteessa? Eihän (juuri) kukaan normaali asiansa hoitava ihminen ole niin hullu että tekisi lapset ilman varmuutta siitä että pystyy ne myös elättämään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä