Miksi ei saa kysyä lapsien hankinnasta?
Mitä pahaa siinä oikeasti on? Aivan normaali asia.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoltuttujen tai sukulaisten kanssa en kyllä välitä perhesuunnitelmista puhua. Hyvien ystävien ja muutaman läheisen työkaverin kanssa kyllä on puhuttu tarkkaankin suunnitelmia ja toiveita ja vaihtoehtoja. Mut tosiaan vaan sellaisten ihmisten kanssa, jotka on muutenkin läheisiä omassa elämässä. Ei muille kuin lähipiirille kuulu pätkääkään henkilökohtaiset asiat.
Tätä juuri tarkoitin. Eli miksi asiasta ei saisi kenenkään kanssa puhua kuten vaikka lähipiirin.
Tietenkään ei ole tuntemattomilta soveliasta kysyä tuollaista. Sehän nyt on täysin itsestään selvää.
Mutta joillain on paljon agressioita aiheesta.
Kannattaa heidän pysähtyä sen äärelle ja miettiä mistä se kumpuaa ja mitä asia
Missä noin oli sanottu? Kuten ap totesi älä projisoi omia kokemuksiasi jotka eivät liity tähän millään tavalla. Perusta niille oma ketju tai sivusto.
Olen kysynyt itse tapailukumppanilta suhtautumisesta lapsiin eli haluaako vielä lapsia. Ei kuulemma voi kysyä sellaista, oli muka tökeröä. Mitä vielä, sellaisista asioista juuri pitää puhua, mitkä on tärkeitä itselle. Nykyisin sanoisin vaan, ettei ole enää ajankohtainen asia elämässäni, kuten ei parisuhdekaan, kun siitä joskus kysellään.
Missä noin oli sanottu? Kuten ap totesi älä projisoi omia kokemuksiasi jotka eivät liity tähän millään tavalla. Perusta niille oma ketju tai sivusto.
Nönnnööö. Ihan turhaan esität muuta kun kaikki tietävät että olet ap.
Sama asia kuin kysyä, että koska aiotte harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt itse tapailukumppanilta suhtautumisesta lapsiin eli haluaako vielä lapsia. Ei kuulemma voi kysyä sellaista, oli muka tökeröä. Mitä vielä, sellaisista asioista juuri pitää puhua, mitkä on tärkeitä itselle. Nykyisin sanoisin vaan, ettei ole enää ajankohtainen asia elämässäni, kuten ei parisuhdekaan, kun siitä joskus kysellään.
Olet kysynyt liian aikaisin. Ei tuo ole tapailuvaiheen kysymys. Vasta sitten, jos seurustellaan ja suunnitellaan pidemmälle tulevaisuutta yhdessä, otetaan lapset puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan. Sama asia on kysyä, koska aiotte harrastaa suojaamatonta yhdyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan. Sama asia on kysyä, koska aiotte harrastaa suojaamatonta yhdyntää.
Kiitos korjauksesta, olet oikeassa!
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että solvaat minua täysin perusteetta.
Jos luit kommenttini niin selvästi siinä on sanottu että ei ole soveliasta kuin lähipiirin kesken ja asiasta puhuttu.
Älä projisoi minuun asioita mitä en ole tehnyt.-ap
Jos luet aloitustekstisi niin selvästi näet, ettet puhunut mitään läheisistä tai siitä, ettei kysely ole sopivaa. Kysyit vain miksi ei saisi kysellä. Ja nyt sitten yritätä paikkailla moukkamaisuuttasi muuntelemalla sanomisiasi saamiesi vastausten perusteella. Älä tee idioottialoituksia, jos halua asiallista keskustelua.
Ihmiset tekevät pitkälle meneviä päätelmiä avauksesta. Tämä oli hyvä koe aplta nähdä ihmisten reaktioita kun antaa pikkuhiljaa eri kulmilta asiaa. Näinhän somessa jotkut toimivat jatkuvasti. Ja sitten hyökkäävät kommentoijien kimppuun kuin hyeenat. Dark triad ihmisiä ovat. Manipuloinnin kyllästämiä.
Minulta on hyvin usein kysytty asiasta, mutta en ole loukkaantunut. Lapsettomuus ei ole valinta, se on vain käynyt näin. Olen kertonut myös tuntemukseni asiasta. En ole kaivannut mitään muilta asiaan liittyen; en tukea, en osanottoa, en hymistelyä. Lumihiutaleet loukkaantuvat herkästi kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoltuttujen tai sukulaisten kanssa en kyllä välitä perhesuunnitelmista puhua. Hyvien ystävien ja muutaman läheisen työkaverin kanssa kyllä on puhuttu tarkkaankin suunnitelmia ja toiveita ja vaihtoehtoja. Mut tosiaan vaan sellaisten ihmisten kanssa, jotka on muutenkin läheisiä omassa elämässä. Ei muille kuin lähipiirille kuulu pätkääkään henkilökohtaiset asiat.
Tätä juuri tarkoitin. Eli miksi asiasta ei saisi kenenkään kanssa puhua kuten vaikka lähipiirin.
Tietenkään ei ole tuntemattomilta soveliasta kysyä tuollaista. Sehän nyt on täysin itsestään selvää.
Mutta joillain on paljon agressioita aiheesta.
Kannattaa heidän pysähtyä sen äärelle ja miettiä mistä se kumpuaa ja mitä asialle voi tehdä.
-ap
Moni kaltaisesi kyselee useimmiten toisen selän takaa eli kieroilette kyselemällä lapsettoman sisaruksilta tai vanhemmilta että missä mättää kun tämä lapseton ei ole tehnyt lapsia? Mutta jatka ihmeessä tätä trollailuasi, onhan se aika huvittavaa.
25-30-vuotiaana naisena pitäisin todella ahdistavana kokemuksena etteikö lapsiajatuksia voisi käydä läpi muiden samanikäisten kanssa. Tosi isoja kysymyksiä missä vertaistuen ja ajatusten vaihdon tarve on suuri. Eri asia, jos vaikka anoppi utelee.
Kun ihmiset tietää tai arvelee lapsettomuusongelmaa, niin heiltä alkaa tulla neuvoja. Ihan niin kuin me ei oltaisi lääkärissä edes käyty. Kannattaisi jo pitää kiirettä lasten hankkimisen kanssa, kohta se on jo myöhäistä. Päiväkoti-ikäiseltä kuultuna se on ehkä hauskaa, kun käski minulle, että pitäisi pussata miestä suulle 7 kertaa, niin sit varmasti tulee vauva koska hänen äidillekin tuli siitä, mutta aikuisten pitäisi osata jättää lapsettomuuden kommentointi terveydenhoidon ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Minulta on hyvin usein kysytty asiasta, mutta en ole loukkaantunut. Lapsettomuus ei ole valinta, se on vain käynyt näin. Olen kertonut myös tuntemukseni asiasta. En ole kaivannut mitään muilta asiaan liittyen; en tukea, en osanottoa, en hymistelyä. Lumihiutaleet loukkaantuvat herkästi kaikesta.
Näin se on. Sitten näiden lumihiutaleiden joukossa on myös ihmisiä jotka ovat mätiä läpeensä. Heille netissä loukkaantuminen aihepiiristä on keino manipuloida muita.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska se voi olla tosi noloa - sekä kysyjälle että kysytylle. Minulta eräs juntti kysyi asiasta ristiäisjuhlissa. Vastasin: Ei oo vielä onnistunu. Koko juhlasali hiljeni hetkeksi. Oli vaivaantunut tunnelma.
Sama, jos kysyy, että oletko raskaana. Sitäkin on kysytty, ja olen sen jälkeen miettinyt, että en kai minä niin läski ole? BMI kuitenkin normaalipainon rajoissa.
Mä itse asiassa olen juuri sillä tavalla läski, että näytän kuin olisin 6. kuulla raskaana. Laihdutettu on, vuosia. Tuo pömppö vain ei ole hävinnyt oikealla ruokavaliolla eikä jumpalla. No, aina välillä joku erehtyy kommentoimaan olettamaansa raskautta. Se on aina vähän kiusallinen hetki minulle, kun yritän vastata kysymykseen nolaamatta kysyjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää että solvaat minua täysin perusteetta.
Jos luit kommenttini niin selvästi siinä on sanottu että ei ole soveliasta kuin lähipiirin kesken ja asiasta puhuttu.
Älä projisoi minuun asioita mitä en ole tehnyt.-ap
Jos luet aloitustekstisi niin selvästi näet, ettet puhunut mitään läheisistä tai siitä, ettei kysely ole sopivaa. Kysyit vain miksi ei saisi kysellä. Ja nyt sitten yritätä paikkailla moukkamaisuuttasi muuntelemalla sanomisiasi saamiesi vastausten perusteella. Älä tee idioottialoituksia, jos halua asiallista keskustelua.
Ihmiset tekevät pitkälle meneviä päätelmiä avauksesta. Tämä oli hyvä koe aplta nähdä ihmisten reaktioita kun antaa pikkuhiljaa eri kulmilta asiaa. Näinhän somessa jotkut toimivat jatkuvasti. Ja sitten hyökkäävät kommentoijien
Koe? :D Oletko joku 5-vuotias, joka tulee tekemään trollauskokeita av:lle ja hykertelee sitten onnessaan, kun saa reaktioita. Ap kysyi ihan yleisellä tasolla. Totta kai silloin myös vastataan muulla kuin läheisten tasolla. Ei se ole hyökkäämistä, että kertoo oman mielipiteensä. Keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella eli vaihtaa mielipiteitä. Ja te trollithan vain nautitte siitä, kun ihmisillä kiehahtaa. Sitä vartenhan näitä trollialoituksia tehdään, että saadaan "tappelu" aikaan. Sittten käännettään takki ja ruvetaan uhriutumaan, jotta syntyisi uusi "tappelu".
Vierailija kirjoitti:
Miksi trollaat kutsumalla lumihiutaleiksi ihmisiä, jotka kokevat asiat eri tavalla kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Tapailukumppanin kanssa tuo onkin oleellinen kysymys, sillä yleensä lapset hankitaan puolison/kumppanin kanssa. Ilmeisesti tuo tapailukumppanisi ei sitten halunnut enää lapsia, vastauksesta päätellen.
Mitä nyt itse olen nuorten muidujen urasuunnitelmista jutellut, kaava on yksinkertaisesti se, että opiskelujen jälkeen vakipaikka ja kun sen saa, voikin sitten pyöräyttää ne tenavat, kun on mammalomalle maksaja ja duuni, johon palata.
Työnantaja sen sijaan ei saa palkkaamaansa työpanosta ja joutuu ottamaan samantien sijaisen, jonka sitten joutuu potkimaan v*ttuun siinä vaiheessa kun rouva suvaitsee palata.
Tietty se sitten on sama, jättääkö kysymättä eikä palkkaa, vai eikö palkkaa suoraan.
Esitän jatkossa vastakysymyksen tyyliin:
Milloin aiot hankkia rasvaimun?
Milloin aiot hankkia personal trainerin?
Milloin aiot hankkia peniksen pidennyksen`?
Milloin aiot hankkia käytöstavat`?
jne.
Eikä sitten saa loukkaantua, koska MÄ VAAN KYSYN.
Aggressio johtuu aika usein siitä, että henkilöä on kohdeltu todella rumasti. Kun tarpeeksi monta kertaa lyödään, niin lopulta kilttikin ihminen lyö takaisin. Ja ei, hän ei "heti" lyö, vaan on sanonut nätisti sen sata kertaa, mutta se ei ole koskaan auttanut, vaan julmuus on jatkunut. Lopulta menee kuppi nurin ja vastaus on vähän äkäisempi ja tylympi.