Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteen pahin kompastuskivi?

Vierailija
27.12.2023 |

Suurin osa varmaan vastaa että pettäminen. Jollekin ehkä jopa sairaalloinen mustasukkaisuus. Mielestäni se on kuitenkin puolison alkoholismi. Moni hairahtuu kerran pettämään. Mustasukkaisuuskin voi olla lyhyt ja ohimenevä jakso suhteessa. Mutta alkoholismista ei parane koskaan, eikä suuri osa edes yritä. Se pitäisi vaan hyväksyä sairautena sanoo se suhteen alkoholistiosapuoli.

En vaan pysty enää katsomaan sormien läpi enkä rakastamaan ihmistä, joka pettää minua jatkuvasti pullon kanssa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyn pois jättäminen. 

Vierailija
2/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto, asuntovelka ja lasten syntymä. Noihin asti useimmat parisuhteet ovat varsin toimivia ja onnellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto, asuntovelka ja lasten syntymä. Noihin asti useimmat parisuhteet ovat varsin toimivia ja onnellisia.

Kyllä meidän suhde nuo vielä hyvin kesti. Mutta pulloon on tartuttu ja kohta myös hukuttu, sitä ei edes kaltaiseni empaattinen ja ymmärtäväinen puoliso kestä.

Vierailija
4/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyn pois jättäminen. 

Voi olla, mikäli toinen osapuoli tekee sen salaa.

Vierailija
5/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika minäkeskeisyys

Vierailija
6/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika minäkeskeisyys

Mitä se on? Ei ole koskaan tullut vastaan.

Vierailija
7/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole muita, joilla on alkoholisti puolisona?

Vierailija
8/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emätinpieru.

Vierailija
9/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emätinpieru.

Taas joku Ville13v linjoilla.

Vierailija
10/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ehkäisyjutut.

Ei haluta vielä lapsia, mutta joskus ehkä kuitenkin. En voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, ollut 2 veritulppaa ja minipillereistä kasa muita oireita.. kuparikierukan kanssa liian kovat vuodot.

Mies ei suostu kondomia käyttämään. Olemme ilman seksiä siis, suuseksiä toisinaan. 

Vierailija
11/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikaation puute. Jos ei osata puhua asioita halki, vaan oletetaan tietävän toisen ajatukset ja toiveet, niin ennen pitkää ollaan umpikujassa. 

Vierailija
12/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avioliitto kaatui ex miehen toistuvaan uskottomuuteen eri naisten kanssa sekä väkivaltaisuuteen. Ei sitä millään olisi korjannut.

Vierailija
13/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on kunnioituksen puute. Kumppani saattaa vähätellä toisen tunteita ja näin luottamus siihen toiseen heikkenee. Kommunikointi vaikeutuu, ja pienet kiistat voivat paisua suuriksi riidoiksi. Joskus tämä johtaa pettämiseen. Kunnioituksen puute vaikuttaa myös itsetuntoon, etäännyttää kumppaneita toisistaan ja tekee ongelmien ratkaisemisesta vaikeaa. 

Vierailija
14/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tuota alkoholismia ja myöskin kommunikaation puutetta.

Mutta tosiaan puolison alkoholismia on mahdotonta korjata, kumppani ei voi asialle yhtään mitään ja alkoholismi vaikuttaa koko suhteeseen aivan valtavasti. Se on ihan hirveä tilanne jättää puoliso, kun voi olla meko varma että yksin ollessa tilanne pahenee, mutta ei voi itse jäädäkään, koska oma elämä siinä vierellä valuu kirjaimellisesti hukkaan. Lisäksi alkoholisteille sattuu näitä pettämis- ja muita epämääräisiä parisuhteeseen vaikuttavia tapauksia enemmän kuin normaaleille pareille veikkaisin.

Vierailija
15/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran pettänyt hakemalla seuraa netistä. Keskusteltiin nettituttavuuden kanssa ja käytiin muutaman kerran kahvilla, mutta se pitemmälle ei menty kun jäin kiinni. Sen seurauksena minulla ei edelleenkään saisi olla yhtään vastakkaisen sukupuolen edustajaa työkaverina tai missään muussakaan kanssakäymisessä vaikka tapauksesta on jo useampi vuosi.

Vierailija
16/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bi-mies, ja yhdellä sanalla vastaus otsikon kysymykseen on: nainen. Naisen kanssa ei yksinkertaisesti voi saada parisuhdetta toimimaan. Seurustelen nykyään miehen kanssa, ja kun tekee mieli piparia, ostan sitä.

Vierailija
17/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emätinpieru.

Taas joku Ville13v linjoilla.

Tai vaan provo johon sinunlaisesi pöljä tarttuu.

Vierailija
18/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti kyläilevät vanhemmat ja ystävät.

Vierailija
19/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu/luottamuksen pettäminen. Esiintyy sellasenaan, pettämisen aikana, alkoholistin kanssa seurustellessa, peliongelmallisen kanssa seurustellessa jne. 

Vierailija
20/53 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla toisessa ketjussa se oli naisen epäseksikkäät alusvaatteet. Voi luoja.